Recenze

10 Majitel

Ford Mondeo Ghia 2,5 V6

8.51 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:199000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2544 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Lucky_".

Jde o druhou generaci Mondea (MkII) v provedení kombi s nejvyšší výbavou Ghia ve stříbrné metalýze. Výbava čítá: automatickou klimatizaci, radio s cd měničem (zvuk špatný - dobrý snad jen ten měnič), vyhřívané čelní sklo (dost dobrá fečura - zvlášť v zimě), 15" litá kola (standardně ke Ghia výbavě, umyl jsem je sajrajtem na čištění disků kol a rázem už nemájí tu nažloutlou barvu), dále TCS (standard pro V6), decentní spoiler, elektricky ovládaná okna, 2x airbag. Na to, že má najeto téměř 200 000 km, je auto v dost dobrém stavu (spojka v pohodě, brzdy v pohodě, tlumiče v pohodě, interiér překvapivě nevrže a potahy také v pohodě) jediné na čem se podepisuje téměř 10ti leté stáří jsou zadní lemy blatníku, který začal podléhat korozi - bohužel s opravou zatím počkám - odhad na cenu opravy je 10 000 Kč za jeden blatník (celkem 2). Motor je původem od porsche, dotvořen Forďáckým Cosworthem, jediná vada je opravdu těch 2544 cm3 jako objem, při svižnější jízdě to sice papá kolem 12 l/100 km, ale zas je to zábava s tím jezdit a při předjíždění si vychutnávate zvuk vytočeného motoru. V6tka má také zajímavou vlastnost, kolem 3200 ot/min se přepne sání na kratší - v reálu to vypadá jako kdyby motor chytil druhý dech. Navíc skvěle táhne na každý převodový stupeň - 1.čka je krásně dlouhá (oproti Mondeu 2.2 TDCi se s ní dá při rozjezdu dost "vylbnout", kde naopak téměř po dání auta do pohybu musíte řadit 2ku) a na druhou stranu se dá jet 50 km/h na pátý převodový stupeň. Co jsem vypozoroval poslední dobou - při dostatečných otáčkách a sundání nohu z plynu řídicí jednotka odřízne přívod paliva (na palub. počítači se objeví nula) => je blbost "neutralizovat" navíc je bezpečnější mít vždy zařazeno. Poslední dobou začínám podřazovat přes meziplyn - nevím jak je to u nového nebo mírně jetého, ale pokud chci bez meziplynu zaradit 1. či 2. st. a rychlost je nad 20 km/h tak to docela dlouho trvá (synchrony nějak nechtějí synchronizovat) - ten meziplyn to vyřešil.

Silné stránky

+ výborný motor, který táhne, dá se říct, už od volnoběhu s opravdu nádherným zvukem (a to i bez laděného konce výfuku)
+ dobré jízdní vlastnosti (dobře sedí v zatáčkách a díky dobře nastavenému posilovači se dobře ovládá ve vyšších rychlostech)
+ prostornost (jak pro cestující vpředu/vzadu tak pro náklad - kufr má objem 540 l)
+ vcelku kvalitní dílenské zpracování (nic nevrže, pouze pokud se snažíte a zatlačíte na určitá místa)
+ vzhled (mně se prostě ten kulatý desing Mondea líbí)
+ utlumený interiér ( při 170 km/h na dálnici si vklidu posloucháte muziku a nic vás neruší)
+ začal jsem řadit dolu přes meziplyn a zvuková kulisa která to provází - nádhera
+ brzdy - naučil jsem se víc na ně tlačit (je to potřeba), z hodnocení dobré se zlepšily na chvalitebné :-)
+ skvělé a komunikativní řízení - přesně je poznat kdy se blížíte hraně za kterou se není moc chytré pouštět
+ skvěle "hrabe" na mokru na prvni 3. stupně :-)))
+ dost řidičů se mnou chce závodit (asi si nevšimnou, že nad předním blatníkem je znak V6) - vidí staré velké (a i těžké auto), bohužel pro ně - mám na ně fintu,já pomalý rozjezd (oni promažou jedničku) a pak za dva, plyn na podlahu a je po závodu, protože většinou závodí lidi co maj 1.0-1.4 l motory, jen na to musí mít clověk tu správnou náladu

Slabé stránky

- křehké plasty na předním a zadním nárazníku ( už do mě stačili nabourat :-) - řetězová havárie v koloně)
- brzdy jsou fajn, ale mohli by mít ostřejší nástup - třeba jako ty co má Mondeo 2.2 TDCi
- celkem už i koroze (hlavně výfukové potrubí a zadní lem blatníku - neduh všech Mondeí MkI/II)
- spotřeba - při "mojí" svižnější jízdě a krátkým trasám (30-50 km) mi to "papá" mezi 11-12 l/100 km (ale zas to celkem odpovídá kvalitě svezení)
- povinné ručení, jde o starší model, kde má motor ještě objem 2544 cm3 :-(
- kvalita Forďáckého rádia - čeká ho nejspíš brzká výměna, i když zas poslouchat jen zvuk motoru neni taky u tohodle auto zas tak špatné ;-)
- nad 20 km/h nejde rychle zařadit 1. ani 2. stupeň bez meziplynu, s meziplynem pohoda (asi je to tím že má převodovka už za sebou 200k km)
- příčné prahy pro auto nejsou to pravé ořechové - najíždim na ně max 20 km/h - nad tuto hranici dává o sobě auto vědět, že se mu to nelíbí
- auto přitahuje blbce - už mi to zas někdo "obtáhl" - tentokrát mám lehce promáčklý a škráblý kus plechu nad předním pravým blatníkem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

uvidím po tom, co mi opraví nabouraný nárazník /viz. výše/, zatím se lakuje...
Nárazník opraven ve Ford Valoušek (kousek od Opatova), vše proběhlo v pořádku, na mou žádost mi dokonce vydali starý narazník (pokud bych někam "omylem" nacouval - nárazník je celkem křehký a tudíš se může ještě hodit), celkově spokojenost...

tuning - žádný :-)

auto nepotřebuje tunit, pořádný motor, slušné brzdy, nádherný zvuk motoru, atd. je tam už od výroby... :-)

 

Novinky v recenzi

7.9.2007 00:00

tak auto je zas opravené - po 3 dnech u Ford Valoušek, bylo potřeba vyměnit alternátor... :-(( zrovna dil co je potreba vzdy novej...

31.8.2007 00:00

tak mi začla svítit za jízdy kontrolka baterie, asi nejakej problem s alternatorem, snad to nebude nic vaznyho

1.7.2007 00:00

- spotřeba se snížíla na 11,3 l/100 km
- autotíko dostalo nový nárazník, foto brzy vyměním...

10.6.2007 00:00

- fota jsem "stvořil" dneska po mytí, časem udělám lepší na lepším místě...


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

mám to krátce, tak nemůžu objektivně hodnotit, ale když jsem nakoukl do servisní knížky, tak nic zásadního nebylo zatim měněno => je to spolehlivé auto

praktičnost
9

devět za to, že jsem si ještě nezvykl, kde končí auto - trochu "bojuju" při parkování, jinak místa je opravdu dost a kufr je obrovský a má celkem nízko i hranu...

prostornost
8

na svou třídu hoodně prostorné auto, ale zas na druhou stranu prostornost novýho Fordu Galaxy to taky nemá...

jízdní vlastnosti
8

dobře drží stopu, vcelku i slušně brzdí (ale zázrak to není), dobře se řídí ve vyšších rychlostech (tuzší posilovač, ale o něco je pak horší parkování), uvítal bych tužší podvozek...

jízdní komfort
8

podvozek je nastavenej dost konfortně, občas mám pocit jako když auto plave, jen to nemá rádo příčné nerovnosti a výmoly (ale to žádné auto, snad kromě Hummeru :-)

provozní náklady
5

celkem vysoká spotřeba - 12 l, ale dá se jezdit i kolem 10-11 l a na dálnici při 130 km/h i za 9,1 l (podle palubního počítače) v reálu se liší jen nepatrně (ukazuje 11,8 a podle propočtu při minulém tankování jezdím za 12,054 l/100 km)

náhradní díly
8

vcelku levný servis a levné díly z druhovýroby... co jsem se tak koukal do ceníků... vzhledem k tomu, že jich jezdí dost (ale většinou ne V6 verze) dostatek dílu na vrakovištích

výkon motoru
8

mohl by mít víc koníků, ale asi by se pak snížíla spolehlivost, skvěle táhne od volnoběhu až do omezovače - kolem 7000 ot/min a to díky systému dvojitého sání

spotřeba
5

celkem vysoká, ale nic co by se nedalo utáhnout..

hlučnost motoru
9

skvěle odhlučněný a kultivovaný motor, už několikrát se mi stalo že jedu na 1čku či dvojku a mám 4000 otáček a vůbec jsem si toho nevšiml...

kvalita sedadel
7

celkem dobrý a kvalitní potah, i po 200k km stále "jako nový" a sedadla mají slušné boční vedení, mohlo by to být lepší...

brzdy
7

brzdí to dobře, ale na takový motor bych očekával ,že to bude brzdit líp...

zavazadlový prostor
9

540 l - co dodat :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…