Recenze
Ford Mondeo ST200 2,5 V6 (151kW/205HP)
Technické info
Přezdívka auta ST Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2495 výkon [kW]: 151 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.7 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10.2
Popis vozu
Ahoj, těšíme mě, že tě zaujalo právě moje auto.
V následujících řádcích bych rád představil dříve takřka neviditelný (z důvodu ceny), tím pádem i dlouho hledaný (zachovalý) automobil z dílen FORD Motosports.
Tento model, který jsem chtěl mít jednou v garáži a který se mi splnil je Ford Mondeo V6, v limitované verzi ST200 s šestiválcovým srdcem v modré "Fordí" performance blue...
Ford Mondeo ST200 byl upraven pro fandy značky a vůbec se vlastně jedná o jeden z prvních pokusů o divizi a vysačkou "ST" na kapotě, což je zkratka pro Sport Technologies určené zejména pro Evropu a zvláště oblíbené a uznávané v Anglii. V USA mnohem známější, brázdí tamní silnice tatéž technologie s lehce pozměněnou karoserií pod krycí jmenovkou FORD Contour SVT (Sport Vehicle Technologies)
Ale nejprve od začátku..
Co tohle Mondeo odlišuje od těch ostatních, které potkáváš možná denně na ulicích?
Rozdíly jsou v detailech...
Ty viditelné, ovšem ne na první pohled patrné jsou:
- 14-paprskové 7x17" ALU kola s pneumatikami 215/45
- přední chromová maska, přední nárazník s dvojcí kulatých mlhovek
- boční široké prahy,
- zadní nárazník, dvojtá koncovka výfuku, decetní křídlo,
- snížený "přikrčený" vzhled..a teméř neviditelný nápis na zádi:ST200
Po nahlednutí přes lehce tonované okna dovnitř snad zaujme:
- polo/kožený interiér,
- sedačky recaro,
- modré budíky ocejchované do 260km/h,
- řadíci páka opět s emlemem ST200
- barvy karoserie (4D,5D a kombi) se vyráběli jen v těchto provedeních: Modrá, Černá, Stříbrná a (červená-UK)
Ty neviditelné:
- podvozek (ramena, uložení náprav, tlumiče, pružiny,výfuk)
Ty slišitelné:
- upravené sání vzduchu, škrtící klapka, čerpadlová skupina..
Ty neodolatelné:
- to nejdůležitější je jeho zvučné, bytelné 6-ti Válcové Srdce!
Takže, proč nezačít tím nejlepším...
Motor - nefalšovaná V6 svírající úhel 60° s obsahem 2495ccm. Má 24 ventilový rozvod, kované ojnice, upravené sací potrubí.. to vše se podílí na celkovém výkonu 205HP resp. 151kW. To vše podpořené kroutícím momentem 235Nm.
Řeknete si, ale Mondeí V6 jezdí hodně, ale věřte nebo ne, přestože
motor vychází ze standardní modernizované V6..od základů je upravený dokonce poddimenzovaný s bohatou rezervou a to předními Fordovými sportovními divizemi:
ST - "Sport technologies" UK+GERMANY
Ford Cosworth... už jen to znamená mnohé.. viva UK!
SVT - "Sport Vehicle Team" USA
Rush - ano,ten co upravuje Mustangy USA se podílel na vývoji tohoto motoru!
Výkon motoru na rok 1999 považuji za skvělý počin výše uvedených Fordích sportovních divizí.
Troufám si říci, že měl nato v té době konkurovat minimálně věhlasných,uším lahodících 6-ti válcům od BMW např. řadám 325, 525. Ve výkonových parametrech do 2500ccm byl dokonce o malinko lepší. To už je co říci nemyslíte? Motory BMW jsou ale dnes už jinde, přesto málo kdo se dnes pozastaví nad tím, že v té době sekundoval tento model vozům z Mnichova.
Není tak s podivem že několik majitelů mondeí V6 přešlo k BMW.
===============================================================
Málo kdo, by dnes asi uvěřil, že ten kdo si ST200 koupil jako nové (můj předchozí majitel a jeho firma) byl ochoten dát v letech 1999-2000 za tento jedinečný vůz více jak Kč 1 000 000,-!. Bavíme se o Fordu mondeo, střední třídě na přelomu minulého století. Už jen to dělá z toho auta tak trochu raritu nejen na Českých silnicích. Jediné co bylo možné do-objednat z katalogového ceníku bylo střešní okno a metalíza ;o).
