Recenze
Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK SPORT PACKET 2
Technické info
Přezdívka auta Alfons Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:108000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1970 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 187 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 / 8.3 * maximální rychlost [km/h]: 216 / 235 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 378 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Celkově je Alfa 156 vozem snů pro sportovně založené řidiče, kteří si chtějí užít jízdu v opravdu skvělém voze. K rozhodnutí koupit si tento Italský klenot na kolech ji může pomoci i velmi příznivá cena v porovnání s např. německou konkurencí. (AUTO.cz) - Auto pro každý den,ale i pro nedělní vyjížku kde mile překvapí a vtáhne do řízení...
Technické údaje
Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1970
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 187 / 3500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.7 / 6.6 / 8.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / -
Objem nádrže (l): 63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1250 / -
Rozměr pneu: 195/205/225
Rozměry - vnější rozměry:
délka (mm): 4430
šířka (mm): 1745
výška (mm): 1415
A jak definuje automobilka sama sebe: „Alfa Romeo není pouhá továrna na automobily: její auta jsou něčím víc než konvečně vyráběná auta. Je to druh nemoci, nadšení pro dopravní prostředek. Je to způsob života, způsob zcela zvláštní, jak přijmout motorové vozidlo. Něco, co se vzpírá definicím. Jeho prvky jsou jako ty iracionální prvky lidského ducha, které nelze vysvětlit logickou terminologií. Jedná se o pocity, vášeň, vše, co má co dělat více se srdcem než s mozkem. Přirozeně, některé z těchto prvků jsou čistě mechanické a proto je lze celkem snadno identifikovat. Jsou pojmem, který se rodí ze závodní činnosti, ve které je dokonalost nezbytná.“
Silné stránky
Charizma,originalina,styl,Ladné křivky,Sposta lidí se otáčí,Sportovní chování,Dojem nového vozu:-)-nadčasový design který nestárne....
MOTOR!!!!!
krivka výkonu nad 3000ot.- pokud chce jezdit clovek svižne,stací tocit neco kolem 3000ot. pri sportovnejší jízde 4500tis. a to už vetšina služebních oktávek odpadá:-). No a pokud se tocí až do maxima výkonu v cca 6500tis je to bomba... Vše s nádhernou zvukovou kulisou lehce se vytáčejícího 2litroveho motoru,slyšíte hukot sání a vytí motoru který je nezaměnitelný!!!Do toho se přidává bručení a práskaní výfuku (origo) výfuku.Śtáči ji chvili podrzet na mírně klikate okresce a v tempu 150 a více spojovat jednu zatacku s tou dalsi... Je to nezapomenutelný zažitek.... Kdo nezazil Alfu ten nežije:-). Max. otácky jsou v 7tis,kde zasahuje omezovac. S lehkou karoserii dokaže motor pekne zacloumat... Osobním merením jsem se dostal na 100km/h kolem 8-8,5 a max.rychlost leží nad 230km za hodinu.
PODVOZEK!!!
je chlouba tohoto auta,pokud tedy opomenu jeho výdrž... S výbavou Sport packet na našich silnicích hodne trpí... Jinak je velmi dobre citelný,vyvážený a cítíte každej vajgl,je to skvost:-). rízení prostrednictvím volantu dodáva spoustu informací o povrchu,a prenosu všech 155koní na silnici.Ostrý nástup brzdného učinku. To auto miluju a má koule:-)
Slabé stránky
Jedíné co mi chybí je tempomat a loketní opěrka:-)´.Slábnoucí brzdný ůčinek - (sjezd Glosglockneru si výžádal dvě zastavky na ochlazení brzd... Ale auto bylo plné až po střechu a vubec sem ho nešetřil).Občas stávkující elektronika Bosch..Málo účinné světlomety(H7).Pískající gumy Michelin:-). NO a???:-). Jo a také nízký podvozek-na naše tankodromy je třeba opatrnosti...
