Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ital Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:124000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2492 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 218 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ztomis".
Rád bych Vás uvítal u své další "mini recenze"
Dnes Vám představím značku automobilky kterou každý zná o které alespoň jednou ve zlém, nebo dobrém slyšel..
Je to Italská značka krásných stylových aut Alfa Romeo.
Znak společnosti, jak ho známe nyní, tvoří had rodiny Visconti v modrém poli a červený kříž v poli bílém, uzavřené kruhem a nápisy Alfa-Romeo, (“Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”) a příjmení nového majiele Nicoly Romeo, který převzal továrnu v roce 1915, se ustálil až v roce 1920, kdy vzniklo první vozidlo nesoucí tento název.
A proč je vlastně alfa tak nepřehlédnutelná?
Zvučné a nadprůměrně výkonné motory, které mají rádi otáčky, prezentující se od počátku výroby v závodních i civilních vozech.
S vývojem vozů Alfa Romeo jsou spjata slavná jména jako Tazio Nuvolari, Enzo Ferrari, Juan Manuel Fangio, Giuseppe Merosi, Giulia Bertone, a projektanti Jano, Pininfarina a Zagato...
Tak už víte...
Nyní přímo k pořízení:
V době kdy jsem auto kupoval měl jsem nerozvážných 20 let.
proč nerozvážných? K tomu se postupně dopracujem....
Auto vlastnil "pan nejmenovaný" o auto se staral velmi něžně, měl ho jako druhé vozidlo(letní záležitost). Rozvody, oleje, filtry a podobné věci k provozu nutné, byli měněny pravidelně.
U nás v ČR se "Ital" ještě moc dlouho neohřál, do naší vlasti byl zavezen v r.2006 od sousedů, jak jinak, z Německa.
Poté až do r.2009 s ním jezdil již zmíněný "pan nejmenovaný".
Po prodeji Laguny I V6 24v, jsem hledal něco svižného, silného...
Možná k nepochopení jsem se rozhodoval mezi BMW 328i, Subaru Legacy 2,5i a Alfou Romeo 156 V6 2,5i...
Po obětí všech aut a svezení bylo jasno (né že by BMW,nebo Subaru bylo horší, ale prostě líp mi sedl Ital). Pro alfu jsem jel cca.300km od domova a koupě se celkem vydařila..
A nyní k autu..
Krom kůže a šíbru je v plné (z té doby) výbavě:
4xAirBag, 4 el.okna, el.zrcátka, aut.klima, dřev.obložení, výškově i podélně stav. volant, výškově stav. řidičova sedačka.
Co mi chybí:
Přední loket. opěrka (v autě které stávalo třičtvrtě miliónu by mělo být standartem!!), tempomat, ovládání rádia na volantu. Zadní větrané kotouče, lepší antikoroz. ochrana.
Co překvapí:
Sedačky!!! super.
Podvozek..motor-zátah v celém spektru otáček.
Jediné co na autě "zlobilo" byla zalehnutá r.brzda a jak sypající se skříň s nádobím zvuk výfuku.
Vše se za "pár" korun odstranilo, zvuk způsoboval uvolněný díl dvojpláště hned za svody.
No jo ale čeho si oko mé hned všimlo byla díra jako pěst u přední části prahu. Hold někdo neumí zvedat auto pomocí heveru.
Takže další investice, nové plechy, zavařit, zatěsnit, nový nátěr zespod..
A konečně se dalo jezdit..:) Zvuk, akcelerace, podvozek, motor v kombinaci se 6st.převodovkou (velmi dobře odstupňovanou), no prostě něco jiného než je člověk zvyklý. Auto sedí, opravdu sedí jak přišité k asfaltu, chvílemi se mi tomu ani nechce věřit..
1.stupeň jen tak roztáhnout do 4tis.o/min, ale pak 2;3;4;5;6 po omezovač na tachometru 245 km/h noha z plynu, slyším i svůj tlukot srdce.. Nádhera, naprostá hypertenze z auta jsem přímo unešen, ale tímto to končí.
