Recenze
Technické info
Přezdívka auta nemá přezdívku Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:181000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 126 maximální rychlost [km/h]: 171 / 175 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 8.5 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "MrTomas".
Ke Golfovi jsem se dostal uplně náhodou. Vždycky jsem ho vnímal jako bestseller svý třídy a tak, ale to bylo všechno. Přibližně před dvěma roky jsem měl dojet s vypůjčeným Golfem IV kousek za Prahu a tehdy se rozhodlo:) Kárka mi padla uplně výborně do ruky a já sem věděl že nic jinýho při nákupu nebudu řešit. Motor 1.4 MPI není zázrak, ale lepší než 1.2 HTP:) na víc bohužel nebyly peníze.
Na konci jara jsem konečně přestal odkládat nákup tuningových dílů, ve vidině že stihnu Tuning party 2007 v Hradci Králové jsem objednal kola ASA AR1 v provedení chom, koncovku výfuku s tlumičem, přední světla s angel eyes a snižovací pružiny. Na tlumiče a zadní světla zase nezbylo... Kola jsou dovoz z Německa a čekal jsem na ně kolem dvou měsíců místo slíbeného týdne. Ale nevadí, na kárku sednou. Světla jsou značky Raid HP. V prodejně mi tvrdili že mají homologaci a na auto výborně sednou, dílenské zpracování na vysoké úrovni...Při montáži se ukázal opak všeho co tvrdili, hehe. Klasika. Světla se musela složitě vypodložkovávat aby pasovala, nemají úchyt na motorky, takže technická sbohem:) a navíc angel eyes jsou trochu šmélo, tak za dne neni vidět že svítěj. Tohle je jediný díl, který bych opravdu nedoporučoval. Montáž výfuku Montii nebyl problém, koncovka má průměr 90mm a 1:4 MPI zní fakt nečekaně dobře:) Pružiny jsou V-maxx, shodné snížení 35mm kárce dost pomohlo jak opticky, tak jízdní vlastnosti jsou uplně někde jinde. Jestlu budu pokračovat v upravování nevím, dost přemýšlím o koupi GTI:)
Na závěr bych chtěl předejít diskuzím na téma tuning/tuzing. Jsem si vědomej dost velkýho hendikepu v podobě motoru, ale to neznamená přece že na auto se nesměj dát věcy aby vypadalo k světu, ne? Chip tuning a veškerý úpravy motoru jsou docela zbytečné, protože dostat se na 100 koní je tak drahé že je lepší pořídit nové auto.
Silné stránky
Díky montáži nových kol a pružin jsou původní nedotáčivé smyky krásně přetáčivé, chce to ale už dost rychlosti navíc a pevně držet volant:)Celková ovladatelnost je díky rozměrům a hmotnosti (1080 kg) výborná. Problémy na spomalovacích prazích zatím nejsou, akorát dost řidičů nesnese že je přejíždím krokem, tak to dávají najevo pořádnou salvou z klaksonu, popř. přejetim prahů v hrozný kudle až jemi jejich auta fakt líto...proto apeluju na všechny: prosím mějte s tunery strpení, díky:)
Zavazadlový prostor je dostatečný, převážet větší předměty není problém. Fotka je toho důkazem, do kárky se vešly tři pytle trávy a John Cooper Jr. Jak by se mu jelo přímo nad výfukem necháme raději bez poznámky...
Parkování ve městě je sám o sobě čím dál tím větší problém, ale když už najdete místo tak s Golfem se do něj určitě vejdete. Jako důkaz přidám foto:)
Dílenské zpracování je na vysoké úrovni, nikde nic moc nevrže, interiér vypadá "skoro" jako nový, na to že auto má najetých 181000 je to až neuvěřitelný.
Slabé stránky
Největší slabinou mojí kárky je motor! 1.4 MPI bude dostatečný pro sváteční jezdce, ale jinak je to bída. Na křižovatce sice jde pozlobit do 40 km/h, ale na vítězství zapomeňte. Ve vyšších rychlostech (90 km/h+) auto nemá zátah, předjíždění tak neni zrovna nejjednodušší. K tomu se váže jedna historka - na cestě z European king of drift v Sosnové jsem zůstal za Favoritem který jel konstantně 80 km/h. Provoz naproti nebyl moc velký ale auto je tak líné že než jsem ho mohl rozjet na 100 km/h musel jsem čekat 8km!!! na správně velkou mezeru:)Brzdy by také mohly posílit, občas se změní chod z "normálu" na "skoro vůbec" ale je možné že za to můžou už trochu sjeté kotouče... Co bych ale opravdu vytknul je vůle v řízení. Neni to nic kritického, ale dost na to aby to řidič zaznamenal. Převodovka je poznamenaná předchozí majitelkou, chodí dost ztuha, občas nejde zařadit za 1, ale to je jen vyjímka.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Autorizovaný servis je uplně bez problémů, díly jsou dražší, ale pasují.
Tuningové servisy jsou pravý opak, pouze s pružinymi nebyl problém s dodáním.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval ojeté, s nákupem nebyl problém.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf
- Re: 1.4 16V 25.10.2007 22:04
- 1.4 16V 05.10.2007 14:11 kewlarsiet
- no 16.09.2007 21:38 Chuck Norris
- Zdravím 16.09.2007 21:29 Ajin(MoDo Team)
- golf 13.09.2007 20:41
- Re: Re: Re: 55 kW 12.09.2007 23:23
- pekne 12.09.2007 16:30
- Re: Re: JEJ 12.09.2007 15:04
- Re: Re: nove hodnoceni 12.09.2007 14:46 CountachSV
- Re: 55 kW 12.09.2007 13:24 Vašek M.
- Re: Re: 55 kW 12.09.2007 12:46
- motor 12.09.2007 12:25
- Re: 55 kW 12.09.2007 12:21
- 55 kW 12.09.2007 11:21
- Re: Re: Re: nazdar 12.09.2007 07:49 OS
- Re: Re: nazdar 12.09.2007 02:52
- Re: nazdar 11.09.2007 23:42
- Golfista 11.09.2007 21:42
- hodnotenie 11.09.2007 20:07 lorenzlubos
- Re: Re: nove hodnoceni 11.09.2007 20:03 Richie11
- Re: nazdar 11.09.2007 18:57 OS
- nazdar 11.09.2007 18:55
- Re: JEJ 11.09.2007 18:03
- 10b 11.09.2007 18:01 speedih
- JEJ 11.09.2007 17:37
- Re: nove hodnoceni 11.09.2007 17:34
- Re: nove hodnoceni 11.09.2007 16:31
- Re: zdravim 11.09.2007 16:29
- Kola 11.09.2007 16:29
- Re: nove hodnoceni 11.09.2007 16:11 OS
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.9.2008 19910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2008 3710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2001) Majitel: TurboSlečna
Přidáno: 27.4.2008 22210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.6.2010 3710 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 249 Majitel 9.83 Uživatelé