Recenze
Opel Astra OPC
Technické info
Přezdívka auta Opel Astra OPC Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:62000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 177 / 208 * kroutící moment [Nm]: 320 / 390 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 / 5.8 * maximální rychlost [km/h]: 241 / 261 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 / 8 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "koxxfr".
Jak to celé začalo...
Na jaře roku 2009 jsem se vesele proháněl po čekých i zahraničních silnicích v tu chvíli pro mě dokonalou Škodou Fabia RS, v mém provedení s chiptuningem, vyndaným EGR ventilem a sníženým podvozkem o 30mm pomocí KW pružin, jsem ji považoval za vysoce výkonné sportovní auto.. mé první auto.. To vše ale člověka omrzí, hledají se další možnosti pro lepší akceleraci, pro vetší požitek z jízdy atd atd.. asi to všichni známe.. Po pár večerech na internetu jsem zjistil, že jednak další zvyšování výkonu na Fábii by bylo extrémně nákladné a nárůst by stejně nebyl nijak velký a druhak, mi pomalu ale jistě docházelo, že Fabia RS je pseudosportovní vůz a pokud se chci posunout dál v zábavě a požitku z jízdy, tudy cesta nevede...
Začal jsem se poohlížet po nečem silnějším a hlavně pro mě cenově dostupným jak z hlediska pořizovacích nákladů, tak z pozdější finanční náročnosti - rozuměj spotřeba + cena dílů + pojistka a pod.
Do prvotního okruhu zapadly : Subaru Impreza wrx sti s 2,5l motorem, Ford Focus ST,VW Golf R32,
Seat Leon Cupra a Opel Astra OPC. Golf R32 jsem posléze musel vyloučit vzhledem k vysoké pořizovací ceně, Focus byl fajn ale co se jízdy-zátahu a interiéru týká nějak více mě to neoslovilo, navíc s pojistkou už spadal do skupiny 2,5 a více, Cupra se mi nelíbila vůbec, vzhledem k pro mě opravdu nepovedeného interiéru. Jel jsem se tedy podívat na Astru OPC, která se mi moc líbila jak exteriérem tak interiérem, dále to bylo u nás "exotické auto" - nikdy předtím jsem ji na silnicích nepotkal, což se nedá říct o ostatních.. je to dvoulitr - dobrá pojistka a ceny dílů jsou více než příznivé. Mínus pro mě bylo to, že Astra OPC má křestní jméno Opel.
Den D
Konečně jsem dorazil k původnímu majiteli na domluvenou projížďku, hned jak se otevřela garáž, spadla mi čelist z designu a sportovního ducha tohoto auta..Hned po prvních ohmatání a prohlídce interiéru jsem se přestal bát jména OPEL, neboť zpracování se mi zdálo poměrně dost kvalitní. Konečně následovala projížďka.. Jen je ještě třeba uvést, že auto má upravenou řídící jednotku u thorneymotorsport UK na cca 200kW. Naše projížďka vedla po kvalitních okreskách v kopcovitém terénu, nejprve klidnou jízdou pro důležité zahřátí oleje.. když vše bylo tak jak má nastalo to, co jsem opravdu nečekal - první předjížděcí manévr.. který jsem komentoval slovy hustý a úsměvem na tváři... pan majitel jen poznamenal, že to nebylo ještě ono,protože jsme se nedostali přes 4000 ot/min .. v tu chvíli jsem mu moc nerozuměl, jelikož pro mě - člověka přesedajícího z dieselové Fabie to i tak byl docela masakr.. nicméně opravdový masakr přišel vzápětí, kdy jsme se dostali přes pro Astru OPC magických 4000 ot/min už tak do té doby mocné zrychlení se jakoby ztrojnásobilo, škublo mi hlavou a já vnímal jen tu rychlost a řev, který se hrnul z mohutně řvoucí koncovky výfuku...auto krásně kopírovalo kvalitní povrch silnice a chirurgicky přesně se proplétalo zatáčkama.... Já měl od té doby jasno...
Ještě jsem se byl podívat na Subaru ale to mi subjektivně nijak více silnější nepřislo, navíc bylo vetší a já se v tom cítíl tak nějak zvláštně, po dvou letech ježdění s malou Fábií.. pohon 4x4 byl sice super ale spotřeba a další náklady, už tak super nebyly..
