Recenze
Mitsubishi 3000 VR-4 Twin-Turbo Targa California
Technické info
Přezdívka auta "Mišák" Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:46000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3000 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 maximální rychlost [km/h]: 290 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "musta".
Projekt Mitsubishi 3000GT začal v 80 letech.Jako první byl koncept, který už od začátku předurčoval podobu 3000GT- technicky vyspělý supersport.Tato verze s čočkami se začala vyrábět od roku 1993, před ní byla s tzv. "klapačkami".Později přišla ještě jedna verze, ale ta už opustila aktivní spoiler a nahradila ho žehlícím prknem větším, než má EVO.Konkrétně k tomuto vozu-je to stupeň VR-4 Twin-Turbo, což znamená 4x4 a mamutí zátah.K tomu přidává nadstandartní výbavu a asi 20 koní navíc, kvůli přídomku California (pro klientelu co nemá hluboko do trezoru se 3000GT musela ozvláštnit proti Jap. a Evropským verzím).Zajímavým doplňkem na tomto voze je skleněná odnímatelná střecha Targa, bez ní je vůz jakési cabrio.Nadstandartní výbava zahrnuje zajímavě řešený barevný displej klimatizace a skvostné audio.
Z technologíí jmenujme:
Aktivní aerodynamiku (spoiler vpředu a vzadu)
Natáčení zadních kol při rochlostech 110Km/h a výš
Aktivní výfuky
Aktivní podvozek (samotuhnoucí a naopak, do zatáček vyvažuje náklon)
Těmto systémům se odděleně a podrobně věnuji v mém článku na mé int. stránce (www.musta.blog.auto.cz), je to článek Mitsubishi 3000GT-Tech. Drobnohled
Silné stránky
Výkon, vzhled, jízdní vlastnosti...to co se u dobrého supersportu dá říci.Pro ty, co mají rádi nové technologie je obzvláště přitažlivý, je velice vyspělý.Obzvláště vzhled se v Japonsku povedl, je velice nadčasový a krásný (proti němu vypadá BMW 850Csi trochu jako veterán).Ano, jedna z jeho nejsilnějších stránek je až mýtické zrychlení.Díky pohonu 4x4 a turbomotoru je zdrcující.Dále čísla budou znázorňovat přev. stupně.
1.Rozjíždí se.Najednou jste zamáčknuti do sedačky, motor zařve, ručička budíku otáček turba vyletí a všude slyšité pronikávý svist.Už od 2000 ot./min. jste přišpendleni a ani v 5000 to nekončí.
2.Ještě větší zátah.Bez konce.Držíte se madla a potí se vám ruce.Vaši vysokorychlostní meditaci vyruší zvuk vyklápějící ho se křídla.
3.Panebože, už bude konec?Ani zdaleka, "Mišák" se teprve dostává do tempa.
4.To už není možné.Odpočinuli jste si jenom při přeřazování.Turba sviští a motor bručí dál.
5.Už jedete dost rychle.Pravděbodobně nad všemi limity ČR.Ale sedačky 3000GT vás nehodlájí pustit.
6.I u konce masivního zátahu se pořád cítíte jako dost přišpendleni.I když jedete na 6 po dálnici máte otáčky jako výletní autobus a po sešlápnutí plynu je 3000GT schopno odpálit a zmizet.
Nutno ještě podotknouti, že 3000GT dělá během jízdy neopakovatelnou atmosféru, kombinací turba, V6 a dalších vjemů.Málo aut to umí.
Starý pán Shelby (tvůrce ultimativní Cobry a úprav Mustangů) měl jeden prodejní trik.Na sklo přilepil bankovku vyšší částky a pokud jste si ji během předváděcí jízdy (akcelerace během jízdy) byli schopni vzít, byla vaše.V Cobře to nešlo, takže Shelby nikdy o svou bankovku nepřišel a zákazníky vždy ohromil.Když jsem to v 3000GT zkoušel s 500CZK, také to nešlo.
Zajímavý je i zvuk, je to takové bručení, jaké si představíte pokud se řekne "supersport".Ani štěkání(Hondy s přídomkem Type-R), ani bublání (American Muscles, Chrysler 300C...).Audio stačí k ozvučení zahrady a i 5m od něho se na plné basy klepou skleničky (soustava Infinity).Co se týče praktičnosti, jednou jsme s předchozím kusem jeli na dovolenou a dalo se to zvládnout, věci se vešly a pohodlí taky šlo (vryla se nám do paměti hláška ohromených Poláků "čtyři rurky", vykřikujíc poskakující okolo auta.
Jedním z velkých kladů je i design.Má krásné křivky, které se prostě na supersport hodí, znakem dotaženosti je, že jakýkoli tuning vypadá úděsně.Vpředu jsou typicky japonská světla, už tehdy s čočkami.Podél auta můžeme vidět průduchy, které jsou v této verzi opravdové, na konci je průduch směřující chladný vzduch ke kotoučům brzd.Na zádi imponují vodorovná světla a čtyři krásné koncovky výfuků.Velkým kladem je i neokoukanost vzhledu, třeba na BMW 8 je stáří jasně vidět, kdežto zde nikoli.
Slabé stránky
Skoro žádné, prostě, pokud jste čtyřčlenná rodina a vaše první auto je Octavia TDI a chcete s tímhle vozem jezdit na výlety a více méně ho často využívat i na denní zápřah, nebudete nadšeni.Hodí se spíše na třetí pozici, třeba k Mini Cooperu, Golfu, nebo BMW 1 atd..A také, pokud už se náhodou něco pokází, váš autoservis se řádně zapotí, je to trochu složitější.Nováčci mají velký prostor působnosti, protože jakmile instiktivně do zatáčky uberete plyn, okamžitě se dostaví nedotáčivost a jde se orat.Ačkoli se to zdá sebevražedné, do zatáčky vždy trochu plynu (na rychlou jízdu "plnej kotel").
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Skoro bez poruch, jenom mohu zmínit drahé díly.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Toto auto má zvláštní příběh.Na začátku bylo jiné Mitsubishi 3000GT, jenomže to jednoho krásného odpoledne překonalo gravitaci a trochu si zaoralo.Jeho nástupce byl nejistý, Toyota Supra, BMW 850 anebo snad 3000GT Twin-Turbo?Při hledání jsme narazili v jakési vesnici pod stromem a 5cm vrstvou ledu krásnou rudou 3000GT Twin-Turbo Targa.Byla v neuspokojivém stavu, bez interiéru, křídla se dávno nehýbala, zapomenuta.A tak, když majitel slevil, začaly se věci hýbat.Auto bylo přitaženo k nám a začala renovace.Interíér se začal sestavovat nanovo, ten z té mrtvé 3000GT byl v plné výbavě, dal se krásně použít.Vzbudil se motor, servomotory křídel ožily a auto bylo důkledně naleštěno.Potom se asi ještě půl roku vychytávaly mouchy a potom už bylo 3000GT opět na vrcholu slávy, a tam zůstává dodnes.V současné době je jedno z těch nejkrásnějších, co jsem kdy viděl.
Drobné úpravy
Černá světla z jednoho nebohého sourozence, co se nám nedochoval,verze California cca. 20 koní navíc plus nadstandart. výbava, zahrnující automatickou klimatizaci s obřím displayem a perfektní audio.Targa v názvu označuje skleněnou sundavací střechu, která po odendání vytvoří obdélníkový otvor ve střeše.
Novinky v recenzi
Upraven text u "Silné stránky".Do týdne nové foto.
P.S. Při psaní této úprvy textu se mi opravdu zpotily ruce, při té vzpomínce.
Pokud se chcete o Mitsubishi 3000GT (jako modelu auta, ne konkrétní kus) dozvědět více, můžete se vydat také na můj blog (www.musta.blog.auto.cz).Je tam článek o technice i základní info o 3000GT a zajímavá diskuse.
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi 3000 VR-4 Twin-Turbo Targa California
- 3000GT 27.08.2009 12:09 Vajtus
- Re: Re: Re: m 18.06.2008 21:40
- Re: Re: m 11.06.2008 16:28
- Re: m 09.06.2008 19:28
- m 07.06.2008 12:09
- wau :) 22.03.2008 18:45 ZonixX
- Novy komentar k mini 25.12.2007 14:12
- Re: Muj drivejsi sen:-). 22.10.2007 08:29 Loki
- Muj drivejsi sen:-). 16.10.2007 21:04 pivrnec
- Mitsubishi 16.10.2007 19:49 Hanss (MoDo Team)
- Hmmmmmmm...! 28.09.2007 00:27 Poustnik
- Re: 4x4 18.09.2007 17:29
- 4x4 16.09.2007 14:12
- 3000GT 07.09.2007 14:14
- Re: Blog? 05.09.2007 15:58
- kurnik to je supa... 04.09.2007 22:53 Enthusiastic.driver
- Blog? 04.09.2007 22:00 Ajin(MoDo Team)
- pekne 04.09.2007 21:20
- Re: Re:Maximalna rychlost 04.09.2007 16:20 Leilla
- Re:Maximalna rychlost 04.09.2007 15:55
- maximalna rychlost 04.09.2007 14:37
- 10b 04.09.2007 13:33 majki
- Dotaz-odpověd 04.09.2007 12:47
- Re: 335i 03.09.2007 22:28
- 335i 03.09.2007 21:31
- Re: 3000GT vs 850ci 03.09.2007 21:29 Ricardo
- Re: Re: 3000GT vs 850ci 03.09.2007 21:26
- Dotaz 03.09.2007 21:16 Ajin(MoDo Team)
- Re: 3000GT vs 850ci 03.09.2007 20:53
- Re: Re: 3000GT vs 850ci 03.09.2007 20:51 Ajin(MoDo Team)
Další vozy značky Mitsubishi
-
Mitsubishi 3000 (1994) Majitel: Paavo
Přidáno: 21.9.2014 38 Majitel 6.33 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: faltaIX
Přidáno: 12.3.2011 8010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mitsubishi L200 (2007) Majitel: chup44
Přidáno: 2.3.2013 810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.12.2009 649 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.10.2008 259 Majitel 9.88 Uživatelé