Recenze
Technické info
Přezdívka auta Mazda MX-5 Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Mazdu jsem koupil na podzim v bazaru-u nás není v těchto vozech výběr,ale zdá se že jsem měl celkem šťastnou ruku- v kastlíku zapomenutá servisní knížka od bývalého italského majitele naznačuje že se o vůz příkladně staral a je to na něm vidět-po téměř dvouset tisících kilometrech šlape motor jako hodinky,pouze po delším stání cvakají ty nešťastné hydroštely (poslední model MX-5 už má klasické ruční nastavování vůle) a řazení není asi tak hladké jak bylo u nového auta. Jedná se o poslední ročník prvního modelu (s mrkacíma světlama),který má bohužel uměle uškrcený výkon šestnáctistovky z 81 na 66 kW,aby měla větší odstup od motoru 1,8 95 kW..Ovšem dle různých zvěstí je toto uškrcení spíše papírového charakteru a na brzdě tyto motory dávaly víc-ale jsou to jenom domněnky..Ale i s tímto nejslabším motorem je jízda velmi živá,motor se dá točit do 7 tisíc otáček, výraznějí ožívá od 3 tisíc a začíná mít opravdu sexy zvuk-říká se že hlavní konstruktér této Mazdy několik dní poslouchal nahrávky výfuků různých slavných sporťáků a podle toho ladil zvuk u MX-pětky..Celkově je toto auto koncepcí sice velmi jednoduché,ae všechno je použito a naladěno tak že vznikla opravdová legenda, malý dostupný sporťáček který dobře vypadá a ještě líp se řídí, počet 800 tisíc kusů vyrobených za 17 let existence mluví za vše.. Tento kabriolet se liší od všech ostatních barbie-mobilů podvozkem-toto auto opravdu není žádné šidítko pro slečny,jak by se mohlo zdát-podvozek je opravdu mistrně vyladěn,rozložení hmotnosti téměř ideální- britská firma Lotus dokonce za tento model žalovala Mazdu,že jim okopírovala slavný Elan z 60. let..britské sporťáky jsou ostatně velikým vzorem tohoto auta,už jenom v tom že MX-5 je zadokolka a řídit toto auto je opravdu ještě větší zábava než by se mohlo zdát,všechny prvky jsou na svém místě,řadička přímo na převodovce s nádherným chodem,strmý převod volantu,auto se chová neutrálně až do té doby než mu pomůžete k řízenému smyku prudkým přidáním plynu a trhnutím volantem...A pokud právě vyleze sluníčko,sundáte střechu a zrovna se ocitnete na opuštěné klikaté okresce,k dokonalému zážitku nechybí nic..:-)
Silné stránky
-jednoznačně podvozek- geniální nastavení přímo z továrny,výborné jízdní vlastnosti bez nutnosti použití složitých a choulostivých řešení
-spolehlivost - toto auto je opravdu spolehlivé a to nejenom v porovnání se sporťáky ale i celkově,stačí mrknout do žebříčků TÜV
-tuhost karoserie - nekroutí se jako kabria která vznikla z hatchbacků
-zadní pohon - pro lidi kteří si umí užít jízdu:-)
-ovládání - řazení,řízení,pedály-všechno je tam kde má být a na všech těchto věcech je vidět že v Mazdě při vývoji přemýšleli i nad takovýma věcma jako je například optimální krok plynu a podobně...
Slabé stránky
výkon uškrcené verze- 90 koní není na toto auto málo,ale moje další MX-5 bude určitě 1,8-95kW:-)
- pro lidi nad 190 cm a nad 120 kilo je toto auto bohužel nepoužitelné,prostě se tam nevlezou..:-)
- případě větší bouračky se toto auto těžko natahuje na rovnací stolici
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po nedobrovolném přeskočení obrubníku asi ve čtyřicetikilometrové rychlosti se mi podařilo ohnout levé spodní rameno,které jsem bez problémů vyměnil za jedno odpoledne-dílů u nás mnoho není,stačí se ale mrknout na německý nebo britský E-bay a seženete cokoliv za rozumné ceny.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
koupeno u Sitty v Mošnově..No,byl jsem tam naposled...-)
Novinky v recenzi
Tak jsem konečně odčinil svůj hřích a vyměnil spodní levé přední rameno,které dostalo ránu od obrubníku a zkroutilo se krásně do vrtule,čímž se levé přední kolo posunulo skoro o dva centimetry dozadu..Dokonce jsem zaznamenal i lehoučké zvlnění nápravnice v místě zadního úchytu ramena...:-( Rameno jsem si koupil použité na britském E-bay za 10 liber,trochu orezlé,ale hlavně rovné..Nápravnici jsem povolil a po podepření motoru sama skočila na původní umístění. Výměna ramena trvala cca dvě hodiny,boj s některými šrouby byl nekonečný,ale jinak šlo vše jak po másle,kolo je zdá se na svém původním místě,hrubé měření kola vůči výkrojům blatníku ukazuje rozdíl 1 mm na obou stranách,to se samozřejmě doladí na geometrii...
31.1.2008 - nahrány fotky co jsem ještě našel v počítači- omluvte prosím kvalitu,velké focení mě teprve čeká,až bude hezky,auto bude naleštěné a bude vyměněná střecha:-)
Přidat názorDiskuse: Mazda MX-5 NA
- mazda mx5 04.09.2010 12:09 seve11
- Klasická MX 07.05.2009 23:13 Zloun
- Otazka 06.03.2009 22:29
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: super auto 08.02.2008 10:59
- Re: Re: Re: Re: Re: super auto 08.02.2008 10:57
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: super auto 02.02.2008 22:03
- Re: Re: Re: Re: Re: super auto 02.02.2008 16:55 wlken
- Re: Re: Re: Re: super auto 01.02.2008 19:57
- Re: Re: Re: super auto 01.02.2008 12:57 wlken
- Re: Re: super auto 01.02.2008 11:49
- Re: super auto 01.02.2008 11:36 wlken
- super auto 31.01.2008 23:04
- MX5 30.01.2008 19:35
- Re: Re: Re: fotky 30.01.2008 15:49
- Re: Re: fotky 30.01.2008 12:43 OS
- Re: fotky 30.01.2008 12:38 wlken
- fotky 30.01.2008 12:34 OS
Další vozy Mazda MX-5
-
Mazda MX-5 (1998) Majitel: !GAS!
Přidáno: 5.12.2008 669 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1996) Majitel: colonelsanders
Přidáno: 7.7.2012 09 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1996) Majitel: martin9101
Přidáno: 30.12.2018 09 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2007 5510 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1992) Majitel: Myso109
Přidáno: 15.2.2017 09 Majitel 9.19 Uživatelé