Recenze
Alfa Romeo 75 Twin Spark S 2.0
Technické info
Přezdívka auta Hadice:-) Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:239500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1962 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 186 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Recenze bude postupně doplňovaná....POslední prává Alfa,a zároveň první seriovej Twin Spark.... Celkem nostalgie,mam i poslední ve 156ce:-). KOnečně můj opravdovej a nefalšovanej sen bez kompromisu.. Mam ji jen par hodin,ale nejde se nepochlubit:-). Jen přemejšlím jak to bude do budoucna s mou 75 1.8... Snad něco vymyslim:-). Po prvních kilometrech jsem trošičku rozčarovaný z ovladatelnosti auta,ma skoro komplet novej podvozek,ale nejak se numuze rovnat ovladatelnosti a zivosti toho který je na mé 1.8IE,nicméně za to asi mužou 14palc.kola a gumy 185 misto 165... Auto má skoro perfektní brzdy,účinné a nevadnoucí... Byl sem se projet na Kokořínsku a z Dube do Mělníka... Paráda... Motor je vcelku silný,ale určitě už se z něj nějaký ten koník vytratil,nicméně jeho zvuk je naprosto nezkutečný...... ROztočit do 7tis. rychle přeřadit a prásk z vejfuku.. Prostě paráda a nefalšované audio porno:-). Pustim plyn a z výfuku se opět dere kanonáda nespáleného paliva... Toho se prostě nikdy nenabažím... Auto má Alfácké budíky s oranžovým podsvícením,které perfektně padnou k charakteru auta.... Obrovské plus i malou nevýhodu vidím v jeho vzácnosti... V německu se ceny za podobné kusy škrábou přes 3000Eur,nicméně se o něj začínam i docela bát....
Nejnovější zkušenosti(20.3.2011)
Auto mám cca 2týdny doma,pocca 4měséční odstávce kvůli mé řidičské chybě,a prohnání spojky skrz obal převodovky:-). Takže mužu říci že se s autem začínám sžívat,auto v zatáčkák velmi ožíva,nicméně přenastavení podvozku je již objednané... Pujde o zvýšení předku na torzkách a dozadu nové pružiny,auto je v zatáčkách se současnou konfiguraci podvozku poměrně nervozní,možná díky samosvornému diferencialu,který je pro mne zatím poměrně nepředvídatelný. S mojí 75 IE sem projezdil celou zimu,a hravost na sněhu byla opravdu fenomenální,stačilo přidat plyn lehký švih volantem do protisměru a tpět a nebyl problém nechat auto bokem klidně 50metru v rychlostech okolo 80mk/h,prostě paráda...
Club racer...
Hlavou se mi honí spousta myšlenek,jestli nechat auto originální,nebo udělat motor,a řádně odlehčit karoserii... Nainstalovat rám,lepší brzdy....
Stručné shrnutí modelu 75
Alfisti.cz
Alfa Romeo 75 byla bezpochyby jedním z nejzajímavějších automobilů své doby a představovala výrazný mezník v historii automobilky. Je dodnes fanoušky velmi vyhledávaná pro svoji tuhou a prostornou karoserii, přesné řízení, nízkou hmotnost, solidní dynamiku a hlavně vynikající jízdní vlastnosti. Bohužel stejně jako ostatní vozy podobné konstrukce daní za nevšední jízdní zážitky je nemálo specifických problémů, které souvisí s umístěním spojky s převodovkou u zadní nápravy. Spolu s negativními účinky solného prostředí na životnost Hurdyho spojek spojovacího hřídele (který se točí otáčkami motoru) dochází často i k pohybu pružného uložení převodovky (hlavně na předních 2 silentblocích) a poté ničení jejích synchronů v důsledku nepřesného řazení, poruchy spojky a hydrauliky jsou též poměrně časté, zmínit se je třeba i o problematickém účinku zadních brzd (což je ale řešitelné montáží speciálních kitů) a zapomenout nelze ani na celkem problematické umístění palivového čerpadla pod podlahou vozu před zadní nápravou.
Ale i přes tyto problémy bude AR 75 zajisté vyhledávána i nadále (a její cena bohužel už asi jen poroste), protože se dokáže odvděčit solidní užitnou hodnotou a skutečně nevšedními zážitky z jízdy. Pro znalce budou jistě vyhledávanou lahůdkou limitované edice nebo vyjímečný model Turbo Evoluzione – o unikátech Zagato ani nemluvě, méně majetné fanoušky zajisté uspokojí i rozšířenější verze Quadrifoglio Verde nebo Quadrifoglio Oro (zlatý čtyřlístek).
Silné stránky
Zvuk.... ten zvuk....,zátah motoru,genialni podvozek... Transaxle... Příjemně tuhý,ale komfortní podvozek,ne dnešní pseudosportovní kostitřasy...... Historická hodnota,potěcha pro oko,ucho i ducha....
