Recenze
Seat Leon 2,0 TDi
Technické info
Přezdívka auta Bělouš Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:75 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 / 125 * kroutící moment [Nm]: 320 / 404 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 205 / 215 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4 / 6 *
Popis vozu
Na začátek musím říct, že SEAT je značka, která mi přirostla k srdci. První auto, které jsem měl, byla SEAT Ibiza 1,4 - 60 koní. Autíčko vcelku sympatické, pro 18letého kluka ideální na vyježdění. Když jsem si vydělal nějaké peníze, začal jsem se poohlížet po nějakém silnějším autě, původně jsem chtěl novou (v té době) ibizu, ale nakonec jsem skončil u Leonu 1M (první model). Motor klasické TDíčko 81 kW, tmavě modrá metalíza. Auto bylo super, leč barva, kterou jsem sháněl, byla žlutá... A tak jsem za třičtvrtě roku koupil žlutého leona se stejným motorem... Za rok se ale můj vozový park opět změnil...
Impulzem k tomu byla opravdu zajímavá nabídka u Exnera, kterou jsem prostě chytil za pačesy - jednalo se o mé současné auto - Leon 2,0 TDi, Sport-up, 103 kW, s WTCC paketem a další zajímavou výbavou...
Jsem pořád ještě student, do toho pracuju, takže jsem neměl úplně neomezený rozpočet, ale cenovka tohoto vozu byla exkluzivní. Byla to předváděčka, takže sleva byla opravdu značná.
Prostě jsem se zamiloval a koupil. Akce to byla velice rychlá, přišel jsem se na něj podívat a druhý den již složil zálohu. Za pár dní jsem již odjížděl s úsměvem na tváři a v krásném bílém leonu...
Leona má od dubna 2009, za prvního půl roku jsem najel cca 15 000 km (proto jsem chtěl diesel), zatím všechno v pohodě, stále si auto užívám. A taky ten pocit, že se za mnou otáčí opravdu hodně lidí... Bílá barva s tím paketem je prostě bomba!
Teď už mám najeto přes 26000 a vše je zatím OK, jen zavírání kufru (znáček "S") se musel měnit, protože se nevracel do původní polohy... Je to drobnost, ale mě to prudilo a bylo to v záruce, tak co :-)
Na vozu provedena úprava řídící jednotky u firmy DIESELPOWER. Nárůst výkonu na 170 koní, kroutící moment je zajímavých 404 Nm. Na předjíždění je to velmi příjemné, zátah od dvou tisíc otáček je značný, takže do 150 km/h je předjetí otázkou pár vteřin. Zajímavé také je, že auto mělo sériový výkon na brzdě 146 koní (udávaných 140) a 360 Nm (podle papíru 320).
V současné době mám najeto kolem 75 tis. kilometrů a nevyskytl se stále (ťuk, ťuk) žádný problém. Jediným problémem byly dva menší karamboly, které odnesl nárazník (nedobrždění). A také to, že mi jeden nenechavec poškrábal kapotu - přelakováno (beztak tam byly ďupky od kamínků). Když jsem byl v lakovně, vzal jsem alespoň pár plastů do bílé a rámeček kolem masky chladiče do černé. Stále spokojenost, auto šlape jako hodinky a to i v těch nejtužších mrazech.
________
SPORT-UP
Auto má vcelku bohatou výbavu - dvojité adaptivní xenony, kožená loketní opěrka, kontrola trakce, AUX vstup pro externí zařízení, 8x airbag, sportovní WTCC paket (přední, zadní nárazník, prahy, stříška, dvojitá koncovka výfuku), koberečky SEAT Sport :-)
Výbava sport-up v základu obsahuje: kontrolu prokluzu ASR, elektrické ovládání všech oken a zrcátek (včetně rozmrazování), dvouzónovou digi klimatizaci, vstup AUX IN, autorádio na MP3 CD, funkci coming home (viz silné stránky), palubní PC, tempomat, výškově stavitelný volant, sportovní sedadla, sportovní podvozek, 17" kola (moje jsou příplatková 18" leštěná, která SEATu dodává firma BBS).
