Recenze
Opel Astra f
Technické info
Přezdívka auta kepl, kastrát, taxík Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:146000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1688 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 168 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "celask-on".
Vše začalo tím, že jsem úspěšně složil zkoušky autoškoly. Od rodičů jsem měl slíbeno rodinné vozítko Ford Escort (96'). Bohužel, byl v tak havarijním stavu a bez technické, že oprava by stála cca 50 000Kč, aby vypadal.Děravé prahy, lemy, podlaha, spojka (ne)fungovala stejně v jakékoliv poloze...vrak...
Rodiče tedy svolili že si můžu začít vybírat něco, co nebude drahé, nebude to vrak a...prostě něco nemožného...
Obcházel jsem tedy bazary a neměl představu co si vybrat, jen jsem věděl že jako student utáhnu jen něco nežravého...čekal jsem až mě něco vyloženě praští do očí...mohlo mi být tenkrát jasné, že bílá, stříbrná nebo černá barva která je všude to nebude. V úvahu začla připadat různá auta. Jednou to bylo VW Polo, jindy zase Renault Clio v plné el. výbavě. Když tu najednou jsem na internetu ojevil Mazdu 323 1,6 Sport. Ještě ten den jsem si ji šel prohlédnout, ale k mému zklamání už zde nebyla a prodejce mi sdělil že si ji odvezli hned jak se objevila na prodejně a že už jsem 3. co se na ni ptá. Od této chvíle jsem myslel že dobré auto neseženu pokud nebudu mít peníze v kapse a koupím něco hned jak to uvidím. Náhodou jsem ale ještě ten den v jiném bazaru zahlédl žlutou astru f sport, sice diesel, což se mi moc nelíbilo, ale spotřeba byla lákavější. Ptal jsem se tedy jak dlouho tu stojí a zda-li se dá zamluvit. Prodejce ochotně souhlasit a tak jsem jel domu, kde mi asi 2 dny trvalo přemluvit rodiče, než se se mnou šli podívat. Otec odsouhlasil a tak se vše sepsalo, a já mohl frčet domů. Bohužel cestou domů jsem jel přes benzínku a tam se pojevil první problém. Při teplém motoru startoval půl minuty...chvíli jsem to tak vydržel a pak šlo auto hned do servisu - očista altíku, startéru a výměna baterie. Od té chvíle vše klapalo jak má.
Prvního půl roku se dalo říct že bych si s autem netroufl jet ani za město, ale po dvou opravách alternátoru se došlo až k jeho úplné výměně. Od té doby je až na drobné opravy klid. Astře teď plně věřím, a nikde na delších cestách mě nezklamala.
Jěště bych chtěl poděkovat stránkám opelastra.cz za nepřeberné množství informací a rad.
Silné stránky
Zatím nereznoucí prahy a lemy.
Nízká spotřeba (5,5 - 6l/100km)
Na 15" kolech s gumami 195/55 drží jako přibitý.
Slabé stránky
Drahé náhradní díly (obzvlášť Alernátor s vývěvou)
Výkon motoru - na to že má 60kW a turbo tak od 2000 ot./min. začíná pomalu a naplno se zátah rozjíždí až kolem 3000ot./min.
Upadávající plastové kryty předních blinkrů
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nebylo auto v originálním servisu - né že by nemělo poruchy, na to už má věk, ale vše co se porouchalo se dalo vyřešit buď svépomocí nebo levnějším, neoriginálním servisem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Škoda mluvit...
Další poznatky
Investice:
- Koupě vozu...53 000Kč
- Nová baterie...1600Kč
- Žárovky H4, 4ks...200Kč
- LP světlomet...1000Kč
- Vyčištění alternátoru a startéru...1000Kč
- Výměna oleje...500Kč
- Výměna tlumičů...2000Kč
- Oprava alternátoru...500Kč
- Pořízení nového alternátoru...8000Kč
- Nové zadní světla...2500Kč
- Nové brzdové kotouče a destičky...2000Kč
- Žárovky H4 Osram Nightbreaker...475Kč
- LED parkovací žárovky...45Kč
- El. šíbr...900Kč
- Autorádio...2000Kč
- Žárovky 5W celosklo...18Kč
- Tmel, šmirgly, lak...500Kč
- Letní pneu...5000Kč
- Zimní pneu jeté + disky...3000Kč
- Zimní pneu protektory...3000Kč
- Zesilovač...700Kč
- Subwoofer...700Kč
- Palivový filtr + výměna...250Kč
- Tryska ostřikovače...80Kč
Výbava:
- Dělená zadní sedadla
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Airbag 2x
- ABS
- El. šíbr
- El. ovládaná vnější zrcátka
- Vyhřívaná vnější zrcátka
- Přední mlhové světlomety
- Tažné zařízení
- Kožený volant, řadící páka, ruční brzda
- Sportovní sedačky se zvýšeným bočním vedením
- Centrální zamykání
- Tónované čelní sklo
- Vyhřívané sklo 5. dveří
- Otáčkoměr
- TID - digi. hodiny, datum, teplota
- Plynulá regulace podsvětlení přístrojové desky
- Lakované nárazníky a zrcátka
Novinky v recenzi
Čepy
Další nemilá novinka, na začátku měsíce se po již neúnosném mlácení musí vyměnit čep nebo radši oba dva svisláky + výměna oleje...a kapalina do ostřikovačů:D
Déšť
Mám sice vodu rád, ale do auta nepatří...zase mi teče do auta střešním oknem...naštěstí jen trochu, takže to natáhne ten tapec na střeše:) To bude chtit hodne silikonu...
Aktualizováno!
Konečně jsem se k tomu dostal a něco jsem napsal:) Doufam že se teď změní vaše hodnocení :)
Žárovky
Předevčírem jsem po dlouhém přemýšlení zakoupil žárovky Osram Nightbreaker - v noci je to super posvícení;)
el. šíbr
Náhodou jsem narazil na el. šíbr a tak hned jak přišel, tak jsem ho namontoval a funguje skvěle. Mohu jen doporučit!
Další vozy Opel Astra
-
Opel Astra (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.1.2009 89 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Opel Astra (1995) Majitel: Fremen
Přidáno: 21.9.2010 109 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.4.2009 39 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Opel Astra (1999) Majitel: Stekli
Přidáno: 20.11.2010 37 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Astra (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.4.2010 239 Majitel 9.80 Uživatelé