Recenze
Technické info
Přezdívka auta MicroFerrari Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1108 výkon [kW]: 40 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "X_Slim".
Tak Punťa je vlastně moje první přibližovadlo. Dostal jsem ho k 18-tým narozeninám. A předchozím majitelem byla mamka, takže podle toho autí taky vypadalo. Ale je pravda že mělo a má svoje mušky. Jedna, teda nijak zásadní, ale je dos vydět je netrafená barva na pravé straně od B sloupku dál. Tu ovšem má na svědomí kdosi před mamkou, ale barva nejezdí. Jelikož jsem trošku citlivka přes vzhled tak jsem musel vyměnit 13" plecháče za 14" kola z dílny Fiat (asi původně na Tipo). A poté následovala výměna předních oranžových blinkrů za bíle, které se mi líbí víc. Zatím poslední estetickou úpravou byla nasazení univerzálních potahů, protože sedačky mají od něčeho fleky, bůh ví od čeho.
Závady a opravy:
Jelikož mamka tomu ježdění moc nedala (jela jednou za čas na nákup), tak se většina závad daných opotřebením projevila až při mě působnosti na sedadle řidiče. První věc která mě po čase ježdění potkala bylo nemilé mlácení na zadní nápravě. Řešení ovšem bylo jednoduché. Výměna zadní silen bloků, kterou provedl taťkův kamarád. A že to nebyl ledajaký mechanyk, ale bývalý mechanik z Fiatu. Takže skoro autorizovaný servis:-). Nějaký čas šlo vše v poklidu, ale po čase se mi zdálo že autí nějak divně tlumí. Né že by se normálně nehoupalo, ale todle bylo i na Fiata dost. Tak jsme skontrolovali tlumiče a vida jeden si dovolil vytéct. Ale teď přišlo bohužel né příliš dobré rozhodnutí, ale bohužel finanční situace tomu nedovolila jinak a mi vyměnili tlumič za jiný z havarovaného Punta. Asi dva měsíce Punťa šlapal jak hodinky, a pak přišlo osudové zářijové odpoledne. Jedu si takhle s otcem na výměnu oleje do nedalekého servisu za městem, když sem se náhle a naprosto nečekaně ocitl přední částí svého miláčka na tažném zařízení auta před sebou. Nemilá skušenost, sice jsem brzdil i očima, ale Fiátek ne a né zastavit. No stalo se to no. Boural, každý a kdo ne tak toho to čeká. "Naštěstí" se nikomu nic nestalo a audina co byla předemnou byla v naprostém pořádku tak sme ani policii nevolali. A já se společně s otcem rozjel směr servis, aby jsem zjistili škody. Po příjezdu a trošku násilnějším otevření kapoty to vypadalo že se to jen lehce ohnul horní nosník. Bohužel po zvednutí jsem zjistili že to odnesl celej předek i s chladičem. A věc, která nás hlavně překvapila byl stav pravé brzdy. Ta bylo kompletně pokryta olejem z tlumiče, který opět vytekl. Autí se teda nechalo zpravit, tlumič se dal konečně nový. A už zase jezdí jako drak.
Další věc, která asi není nic nového je reznutí výfuku. Už jsme ho vařili třikrát a teď se pomalu šetří na nový, protože se mi v něm zase udělala díra. Sice to má zajímavější zvuk, ale spotřeba šla nahoru. A na vzduch jsem ho ještě jezdit nenaučil.
Hodnocení:
Tak do města je todle vozítko ideální. Skoro všude se vejde. Ale bohužel nemá posilovač, né že by se to nedalo zvládnout, ale přeci jen občas se s tim trošku rvu.
Na delší cesty (nad 80km) sem ho zatim nezkoušel, ale zatim mě dovezl všude kam sem potřeboval.
Motor je takovej jakej je. Žádnej velkej závodní, ale zase né že by neuměl jezdit rychle. Na 150 km/h co má v techničáku se dostane. A neni potřeba ho nějak přemlouvat. A zrychlení? Tak i když má jen 50 koníků a 14" kola tak to zas tak strašný neni. Ve městě si s tim člověk vystačí.
Jízdní vlastnosti? No ital. Na můj vkus trošku měkčí, ale drží dobře.
Co se týče místa na sedačkách tak ve předu si není na co stěžovat všude místa dostatek. V zadu sem se zatím s žádnými negativními ohlasi nesetkal. A to dost často jezdíme ve čtyřech, ale i v pěti se to dá, sice asi ne 1000km, ale zatim všechny cesty bez problému.
Když už jsem uvnitř tak se mužeme podívat na palubní desku a ovladače. Vše je na očích a ovládání je logicky uspořádané. Mrzí mě teda, že nemam budíky s otáčkoměrem, ale hodinama. Příznávam však, že bez nich bych si to asi představit nedoved. Je to dobrý mít představu kolik je hodin.
Další je na ředě zavazadloví prostor. Ten pobral zatim všechno co jsem potřeboval. Pokud toho bylo víc tak jsem sundal plato, popř. jsem sklopil sedačky.
A je tu věc za kterou jsem moc rád. A to střešní okno. Hlavně v létě je to moc faj když máte okolo sebe čerstvý vzduch. Sice neni v elektrice, ale to nejsou ani okínka. A na to se dá zviknout, aspoň se tam nemá co pokazit.
Silné stránky
-Design (na jeho věk pořád hezkej)
-Motor (zvládá toho dost)
-Praktičnost
-Dostupnost dílů
-Nekrade se
Slabé stránky
-Výfuk (rezne a rezne)
-Měkčí podvozek
-Absence posilovače řízení
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vše co bylo potřeba zpravit se zpravilo.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jo tak to nevim. Při koupi jsem nebyl a prodávat se mi ho nechce.
Novinky v recenzi
Zásadní novinka: Puntík je prodán, nechť si užíje s novým majitelem spoustu a spoustu šťastných kilometrů.
Tak blíží se nám zima tak jsem dnes přezul na zimáky a aby toho nebylo málo tak jsem konečně vyměnili výfuk. Autí je teď o poznání tišší a snad se to i lehce projeví na spotřebe.
Tak jsem přidal několik foteček exteriéru. Na vnitřek si budete muset počkat, nějak neni čas na focení.
Další vozy Fiat Punto
-
Fiat Punto (1999) Majitel: Lasto
Přidáno: 15.10.2012 38 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Fiat Punto (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2008 529 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Fiat Punto (1996) Majitel: Katy
Přidáno: 6.2.2007 1709 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Fiat Punto (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.3.2008 3210 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Fiat Punto (1995) Majitel: Pabllo
Přidáno: 3.11.2007 2510 Majitel 9.48 Uživatelé