Samosvor..... Velmi předvídatelné ovládání a snadne driftování:-).
Slabé stránky
Technické řešení.. Nejlepší možné pro jízdní vlastnosti v 80.letech,ale ty nejhorší na opravu v 21.stoleti:-).
Opravdu velmi technologicky náročné na opravy...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Žádné.... Auto je po Go... Motor přetěsněn,kastle,uloženi všeho,hardy spojky,spojka,ložiska na kardanu atd... Brzdy... 15.3.2011 Převodovka je již po repas... A vypadá to že Go motoru předchozím majitelem nebyla nic moc,takže pude znovu pod kudlu. Servisní náklady:
3000 převodovka jako dárce dílů
1500 spojka
700 olej do převodovky
cca 800 olej+filtry
4500 za práci na převodovce
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Super jednání,musel jsem z něj auto trošičku páčit,ale podařilo se....
Novinky v recenzi
30.6.2011
Auto motor sport Classic
Je to paráda vidět své auto na každé benzínce v časopisu,ale radši bych kdyby už byla hotová generálka motoru... Vypadá to že vačky bude dělat p.Kreibich... Takže asi dopadne přiostření a chip od jednoho Řeckého guru na TS motory...
15.4.2011
Tak po cca 1000km jsem se rozhodl pro radikální krok... A to jest vrhnout se na motor... Takže kompletní generálka,nové řízení atd.... Doufám že se zase brzy svezu...
241700
Usilovně se připravuji na focení do časopisu o youngtimerech,leštím čistím atd... Auto už je srovnané na podvozku,geometrie jakz takz udelana jen cekam az mi zaschne lak na LP plastovém lemu,ale na focení asi bohužel nebude..:-(
20.3.2011
Lehký facelift recenze+doplnění zkušeností
241000km
Tak auto už je konečně pojízdné,řadí perfektně... Takže doladit drobnosti.... Ve čtvrtek jedu na předělání podvozku a pak už přijde na řadu motor...
8.2.2011
Auto už je konečně v rukách zkušeného mechanika a chystá se renovace převodovky.... Už se nemohu dočkat další jízdy s tímto úžasným autem...
240800km
Při dnešním blbnutí na letišti se mi rozlétla spojka a odnesla to i asi i převodovka... Takže sem potupně opouštěl letiště na laně za fabii... DRŽTE MI PALCE AŤ SE MI TO PODAŘÍ DÁT BRZY DO KUPY....
Foto
Nové fotky mé krásky....
cca 300km s mým novým miláčkem ukázale malé chybky,ale co chtít po 22let starém autě....
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 75 Twin Spark S 2.0
- Re: Re: Re: Sraz youngtimerů 21.03.2011 21:56 misi.ce
- Re: Re: Sraz youngtimerů 21.03.2011 21:35 pivrnec
- Re: Sraz youngtimerů 21.03.2011 21:24 misi.ce
- Sraz youngtimerů 21.03.2011 20:05 pivrnec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 22:43 pivrnec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 22:00 misi.ce
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 21:40 pivrnec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 21:37 misi.ce
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 21:28 pivrnec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 21:23 misi.ce
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 20:54 pivrnec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 20:42 misi.ce
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 19:56 pivrnec
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 11:41 misi.ce
- Re: Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 20.03.2011 10:10 pivrnec
- Re: Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 19.03.2011 23:26 misi.ce
- Re: Re: Re: nejdřív práce, ....... 19.03.2011 19:33 pivrnec
- Re: Re: nejdřív práce, ....... 19.03.2011 18:36 misi.ce
- Re: nejdřív práce, ....... 19.03.2011 18:05 pivrnec
- nejdřív práce, ....... 19.03.2011 17:57 misi.ce
- Re: Pekný kousek 26.10.2010 19:24 pivrnec
- Pekný kousek 23.10.2010 11:52
- Nikoliv odfláknutá,ale započatá recenze:-) 21.10.2010 22:12 pivrnec
- Re: Dobré ranko 21.10.2010 10:53 gagarin_cccp
- pěkný ale.... 21.10.2010 10:52 gagarin_cccp
- Dobré ranko 21.10.2010 10:50 ReznikCZE
- Krásná 21.10.2010 10:36 Stejsn
Další vozy značky Alfa Romeo
-
Alfa Romeo 75 (1990) Majitel: fan.mj
Přidáno: 10.3.2016 510 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Alfa Romeo 75 (1989) Majitel: pivrnec
Přidáno: 5.6.2010 4610 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Alfa Romeo 75 (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.1.2010 408 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Alfa Romeo 75 (1989) Majitel: A.J.Michal
Přidáno: 9.4.2014 49 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Alfa Romeo MiTo (2013) Majitel: michalmarek
Přidáno: 4.9.2013 1510 Majitel 9.92 Uživatelé