Recenze

roubrt37 (muž 50 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Alfa Romeo 156 SW 2,0 JTS Selespeed

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 156, foto 1 Alfa Romeo 156, foto 2 Alfa Romeo 156, foto 3 Alfa Romeo 156, foto 4 Alfa Romeo 156, foto 5 Alfa Romeo 156, foto 6 Alfa Romeo 156, foto 7 Alfa Romeo 156, foto 8
Alfa Romeo 156, foto 9 Alfa Romeo 156, foto 10 Alfa Romeo 156, foto 10 Alfa Romeo 156, foto 11 Alfa Romeo 156, foto 12 Alfa Romeo 156, foto 13 Alfa Romeo 156, foto 14 Alfa Romeo 156, foto 15 Alfa Romeo 156, foto 16 Alfa Romeo 156, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Alfa Romeo 156 Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1970 výkon [kW]: 122 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

AR 156 se mi líbila již od svého uvedení v r. 98 do provozu. Je to neokoukané a stylové auto, které má svého ducha a chytí sportovně založeného majitele za srdce hned po usednutí za skvěle tvarovaný volant. Jistě existují sportovnější i lepší auta, ale v segmentu střední třídy(a tomu úměrně vynaložených peněz) toho nikdo, i s přihlédnutím ke slavné historií značky ALFA ROMEO, více nenabídne.
Auto koupeno ojeté 2a 1/2 roku staré se 38Tkm.
Předchozí auta:Škoda Favorit(93);Opel Astra(95),Ford Escort Combi(97),VW Golf IV.(00),Toyota Yaris(02),ŠOctavia(03)vše koupena jako nová jen Yaris byl služební.

Silné stránky

Sportovně-elegantní vzhled, vynikající jízdní vlastnosti a celkem výkonný motor. Přes mnohé strašení, tak silnou stránkou je i Selespeed převodovka. Jedná se o sekvenční převodovku, není to automat!! Řadit je možno dvěma způsoby. Klasicky řad. pákou(spíše je to joystick) dopředu + a dozadu -. Mnohem zábavnější je ale řazení na volantu.
* design jak exteriéru tak interiéru
* jízdní vlastnosti (má snížený podvozek o 2,5cm a po zakoupení 17palcových kol drží v zatáčkách jak přibitá)
* slušná výbava (ESB, ASR, ABS, 8 xAirbag, dig. klima,tempomat,
* celkem výkoný motor (no oproti mojí předchocí 90 koňový Octavii to je žihadlo:-))
* sekvenční převodovka selespeed (

Slabé stránky

Zřejmě ne moc kvalitní servisní síť v ČR(alespoň se to na alfáckých webech traduje,ale prý se to lepší). No a nějaké praktické věci vývojáři v Miláně potlačili na úkor designu. Viz. žádné vnější madlo pátých dveří, žádné boční lišty, nevelký objem kufru. Ale já jim za to děkuji. Bez ironie.//** Trochu musím shodit ten selespeed. Nelíbí se mi pomalé pouštění spojky při rozjíždění. U toho selespeedu je totiž rychlost přeřazení závislá na výši otáček a poloze plynového pedálu. Prostě, když nemáte plyn na podlaze a otáčky alespoň 6t., tak to řadí delší dobu.Totéž platí i režimu CITY(chovajícího se jako 100%automat), U přeřazení dalších r. stupňů je již vše o.k.
* malý kufr
* tvrdé nastavení podvozku (podvozek jsem dal i do silných stránek, ale vždy je něco za něco)
* spotřeba benzínu a oleje (u Naturalu to je 10-11L/100km a u Selenie 1L/6000km

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto mám krátce...žádné. Výměny provozních kapalin řeším sám....
//** Jelikož auto už provozuji delší dobu(2 měsíce) tak mohu něco připsat. Ano, žere olej.Ale jen při hóóódně ostré jízdě(skoro se dá napsat, týrání motoru, při kterém by snad mému předchozímu vozu vyskočil motor), kdy otáčky pokaždé atakují hranici 7t ot./min... Za 4tkm to je asi 1/2litru Selenia Racing. Zvednout haupnu a olej změřit nebo dolít mě neobtěžuje. Alfa je holt háklivá na péči a kvalitní provozní kapaliny. Platí taky absolutní zákaz vytáčení studeného motoru. Pak snese hodně a odvděčí se za to skvělými zážitky za volantem.
//**Aktualizace o 2 měsíce později od uvedení na auto.cz//začal mi krátce čudit z výfuku bílý kouř...bohužel se mi povedlo dolít olej lehce nad risku a tohle je důsledek kdy se olej dostal do spal.prostoru. No asi se to bohužel dostane ke škrtící klapce a váze vzduchu. Takže v budoucnu zkontroluji a případně vyčistím. Na tom se snad nedá nic zkazit..Jinak jezdí furt skvělě.
Když si to po sobě přečtu, především to..zvednout haupnu a olej změřit nebo dolít mě neobtěžuje (a pak ho přeleju:-) ), tak jsem asi za pěknýho vola :-D

//*** Zřejmně budu muset vyměnit termostat (cca 2000,-CZK), protože se mi teplota podle budíku drží na cca 75-80°C. No a trochu se mnou špásuje klimatizace.Chladí normálně, ale občas se sama od sebe zapne a přidá nebo ubere na intenzitě proudění vzduchu.
§§§§ : Termostat jsem neměnil a klimatizace se umoudřila:-)Termostat vyměněn a teplota za jízdy kolísá, tak jak to má být. Klima žije svým vlastním životem. Vesměs ale poslouchá. Tím nemyslím, že by málo chladila, ale že se občas spustí bez varování .-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Bavorsku u autorizovaného dealera s korektním jednáním. Malá a obvyklá sleva proběhla. Byla mi i umožněna prohlídka v jiném mnou zvoleném a 60 km vzdáleném servisu.

Sportpacket+Winterpacket, vz.filtr Green

Sportpacket+Winterpacket, vzduchový filtr Green,pedály Novitec, torzní vzpěra v motorovém prostoru,nástřik dutin a podvozku.

 

Novinky v recenzi

9.2.2008 00:00

Zatím vše v pořádku, auto jezdí a už má najeto 62tkm. Chystám se udělat rozvody a zakoupit nové kotouče a brzdy. Olej stále papáme a při studeném startu kouříme vesele dál

7.12.2007 00:00

Zakoupil jsem xenonové výbojky a konečně v noci vidím :-). Nákup rozpěrné tyče mezi tlumiče. Za normálního provozu nic nepozoruji.Ale v Alpách tomu dávám čočku a zdá se mi, možná subjektivně, že v zatáčce jedu jako po kolejích. Jo a zakoupil jsem sportovní pedály Novitec. Montáž bude, ale trochu opruz.

5.10.2007 00:00

Tak po delší době. S autem jsem najel za pul roku 14tkm.Největší záhul dostalo při dovolené a asi 3dny po návratu začal zlobit selespeed.Nešla zařadit trojka a rovnou skočil ze dvojky na čtyřku.Měli jsme právě sraz alfistů v ČB a tak to bylo dost trapný. Asi týden to trvalo a selespeed se zase srovnal :-) A už asi 5tkm v poho. Jinak mi ještě nesvítilo LZ a LZ brzdové světlo. Je tam dvourežimní žárovka.Ta byla funkční i pojistky o.k. Už jsem se chystal k autoelektrikářům a nakonec to bylo jen zaoxidovaný. Zvýšenou spotřebu oleje neřeším a kouřivost po nastartování je asi opravdu dána zkondenzováním vlhkosti ve výfuku. Jinak vše dobré auto jezdí stále super.

10.7.2007 00:00

Fotky ze srazu Alfic v Budějkách a na Hluboké zde : http://fotoalba.cz/alba/robertslavik37/877909

9.7.2007 00:00

Před třemi týdny jsem nechal auto v servisu FIAT v Písku a nezjistili nic. Tedy přesněji řečeno mi bylo řečeno, že auto je 100% v pořádku. Dým je prý zkondenzovaná vlhkost a spotřeba při ostré jízdě u AR normální. Jinak jsem byl s autím v Itálii a najel během dovolené 4000 km. Přitom dvakrát to bylo 1600 km v kuse. Auto jelo výborně a půorucha žádná. Spotřeba oleje při pomalejší jízdě, přesto nad rychlostními předpisy za ty 4tKm byla asi 0,6 litru. Jinak silnice v Itálii jsou parádní, i když draze zaplacené. Mě tech cca 3000 km po italských dálnicích přišlo asi na 130 EUR.Jinak jsem přidal pár fotek a to i ze srazu AR na Hluboké a v Č. Budějicích

4.6.2007 00:00

4.června
Auto stále kouří a také stále má vyšší spotřebu oleje. Je fakt, že ho taky stále vytáčím 5-7 t.ot. V servise(né AR!) mě vystrašili, že musím vyměnit pístní kroužky a simeringy. Asi s tím počkám, až budu měnit rozvody a vezme se to na jednou,k dyž už bude z části rozebraný motor. Asi tak v 60tkm. Mám z toho ale celkem hlavu.

14.5.2007 00:00

Tak jsem zkusil vyřešit tu vyšší spotřebu oleje (1,5 l / 6000km) a chvilkovou kouřivost z výfuku (na volnoběh se po cca 1minutě po nastartování rozkouří bílým dýmem a po zahřátí na provozní teplotu to přestane. Ta spotřeba je asi daň za sportovní jízdu. Prostě jsem se ještě nenabažil toho zrychlení a zvuku při podřazení :-) No a ten kouř by mohla být lambdasonda. Byl jsem s tím na diagnostice a osciloskopu, ale jednoznačné to nebylo, tak uvidím co dál.


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 156 SW 2,0 JTS Selespeed

Další vozy Alfa Romeo 156



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému, ale 10 jí dám až za rok :-).//** O 2 měsíce později: Zřejmně mě čeká výměna termostatu. Jinak bez problémů §§§§: Termostat zatím neměněn,jinak bez závad.***** Zvyšuji po 2 letech bodování na 10.

praktičnost
8

Jak jsem již uvedl menší kufr, ale pro jeho velikost si Alfu nikdo nekupuje*****jo kufr se nezvětšil :-)ale ten já neřeším

prostornost
9

Pro řidiče ideální, ostatní....mi jsou jedno :-)*****zvyšuji po 2 letech na 10.Kdo si koupí alfu s tím, že chce stěhovák, je na špatné adrese.

jízdní vlastnosti
10

Má snížený podvozek a i na těch 16" sedí, jak přibitá//** koupil jsem origoAR 17´´kola a jízdní vlastnosti se posunuly zase trochu výš. Trošičku na úkor pohodlí, kdy se už nerovnosti přez ty 17´´ 225/45 kola do interiéru přenášejí.*****po 2 letech super

jízdní komfort
10

//**Ve srovnání s Golfem IV., Octavií I.(moje předchozí auta,koupena nová), je na tom alfa lépe.

provozní náklady
9

§§§§: Spotřeba je o dost vyšší, než u mého předchozího auta(škoda Octavia 1,9Tdi 66kw) a při dnešní brutální ceně Naturalu jsou náklady s Alfou dvakrát vyšší.*****Po 2 letech zvyšuji na 8b. Na ochcávku si už ani nevzpomenu ;-)

náhradní díly
10

Zatím neřešeno.Dají se v pohodě sehnat. internet je velký pomocník.

výkon motoru
9

9b. GTA to není :-) V6 mi nedá spát.

spotřeba
8

Je fakt, že když jí šlapu na krk, tak si vezme dost. A ono to svádí....Já jezdím za 11-12l manželka za 9l. Při motýlí noze jsem dosáhl spotřeby 7,6 L/100km

hlučnost motoru
10

Mohl by být i hlasitější..zvuk má super. A při podřazení tam krásně zaburácí meziplyn.

kvalita sedadel
9

Pokuď budu srovnávat jen s vozy, které jsem vlastnil delší dobu(viz.rubrika "Popis vozu"), tak je na tom AR provedením a tvarováním sedadel nejlépe.

brzdy
10

Zatím vždy zabrzdily včas :-)a jejich krajní mez jsem neprověřil. Zatím se s autem na silnici sžívám*****pořídil jsem jí Brembo kotouče s ATS deskama a trochu si připískávám

zavazadlový prostor
8

Je menší, ale díky do střechy vtipně zakomponovaným 5. dveřím výborně přístupný.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…