Recenze
Seat Leon TopSport 1.8 T 132kw
Technické info
Přezdívka auta Leonek Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:107000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Logi".
O tom že je to Leon první generace a na jakém podvozku, a že je to vlastně všechno VW se tu rozepisovat nebudu, již bylo vše napsáno jinde, takže spíš rozeberu konkrétně mé auto.
Před koupí auta jsem dost uvažoval o audi A3, ale v cenové relaci, kterou jsem byl ochoten za ojeté auto dát (+- 220k za 5dv verzi s 110kw motorem), se nic vhodného neobjevilo. Objevil jsem Leona ve verzi TopSport (Cupra) a dokonale mě pohltily ty tvary v kombinaci se žlutou barvou. Když jsem v květnu 2007 na tipcars narazil na žlutého leona, okamžitě jsem byl rozhodnut že do něj jdu, pravda, musel jsem ještě přesvědčit přítelkyni, která žlutou moc nemusí, což se nakonec podařilo a druhý den jsme se jeli na krasavce podívat, po zevrubném seznámení s vozem a historii jsem byl rozhodnut, že do něj jdu.
Jako většina vozu nabízených u nás i tohle byl dovoz z D, bouraném lehce na předek (no nezbývá než věřit, pokud chce člověk auto za solidní cenu.), v ČR s ním původní majitel jezdil rok a poté si nechal dovézt další levnou bouračku a já se stal majitelem leona.
Auto se narodilo ve Španělsku a to v listopadu roku 2002, kde do něj ,doufám že šikovní „montéři“ namontovaly benzinový turbomotor o objemu 1781ccm a vcelku slušném výkonu 132kw, pro tunery 179Psů :o). Krom standardní výbavy má leonek 6ti stupňovou převodovku, 4 pytle, sportovní sedačky, digitální klimatizaci climatronic, TCS a podle prodávajícího i ESP (ale tomu moc nevěřím, vzhledem k tomu že v interiéru je jen tlačítko TCS), jak vidíte moc toho navíc není, hold není to Cupra :o(. Zvenku se ale Španělé moc nepochlapily, žlutá barva je sice krásná, ale jak je u většiny aut zvykem, blbě stříknutá a na plastových dílech má trochu jiný odstín než na zbytku karoserie… hold daň za viditelnost.
Autí má obutý R16 ALU kola značky MAM W1 (děkuji borcům ze seat klubu za identifikaci) s pneu Bridgestone Turenza ER300 205/55. To by snad co se týče popisu mohlo stačit, prostě se mi líbí a kdykoliv jedu kolem skleněné výlohy mam problém s koukáním dopředu. :o)
Trochu stranou zůstává spotřeba, u turbomotoru je to docela fičááák, a pokud by člověk měl neustále sledovat PP a aktuální spotřebu, moc by si nezajezdil. Ale popravdě dá se to :o). Pokud člověk jede dálky a neblbne, využívá potenciál vozu k bezpečnému předjíždění a zbytečně neakceleruje, dá se jezdit za 7litru. Pokud ale jezdíte po městě nebo kratší vzdálenosti nebo si prostě jen chcete zablbnout tak počítejte ze spotřebou kolem 9-11litru. Já průměrně jezdím za 8,5l.
To je myslím prozatím vše, pokud mě něco napadne tak dodám, stejně jako fotky interiéru, a nebo foto ala wallpaper.(zatím sem nenarazil na vhodné krásné místo pro focení)
aktualizace 2.10.2007
INTERIER
- Volant s pytlem :) stavitelnej ve dvou směrech
- Sportovní sedačky
- Aura CD sound system s 8 repro (na to že to je original tak to hraje božsky)
- climatronic
- popelníková zásuvku na odkládaní blokových pokut (zatim tam mam za 500,- ... predhcozí majeitel jich tam měl víc :))
- druje pytel pred spolujezcem... vypynatelnej
- 6st převodovka
- tlacitko TCS :)
- senzor deště na předním skle
- el stahování všech oken + el zrcátka (bez vyhřevu!!! :()
prostě palubka z A3-A4 předchozích ročníku = líbí se mi mooc :)
Silné stránky
Jízdní vlastnosti jsou dobré (pro mne), diky tvrdému podvozku to trochu drncá ale to se nedá nic dělat (problémy se zádama zatím nemám), brzdy jsou super, v předu 312mm kotouče velmi slušně brzdí a diky nim si zimní sezonu dám na R16 plecháčích (se těším …) , zadní kotouče jsou malé, ale dostačující.
