Recenze
Technické info
Přezdívka auta Miata Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:88000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 124 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "miata".
Několik slov na úvod...
Je to již pár let co chodím na tyhle stránky, jelikož jsem stejně postižený jako spousta lidí tady. Ano, do útlého věku mě přitahuje vůně benzínu. Hodně mě ovlivnil otec, který od svého mládí dělá s auty. Takže jsme s bráchou vyrůstali v garáži, kde jsem se uplatnil jakou podavač nářadí. Za své dětství jsme doma vystřídali desítky různých aut. Některá se mě vůbec nelíbila (třeba zelená dacie) jiné mě uchvátily (jako třeba Austin Alegro). Jak jsem rostl, auta se stávaly modernějšími. Nezapomenu když táta dovezl z Německa lehce ťuklého rok a půl starého Nisana 200SX S13. To se psal rok 1994, na svou dobu to bylo neskutečné dělo. A tak šel čas, já si v 18 udělal řidičák a moje první auto byl Nisan Sunny 1.6 SR. Pak jsem jich pár ještě vystřídal. Rád vzpomínám na Clio 1.8 16V a ještě radši na Alfu 145 1.7 16V boxer. To auto mělo charizma... Před dvěmi lety jsem si pořídil nového Mercedesa Béčkové řady. Auto je to fajn, jenže je jak já říkám tupé. A proto jsem se rozhodl že si pořídím druhé, víkendové auto pro radost.
Teď něco k MX-5ce...
Tohle konkrétní auto bylo vyrobeno v roce 1996 a téhož roku prodáno jako nové v Ostravě u Autolarosu. První majitel ho opatřil kompletním bodykitem od Postertu. Bohužel v roce 2000 se zřejmě dostal do finančních problémů a MX-5 našel otec jako zabavený leasing v bazaru. Bylo to těsně před vánoci, nakonec se domluvili na velicé dobré ceně a tak Mazda přistála na vánoce v garáži. Najeto tehdy měla něco kolem 65000 km. Bohužel nebylo o ní staráno jak mělo a lak byl sem tam škráblý. Takže v roce 2001 dostala nový lak. Od té doby najezdila něco kolem 23000 km. Jenže otec má raději veterány a Mazda mu doma začala překážet tak se ji rozhodl prodat. To byl rok 2008, nějak se mu to nepovedlo, nikdo nebyl schopen akceptovat vyšší cenu za cenu maximálně zachovalého vozu. A tak jsem se rozhodl že ji koupím já. Auto jsem dobře znal, navíc jsem s ní jezdil a tak jsem věděl že zatím žádné z aut, které jsem doposud měl možnost řídit, nezprostředkuje takové zážitky a kontakt s vozovkou jako právě MX-5. A tak jsem ji loni na jaře koupil.
Jízda...
To je právě to co je na MX-5 tak přitažlivé!! Volant vám dává tolik informací o tom co se děje s předními koly a je tak nádherně vyvážený a citlivý až si člověk říká jak může být tak propastný rozdíl mezi jinými auty. Řazení je velice krátké a vydává nádherný mechanický zvuk. Prostě CVAK-CVAK... 1-4 nádherně vedle sebe posládané a přesné. Jen pětka je tak nějak dopředu a od sebe. Pérování se přiměřeně tuhé, ale není rozhodně tvrdé. Pohyby karoserie jsou dobře kontrolovány a náklony jsou minimální. Nejvíce ji sedí zatáčky, kde jasně cítíte přenos váhy na levé nebo pravé zadní kolo podle toho jak moc uberete plyn a kam zatáčíte. Není problém ji poslat bokem buďto prudkým ubráním plynu v zatáčce nebo lehkým ťuknutím na brzdu. Volant vám v rukou sám napoví že máte dát kontra, přidáte plyn a drift je na světě. Rohlík od ucha k uchu, ale to se už blíží další zatáčka a znova... Dráha plynu je docela dlouhá takže "výkon" se dá dobře dávkovat.
Prostě tohle auto je o dokonalé souhře všech jeho komponentů řízení-řazení-podvozek-motor. Jezdil jsem s hodně auty, ale to co zažívám v MX-5 se nedá popsat jinak než jako naprosto čirá radost z řízení. Vím že 90 koní je až skoro směšných, ale v tomhle autě vás to prostě baví a baví a... Ten pocit který v MX-5 při řízení mám mi zatím nebylo žádné jiné auto schopno dát. Proto jsem si ho kupoval a proto ho nikdy neprodám!!!
Ex Teriér...
Ne že bych měl někdy nějakého teriéra (máme setra) ale vzhledově se mi stará dobrá mrkačka líbí ze všech MX-5 nejvíce. Navíc moje je upravena od Postertu takže má jiné nárazníky, prahy, dvojitý výfuk na každé straně jeden, pavučinové kola, volant a oblouky. Je to u nás celkem ojedinělá úprava. Nejsem zastánce nějakého tuningu, ale myslím že je to povedené.
In Teriér...
Teriéra bych nechtěl pitvat. Ale MX-5 má velice útulný tak nějak příjemně těsný interiér. Sedačky jsou fajn, vše je na svém místě přesně kde by to člověk hledal. Sedí se pěkně nízko, natažené nohy, volant příjemně blízko. Hodnotím velice kladně.
Recenzi budu určitě dopilovávat a postupně měnit.
Všem se omlouvám za to že nemám více fotek, shořel mi záložní hard kde jsem měl vše. Někdy v dubnu ji dám po zimě na značky a nafotím.
Silné stránky
Rozhodně jízdní vlastnosti a tím pádem pocity které vám dává při řízení. Je pěkná, bezproblémová a levná na provoz,i když to u auta se kterým najedu 4000 km za rok není podstatné.
Slabé stránky
Mohla mít pár koní na víc...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
MX-5ky jsou spolehlivé, takže servis řeším pouze každý rok novým olejem. Loni jsem dal nový vzduchový filtr, jinak zatím nebyl žádný problém.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Je z rodiny, takže OK.
Další vozy Mazda MX-5
-
Mazda MX-5 (1998) Majitel: !GAS!
Přidáno: 5.12.2008 669 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1996) Majitel: colonelsanders
Přidáno: 7.7.2012 09 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1996) Majitel: martin9101
Přidáno: 30.12.2018 09 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1997) Majitel: wlken
Přidáno: 30.1.2008 1710 Majitel 9.51 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2007 5510 Majitel 9.43 Uživatelé