11.11.2008 - Dnes uz jsou na aute pneu barum a zimni dunlop,brzdy se snad taky podarilo vyresil polozavodnimy kotouci. Svetlomety nove+xenony h.i.d
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis si obstarávám sám,zatím vše ok. V případě diagnostiky se nemusí ani do servisu. Je tu pár lidiček co to umí:-).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto je od soukromého majitele. Super jednání,ale časem se našlo pár skrytých vad(vykradené dveře,promáčklé dveře-vyměněný motor,ale podle predchozího majitele od kterého to koupil je ten motor nadherne zajetej). Jinak bazary spíše nebrat.... Oba bývalý majitelé této Alfy mají znovu auto stejné značky,o čem to asi vypovídá???:-)..
Sport packet 2-originální výbava
Nejde o tunning jako se dělá v případě Fábii:-).De pouze o vypilováni celku:-).
Černé pozadí přístrojů ,látková sedadla Recaro ,sportovní přední kotouče,snížený podvozek o 25 mm (pružiny Eibach/tlumiče Bilstein,brzdový systém BREMBO(kotouče Zimmerman racing),nástavce práhů,lakované třmeny,vz.filtr Green bude co nevidět,sundání a následná uprava tlumeni kapoty(deky),cepicky ventilku se znakem Alfa Romeo:-)...
Test na auto.cz - sem na nej hrdej:-).
Otestovat vůz ověnčený mnoha oceněními, včetně toho nejvýznamnějšího - Vůz roku 1998, objektivně je těžké, jelikož na vás působí, chvalozpěvy z mnoha stran...
Předem ještě upozorňuji, na obsáhlý popis tohoto vozu v rubrice Představujeme, protože dnes se chci věnovat spíše dojmům z tohoto vyjímečného vozu, než strohému popisu.
Pokud nepřipraveni přistoupíte k tomuto vozu, musí každého, kdo má alespoň špetku smyslu pro krásu a design, ohromit. Ať už krásně tvarovaná kovová klika u předních dveří (viz foto). Zdůraznění znaku vepředu s výrazným zásahem do nárazníku (viz foto), decentně tvarované zadní světla nebo rafinované ukrytí klik zadních dveří do rámu okna (viz foto), čímž se dosáhlo optického dojmu, že jde o dvoudveřový vůz. A to není zdaleka vše. V interiéru na vás čekají další lahůdky. Především krásně zapuštěný rychloměr a otáčkoměr do samostatných kapliček , navíc mají bílý podklad a stupnice začíná u obou ve svislé poloze, jako u závodních vozů... (viz foto). I motor samotný (v našem případě 2,0 T.S.) má krásný design (viz foto), nemluvě o tom co umí, když jej nastartujete.
Po nasednutí zapadnete do dobře tvarovaných sedaček s výborným bočním vedením. Po nastartování a rozjezdu je asi první co vás překvapí stupnice otáčkoměru. Povolené otáčky totiž končí u 7000 otáček !!! Už při tomto pohledu se mi zrychlil tep. No co tak to vyzkoušíme. Po výjezdu z města, když hustý provoz trochu zřídnul, jsem zkusil akceleraci z 0 na 100 km/h a hle Alfa to zvládne za 9 sekund a stačily mi k tomu první dva stupně převodovky. Vůbec vlastnosti motoru by si zasloužily zvláštní článek. Jde o šestnáctiventilový dvoulitr Twin Spark (dvě zapalovací svíčky v jednom válci) s jedním z nejvyšších výkonů ve své třídě - 114 kW. Tohoto výkonu dosahuje při 6400 otáčkách. Mnozí by asi nevěřili, že jde o čtyřválec a ne šestiválec. O kvalitní vyvážení motoru bez zbytečných vibrací se starají dvě vyvažovací hřídele. Odhlučnění jsem čekal na nižší úrovni, ale opak byl pravdou motor je asi do dvou tisíc otáček prakticky neslyšitelný. Dále až do sedmi! tisíc otáček stoupá hluk překvapivě velmi málo, spíše je jen slyšet rychleji se točící elektromotor . Tah motoru je ve všech režimech otáček vynikající. Po překonání čtyřech tisíc ot. už nemůže mít výhrad ani největší rýpal .
Nestandardní sedmnáctipalcová kola na nezaprášeném asfaltu fantasticky drží a ani při dravém rozjezdu se moc neprotočí, naopak. S tímto souvisí i zkouška brzd, kdy tato Alfa ze 100 km/h zabrzdila na vynikající vzdálenosti 37 m.
Sportovní pocit z jízdy podtrhuje velmi strmý převod řízení, kterému z maximální polohy v levo do max polohy v pravo stačí pouhé dvě !! otáčky volantem. (u Opelu Omega - 3, Škoda Felicia (bez posilovače - 4)).
Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem vynikající, dostat Alfu do úzkých se vám hned tak nepovede. O tom, že jízdní vlastnosti 156ky opravdu nemají ve své třídě konkurenci, svědčí i naprosto bravurní zvládnutí tzv. losího testu, se kterým měly ostatní automobily velké problémy včetně BMW M3!, které se dostalo do smyku (shlédnuto v TV).
Abych jen nechválil, kritiku u Alfy 156 zaslouží malý zavazadlový prostor, který navíc není možno zvětšit sklopením sedadel (jen otvor pro lyže). Druhým místem pro kritiku je místo na zadních sedadlech, které by se dalo přirovnat k tolik omílané Octavii.
Celkově je Alfa 156 vozem snů pro sportovně založené řidiče, kteří si chtějí užít jízdu v opravdu skvělém voze. K rozhodnutí koupit si tento Italský klenot na kolech ji může pomoci i velmi příznivá cena v porovnání s např. německou konkurencí
MODEL MOJI ALFY....
22.8.2008
Po dlouhém hledání modulu mého auta,jsem se rozhodl že přepracuji model od firmy BBURAGo 1:24... Začal jsem slepením všech samolepek z modelu,a rozdělání všech součástí... Interier už je nastříkaný správným odstínem,a též i vnitřek karoserie... V karoserii jsem musel zakytovat zadní úchyty pro křídlo. Momentálně práce stojí,nechám si namíchat stejný odstín barvy jako je na mé Alfe. Karoserie je zalepená aby barva nikam nezatekla. Nejhorší bude sehnat nějaká kola které by bylo co nejvíce podobné těm mým.
Novinky v recenzi
243000km - Okruh Sosnová
Právě jsem se vrátil ze Sosnové a musím uznat že 156 mě i po letech nepřestává překvapovat... Jezdily jsme měřená kola a hodně mě udivuje že muj čas 52.28 je jen o cca2.5sekundy za časem GTAčka na slickách a cca 2sekundy za Corvetou Z06 které je Sosnová prostě malá:-).... Auto se i po letech krásně vodí... Ani náznak nedotáčivosti... Ani jednou!!! Na brzdách se krásně dá utrhnout zadek a trošku si jí rozhodit... Na okruh jezdím vždy bez ABS,protože 156 ho má velmi kousavé... Zase jsem se utvrdil v tom že to auto sem vybral dobře a dělá mi v podstatě jen radost i po skoro 6letech spolu...
235000km
Již je to zase rok co sem dělal na tomto voze velkou údržbu,a jako každé nadcházející jaro,i toto si bude žádat pár tísíc... Jedná se hlavně o př.spodní ramena,jedna pneumatika,vnejsi klika+pant dveří a zbytek drobnosti... A hlavně se pustit do opravy karoserie... Po tech letech už je pomerne znacne zkorodovany PZ prah,vinou rozbiteho plastoveho nastavce,a pod nim jiz kameni dokonalo skazu... Nicméně auto pořád jezdí a dělá mi jen radost.... žadné auto nejezdí zadarmo..