Akcelerace vozu je na velmy slušné úrovni a předjiždění je bezpečnější než v otcově rodiném voze s označením HTP na zádi.
Slabé stránky
Jediný problém, který jsem zaznamenal a je asi na dlouhé lokte nebo neřešitelný, je převodovka, konkrétně při rychlejším zařazení 3tího rychlostního stupně jsou slušně slyšet synchrony jak nestíhají a trochu si to škrtne, z toho vyplývá řadit trojku pomaleji a moc neblbnout, což my problém nedělá a již jsem si zvykl.(rozebrání nebo výměna za jinou není na pořadu dne)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsem koupil z cca 101000 km na tachometru (serviska a moje víra je silná :o) ), první investice byly do brzdového spínače pod pedálem, protože autíčko dvě noci po sobě dělalo jako že brzdí a totálně vyflákalo baterii. Rozlomenou stahovačku předního okna, spravil kutil kusem plechu za dvě stovky. Poté jsem pořídil nové pneu, nějaké to zabezpečení a doufaje že jsou to poslední investice jsem si vychutnával jízdu v silném a pohodlném vozítku.
Ve 105000 km jsem nechal udělat rozvody a výměnu oleje a filtrů + výměna obou předních manžet (obě prasklé v nejužším místě). Další náklady na opravy zatím nejsou.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Když nepočítám takový ty drobnosti že v inzerátu byly napsany věci které na autě nejsou (vyhřívané sedačky a zrcátka, ESP), tak vše proběhlo hladce a prodávajici byl v pohodě :o).
Auto dříve jezdilo v oblasti Kadaně a Chomutova, pokud znáte něco s minulosti vozu tak se pochlubte.
Novinky v recenzi
Příprava na zimu
Zdravím, tak mi autí po delší době začalo trochu knučet, hlavně při rozjezdech ... nakonec se z toho vyklubala špatná napínací kladka a řemenice na alternátoru, takže proběhla výměna spolu s udržbou před zimou a už zas auto krásně vrní a zima bude snad ok :) až na ten vyfuk který bude na poředu dne ... až upadne :)
Trocha novinek
Zdravím, po delší době par informací o autě.
- Konečně sem se rozhoupal a nechal si zpravit dveře, jeden maník od Maldý Boleslavi to zmákl bez poškození laku a auto je zas jak nové (www.ok-smartfix.cz).
- Sehnal sem konečně original Topsport volant, takže sem proved výměnu, stejně tak přidělání lízátka z Rka a v neposlední řadě výměna zrcátek za faceliftové stříbrné FR.
- Jo a taky sem nechal dát folie precijen v létě je to pohodlnější a i kvuli prckovi který se nám v červnu 09 narodil :), v zadu propustnost 20 s atestem, vepredu 35 bez atestu :) tak snad nebudou problémy... vse Lumar 3M folie za cenu 5000.
To je prozatim vse, auto slape jako hodinky a žádné opravy nejsou potřeba krom viměny filtru a voleje. Cestu do Francie a zpět cca 3500 zvládlo se spotřebou 7.8l/100 :) což je na tolik kobyl slušný vykon :)
p.s. sorry za hrubky :)
BOV MkII 2009
Autí před vánocema dostalo BOV ventil Bidrin MkII 2009, vyměna v pohodě i pro laika jako jsem já, nastavení bezproblémové, chod motoru stejný jako s originálem, a co se týče zvukového projevu, tak na volnoběch při přidání je to i přez zavřenou kapotu celkem slyšet, za jízdy v autě skoro vubec.. jak je to slyšet venku to nevím :) až bude teplo tak zkusim udělat nějaky video.
