Recenze
Mazda MX-5
Technické info
Přezdívka auta MX5 Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:241000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 129 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Mazdu MX-5 jsem si pořídil v roce 2015 jako svoje první normální auto.
Stála mě cca 35.000,- byla omlácená ze všech stran a měla najeto 187.000 km.
Po nákupu jsem ihned nainstaloval sedačku sparco sprint, udělal kompletně brzdy, oleje a začal s Mazdou řádit. Postupně jsem během léta shromažďoval díly aby během zimy mohla začít renovace.
Mazda se kompletně vyvařila (měnily se nosník pod kabinou, dělaly lemy a různé díry v podlaze. Potom následovala kompletní generálka podvozku - vše se preventivně vyměnilo, ramena a nápravnice se opískovaly a nalakovaly. Tlumiče se daly náhady originálu od KYB a seriové pružiny.
Při této opravě jsem zvolil nejtvrdší sadu polyurethanových silentbloků, což se ukázalo jako chyba - na kvalitní silnici super, auto se nenaklánělo a fungovalo dobře, ale na normální silnici to bylo peklo, vůbec to nežehlilo díry.
Udělal se celolak, rozvody sehnal jsem střechu ve slušném stavu, nainstaloval jsem výztuhy nosníků, rozpěru za sedačky a užil si následující léto. S Mazdou jsme se k jejím 20. narozeninám vydali do země, ve které byla jako nová prodána - do Itálie, pak následovalo pár dalších výletů, např. do Maďarska atd. Sice jsem si říkal, že v zimě s ní jezdit nebudu, ale doma se mi válely autokrosové pneumatiky na diskách se stejnou roztečí jako na mx5, takže jsem neodolal a pár výletů za sněhem proběhlo. Během zimy jsem také řešil ne uplně idealní funkčnost podvozku, koupil jsem tedy měkčí sadu silentbloků a rovnou i tlumiče bilstein a k tomu pružiny eibach, po onstalaci a pár kilometrech letely pružiny pryč, protože to bylo ještě horší, skákat na dorazech mi nepřijde jako dobře fungující podvozek, i když dost lidem asi ano.... Nasadil jsem tedy origo pružiny a dorazy navíc vymenil za pěnové z myslím audi A3, jen jsem postupně zkracoval a pak zase prodlužoval jejich délku. Vysledkem je velmi dobře fungujíí podvozek na bězných - nekvalitních silnicích, který se ale dost naklání - to se bude teď řešit instalací silnějších stabilizátoru.
V říjnu 2018 jsem se jel projet a najednou se předemnou na plné čáře začala otáčet Laguna, bohužel nebylo kam se jí vyhnout, takže jsem to pustil přímo do ní.
Mazda to odnesla rozbitým předkem - blatníky, světla kapota, ohlé nosníky, chladič a dokonce i prasklá přístrojová deska a ohlý volant jak jsem se o ně roz..... Pojiťovna řekla, že je to totálka a poslali mi cca 30.000,- Za to jsem si mohl koupil opěl leda tak vrak, následovalo dlouhé vyjednávání a nakonec poslali jeste cca 35.000,- Vyndal se motor, vyměnily nosníky s celým předkem, opět se daly nové blatníky, kapota, nárazník, světla, přístrojovka, chladič atd... Mazda se nechala srovnat, rovnou jsem nainstaloval i samosvor, novou spojku a přetěsnil se motor všude kde to šlo.
Také jsem natáhl novou střechu a nainstaloval rám za sedačky, který vede až dopředu k nohám - zase se nastupuju a vystupuje o něco hůř, ale tuhosti karoserie to dost prospělo. Také jsem tam rovnou dal pořásnou rozpěru mezi tlumiče z MX5 NB verze sportive.
Tento rok jsme najeli tedy jen cca 6000km protože se doskládala až koncem srpna.
Na zimu se prventivně udělá těsnění pod hlavou - v jednom z rohů lehce prosakuje olej. A pak se bude řešit co dál. Bylo v plánu přeplňování, ale z toho sešlo - koupil jsem si ještě Hondu CR-Z a ted taky na zimu Subaru Legacy... takže budu zase muset nějakou dobu šetřit.
Navíc bývalý majitel MX-5 přišel s návrhem nacpat mi Mazdy motor 1.8 VVT z MX-5 NB a rvnou ho i upravit tak, že bude mít cca 180koní, což by bylo k váze asi 940 kg docela v pořádku. Navíc cena nebude tak hrozná jako v případě přeplňování a spolehlivost bude také lepší.
Takže snad během příštího roku...
Silné stránky
Zábavnost, spolehlivost, nízké provozní náklady, dostupné a poměrně levní díly.
Slabé stránky
Nedostatek výkonu, koroze.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Většinu věcí si dělám sám.
Olej měním max. po 5.000km při delších cestách a kolem 3.000 když jezdím kratší vzdálenosti a výkon využívám na 100%.
Tankuji pouze vervu 100
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval od člověka, se kterým jsem doteď v kontaktu a kupuji od něj díly ( www.jedetoshop.cz )
Přidat názorDiskuse: Mazda MX-5
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Mazda MX-5
-
Mazda MX-5 (1998) Majitel: !GAS!
Přidáno: 5.12.2008 669 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1996) Majitel: colonelsanders
Přidáno: 7.7.2012 09 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1997) Majitel: wlken
Přidáno: 30.1.2008 1710 Majitel 9.51 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.5.2007 5510 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Mazda MX-5 (1992) Majitel: Myso109
Přidáno: 15.2.2017 09 Majitel 9.19 Uživatelé