Vyhrála tedy ASTRA OPC, pro kterou jsem si cca po týdnu od zkušební jízdy jel.
K výše napsanému chci jen dodat, že moje názory a pocity jsou moje subjektivní, nechci mnou nevybrané auta nikterak shazovat, pomlouvat atd... je mi jasné že jako je pro mě dokonalá astra, tak pro majitele cupry bude dokanalá cupra a podobně, každý má svou pravdu...
Silné stránky
Astru mám jak jsem již psal s upravenou řídící jednotkou, filtrem do airboxu K&N, sníženýma pružinama H&R o 30mm a iridiovými svíčkami na 19" originál OPC kolech.
Úprava jednotky sebou mimo většího výkonu nese za normálních podmínek sníženou spotřebu, která se při normální svižné jízdě s lehkou nohou pohybuje okolo 7,5-8,5l/100km Naturalu 95, což je vzhledem k výkonu auta poměrně příznivý údaj.. při rychlé dálniční jízdě okolo 200km/h jsem se nedostal nad 12,5l/100 ...
Jízdní výkony Astry jsou pro mě a občas i pro okolí až neuvěřitelné, jde o to, že astra má velice příznivý poměr výkon/váha, což jak jsem zjistil je veledůležitý fakt a tak jsme se jednoho slunečného rána vydali s kamarády zkusit pružné zrychlení našich aut... jeli jsme od třetího rychlostního stupně až cca do 200 - 220 a pozorování bylo následující:
Subaru Impreza WRX STI 2008 a 2009 se přestože mají papírově silnější motory astry neudržely vůbec pro jejich vysokou váhu.
BMW M3 E46 zůstávalo cca délku auta za astrou načež se okolo 200km/h dotahovalo a posléze dostávalo dopředu.
Porsche Carrera 996 jelo úplně stejně a od 200 začalo ujíždět také.
Porsche Caynne Turbo ztrácelo po celou cestu
Zde je zase třeba uvést že záměrem byl opravdu jen a POUZE test pružného zrychlení ze kterého astra vyšla pro mě naprosto překvapivě..
Podvozek je vybaven IDS Plus - spolu se snížením pružin H&R měl jsem resp. mám možnost porovnat jízdní vlastnosti astry OPC na standartních a snížených pružinách a rozdíl je opravdu markantní.
Co se týká bočního náklonu - ten je i v režimu sport na standartních pružinách poměrně velký a pro mě tím auto dost ztrácelo..s H&R je to úplně o level jinde už v základním režimu, auto reaguje naprosto odlišně, sedí mnohem více bez náklonu karoserie, přičemž jízdní komfort - tlumení nerovností je NAPROSTO stejný jako na původních pružinách ! v režimu sport se auto stává už hodně tvrdé a na nekvalitních silnicích to postrádá smysl, neboť astra akorát nervózně odskakuje.. na silnici s lepším povrchem je to v režimu sport paráda..
Další výhoda IDS Plus je jakési konstantní přenastavení mapy řídící jednotky, která v režimu sport spíná turbo mnohem dříve, tudíž mohutný zátah již odspoda..IDS plus ještě dále upraví chod posilovače řízení a zostří elektronický plyn..
Myslím si, že takovéto výkony jsou na hranici toho, co je předokolka schopná ještě pobrat.. za sucha a se studenýma pneu 235/35 není problém rozblikat stabilizaci i na trojku. Za mokra no comment...
ESP jde zcela vypnout - tudíž plus pro okruhové hrátky.
Turboefekt je však obrovský což chce hodně pevnou roku a citlivou nohu..
Jako silnou stránku považuji interier, vč. perfektních Recaro sedaček
"exkluzivita" a neokoukanost astry na našich silnicích
Slabé stránky
Turboefekt a síly přenášené do řízení vyžadují silnou ruku - obojí může někomu vadit..
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
mimo pravidelné výměny oleje žádné
Porovnání časů Nordschleife
V uplynulých dnech se na okruh dostavila i Mazda 3 MPS s přeplňovaným čtyřválcem 2,3 DISI o výkonu 191 kW (260 k) a hlavně s předním samosvorným diferenciálem. Nejrychlejší kolo dokázala tato Mazda projet za 8 minut a 39 sekund, což ji staví na třetí místo současníků.