Zkušenosti s autem viz. Silné vs. Slabé stránky:
HISTORIE vs. SOUČASNOST
ST200 vs. ST220 rok 2000 vs.rok 2004
Co se nástupce ST200 týče - ST220, výkonově +(15kW, + 20Hp z objemu 2995 ccm), z vlastní zkušenosti výkonový rozdíl není dramaticky znatelný. Vzhledem k nižší váze ve prospěch ST200 činí rozdíl ve zrychlení dle tabulek z 0-100km/h...(7,7 resp. 7,4) pouhé 0,3 sekudny. Nicméně papírové hodnoty se liší od těch reálných. Moje osobní zkušenost je taková, že do 140km/h (3 převodového stupně) mi ST220 kombi neujede.. s rostoucí vzdálenosti pak se ale začne díky vyššímu kroutícímu momentu pomale vzdalovat. ST220 má mnohem vyšší maximálku (231km/h vs.247km/h-neomezenou!!takže z kopce může i přes 250km/h!)zejména díky 6st. převodovce. To není dle mého názoru až tak podstatné, kdo z Vás a jak často jezdí přes 200km/h? Celkové jízdní vlastnosti jsou jak jinak než skvělé a etalonem ve své třídě.
V daném segmentu hrály ST200 a ST220 horní ligu.. .Bohužel společně s ST200 a ST220 odešela koncepce motorů V6 z ST verzí. Díky konzolidaci firmy Volvo pod křídla Fordu, nahradila sportovní divize FORD motory pro své nejrychlejší verze "volváckym" přeplňovaným 5-ti válecem o obsahu 2521ccm a výkonem startujícím na 166kW.
Tento motor není vůbec špatný, velmi dobře zní, díky turbu mají "ladiči" mnohem méně práce.. stačí čerstvá porce softwaru...holt je to turbo. Jak všichni víme, v dnešní světe jsou hranice výkonu turbo-motorů takřka denně posunovány.
Pokrok ničím nezastavíš, půjde dál, přece jen V6 by byla lepší... ale kdo ví. Jedinné co je jisté je, že motoristický svět v 21. století přeje snižování obsahů motorů, počtu válců a uplatňování učinnějšího a efektivnějšího spalování. Turbo a kompresor nám budou dělat společnost min.v dalším motoristickém století...atmosferické V6 a V8 jsou určeny k záhubě....budou už jen raritou... čas ukáže, kolik nové motory vydrží.
MOJE CESTA K ST-čku, píše se rok 2006..
Moc se mi libil decentně-agresivní, ale stylistycky velmi vkusně navržený top model tehdejšího Mondea, FORD MONDEO ST200.. Trošku jsem se snažil napodobit,nikoliv tupě okopírovat ST200 jelikož, originál je original.Díly se ale sháněly velmi špatně a často nepasovaly ani po takřka tunách pryskyřice ;o)... Jak šel čas, koukal jsem po internetu a bazarech... ST200 mě lákalo stále více.. za rok 2007 jsem projel 4 ST-čka v bazarech a od soukromníků... každé z nich bylo jiné ale zážitek z krátké projiždky byl vždy stejný, fenomenální...srdce beroucí.. ST-čko mi zůstalo prostě v hlavě, o tomhle autě jsem přečetl tolik informací..že i majitelé se nestačili divit. Každý ale ví, jak těžké je dnes prodat auto, navíc do kterého člověk navrážel nejen peníze ale hlavně hodiny a dny práce.Vzhledem k tomu, že už se vyjma motoru téměř podobalo ST, říkal jsem si, že to nemá cenu a spokojím se s tím co mám...směšnou cenu výkupu jsem vždy s úsměvem odmítl... prostě jsem je nedal..
Až jednou, postarší pán kolem 50let si prohlížel moje auto na parkovišti poblíž autobazaru, kde stalo jedno krásné modré ST-čko. Řekl, že shání auto už 5 měsíců.. a to moje se mu moc líbí. Tak jsem mu nabídl projížďku, přijal, sam uznal, že auto je v perfektním stavu. Sdělil jsem cenu za kterou jsem ochoten auto prodat, předal číslo a odjel s pocitem, že jsem udělal alespoň radost postaršímu fandovi..
Druhý den světe div se..ten pán si pro auto přijel a jak už to bývá tak si je i odvezl... neskutečné, ale pravda.
DEN "D" resp. "ST"
Nasledujicí den jsem šel zpět do toho samého bazaru... tam kde stálo nádherné, pro mě vysněné modré ST 200. Musel to být osud, čekalo tam stále, přestože už na něj měl políčeno jeden z prodejců..který byl pak hodně naštvaný, když zjistil,že jsem s jeho kolegou uhádal ještě lepší cenu než den předem ;o).
Splnil jsem si tak klukovský sen... stal jsem se majitelem jednoho z cca. 6000 vyrobených kusu limitované edice Ford Mondeo ST200. Zvuk motoru, zátah, průžné zrychlení a podvozek, design klidné šelmy v rouše beránčím... to vše dělá z tohoto auta jiné než ostatní mondea.Prostudaval jsem všechny možné rezenze, diskuze, nejen u nás ale i ve světě... získal jsem mnoho teoretických informací,a teď je na čase sbírat ty praktické.
Silné stránky
+ zátah a zvuk motoru V6 je prostě nádhera, dá o sobě vědět od cca. 3000ot, kdy začne i silně zatahovat... výkon graduje...a tlačí (do vyborných recaro sedaček)..když v tom v 5500ot příjde díky proměnné délce sání, netušený "kopanec"... auto ještě více zrychlí, pronikavý zvuk šestiválce se rozezpívá v nádherném orchestru a ..otáčky letí ještě rychleji...až k 6950ot kde přichází ke slovu omezovač.., přeřadíte, rafička spadne na 4000ot..a fordí síla opět pokračuje ;o). Težko se to popisuje, lépe to zažít...
+ převodovka - 6st. by byl trefa do černého, ale v té době bylo ještě asi brzy..nicméně..precizní,delší převody z auto dělají spíše dálniční šelmu než trhače asfaltu a sprinterů 0-100.
Tady jsou rychlosti těsně před omezovačem...
1./60km/h, 2. 100km/h, 3. 145km/h 4. 200km/h 5.230km/h
+ pružnost - 4st. 50-200km/h
+ podvozek a odezva od volantu, zatáčky = radost
+ interier - moc se mi líbí, pro někoho možná zastaralý, nicméně funkční a stylový, sedačky recaro jsou prostě skvělé, tělo podrží a nedovolí unavit... třešničkou by byla bederní opěrka... ale to by už chyběl štítek recaro. Modré budíky, tachometr ocejchovaný do 260km/h jen dokazují, že tohle není standardní mondeo..
+ prostor - v předu + kufr... super.. 5dvířko je neskutečně prostorné, řekl bych až polo-kombi..
+ decetně-agresivní vzhled, stylisticky čistý.... (libí se mi více než ST220)
+ použitelnost pro každodení jízdu - zvládne všechno, cestu do práce, nákup i jízdu na okruhu.
+ tuhá spojka
+ výbava:4x AIRBAG, ABS, prokluz EDS, klima, kožený interiér
+/- spotřeba /vzhledem k výkonu motoru/ zvlášt dálnice
+ - spotřeba oleje 200 ml na 10000km je super!
Slabé stránky
- brzdy... ačkoliv nejsem řidič typu brzda-plyn,
chtělo by to posilu, i obyčejnější auta brzdí lépe...
Toto je asi jedna z největších slabin... holt techniků od forda
už nezbylo nápadu či invence odlišit brzdy od standardních
mondeí. Inženýři zřejmě naznali, že 35koní a nějaké ty Newtonmetry navíc oproti
standardní V6 se 170Hp nevyžaduje větší dávku krocení.
- tuhost karoserie - mohla by být vyšší,stačí zavřit dveře, je to
slyšet.. bmw, volvo byly už v té době v tomto směru opravdu někde dál..
- místo nad hlavou na zadních sedačkách, do 180cm bez problému ;o)
- mohla by sem patřit možná i spotřeba, ale stále jsem v průměru na 10,3l/100km což není špatné když 1,8 ZETEC bral 8,5-9l/100km a to měl bezmála poloviční výkon. Na delších trasách např.- BRNO - BERLIN umí STčko i za 8,3l! ;o), osobní rekordy jsou tyto: min. 7,8l/100km, max. 13,8/100km - např. 8 kol během 30min. na okruhu v BRNĚ.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tady toho možná bude přibývat...
Prozatím:
- prasklá přední pružina - výměna
- zvlněné přední brzdy (zimní kola) - výměna
- vůle ve spodních ramenech - výměna
Spotřeba oleje 0,1l na 5000km což je super
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi bohaté... ceny za rok 2006/2007 v rozmezí od Kč 140-190tis. dle stavu... pokud se podiváte na mobile či autoscount24 i tam jsou kousky za 7000 EUR i dnes, v čr jezdí cca. 10 max 15 ks.
V roce 2009 jsem uskutečnil snad první sraz zaměřený na majitele "rychlých fordů". Setkání se nad míru povedlo a tak zakládám společně s přáteli nový klub příznivců rychlích fordů. STdriveRS.cz. Kdo má zájem nechť se podívá na www.stdrivers.cz.
Decetní vylepšení už velmi dobrého
- brzdy
- přímé sání KIT K&N 57i - ještě zvýraznilo zvuk V6
- upravené audio, výškové repro v přeních dveřích,
4-kanalový zesilovač+subwoofer panasonic
chystá se..
- přídavná čidla tlaku oleje, teploty oleje, voltmetr
- vyřešit otázku výfukového systému, originál už se těžko shání..
- rozpěrná torzní tyč
- vzpěra kapoty
- konverze brzd z Focusu ST170 + Mondea MKIII
- do budoucna možná konverze motoru z 3.0. ST220
ST 200 je můj dávný splněný modrý sen ale pořád ho beru jako auto a nic víc. Pocházím z rodiny kde se spíše hledělo na ekonomičnost provozu a sebemenší sportovně-jízdní zážitky šly stranou. ST200 mě naplňuje a dokaže vykouzlit vždy úsměv na tváři, když v něm jedu. Je to auto s duší. Hravě splňuje většinu požadavků, jizda s ním je pro mě zážitek. Člověka potěší, když se za autem ještě v dnešní době někdo otočí, popř. když člověk vidí v dětských tvářích údiv popř. ukazující prstem na vaše auto... to člověka naplní,dovolí vzpomenout na svá dětská léta...
Snažím se sbírat kontakty a sdružovat majitele ST200,ST220,FOCUSU ST170,ST a RS + ostatních rychlích fordů resp. majitelů, kteří o to samozřejmě projeví zájem.
Tímto bych rád pozdravil všechny majitele, kamarády a fandy modrého oválu a popřál nej jim ale i Vám všem ostatním hodně šťastných km za volantem vašich strojů a vždy bezpečný návrat.
Více informacích o modelech a setkáních na www.stdrivers.cz
Děkuji za ohodnocení.
Pavel
Odkazy na dostupné recenze:
http://magazin.auto.cz/testy/ford-mondeo-st200.html
http://magazin.auto.cz/testy/ford-mondeo-st220-policejni-stihacka-v-akci.html
http://www.autohit.cz/clanek/295/ford_mondeo_st200.html
Novinky v recenzi
Po 10. v Bechynění na Fast Ford Meetingu..
Opět auto nezklamalo..odvezlo, závodilo a dovezlo nazpět! Co více si přát od auta kterému bude za chvíli 20let!
Lemy opět jako nové
Tak po dlouhých měsících a rocích... jsou lemy i zadní nárazník ve formě, v které jsem je chtěl mít... tak snad nějaký čas zase vydrží ;o).
Fota přidány...
Bechyně 4
Tak máme za sebou opět další úspěšné setkání v Bechyni... tento krát poprvé deštivou... ale náladu to nezkazilo!
Více fotek a recenze na www.stdrivers.cz
Rychlé pruhy na kapotě
Jak taky mohou vzniknout rychlé pruhy na kapotě... např. takto. Jednoho odpoledne člověk zaparkuje auto u nejmenovaného supermarketu v Brně za účelem návštěvy kina.... když se pak ve večerních hodinách vrací k autu.. nestačí se divít... nějakému dobrákovi se muj modrý lak na kapotě libíl asi tolik, že se rozhodl vzít si vzorek (zřejmě nástrojem - mince) se sebou a zanechal tak za sebou doslova dvě hluboké strouhy.. které už zaleštit nešly... ;o(. No co, mužu být rád, že auto nestálo na špalkách.. že.. ale co stím? Na připravovaný sraz s podrápanou kapotou.. které jako do očí byjí.. Postavil jsem auto ke známemu grafikovi a poprosil ho ať něco vymyslí.. nebo min. ať mě potáhne folií celý kufr podobné barvy... a vysledek.. vydíte ho sami.. Někteří si možná řeknou, že je to přehnané.. ale není to zas tak špatné a už jsem dokonce sklidil ohlasy.. ty kladné zatím převažují... a jelikož auto půjde přes zimu na kompletní repasy lemů, obou nárazníku a zadních dvěří.. tak věřte, že je to věc jen dočasná, maskující "zbabělí čin toho" kdo má škrábance na kapotě 11 let starého mondea na svědomí.
Ti všimaví určitě možná postřehli, že i barva kol se změnila... věřte, že ty původní byste nepoznali.. moje druhá sada, poškrábaná, okousané límce od obrubníků předchozím majitelů.. tak šly do gala... obrušouvaní, opískování a komaxit... výsledek posuďte sami.
Nová spojka + kola
Tak nová spojka je tam a auto zase táhne od spodu jak má a i ve vyších otáčkách.. palit gumy ale nehodlám... ale klouzání je konec.. tak snad vydrží alespoň polovinu co ta původní (210000km!)
A pozorní si možná všimnou, že originální kola (resp. druhou opotřebovanou sadu) jsem nechal napráškovat do bíla... vysledek posuďte sami.
Fast Ford Meeting #5, Bechyně III
Tak mám za sebou organizaci dalšího velmi povedeného srazu rychlých fordů. Přidávám pár fotek jako ochutnávku.. Kompletní recenzi vč. fotek nalezente na www.stdrivers.cz - sekce akce - Bechyně III.
KOMPLET NOVA SPOJKA!
Tak jsem konečně probudil šelmu ze spánku a vyměnil komplet spojku.. takže zase bude zabírat jak má. Taktéž se chystají drobné opravy karoserie.
A v neposlední řadě tady mám pozvánku na 2 akce STdriveRS.CZ
FAST FORD MEETINGY:
Bechyně 3 15.-17.7.2011
Výsoké Myto 4.9.2011
Pavel
Další z vydařených setkání STdriveRS.cz - Vysoké Mýto 1.8.2010
Tak máme za sebou další z vydařených srazů STdriveRS.cz - Vysoké Mýto 1.8.2010. Link s obrazky a rezenzí najdete zde:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=21737&st=0&sk=t&sd=a&start=120
Přátelské setkáni sportovní divize FORD STdriveRS.cz - Bechyně 2 25.-27.6.2010
Další velmi povedený sraz je za námi- Bechyně 2, účast velmi dobrá, počasí perfektní více info na:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=21358&p=519956#p519956
10.4.2010 přátelské setkání modrého oválu v Brně
V sobotu za deštivého a chladného dne proběhlo menší setkání příznivců modrého oválu v Brně. Ve stejné době probíhal i tuningový sraz RENOCAR. Sešli jsme se v hojném počtu vč. 4 ks ST,
po cestě se mi naskytla možnost a nedala se přehlednout FOCUS RS v zelené... musel jsem zastavit.. viz. foto.
Probuzení šelmy ze zimního spánku
Tak jsem musel nedávno probudit ST-čko ze zimního spánku... Fabie si musela odskočit do servisu, naštěstí jen kvůli termostatu. Po sundání plachty.. na mě koukl modrý perfomance lak.. dalkové klap, klap.. dobré znamení.. otočím klíčem..počkám až zhasnou kontrolky.. veknu zuří -12°C..3,2,1 ... ENGINE... . napoprvé bez zaváhání... z výfuku se opět line baryton V6.. ovšem je zima takže v klidu a z lehounka... stejně tak i po celém dnu nazpět ke spánku. Fabia je ready. ;o)
Po roce opět v top 10 díky vám!
Tak po necelém roce, opět v "top 10" díky vám!, všem, kdo jste kladně hodnotitli moje již 10 let staré auto a mojí práci.Děkuji i nadale budu bojovat o vaší přízeň. Přeji hodně všem hodně štastných km za volantem.