230300-neboli 300tis.km:-).
Při nedávném hrabání se a kontrelo me Alfice pres FIATECUSCAN jsem zjistil po 5 letech ze muj milacek je o cca 70tis. stočenej:-). No mazec:-). Ale na druhou stranu mi to nevadí,vše funguje jak ma... Takze vazeni Twin Spark se 300tis.km a pořád běží,táhne prostě paráda... Jen spojka je už lehce neuroticka:-). Na autě sem najel cca 125tis.km a co se týče oprav které jsem dělal-2x rozvody,2xbrzdy,3x desticky,lanovody,klouby,pravé rameno,horní ramena,zadni ramena... Hadicka hydrauliky... To neni tak spatne ne???:-).
230000km
vyměněny čepy řízení a kosti př.stabilu. Ale do uterý se nesvezu... Jsem objednanej do Pospa racing na geometrii...
200500km - Kompletní servis
všechny filtry+oleje + doplnění klima(původní náplň odsátá 70G,nyní 650G:-). dovážení kol,a zase to jezdí parádně. Jen nechát doseřídit příčku volantu,a lépe upevnit víčko vzduchového filtru.
12.2008 - Podvozek je hotový,ale geometrii mi chlapci udělaly ještě horší než byla... Takže reklamace
Tak auto je ze servisu zpět,vyměněny jsou horní ramena,tycky stabilaku,homokinetaky,brzdove hadicky... cepy a stouchacky budou vymeneny v druhem kole:-). Cestou ze servisu jsem hned poznal ze se investice vyplatila,rizeni je krasne pevne a presne,coz se vymenou cepu a tahel jeste zlepsi... Uz se tesim.. Pravdepodobne uz pride na radu lehke vyvareni,na prednich nosnikach jsou plechove drzacky cehosi,a na ty bohuzel protikorozni ochrana v italii nestacila... Nevadi.. Nicmene muzu opět doporucit Venku Kamenika jako velmi rychleho a spolehliveho opravare vseho italskeho:-).
185000km - xenony uspesne funguji a sviti... Bohuzel na vymenu homokinetickeho kloubu uz jsem nedojel... Kdo videl mou mrtvou Alfici na parkovisti u Impexu,at se ozve:-). Nicmene uz je v servisu a meni se na ni klouby,horni ramena,cepy,tycky stabilaku..+ odtah a geo, to bude zase uzasnej ucet:-). Uz se na ni tesim:-).
184000km - namontoval jsem H.I.D xenony,a budu muset do servisu na výměnu horních ramen,homo kloubu,tycek stabilaku a kuláků
180000km - Výměna předních kotouču,nové Zimmermany jsou zatím v záběhu. Desticky zatim pouzivaji 1/3kotouce,a postupne se obrusuji. I tak to brzi mnohem lepe.-)-
178000km - komplet servis(olej+vsechny filtry). Lanovody rucni brzdy vymeneny. Vse vlastnima rukama...
22.8.2008 -
Začátek stavby modelu mého auta.
178000km- odesly lana rucni brzdy-jednoducha vymena+ je v pytli nejake cidli abs,pres daig.musime zjistit ktere.
165 700km- Konecne prezuto na letni pneu...
165500km- konečně hotové rozvody+repase variatoru. Jeste vymenit olej...
157500km - Zjistena zavada na LP spodnim rameni. Centralni silentblok co drzi tehlici je utrzeny...
157300km- vymena cepu na rizeni nepomohla... Ted mne ceka repas napravy a rozvody. Doufam ze klepe nake rameno a neni v pr... rizeni...
156000km - Cesta do Vídně a zpět s průměrnou spotřebou 8,1.Z Vidne v Podebradech za 3hodky:-).
153500 - Prave jse mi za vydatneho prispeni kolegu podarilo namontovat silentblocek k radici pace,opet to radi jak ma.. To budou meziplyny:-).