Nebudu tu psát nějaké hypertechnické informace, které stejně si sem dávaj lidi stylem ctlr+c, ctrl+v; ani historii modelu nebo nějaké údaje o bůhvíčem - pouze moje subjektivní osobní zkušenosti. Na všechno ostatní UTFG (use the fucking google).
_____________
MALÉ SROVNÁNÍ
Předchozí dvě auta jsem měl klasickou 1,9 TDI s 81 kW, napadlo mě proto napsat malé srovnání tohoto motoru s mým současným 2,0 TDI PD.
1) 2.0 TDI ma radsi otacky nez 1.9 - ochotněji se točí, největší nárůst výkonu je od 2400 ot/min, zatímco 1.9 už od 2000 ot/min
2) první převodový stupeň u 2.0 je delší (možná je to i rozdílem 5 a 6stupnove prevodovky). Přes retardéry proto člověk musí jezdit převážně na jedničku - rozjet se na dvojku je mnohem těžší
3) 2.0 je kultivovanější. Přesto, že je to čerpadlo tryska, do 3000 otáček je mnohem tišší a neklepe se
__________
Pár údajů:
Pohotovostní hmotnost: 1350 kg (např. s motorem 1,4 TSI je to 1300 kg)
délka: 4 315 mm
šířka: 1 768 mm
výška: 1 458 mm
rozvor: 2 578 mm
Silné stránky
(+) Motor - od 2400 otáček krásně táhne, skvěle se s ním předjíždí, spotřebu mám dlouhodobě kolem 6,4 litru. Jezdím hodně po městě, jsem schopen jet i za 14 :-) Ale když mám náladu na eko-jízdu, dá se jet i za 5 (chce to hodně využívat tempomat a brzdit motorem - člověk nemusí jezdit ani moc pomalu)
(+) Podvozek - přestože je auto relativně vysoké, snižovat ho nechci - podvozek (Sport-up) je totiž naprosto skvělý. Leon sedí perfektně, najít jeho hranici chce docela odvahu - našel jsem ji až na škole smyku a musím říct, že jsem byl dost překvapen, co všechno si s ním člověk může dovolit. Jízda po dlažebních kostkách a po nerovnostech (a některých komunikacích) je sice slabší, ale není to nic, co by nešlo přežít. Gumy mám Continental SportContact 3 s šířkou 225 a musím říct, že jsou naprosto famózní. Drží jak přibité, docílit, aby v zatáčce hvízdly chce docela odvahu (na normální silnici se mi to podařilo jednou, jinak na uzavřených cestách často, ale tam si člověk dovolí jiné věci než v provozu)
Spousta lidí říká, že sportovní auto nemůže mít náhon na přední nápravu. Já si to nemyslím. Obojí má své výhody a nevýhody a podle toho se musí uzpůsobit styl jízdy. Se zadokolkou taky v zatáčce nejde dát pedál na podlahu. Stačí se podívat na WTCC a je vidět že výkonově podobná auta jsou konkurenceschopná i s odlišnou koncepcí pohonu náprav. Jen když naprší, bawory to maj mnohem těžší (někde to maj zase lehčí).
(+) Design - Auto je prostě sexy, WTCC paket mu dává opravdu ostrý charakter, dvojitá koncovka výfuku Remus jakbysmet. Vychytávek jako jsou stěrače v A sloupku nebo skrytá klička zadních dveří se nemohu nabažit (několikrát se mě lidi ptali, proč jsem si koupil třídvéřové auto :-))
Navíc aut v tomhle paketu jezdí hodně málo, u nás jsem viděl celkem 4, v zahraničí 3. Z toho bílé jsem potkal všehovšudy jediné.
(+) Atmosféra - Sedadla, Volant a vůbec pocit v autě - skvělé sportovní sedačky, příjemný volant a celková atmosféra v autě působí velmi dynamicky... Volant má malý poloměr, je obšitý kvalitní kůží, stejně jako řadící páka, jejíž tvar navíc padne skvěle do ruky. Člověk má pocit, že sedí spíš v nějaké kupé. Převodovka má krátké dráhy, je příjemně tuhá, rychlosti tam skvěle zapadávají.
(+) Kvalita určitých mateirálů - Ač se to mnohým bude zdát divné, musím hodnotit kvalitu materiálů interiéru, se kterými je člověk v neustálém dotyku. Volant, řadící páka i loketní opěrka jsou vyrobeny z príjemné, kvalitné kůže. Možná to někomu zní normálně, ale když jsem tak seděl v jiných autech mimo koncern, často jsem žasnul, že auta, která stojí mnohem víc, mají volant z materiálu, u kterého jsem měl dojem, že z něj budu mít po chvíli vyrážku.
(+) Výbava sport-up - auto má všechno, co člověk více méně využije, v podstatě chybí jen multifunkční volant (který nemám rád) a ESP (to už je horší). Dvouzónová klima funguje výborně, prima je i funkce "COMING HOME" - auto svítí ještě 30 s po opuštění vozu, takže svítí na cestu. Automaticky se pak rozsvítí při otočení klíčkem.
(+) Moc povedený je i palubní PC - zásobuje řidiče mnoha informacemi jako (jak to jde postupně za sebou): čas, doba jízdy, okamžitá spotřeba, celková spotřeba, dojezd na nádrž, ujeté km, průměrná rychlost a ještě jedna funkce, která umožňuje nastavit rychlost, při jejímž dosažení auto pípne (upřímně vůbec netuším, k čemu to je :-)). Všechny funkce (resp. většina) pak jdou přepínat z informací ze současné jízdy na celkovou paměť - jsou tedy dvě paměti. Je to velmi praktické, člověk si může měřit spotřebu dané jízdy a srovnat ji s celkovou.
Slabé stránky
(-) Plasty - tvrdé plasty, tvrdé plasty a ještě tvrdší plasty... Ohraná písnička, na palubku jsem si zvyknul, ale opírat se loktem o dveřní madlo je o loket... Jezdím převážně po Praze, což je občas dost hopsání po kostkách, takže po 17 tis. km už občas něco vrže :-/
(-) Palubka - to je asi největší kámen úrazu pro mnoho potencionálních zájemců. Musím přiznat, že když jsem poprvé si do leona sednul, byl jsem z ní taky dost zklamaný. Ale po nějaké době mi přijde fajn, ovládání je jednoduché, intuitivní.
(-) Výhled - přes A-sloupek směrem dopředu doleva je trochu horší výhled. Je to dáno relativně velkou šířkou A-sloupku a ostrým úhlem mezi ním a kapotou. Člověk si na to chvíli musí zvyknout (stejně jako na umístění zrcátek, která jsou uchycena ve dveřích).
(-) Brzdy - Auto nebrzdí špatně, ale člověk musí vyvinout na pedál docela tlak - což z mého subjektivního hlediska vypadá, že by to mohlo brzdit víc... Po Vánocích mám v plánu brzdy upradovat.
(-) Sound systém - repro soustava je pouze základní - 6 reproduktorů. Chybí tomu prostě koule (předchozí leon byl podle mého v tomto ohledu lepší)
(-) Cena WTCC paketu - politika SEATu je v tomto ohledu zřejmě taková, že tento paket nemá být na každém autě. Proto dohromady (tak jak ho mám na leonu) stojí necelých 100 000 (99 tis a něco). Ano, čtete správně. Mezi prostý lid se proto tento styling dostava prevazne pres prodane predvadecky. Jinak to musí být opravdu nadšenec.
Toť asi vše
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
První servisní prohlídka v 15 000 km. Všechno v pohodě, výměna filtrů. Byl jsem v autorizovanym servisu v Kolíně, kde byli vždy seriózní.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce Auto Exner, žádný problém, seriózní jednání.
Novinky v recenzi
Aktualizace po dlouhé době
Dlouho jsem tu nebyl. Najeto 75 tis. km a zatím pořád spokojenost. Žádná závada, všechno funguje, jak má. Na léto budu muset kupovat nové pneu. To bude darda :-)
úprava
provedena úprava řídící jednotky u Dieselpower... 404 Nm, 170hp. Spokojenost
nove foto
Prezuto na letni a dodelany sportovni pedaly. Jinak prvni mensi zavada - menilo se otevirani kufru (znacek "S") - spatne se to vracelo... Byla to takova prkotina, ale me to rozcilovalo :-) Vymeneno na zaruku bez problemu
Update
Najeto již 23 tis. km, jezdim ted delsi trasy mimo mesto a spotreba klesla dlouhodobe pod 6 litru. A to nejezdim vubec pomalu :-) Pri klidne jizde jsem schopen jet za 4,5 coz uz mi prijde hodne dobry...