27.8.2009 AMD BRNO
Poslední prázdninový den jsem vzal ST-čko vůbec poprvé na Brněnský okruh do Brna. Jel jsem jednu s posledních prázdninových jízd. Osazen 2 pasažery a kamerou (brzy bude video) jsem si jízdu spíše užíval než auto trápil. Nejlepší zajetý čas činil 3:09 což žádný bůch ví jak dobrý čas není... ale nejel jsem na krev.. i tak mě to stálo malého pavouka na předním skle od kolegy ve žlutém BMW či SUBARU. Holt majitel 911 přecenil své možnosti a poslal před námi do kačírku... zkušenost pro příště, nicméně myslím že tady nejsem naposled.
2. Sraz Divize STdriveRS ve Vysokém Mýtě
26.7.2009 - Okruh ve Vysokém mýtě patřil modrému oválu... a konkrétně nejrychlejší divizi RS + ST. Užasná partie, krásné počasí... vůně benzinu, spálených gum... nadherný zážitek... to další povedený sraz STdriveRS. Více na www.stdrivers.cz
1. Fast Ford Meeting 23.-24.5.2009
Tak konečně jsem se odhodlal a zorganizoval setkání sportoní divize FORD to o čem jsem uvažoval již dlouho a chtěl udělat.
Sraz se vydařil nad očekávání velmi, velmi dobře. Dorazilo cca. 30 aut vč. rarit jako (Ford focus RS, či FOrd Mustang).
Více se o akci dozvíte na připravovaných stránkách www.STdriveRS.cz. Prozatím posílám pár foto...
Jaro je tu!
Tak jaro už to máme... ale jelikož jsem stále zaneprázdněn..odkládal jsem upravy nicméně:minulý týden jsem mi podařilo nainstalovat první upravy/opravy:
Nové přední ramena
Nové koutouče
Nové ložiska..
SERVICE PACK - STAGE 1
Tak hurá... přední ramena po měsíci došla přímo od výrobce z Anglie.... takže uvídíme... bude to takřka kompletně nový předek:
- axiální ramena vč. čepů
- brzdové kotouče vč. destiček
- sportovní tlumiče ST200
- sportovní pružiny ST200
- vertikální vzpěry
- ložika v kolech
víc už tam ani není... nicméně tajně doufám, že koutoče se přestanou kroutit tak jako do teď..
Na další polovinu roku popř. příšti jaro chystám STAGE 2: spojka a výfuk
Výsledky Performance testu
Zde jsou výsledky performance testu:
0-100km 8,7s
0-160km 20,9s
402 m /1/4mile ... 16,3s/144km/h
0-1000m 29,3/184,5km/h
Hmotnost auta: 1366kg
Hmotnost řidiče: 110kg ;o)
Dne 25.1.2009 k memu velkemu poteseni bylo ST200 uverejneno v unorovem cisle casopisu TUNING MAGAZINE. Pravda namerene casy jsem zajel uz i lepsi, nicmene je to cest videt svoje auto v renomovanem casopise. Myslim ze timto prispeje k dalsimu rozsireni do podvedomi motorovych priznivcu. Pro pripadne zajemce je unorove cislo k dispozici na novinovych stancich.
AHoj všem příznivcům. Tak jsem se opět po dlouhé době dostal k počítači a setříhal první sestavu ze záčitků z tohoto roku...
Video najdete zde: http://www.youtube.com/watch?v=BVhltD0CVEg
Příjemnou zábavu.
Příprava na zimu/Letošní zimu se chystám ST-čko uštědřit zimních radovánek,soly,štěrchu atd...jelikož ho čeká na jaře více-ro oprav, necham ho do jara odpočinout a připravit na další neméně náročnou sezonu. Z plánovaných úprav ST čeká:
- nové přední ramena vč. tlumičů
- nové brzdové kotouče a obložení
- nový pravý čep s ložiskem
- zřejmě i nová spojka vč. obložení
- renovace ALU disků
- renovace karoserie, i pan rez už zavítal..
- možná výfukový systém... zatím ale drží...
Takže je toho požehnaně... uvidíme.
Během měsíce listopadu přidám po roce nové video na YOUTUBE.
říjen 2008 - back to original... výměna zadních svítilen za originály.
31.8.2008 - v pátek jsem obdržel pozvánku od TUNING MAGAZINU na jednodení testování - Performance testu a jelikož bylo volno vzal jsem i kolegu ZONIXE... k porovnání. Nádherné počasí...V rámci testu jsme ST otestovali: sprint na 402m na 1000m, dále pak 0-160-0 a 100-0.
