Recenze
Opel Astra Caravan
Technické info
Přezdívka auta Opel Astra Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:156000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 148 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "lukybraby".
Tak tuhle káru jsem koupil začátkem února v jednom plzeňském autobazaru. Vypadala celkem zachovale, na zvedáku v servisu ani při zkušební jízdě jsme žádné velké poruchy neobjevili, tak došlo ke koupi.
Hned po nasednutí se mi v autě zalíbilo-útulný interiér a nikterak přeplácaná přístrojovka. Co člověk chce, to tam najde. Oproti Kadettu mi překvapila lehkost, se kterou se dají veškeré ovládací prvky obsluhovat. Nevím, jestli to je jen u mého auta, ale spojka je dost měkká, takže to chce mít fakt cit v noze. Díky výškově nastavitelné sedačce řidiče se každý uvelebí podle libosti. Jen mi štve, že při brzdění se kolenem dotýkam sloupku volantu. Boční vedení sedadel by mohlo být lepší, což je při mém stylu řezání zatáček docela mínus.
16ventilová 1,6ka (X16XEL) s autem dokáže poměrně slušně cvičit, ale motor se musí hnát ve vyšších otáčkách. Díky "krátké" a bohužel trochu méně přesné převodovce se na semaforech i jinde mezi TDIčkama neztratím. Jen ve vyšších rychlostech by se hodila šestá rychlost. Spotřeba je celkem solidní i přes to, že auto nešetřím. Brzdy jsou dostačující. Řízení není zbytečně přeposilované a člověk má kontrolu nad tím, co se děje pod koly. Do zatáček se auto zbytečně moc nenahýbá a jízdní vlastnosti jsou dobře čitelné.
Moje úchylka na kombíky nezná mezí a Astru můžu chválit až do... Megakufr, po sklopení zadních dělených sedadel rovná podlaha a navíc roletka kryjící zavazadlový prostor:-) Díky hagusům leccos naložím i na střechu.
Auto je vybaveno airbagem řidiče i spolujezdce, posilovačem řízení, ABS, elektricky ovládaným střešním oknem, předními a zadními mlhovkami. Boční okna stahuju bohužel ručně. Originál rádio bude v blízké době nahrazeno novějším a hlavně CDčka přehrávajícím modelem. Repráky jsou zatím dostačující. Na informačním panelu vidím čas a venkovní teplotu, ale přes pravou ruku na volantu na hodiny nevidim.
Na svůj věk je moje motokára poměrně zachovalá (po 2 majitelKÁCH) a měla to, co potřebovala. Astry sice reznou, ale já objevil zatím jen menší puchýřky na pátých dveřích. Myslím, že to byla dobrá volba (například proti stejně staré felicii). Pokud jsem na něco zapomněl, časem to doplním.
Prvních 5 000 km s Astrou:
Takže prvních 5 000 km s Astřičkou mám za sebou, tak napíšu pár postřehů. Všechno šlape zatím bez problémů, jenom zámek u řidiče začal nějak zlobit a při zamykání musim klíčkem otočit o celou jednu čtvrtinu a ten jde pak hůř vyndat i vložit. Další věc, která mi štve, je únik oleje z motoru. Myslel jsem, že ho motor papá, což je stará věc u těchto motoů, ale kdepak. Mezi motorem a převodovkou to mokvá a při 15 minutách stání na místě se na zemi objeví znatelný flek... Mám na dolívání ještě asi 2 litry polosyntetiky, tak než ve 165 000 km půjde auto na výměnu oleje a rozvodů, musim si rozmyslet zda dál dolívat anebo to nechat opravit. Kromě těchto maličkostí jsem s autem velice spokojen. Maximální rychlost jsem ještě nezkoušel, ale lehce přes 160 km/h už se na tachometru párkrát ukázalo. Prý by to těch 200 jelo, ale nemám kde to vyzkoušet. I když se rád svezu rychle, což s tímto vozem není vůbec problém, preferuji heslo "Lepší býti druhý nežli tuhý". Astřička mi zatím nikde nenechala ve štychu a za odměnu jí časem opravím pár (minimálně) rezavých míst na pátých dveřích a na LZ lemu, nechám nastříkat spodek a dutiny a seženu novou poklici na PP kolo (jestli upadla nebo jí někdo čornul, nevím). Toť zatím vše, časem ještě snad doplním pár fotek.
Silné stránky
Je jich celkem dost. Prostornost jak pro posádku tak pro zavazadla, jízdní vlastnosti (viz popis vozu), pružný motor, výbava... A hlavně náhradní díly seženu za pár šupů na vrakovišti.
Slabé stránky
Časem auto začne určitě reznout. Boční vedení sedadel by mohlo být lepší, přední světla mají malou účinnost, zadní stěrač moc ke sklu nepřiléhá, méně přesné řazení (zas tak strašné to neni, spotřeba/únik oleje
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jsem na autě nic neopravoval, ale budu muset nějak vyřešit vůli v zavěšení dveří u řidiče.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v jistém autobazaru na Jateční třídě v Plzni, nemůžu si stěžovat. Prodejce byl ochotný a slevil i pár tisícovek.
Novinky v recenzi
přidán nějaký ten text
Trochu pozměněn popis vozu a přidána slabá stránka-řazení.
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.1.2009 89 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1995) Majitel: Fremen
Přidáno: 21.9.2010 109 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.4.2009 39 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: Stekli
Přidáno: 20.11.2010 37 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.4.2010 239 Majitel 9.80 Uživatelé