zima
pridana zimni fotka :-)
přezuto na zimní
Včera jsem přezul na zimní kola a letní jsem uložil ke spánku. Gumy jsou Continental WinterContact TS830, 205/55/R16 - vyhrály test ADAC, tak snad budu spokojen :-) Při příležitosti sundavání kol jsem i natřel brzdiče na červeno. Všechno je zdokumentováno ve fotogalerii.
doplnění recenze
doplnil jsem recenzi o další geniální poznatky a jednu upravenou fotku.
video
přidal jsem link na pěkné instruktážní video, jak se nemá (ne)jet s leonem WTCC. Je to sice holandsky, ale docela pochopitelné a moc pěkně udělané
černá střecha
Provedl jsem polep střechy na černo. viz fotogalerie, vypada to fakt skvele :-)
dalsi info
doplnena recenze o dalsi postrehy spojene s provozem
doplnění
provedl jsem drobná doplnění recenze (resp. dojmů z vozu)
letni foto
pro ty, kdo se těší na léto jako já, jsem přidal další letní fotky z Alp.
letni foto
pro ty, kdo se těší na léto jako já, jsem přidal další letní fotky z Alp.
Fotky
Přidal jsem nové fotky z léta (to brzo :-))
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Seat Leon 2,0 TDi
- mazec 28.12.2011 14:07 Endroo
- úúúžasný 02.12.2010 13:19 matii
- ahoj 28.05.2010 18:47 Brandon Walsh
- Re: Martin přijel na bílém koni 20.04.2010 12:24 Martin_Beneš
- Martin přijel na bílém koni 19.04.2010 16:05 FRPE
- Re: Stálé poktkávačky 01.04.2010 16:01 Martin_Beneš
- Stálé poktkávačky 26.03.2010 11:25 Wiii
- Re: Já to pípnutí na BC používám 03.02.2010 17:09 Martin_Beneš
- Já to pípnutí na BC používám 03.02.2010 12:38 marco
- Re: Bělohorská 06.01.2010 16:53 Martin_Beneš
- Bělohorská 01.01.2010 12:29 jumper (Modo Team)
- Re: Martine, Martine ... 18.12.2009 23:48 Martin_Beneš
- Martine, Martine ... 18.12.2009 20:03 FRPE
- Re: Re: Re: Černá střecha 14.12.2009 18:39 Martin_Beneš
- Re: Re: Černá střecha 14.12.2009 18:27 FRPE
- Re: Re: Re: Černá střecha 14.12.2009 18:22 Martin_Beneš
- Re: Re: Černá střecha 14.12.2009 18:07 Wiii
- Re: Re: Re: Černá střecha 14.12.2009 18:03 Martin_Beneš
- Re: Černá střecha 14.12.2009 18:02 Martin_Beneš
- Re: Re: Černá střecha 14.12.2009 17:58 Wiii
- Re: Černá střecha 14.12.2009 17:48 Brandon Walsh
- Černá střecha 14.12.2009 17:31 Wiii
- Re: Re: interier 03.12.2009 11:33 Martin_Beneš
- Re: Re: UTFG 02.12.2009 20:08 FRPE
- Re: interier 02.12.2009 20:06 FRPE
- Re: UTFG 02.12.2009 19:28 Wiii
- Re: Re: UTFG 02.12.2009 19:15 Martin_Beneš
- Re: UTFG 02.12.2009 19:06 Wiii
- Re: Re: UTFG 02.12.2009 18:56 Martin_Beneš
- Re: UTFG 02.12.2009 18:39 Wiii
Další vozy Seat Leon
-
Seat Leon (2007) Majitel: FRPE
Přidáno: 27.11.2009 31501 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2011) Majitel: erbe
Přidáno: 3.2.2011 2019 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2008) Majitel: jumper (Modo Team)
Přidáno: 21.7.2008 42510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2010) Majitel: hanka.black
Přidáno: 29.5.2010 4010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.1.2009 239 Majitel 9.91 Uživatelé