S výsledky jsem se ztotožnil..přesto že by mohly být lepší, beru je takové jaké jsou..pořád je co zlepšovat... v nejbližší době jakmile je dostanu potvrzené tak je i zveřejním. Pro kolegu ZONIXE to byla myslím velmi dobrá zkušenost.. bohužel test nedokončil, nicméně ukazalo se že ST200 chyby netoleruje... ale přeci jen v krajních mezích podrží. Konečně budou k dispozici další výkonové data k MODELU ST200, které jsem do dnešního dne na internetu nenašel... Zbývají mi už jen dva resp. tři poslední testy: 1) Masarykův okruh v Brně 2) Okruh Mostecký či Sosnová...
3) Výkonový test na brzdě/dynamometru...
Těším se a rád se s Vámi o zážitky podělím
Rezenze Mimonských Válek a mých dojmů:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=67108#67108
24/08/2008
Mimonské valky - nezapomenutelný zážitek...
- MUSTANG SHELBY COBRA na živo
- FOCUS RS 300
- OSOBNI REKORD - SPRINT NA 1/4 MILE - 16:017/ 145,713km/h
- PŘÁTELSKÉ SOUPEŘENÍ ST200 VS. ST200
- LET/SPRINT S HELIKOPTÉROU
2.8. - nová hudba, výškové repro + zes. a sub - panasonic
4.8.2008 Nové fota..
28/07/2008.... malé jubileum 200 000km viz foto
28/07/2008 Přidány fotky z okruhu a setkání s dalšími ST bratry a bratříčky.
Projíždka v novém nádherném focusu ST v mé oblíbéné modré.... viz. fotogalerie
Pro všechny fandy, fotky a další nové video již na 17" je v přípravě..
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo ST200 2,5 V6 (151kW/205HP)
- super auto 11.01.2020 21:56 bavec69
- Re: Re: Hezký kousek 21.02.2012 10:36 Myszan
- Re: Hezký kousek 17.02.2012 18:56 tigerbp79
- Hezký kousek 08.02.2012 22:40 Myszan
- Pruhy na Mondeo 30.07.2011 12:10 Bekstorm
- Bechyně 3 21.07.2011 15:38 tigerbp79
- Re: Pozdrav z Havířova 12.06.2011 23:23 tigerbp79
- Pozdrav z Havířova 10.06.2011 12:35 Giorgos
- Ahoj 17.05.2011 19:33 rooney
- Ford 30.08.2010 15:48 Bud
- Ahoj 09.07.2010 22:49 Bekstorm
- Sraz STdriveRS 28.06.2010 13:47 Thomasino
- Re: Jedna fakticka 23.02.2010 18:04 tigerbp79
- Jedna fakticka 20.02.2010 23:16
- Re: Re: AHoj - Autoslan Blava 13.02.2010 12:08 tigerbp79
- Re: AHoj - Autoslan Blava 13.02.2010 11:56 Flammer (RSKa)
- AHoj - Autoslan Blava 13.02.2010 11:43 tigerbp79
- autosalon 09 13.02.2010 10:14 Flammer (RSKa)
- Re: krása 09.02.2010 22:42 tigerbp79
- krása 09.02.2010 17:10
- Re: Re: Re: Vítám tě v prozatímním Topu 16.01.2010 20:10 tigerbp79
- Re: Vítám tě v prozatímním Topu 16.01.2010 12:24 ZonixX
- Re: Re: Vítám tě v prozatímním Topu 16.01.2010 12:20 FRPE
- Re: Vítám tě v prozatímním Topu 16.01.2010 12:17
- Vítám tě v prozatímním Topu 16.01.2010 11:23 FRPE
- ;o) 05.01.2010 21:56 tigerbp79
- Re: ST200 - hodoncení 05.01.2010 21:33 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: ST200 - hodoncení 05.01.2010 21:31 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- no a nakonec já jako "borec na konec" 05.01.2010 20:04
- Re: ST200 - hodoncení 05.01.2010 19:21 Wiii
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: Š.i.m.i
Přidáno: 13.8.2012 129 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1997) Majitel: genie
Přidáno: 25.5.2008 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: MenInFord
Přidáno: 19.8.2009 2110 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1997) Majitel: Giorgos
Přidáno: 5.10.2010 49 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1997) Majitel: Bedrzich
Přidáno: 21.6.2010 49 Majitel 9.81 Uživatelé