Recenze
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 307 Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:38000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 133 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Elvis87".
Dovolte,
abych Vám představil můj předchozí vůz. Byl jím Peugeot 307 hatchback v krásné modré metalíze. Je to nástupce předchozího úspěšného modelu Peugeotu 306, který se mi v dřívějších dobách také líbil velice. Co říci úvodem, taťka si kupoval octavku, tohle auto bylo garážované, měli jsme ho na víkendové výlety. Dostal jsem ho k dopravování se na vysokou. Mohl jsem si vybrat, zda bydlet v Praze na někde na bytě nebo dojíždět. Cenově je to stejné a tak jsem si řekl, všude dobře, doma nejlíp. Stejně si i člověk potřebje čas od času někam zajet a já bych bez auta být nemohl, protože jízda autem, na to jsem se těšil od mala. Byl jsem šťastný jako blecha. Po stránce designu musím říct, že nemá chybu!!!
MOTOR
Najezdili jsme spolu asi 28 tis. km. Výkon byl pro denní jízdu do Praha přímo katastrofální. Motor 1.4 16V (90 koní) je na takové auto slabé, neměl zátah, do otáček se mu nechtělo. Přeci jen má přes 1200 kg. Jezdil jsem domů celý nervní, protože když jsem chtěl předjet na dálnici kamion, ejhle za mnou octavia nebo passat, já nohu na podlaze a ono nic. Byl jsem brzda provozu a nebylo mi zrovna příjemné, že jsem zdržoval ty za mnou - nedělám naschvály.
Motor doporučuji do města či pouze za město, ale dálniční tempo téměř nestíhá.
Jinak když jedete jen na benzín, na křižovatce ani nevíte, zda máte motor v chodu.
LPG
Nechal jsem auto předělat na LPG, ale to jsem ještě nevěděl, co mě čeká. Nejen, že přestavba stála bezmála 40 000 Kč, ale toto auto se složitou elektronikou si s LPG prostě nerozumí. Pořád mi to hlásilo chybu, tak sem pořád jezdil k chlápkovi, který mi ho přestavoval. Nevím, zda tomu nerozuměl nebo to prostě nešlo. Říkal, že toto auto je na přestavbu příšerné. Nejhorší to bylo v zimě, kdy jsem jel naložen a auto jsem musel nechávat na semaforech v otáčkách, aby nechcíplo. Potom se mi stávalo, že jsem jel po dálnici 150 km/h a najednou mi to hlásilo chybu a po chvilce se vypnul motor, takže jsem musel za krajnici, nastartovat a pokračovat. Také se mi stalo, že jsem ho nenatočil. Nevím, jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já bych do toho už s tímhle autem nešel.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Musím říct, že oproti Octavii držel v zatáčkách jako přikovaný. Max. rychlost na benzín byla 190 km/h, na plyn 170 km/h.
Brzdy byly jedovaté, ale pořád skřípaly. Četl jsem, že je to častý jev vyskytující se i u bratra Citroënu C4.
Převodovka, to je také kapitola sama pro sebe. Zlatý Citroën Xsara!!! Gumové řazení, dostat tam z 2 na 1 - nemožné. Ono z 3. na 2. stupeň také nic moc.
Mnou nejméně naměřená spotřeba byla 5,8l, ale takhle bych asi nikam nedojel. (max. 70 km/h). Když motor berete do otáček, spotřeba razantně stoupá.
V kopci se na mě tlačily Fabie 1.2 HTP!
BEZPEČNOST
V roce 2001 získal 4 hvězdy.
http://www.euroncap.com/tests/peugeot/307.aspx
VÝBAVA
2x airbag, ABS, klima, mlhovky
Řeknu to takhle, kdyby jezdilo a mělo motor jako Octavia, neměnil bych ho. Prostě ten design mám rád.
Určitě má oproti Octavii lepši antikorozní ochranu, ale docela měkký lak. Hlavně ta modrá se špatně leští a některou vodou nejde vůbec umýt!!!
Zajímalo by mě, jak jezdi HDI! Myslím si, že kdybych měl pod kapotou HDI, asi by z domu nešlo. Přeci jen bylo kupované nové. Snad se má teď dobře...
Možná se Vám zdá tato recence až moc negativní, vím, ale těžko se mi hledají pozitiva, když jsem přesedlal do Octavie.
Pokud máte připomínky či jiné názory, napište.
Děkuji za přečtení mého článku, který budu postupně doplňovat.
Silné stránky
- design
- bezpečnost (pokud máte více airbagů)
- prostornost pro cestující
Slabé stránky
- elektronika
- převodovka
- motor
- spolehlivost (dle TÜV podprůměr)
- téměř žádná výbava
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisováno v Žatci, nedoporučuji. Při prodeji jsou ochotní, ale pak ...
- 2x svoláváno na výměnu ohledně brzd
- zkroucené kotouče, i když v 15 tis. km se mi to zdá brzy
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Žatec...
Přidat názorDiskuse: Peugeot 307 1.4 16 V
- Problém s LPG 13.02.2010 16:15
- Problém s LPG 12.02.2010 20:16 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Jsem na tom podobně 21.10.2009 10:23 kuko
- Re: Re: Re: Jsem na tom podobně 21.10.2009 08:40
- Re: Re: Jsem na tom podobně 21.10.2009 04:34
- Re: Jsem na tom podobně 20.10.2009 17:31
- Re: Re: Re: Čau čau 20.10.2009 17:28
- Jsem na tom podobně 20.10.2009 17:11 kuko
- Re: Re: Čau čau 20.10.2009 17:10 Matt26
- Re: Re: Čau čau 20.10.2009 15:26
- LPG 20.10.2009 15:23
- Re: Čau čau 20.10.2009 08:26
- zdarec 20.10.2009 03:03 Matt26
Další vozy Peugeot 307
-
Peugeot 307 (2007) Majitel: Matt26
Přidáno: 30.9.2008 46410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.4.2007 549 Majitel 9.48 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2006) Majitel: andrej.ramone
Přidáno: 30.7.2015 18 Majitel 9.48 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.3.2009 4710 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Peugeot 307 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.7.2007 108 Majitel 9.44 Uživatelé