Po cca.1000 ujetých kilometrů sleduji pokles oleje v motoru, avšak se nelekám protože vím že je to Ital a navíc výkonej, takže kontroluji a dolévám plnou syntetiku od Vavoline..(někdo upřednostňuje Selenii)
Přišla zima auto startuje perfektně i při mínus 18°, nižší stupně Celsia jsem neměl možnost poznat, převodovka řadí auto jede bez problému..Štěrk, kamínky, sůl neduh všech 156ek za předními koly na začátku prahu se barva doslova omývá až na kov(částečně vyřešeno prachovkama)
a poté už začaly jen starosti za které ani auto nemohlo, ale... Nějaká hodná paní (tímto jí chci oficielně poděkovat) ve Žďáře nad Sázavou mi do itálka nacouvala na kárce položenými betonov.sloupky. Nárazník jsem sehnal, nějaký dobrák mi poslal nárazník na 156ku ale Wagon (moje smůla)
Poté na autě odešel chladič, přední horní ulož.tlumičů, spojkový hydraulický válec, mám pokračovat? (stává se to u všech aut, ale po takové době...nebudu hanit konstruktéry od Alfy)
Abych to shrnul toto auto není dle mých zkušeností na celoroční provoz, zaslouží si opravdu jemné zacházení a péči (velmi drahé)
Jak každý o Alfě mluví že je to Fiat v jiném hábitu a že to je poruchový atd.,atd..... Já musím upřímně říct že za celou dobu se mi nestala jediná závada na elektroinstalaci, či jiných provozudůležitých součástí (chladič, spojk.hydr.válec atd. jsou spotřební věci)
Kdo se o tento vůz nebude starat "Ital" mu ukáže záda, když říkám starat myslím to tsíckrát víc než píšu.
I já jsem poznal že tento vůz je nad můj rámec možností (chci spíš jezdit) a že i jako druhý vůz bude velmi nákladný. Proto tento sportovně laděný sedan musel z domu..
Ikdyž bylo auto bez koroze a v celkem dobrém stavu(prasklé čelní sklo, potřeba měnit filtry svíčky prostě pravidelná údržba)
prodal jsem.
Doufám že tento článek alespoň trochu přiblížil vůz, myslím že pro ty co hledají zábavu, styl, super svezení je to ideální. A však chce to prostor a nejlépe aby známý byl automechanik..(Nejlépe se do auta zamilovat!!)
Ps.: hlavně nekoukat na spotřebu..NE lpg!!!!zabijete potenciál auta.!!
(Léto kolem 10l/100km, Zima kolem 13,5l/100km)
Silné stránky
Motor:
Osobně myslím nepřekonatelný dvaapůllitr do "Vé"
Druh motoru: V-motor
Umístění motoru: vpředu napříč
Příprava směsi: vícebodové vstřikování
Zdvihový objem: 2492 ccm
Počet válců: 6
Počet ventilů: 24
Točivý moment: 218 Nm při 5000 otáčkách
Výkon motoru: 141 kW / 192 koní při 6300 otáčkách
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.3 s
Převodovka: Manuální
Počet rychlostních
stupňů 6
Podvozek:
V předu dvojité zavěšení, v zadu víceprvkové nezávislé zavěšení. Opravdu skvělý podvozek a ještě lépe když je na 17" nízkoprofilových kolech.
Nízká pořiz. cena
Pocit jízdy k nezaplacení.
Slabé stránky
Tyto zkušenosti jsem získal osobně netvrdím že to tak musí být pokaždé
-Drahé díly
-Rychlé opotřebování dílů
-Horší antikoroz.ochrana.
-Méně kvalitní lícování plastů (Italové)
-Spíše průměrné brzdy v základu, vzádu nevětrané kotouče.
-Pověst automobilky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jak již jsem popsal
chce to mít známého automechanika, což mě se podařilo, pak je vše jednodužší.
Celkově bez větších závad a poruch.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soukromá osoba super spolehlivé jednání.
odkaz foto: http://ztomis.rajce.idnes.cz/alfa/#LGIM0075.jpg
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 156 Alfa Romeo 156
- Bez zavad 08.04.2010 09:38 Slavek-TDM
- Re: Re: Perfektně napsáno 07.04.2010 17:29
- Re: Perfektně napsáno 07.04.2010 16:57 Nicco
- Perfektně napsáno 07.04.2010 13:44 CenturionCz
- Koroze 07.04.2010 06:19
- Re: Re: Hodnocení: 06.04.2010 22:44 ReznikCZE
- Koroze 06.04.2010 22:34 ReznikCZE
- Re: Hodnocení: 06.04.2010 22:25
- Hodnocení: 06.04.2010 22:06 David Kos
- Zdravím "Plzeň" 06.04.2010 21:15 FRPE
- alfa 06.04.2010 20:17 Abarth.js
- Ahoj 06.04.2010 19:53
Další vozy Alfa Romeo 156
-
Alfa Romeo 156 (2005) Majitel: Foli
Přidáno: 8.6.2010 1210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: pivrnec
Přidáno: 14.2.2007 36110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2004) Majitel: roubrt37
Přidáno: 19.2.2007 659 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.3.2009 298 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.3.2007 7410 Majitel 9.90 Uživatelé