Opel Astra OPC si tak dokázal uhájit jednoznačně prvenství a všechny ostatní konkurenty převyšuje o třídu. Vůz, který z tohoto výběru není zdaleka nejvýkonnější, je tak zřejmě opravdu dobře odladěná pro rychlé a přitom extrémně technické okruhy. Mazdě navíc při jízdě pomáhá jednak o 20 koní větší výkon, druhak i samosvorný diferenciál, který by měl pomoci trakci při výjezdech ze zatáčky.
Z časů zajetých na tomto okruhu lze také vidět, že hot hatche se jednoduše dělí do dvou skupin: první s časy pod 8:40 a druhá s časy nad 8:50.
Ke kompletnímu výsledku tak chybí jen časy nového Clia Sport a Seatu Leon Cupra. Přes výborné vlastnosti Clia se ovšem na tomto okruhu nedají očekávat extra dobré časy, ale Cupra by mohla do celkových výsledků ještě promluvit. I u tohoto vozu se spíše čeká, zda se zařadí do skupiny jedna, nebo dvě.
Časy hot hatchů
8:35 Opel Astra OPC
8:38 Renault Megane Sport Trophy
8:39 Mazda3 MPS
8:51 Ford Focus ST
8:51 Honda Civic Type-R
8:52 VW Golf GTI DSG
Převzato z autorevue
Jinak pro porovnání :
Pagani Zonda F : 7:24
Carrera GT : 7:28
Lancer Evo IX : 8:11
BMW M5 : 8:13
Astra OPC, 285 PS/1418kg : 8:14
Lexus IS-F : 8:18
BMW M3 E46 : 8:22
Ford Focus RS : 8:26
Scirocco 2.0T : 8:47
Golf R32 : 8:49
Ford Transit :10:08
Přidat názorDiskuse: Opel Astra OPC
- super OPC ! 08.07.2013 17:52 fiddel
- Re: Oplista 21.10.2012 11:36 Kneblis
- Re: Oplista 21.10.2012 11:27 Kneblis
- Re: Astra OPC 16.01.2012 15:57 Nerez
- Astra OPC 03.11.2011 19:51
- Re: Re: Re: Re: Oplista 09.03.2011 22:41 Nerez
- Re: Re: Oplista 28.10.2010 17:42 Filip .
- Parádní auto 27.02.2010 23:57 Okys
- Parádní auto 06.02.2010 16:19 Sepp
- Re: Oplista 06.02.2010 10:41 Sysoj Psojič
- Re: Re: Re: Re: Oplista 06.02.2010 05:44
- Re: Re: Re: Oplista 06.02.2010 00:33 Sysoj Psojič
- Re: Re: Oplista 05.02.2010 20:33
- Re: Oplista 05.02.2010 18:40 Sysoj Psojič
- Re: Re: Re: Oplista 05.02.2010 17:00 esenbe
- Re: Re: Oplista 05.02.2010 16:50 esenbe
- Re: Oplista 05.02.2010 15:17 Sysoj Psojič
- Re: Re: Re: Oplista 05.02.2010 11:12 esenbe
- Re: Re: Oplista 05.02.2010 08:23 Sysoj Psojič
- Re: Oplista 04.02.2010 23:58 esenbe
- Oplista 04.02.2010 22:10 Sysoj Psojič
- Re: Re: Dobrý výběr 04.02.2010 12:11
- Re: Dobrý výběr 03.02.2010 23:54
- Re: Re: Re: Re: spotřeba... 03.02.2010 22:56
- Re: Re: spotřeba... 03.02.2010 22:51
- Re: Re: Re: spotřeba... 03.02.2010 22:47 Enthusiastic.driver
- Re: Re: spotřeba... 03.02.2010 22:35 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: spotřeba... 03.02.2010 22:34 Enthusiastic.driver
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je na prodej za 3XX 000? 03.02.2010 22:32
- Re: Re: Re: Ahoj 03.02.2010 22:21 Enthusiastic.driver
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (2010) Majitel: Nerez
Přidáno: 2.9.2010 958 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (2012) Majitel: buky1911
Přidáno: 31.3.2013 2510 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Astra (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.2.2009 57 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Astra (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.3.2009 399 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Opel Astra (2006) Majitel: juventus.10
Přidáno: 8.7.2010 69 Majitel 9.78 Uživatelé