152500- nakup olej filtru a drobnosti ktera zpusobuje nepresnost razeni,celkovy ucet za origi dily je 655kč,to si myslim ze neni spatne..
Dnes jsem opet zkousel zrychleni,povedlo jse mi dostat se na 100 za 8,3s!!! Jen 0-400m se nedarilo bylo malo mista... Brzo pridam dukaz
151000km - dalsi kolo mereni zrychleni. Bohuzel neuspesne... Bylo mokro... Nejlepsi byla 142km/h po 400m....
Opět rozbité čelní okno...
151126km - opetovna montaz krytu pod motorem
150600km - nefunkcni centralni zamykani,prez noc nefungovalo,rano sem trosku procvakal spinac v 5.dverich,a zase vse beha... Asi nakej sotek ve vedeni:-).
150500km - unaveny mechanismus razeni,staci vymenit objimku ktera vystreduje radici paku. Stoji par korun
150500km - Zkouska zrychleni podle GPS a java programu GTX. Nejlepsi mereni ukazalo 8.5s z 0-100,vzhledem k mokre silnici a uzsim zimnim gumam,a teplote okolo -1 stupne si troufam rici ze 8.1-8.2 nebude problem....
147150km- provedena zimní příprava,to jest kontrola kapalin a zatreni blatniku omlácených od kamínků. Přezuto na zimní gumy 195/65R5 Barum Polaris-velká spokojenost!!!
145500 - Oprava lanka plynového pedálu.
Bylo třeba pouze přesadit zavlačku před škrt.klapkou a plyn je najednou pekne ostrý.
144000km - Porucha ktera potesi
Cestou z prace sem pri rozjizdeni se z kolony proslapnul spojku... Katastroficke scenare o vymene spojky se nastesti nepotvrdily:-). Vsiml jsem si ze pedal neni spojen se spojkovym valeckem a zavada byla odhalena:-). Pedal je s valeckem spojen hridelkou ktera vede do silentbloku ktery je zalisovan v tahle valecku,a vse zajistene zavlackou... A ejhle zavlacka nikde... Silentblok vse drzel jako by nic,ale opotreboval se a postupne cela soustava ujizdela do strany a krizila,tim padem sla spojka ztuha.(myslel sem si ze budu menit spojku...). Po opetovnem sestaveni mechanismu sem po 10min jel dal:-). Proste zavada ktera potesi:-).
143300km
Výměna oleje+nástřik dutin. Navštěva Tunning show Milovice a sprintu:-). Nejvíce si cením skalpu Fabie RS
5.9.2007 - Vý měna zadních brzd.destiček za Ferodo Premier
137000km - Opraveno za necelých 24 hodin:-).
137000km - Tak mne poprve nechala na holickach... Pospicham z prace,a najednou si rikam ze prestava jit servo... Po chvili prestala jit klima... A po chvili uz sem stal s otevrenou kapotou... Diagnoza byla takova ze se od napinaci kladky pretrhl klinovy remen..... Rychle jsem zhasl motor a trada domu na odtahovce.... No ty remeny jsou jeji slaba stranka... No neva uz je ji odpusteno a tesim se az zas bude jezdit:-). (To sem este nevidel ucet ze servisu...) :-).
134700km - Ložisko je Ok,to jsem si oddechl,ale bohužel budu muset něco dělat s brzdamy,přední jsem komplet rozdělal a vyčistil,ale stále pískají,a zdá se jako by se desticka na PP kole nevracela,takkže to píska i při rozjezdu... Tak bohužel budu mít na Alfa Romeo Tour 18.8. zvláštní zvukový doprovod:-).
134500km - Po včerejší projíždce mi začalo vrzat PP ložisko kola,a při ohřátých brzdach mi brzdy pískají... No po 30tis. první lehká závada...:-).
134500km - Zvýšil jsem své celkové hodnocení za 10:-).