Tak po 10měsícich ...
Na jaře 08 autí prošlo prohlídkou a předdovolenkovou kontorlou, mechanik konečně objevil duvod špatných ranních startů, kdy auto cukalo, vyměnil hadičku sání (1200,-) a od ty doby auto šlape jako hodinky.
V květnu leonek absolvoval kopanec do ledvin (pravé zadní dveře) od nějakyho magora co se vracel večer z hospody. Dveře se trochu vytahly ale na finalní opravu překytování a nástřik sem zatim vzhledem k žluté barvě, nenašel odvahu ... treba najdu firmu a vytahne to zastudena.
V červnu se autí zůčastnilo 9. seat srazu a moc se mu ve společností krásnych seátků líbylo.
Další událost byla svatba majitele :) a následná svatební cesta do Itálie (Capo Vaticano - Kalábrie), leonek absolvoval 4500km bez jediného zaváhání a v pořádku naz dovez tam i zpět a papal v průměru 8.5 litru na sto.
No po dovolený až doted funguje jak hodinky a nedávno jsem překročili hranici 120 000 najetých km.
Tak doufám že bude vše v pořádku i po zimě, a když bude hodnej tak dostane nový kotouče (312mm předek) a destičky. :)
Preventivně a možná i proto aby pocit z jízdy nebyl rušen jemným klepáním volantu při přejezdu každé nerovnosti , jsem nechal byměnit hřeben řízení (nějak drhnul) a uložení volantu včetně tyče řízení (vyklepany jak sfiňa), ted už nic nedrnčí a mám klid :)
Při 108000 začali zlobit zap. civky (tohle auto na tři válce jet neumí :() tak sem prjistotu vymenil všechny a zatím je to ok.
Přidat názorDiskuse: Seat Leon TopSport 1.8 T 132kw
- Itálie 27.08.2009 18:19 Jetty
- farba 16.03.2009 20:48 Brandon Walsh
- Re: Bota 21.01.2009 07:16
- Bota 20.01.2009 20:46 vartin
- Supr 19.01.2009 22:57 Kajuška
- Náááádhera 06.02.2008 18:48 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: pekne, ale.. 06.02.2008 18:44 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Projížďka 25.01.2008 18:18
- Topsport 03.01.2008 23:02
- Pěkný 02.01.2008 10:03
- Re: Re: bodiky.!! 15.12.2007 13:10
- Re: Re: bodiky.!! 29.10.2007 03:19 Poustnik
- Re: bodiky.!! 15.10.2007 00:00
- bodiky.!! 03.10.2007 19:10
- nazdar 02.10.2007 21:14 igor77
- Re: Re: pekne, ale.. 01.10.2007 22:24
- Pekny 01.10.2007 20:43
- Pěkna kára 01.10.2007 20:34
- Re: Re: Plný počet 01.10.2007 20:33 elpe69
- Re: Re: Re: Ronnyp 01.10.2007 15:51
- Re: Re: Ronnyp 01.10.2007 15:30 Ronnyp (RSKa)
- Re: Ronnyp 01.10.2007 15:24
- Re: Plný počet 01.10.2007 15:22
- Ronnyp 01.10.2007 15:11 Ronnyp (RSKa)
- Plný počet 01.10.2007 15:04 elpe69
- 10B 01.10.2007 14:12 Aischylos
- 10b 01.10.2007 12:25 Lubosss1
- Re: Re: pekne, ale.. 01.10.2007 08:46 OS
- Re: pekne, ale.. 01.10.2007 07:20
- foto 01.10.2007 06:51 Focusman
Další vozy Seat Leon
-
Seat Leon (2007) Majitel: FRPE
Přidáno: 27.11.2009 31501 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2011) Majitel: erbe
Přidáno: 3.2.2011 2019 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2008) Majitel: jumper (Modo Team)
Přidáno: 21.7.2008 42510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2010) Majitel: hanka.black
Přidáno: 29.5.2010 4010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2009) Majitel: Martin_Beneš
Přidáno: 27.6.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé