Recenze

10 Majitel

Ford Mondeo Ford Mondeo Turnier1,8i Ghia

9.35 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Mondeo Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 158 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Gándhí".

S autem jsem zatím maximálně spokojený. Pro Mondeo kombi jsem se rozhodl už delší dobu před jeho pořízením, jen to měl být dvoulitr, pro lepší zátah z nižších otáček při naloženém autě, puštěné klimatizaci a případně i při tažení vleku. Přesto musím potvrdit, že i 1,8 benzín tohle splňuje. Naložené auto ani klima nijak výrazně nebrzdí a o vleku ani nevím. Podotýkám ale, že při běžných rychlostech, kdo má sportovní ambice asi nebude souhlasit.

Pořízení auta byla kapitola sama pro sebe. Trval jsem na prvním majiteli a řádně vedené servisní knížce. Na internetu jsem hledal auta, která splňovala mé představy, následně inzeráty obvolal a pokud byly v pořádku, tak jsem se za svým vysněným vozem vydával stovky kilometrů. Bohužel tvrzení prodávajících o bezhavarijním a výborném stavu, nebo dokonce servisní knížce jsem brzy začal brát s rezervou. Takto jsem se tedy setkal např. s tvrzením, že v Německu se servisní knížky nepoužívají, nebo jsem dostal úplně novou, ať si do ní sám napíšu co chci, jinde zase vykousané čalounění stropu od psa i s jeho načichlým smradem jako bonus, nebo hrozivě rachtající páté dveře s ujištěním, že nepasují do karoserie nikoli po havárii, ale protože se ve Fordu nepovedly :-)

Jako fanda do aut a zkušený matador v obíhání inzerátů jsem
vypozorovaljednu důležitou věc: První náznak slušnosti prodávajícího je, když v autě není úplně prázdná nádrž. Většinou je to vidět už na fotkách z netu a zatím se mi to vždy osvědčilo. Pravidelně totiž pomáhám vybírat všem svým známým ojetiny, abych zůročil svoje nasbírané zkušenosti s vlastním autem.

Poté, co jsem se jeden páteční večer právě vrátil z další neúspěšné několikasetkilometrové prohlídky pozvraceného a "houbičkami" obrostlého fešáka, jsem zoufalý rutinně spustil vyhledávač a nevěřícně zíral na nabídku našeho současného autíčka. Je to Mondeo kombi 1,8 benzín ve výbavě Ghia včetně další příplatkové výbavy (dle původní faktury z Fordu za - bez pár feniků 50 tisíc DM). Auto je v tmavě zelené metalíze včetně nárazníků, zrcátek, bočních lišt a klik dveří, má elektricky ovládaná okna, zrcátka a sedadlo řidiče. Na palubce je symbol auta, které ukazuje otevřené dveře a kufr, dále světla, které po pár vteřinách po nastartování zhasnou. Zadní ale svítí dál, ale tentokrát už zobrazují brzdová světla a ta na palubce zhasnou až při prvním sešlápnutí brzdy. Dále je ve výbavě vyhřívané zadní okno, čelní sklo a přední sedadla. Interiér je v kombinaci měkkoučkého semiše (plyše anebo jak se ten materiál vlastně jmenuje) a imitace dřeva. Rádio Ford 6000 na CD s ovládáním pod volantem, tažné zařízení a parkovací senzory vzadu - naprosto skvělá věc!! Obuté stálo na litých 15" Ford s novými plášti a v kufru 4 téměř nové zimní 14" na plechu. Cena byla 95 tisíc i s kompletní dokumentací (faktura z prodejny + řádně vedená serviska + manuál k autu a manuál k rádiu). Majitel byl jen jeden - nějaký Dr. 70 let, takže ideální a až těžko uvěřitelný stav, zvláště po tolika neúspěšných pokusech. Jen jsme se dohadovali, jestli se v tom věku vykašlal na řízení, nebo si koupil další. Soudě dle složení německých návštěvníků ústeckých hypermarketů vyhrála varianta, že si ještě tak 2 auta pořídí :-))

Ještě ten večer jsem navzdory pozdním hodinám zkusil zavolat na mobil uvedený k autobazaru a podařilo se mi auto zamluvit. Ale po zkušenosti, kdy je v bazaru více prodejců a dobré auto klidně prodají za přirážku někomu jinému a vám namluví, že "kolega" o vaší rezervaci nevěděl, jsem si přivstal a v 7 ráno už stál před bazarem. Následovala obvyklá procedura - prohlídka studeného auta, kontrola olejového víčka na motoru, stavu a množství oleje na měrce, nástup k výfuku při prvním startování (bílý dým voda, tmavý dým olej ve spalovacím prostoru) důkladná prohlídka na rampě bez jakýchkoli průsaků - na všech mých předchozích autech dosud nevídaný jev a nakonec i testovací trasa, projetá dokonce 3! :-)

Na autě se neprojevilo nic zásadního (doposud), proto jsem zaplatil zálohu a čekal na vyřízení dovozových formalit. Byla mi sice nabídnuta sleva z ceny, pokud si vše vyřídím sám, ale po prožitých zkušenostech jsem nedůvěřivý a raději jsem si počkal, jestli vše projde jak má. A prošlo.

Spotřeba v létě na litých 15" s trvale zaplou klimou 8 litrů, v zimě na 14" je 7,5 litru. Průměr je tedy za rok provozu 7,75L / 100 km při spíše klidné jízdě, mimo město do stovky a dálnice většinou do 140 km/h.

Auto svým naladěním spíše vyvolává chuť na klidnou houpavou jízdu, přesto se při jízdě v koloně vždy těším na šanci k předjíždění, kdy po podřazení a pořádném vytočení motoru auto vystřelí a zatlačí do sedaček.

Fotky jsou stále ještě jen z doby nákupu auta. Focení stále odkládám pro špinavý auto, špatný počasí, nebo jsem měl nazutý zimáky. Přesto slibuju, že neprodleně napravím a dodám aktuální.

Silné stránky

Do kufru se vejde prakticky všechno, přítelkyně vozí nejen náš kočárek (tříkolový), ale i kamarádčin (čtyřkolový) a ještě si obě udělají rodinný nákup v hypermarketu a vše je jen v kufru! Já už jsem vezl v autě při sklopených zadních sedadlech a zavřeném kufru i válendu 204 cm dlouhou, jindy zase osmdesátky dveře i s futrem (taky přes 2 metry). Jen jsem si musel sedačku posunout dopředu a zvednout ji až na dotyk kolenou k palubce (při svých 196cm ji mívám ve všech autech až nadoraz vzadu). Nebylo to sice moc pohodlné, ale v kterém autě jde tohle převážet i v průtrži mračen se zavřeným kufrem.

Ghia se vyráběla v tmavém (asi hezčím) a světlém (praktičtějším) provedení. My máme světlejší čalounění na kterém paradoxně není skoro nic vidět, ale hlavně je v létě v autě zaparkovaném na sluníčku mnohem chladněji, než v jiných autech. Po pravdě je tam stejně vedro, ale odhadem tak o 20 stupňů míň, volant se dá bez spálení držet a klima má po nastartování snazší práci. Možná na tom mají podíl i tónovaná okna, která nejsou na pohled moc tmavá, ale svojí funkci zřejmě plní dobře.

Topení - začíná topit po pár stech metrech, po 3-4 km je motor na provozní teplotě. Ve srovnání s dieselem common rail ve služebáku který začne foukat vlažný vzduch po 6 km, horký po 10 a motor se dostane na svojí teplotu tak po 14 km je paráda. Rychlejší nástup topení mělo snad jen Twingo, které vypouštělo odpadní teplo snad už i ze startéru :-))

Výbava na kterou se snadno zvyká a citelně pak schází v jiných vozech (např. služebním).

Slabé stránky

Začíná se objevovat koroze zadních lemů.

Tachometr ukazuje pro mě nepochopitelnou o něco menší rychlost než skutečně jede. Proto je třeba v místech měření rychlosti jet méně, naopak při delším cestování dosahuji lepších časů bez pocitu porušování předpisů :-))

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Duben 07 - po dovozu z Německa v 128tis km výměna rozvodů, náplní, všech filtrů, dvou trubiček chladící kapaliny (koroze), které v okolí výfukového potrubí nahrazují hadice, tyčka stabilizátoru zadní nápravy a čep na přední nápravě. Tento servis byl zčásti preventivní, zčásti už nutný pro znovuuvedení do bezvadného stavu. Cena se vyšplhala na téměř 17 tisíc, ale chtěli jsme mít jistotu, že auto bude spolehlivě sloužit dál. Rozvody se měly měnit ve 120 tisících km a protože se zřejmě předchozímu majiteli nechtělo za ně platit, raději auto prodal.

Léto 07 - vyštíplý kousek předního nárazníku při otáčení na parkovišti, kdy si auto půjčila ségra na návštěvu mámy v nemocnici. Na můj nevěřícný pohled jak se jí to povedlo když má vzadu parkovací senzory odpověděla, že to je na předku a to parkoviště bylo úplně prázdný. Jenom netušila, že to má větší poloměr otáčení než Fábie, proto před tou zídkou ani nebrzdila.

Reproduktor v pravých předních dveřích, nové se prý ve Fordu prodávají jako celá sada a asi i za dost peněz, proto koupen použitý za stovku na Fordím vrakovišti v Oldřichově u Duchcova. Potěšil mě přístup prodávajícího, řekl, že kdyby nefungoval ať ho přivezu a dá mi jiný :-)

Únor 08 - další výměna oleje + kontrola v servisu (opět Autoservis Jiroušek - Ústí nad Labem/Vaňov - spokojenost), cena tentokrát příjemných cca 2400,- Při akceleraci bylo při zhruba 2000 otáčkách znatelné cuknutí motoru a při jakýchkoli otáčkách po sundání nohy z plynu padaly otáčky na volnoběh vždy až po cca 2 vteřinách. To způsobovalo při parkování pocit, jako když řidič ještě není na auto zvyklý. Přesto to nijak výrazně při jízdě nevadilo. V servisu vyčistili volnoběžný ventil a oba neduhy zmizely. Nyní se zdá chod motoru ještě kultivovanější, na první 3 rychlosti akceleruje plynule od volnoběhu a i na pětku bez problémů tak od čtrnácti set otáček. Samozřejmě při potřebě razantní akcelerace je třeba podřadit a vytáčet. Motor je při vytáčení do 2,5, max 3 tisíc kultivovaný a úsporný, naopak při točení až k 6,5 auto vyrazí razantně kupředu ( za cenu vzrůstající spotřeby).

Duben 08 - výhledově bude třeba vyměnit brzdové destičky vpředu, o stavu kotoučů se rozhodne až po výměně zimních pneu za letní. Vozidlo má totiž senzor stavu brzdového obložení a ten se právě rozsvítil, ale ještě nevím s jakým předstihem spíná. Naštěstí v manuálu jsou uvedeny tloušťky nových a minimálně přípustných destiček i kotoučů.

Občas je třeba zmáčknout opakovaně tlačítko dálkového otevírání pátých dveří, protože je zámek zanesený prachem a zbytky původního tuku. Oprava, resp. vyčištění a opětovné promazání je dle návodu z internetu za a) časté, za b) snadné a za c) úspěšné, proto se do něj při nejbližší příležitosti pustím.