134000 km- Tak jsme si s Alfonsem strihly vyjezd na Glosglockner,navstevu muzea Ferrari,a Rim:-). Takovej malej vejlet:-). Porad slape jak hodinky,a co vic konecne sem sehnal vytouzenou loketku,uz ji jen namontovat:-).
123000km - Nástřik dutin a pogumování podvozku,nové gumové uchycení koncového dílu výfuku-vše vlastníma rukama:-).
120700km- po 700km průměrná spotřeba 7,66litr na 100km!!!
118900 - První menší závada... Sednu za volant,rozsvítí se přístroje... Otočím klíčkem a v tu ránu to cvaklo a vypla elektrika:-). No naštěstí jsem vezl autoelektikáře sebou,po zjištění závady(zaoxidované kontakty na akumulátoru) a po 15min,čištění se jelo dál:-). Momentálně mam milenku v servisu,na výměně čelního okna:-(
117800km - Rozbité čelní okno oprava bude stát cca 10tis.
117500km - Vše v pořádku pouze výměna krytu pod motorem. Čeká nás výměna oleje za Castrol RS 10-60
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK SPORT PACKET 2
- Re: Re: Re: maximálka 235 ......? 25.10.2010 19:39 pivrnec
- Re: Re: maximálka 235 ......? 25.10.2010 09:26
- Re: maximálka 235 ......? 25.10.2010 07:51 Matheas Ropak
- Re: Re: maximálka 235 ......? 25.10.2010 07:13 Aspire
- Re: Re: maximálka 235 ......? 25.10.2010 07:12 pivrnec
- Re: maximálka 235 ......? 25.10.2010 00:22 Matheas Ropak
- Re: Re: maximálka 235 ......? 24.10.2010 23:13 pivrnec
- Re: maximálka 235 ......? 24.10.2010 23:02 Aspire
- maximálka 235 ......? 24.10.2010 22:56 pivrnec
- maximálka 235 ......? 21.10.2010 12:24
- Směs E85 a Natural 95 1/3 10.10.2010 18:57 pivrnec
- Re: Změna k horší,u... 11.09.2010 00:32 Poustnik
- Změna k horší,u... 11.09.2010 00:23 pivrnec
- Stočený tachometr - aneb 300tis.km.. 26.08.2010 14:54 pivrnec
- Re: Re: Dotázek na motor 23.02.2009 14:57 pivrnec
- Re: Dotázek na motor 23.02.2009 13:06 Ondřej Šámal
- Re: Re: Re: Dotázek na motor 23.02.2009 09:55 pivrnec
- Re: Re: Dotázek na motor 22.02.2009 22:58 Ondřej Šámal
- Re: Re: Re: spotřrba na spritmonitor.de 06.02.2009 15:04 pivrnec
- Re: Re: spotřrba na spritmonitor.de 06.02.2009 09:40 v3jc3
- Re: spotřrba na spritmonitor.de 06.02.2009 09:25 pivrnec
- Re: Dotázek na motor 06.02.2009 09:21 pivrnec
- spotřrba na spritmonitor.de 28.01.2009 10:48 v3jc3
- Dotázek na motor 22.01.2009 01:02 Ondřej Šámal
- Re: 10b 28.12.2008 23:41 pivrnec
- 10b 24.12.2008 11:55
- Re: Čau Václave 11.12.2008 20:35 pivrnec
- Čau Václave 09.12.2008 12:11 STi (Modo Team)
- Re: AR 156 17.11.2008 21:58 pivrnec
- AR 156 17.11.2008 16:26
Další vozy Alfa Romeo 156
-
Alfa Romeo 156 (2005) Majitel: Foli
Přidáno: 8.6.2010 1210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2004) Majitel: roubrt37
Přidáno: 19.2.2007 659 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.3.2009 298 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.3.2007 7410 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2004) Majitel: Ladi
Přidáno: 11.8.2010 99 Majitel 9.89 Uživatelé