Už jsem se do toho pustil a byl úspěšný. Taky jsem přezouval auto na letní a proměřil kotouče a destičky. A zjistil další zajímavý fakt. Původní majitel musel před prodejem auta vyměnit všechny 4 kotouče i s destičkami, protože i po ročním provozu vykazují minimální odchylky od nových.

Bohužel se začíná objevovat koroze na zadních lemech. No i těm lemům už bude na podzim deset let. Jinak zbytek auta vypadá stále zachovale.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Při předání vozidla mi mladý dovozce přiznal, že s dovozy začíná a s cenou přestřelil. Zájemci mu nabízeli i 120 tisíc, ale když už mi ho slíbil a vzal zálohu, tak cenu naštěstí dodržel.

 

Novinky v recenzi

6.5.2008 00:00

5.5.08 Slíbený fotky jsou hotový, jenže jsem bohužel zjistil, že moc velký :-(( Proto musím sehnat nějaký prográmek, abych je trochu zmenšil a mohl konečně dodat.
Ještě přidávám čerstvou zkušenost se spotřebou. Podle některých rad z netu o používání lepšího paliva než je předepsaná 95 natural jsem neodolal ani já a přidávám vlastní zkušenost. Moje Mondeo je konstruované na běžnou 95, po přepnutí čehosi kdesi pod kapotou bez úhony i na 91 při zhoršení parametrů. Já zkoušel na pěti plných nádrží Shell V-power což je sice taky 95, ale snad lepší, protože u stojanu mají i normální 95. No a zkušenost je taková, že slibovaný a jen někým rozeznatelný nárůst výkonu, případně zklidnění chodu se nekonalo. Přinejmenším při současných už vcelku teplých dnech. Možná by to bylo znatelné v mrazech. Co ale patrné bylo, je snížení spotřeby. A to 7,4 - 14,9% Možná se to někomu může zdát subjektivní, ale myslím, že 5 nádrží s dojezdem lehce přes 800 km už o něčem vypovídá. Nechci dělat nikomu reklamu, ještě jsem nezkoušel tankovat třeba 98 natural, nebo jiný obohacený benzíny, ale zatím mě účinek příjemně překvapil. Na druhou stranu to tolik asi neuspoří, protože rozdíl ceny V-poweru a obyč. 95 z bezejmenných pump je několik korun na litr, ale alespoň mám pocit, že autíčku dopřávám :-))


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vzhledem k věku a kilometrům mě mile překvapuje

praktičnost
10

Jediná nepraktická věc, která mě na tak dlouhým autě napadá je potřeba umět parkovat. Při standartní výbavě parkovacími senzory je to ale hračka i pro přítelkyni, která přešla z Twinga.

prostornost
10

Ještě se nikdy nestalo, že by se něco do auta nevešlo. Spíš ať vezeme cokoli, stejně nějaké místo zbývá. Parádní prostor je po sklopení zadních sedaček, je totiž úplně rovný a cca 2 metry dlouhý.

jízdní vlastnosti
10

Pohodlí super, na sportovní jízdu raději jiný auto.

jízdní komfort
10

Dlouhý rozvor náprav je znát.

provozní náklady
10

Proti předchozí Felicii kombi 1,3 40 kW a 250 000km je i při puštěný klimě spotřeba jen o cca litr vyšší. O prostoru a pohodlí nemluvě.

náhradní díly
10

Nový bez problémů kdykoli, na vrakáčích myslím taky zásoby.

výkon motoru
10

Plně dostačující, navzdory původním choutkám na dvoulitra.

spotřeba
10

8 léto, klima trvale zapnutá, 7,5 v zimě. A to kvůli dítěti předehříváme/předchlazujeme před cestou.

hlučnost motoru
9

V normě, vím o něm, ale neobtěžuje.

kvalita sedadel
10

Nevím, jak kde, ale v Ghii výborná.

brzdy
10

Plně dostačující na mou většinou pohodovou jízdu.

zavazadlový prostor
10

Nekonečný...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…