Recenze
Technické info
Přezdívka auta Henry Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:216500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Higgi".
1,8TD, výbava CLX, Pneu Michelin Energy 195@litá kola, závěsné zařízení, zadní spoiler s brzdovým světlem, zámek řadící páky MedvědBlok ..člen CMC 1330..
Koupeno v r 1997, najeto 80 000km. Dnes (20.4.08) má 211111. Projeli jsme s ním celou Evropu, od Narviku, po Gibraltar, Messinu a Dubrovnik. Velkou část s obytným přívěsem. Motor žije dobře, to hlavně díky "dvornímu mechanikovi" JT a dodržování servisních prohlídek. Na zimu se přezouvá na Sava Eskymo.
Jak se s ním jezdí?
Jelikož jsem předtím jezdil Š120, tak je ve všech ohledech lepší ;). Ale to samozřejmě nic neříká, takže popořádku.
motor:
Po nastartování a krátém ohřátí motoru je již auto připraveno k plnému záběru. Ale při rozjezdu je poznat snad největší nešvar - obrovský propad mezi převodovými stupni 1 a 2. Pokud se jednička neroztočí kolem 3000ot, dvojka pak spadne do příliš nízkých otáček a celý proces rozjíždění je výrazně zpomalen. Ale dá se na to zvyknout. Ostatní stupně na tom jsou již dobře. Na trojku se dostanu, tuším, na 70, na 5 až na 178, kdy zapůsobí omezovač. Tuhle rychlost jsem testoval snad jen jednou, protože prostě nebylo kde. Uřídit se auto dalo, ale obávám se, že stát se něco mimořádného, tak nevím. Jinak motor zabírá dobře, v 2200 otáčkách je silný turboskok. Když se pojede na 3 od 1800 otáček a dá se plný plyn, rozdíl po nástupu turba je skutečně znatelný. Auto celkově reaguje poměrně pružne, ale pokud chcete předjíždět na 5 tak ve 120, už je poznat, že 66kW není mnoho. Ale na pohodlné cestování je to dostatečné. Jezdili jsme s ním ve 3 lidech, plně naložené a s obytným přívěsem. Když si vezmu, že se podařilo vystoupat takové cesty, jako je Arlbergpass, Felbertauerstrasse, Col D´Aubisque a podobné, byl jsem opravdu překvapen, co motor o takhle nízkém výkonu vydrží.
pedály:
Celkově jsou tuhé a to mi vyhovuje. Plyn je poměrně težký, z čehož jsem doslova nadšen. Jezdil jsem Fabií 1,4MPi a elektronický plyn mi dělal potíže. Spojka zabírá, kde má, brzdy taky. Auto nelze ovládat naboso, člověk by si způsobil puchýře.
podvozek a řízení:
Auto má posilovač řízení, takže to je pohoda. Na pneu 195 sedí pěkně, zatím se mi nestalo, že by mě při svižném průjezdu zatáčkou začalo zdrhat. Odpružení je tvrdší (dle servisu OK), takže jízda není až tak komfortní. Ale mně to nevadí, naopak vím, po čem jedu. Problém je trochu v pneu, jsou to 60. A ten kousek stačí (zimáky jsou 185/65), abych občas drhnul na retardérech zástěrkami. Kdo se mnou jede prvně, má dojem, že jsme tam zapomněli kus spodku ;). Volant se neklepe, auto nemá tendenci nikam utíkat do stran (pravidleně kontroluju tlaky v pneu). Když se zatíží kufr a připojí karavan, tak zadní kola docela zřetelně zapadnou do blatníků.
Zajímavé silnice, které projelo: (postupně to dopíšu, teď z hlavy nevím vše)
Silvretta (Rakousko)
Grossglockner (Rakousko)
Arlbergpass (Rakousko)
Furkapass (Švýcarsko)
Schusten Pass (Švýcarsko)
Silnice Flom Myrdal (Norsko)
Col D´Aubisque (Francie (Pyreneje)
Cesta ke kempu v Portalegre (To je něco jako Grossglockner, ale prašnej a štěrkovej)(Portugalsko)
Pas okolo Küthai (nejvýše položená vesnice v Rakouských alpách)
a mnoho dalších horských pasů v Alpách.
Některé silnice jsme projeli i s karavanem (Col D´Aubisque, Portalegre, pasy v Rakousku, kam se s karavanem smí).
pokračování příšte.
Silné stránky
Neteče střešním oknem. Ani po tolika letech. Vnitřní prostor je dostatečný i pro pět lidí. Ovládací prvky jsou rozmístěny ideálně, není problém je ovládat. Předinstalovaná reprosoustava ozvučí auto tak akorát. Zadní mlhová světla nejdou za snížené viditelnosti přehlédnout.
2.10.2008
průměrná spotřeba za 5500 km činí 6l/100km. Je v tom jak město, tak dlouhé cesty po dálnici. Na toho dědu to docela ujde.
Slabé stránky
interier: vrčící blokování zpátečky, postupně odcházející ovládání výdechů topení
exterier: reznoucí lemy zadních blatníků (ale co chcete po 15 letech), oko pantu pro zavírání kufru - snadno se o něj lze zranit
motor: vysoká kouřivost (i přes spotřebu kolem 6,8 lt/100km
elektroinstalace - praskající žárovka levé zadní obrysovky (ale asi je chyba někde jinde)
Topení: přestává topit. Termostat vyměněn, nepomohlo. Do zimy se to musí vyřešit. - právě se to řeší.
216500KM - začala se více projevovat koroze lemů zadních blatníků. Nevím, jestli je to slabá stránka po tolika letech...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo servisováno ve Fordu Kruml, Brandýs nad Labem. Nyní se o něj stará známý, který dříve pracoval ve zmíněném servise. Se servisem nebyl nikdy jediný problém. Servisní intervaly jsou striktně dodržovány. Vážnější problém nastal při cca 130000Km, kdy se muselo nechat přetěsnit naftové čerpadlo.
Vážnější závadou je pro mě právě nefunkční topení. Nyní čekám na výsledek opravy.
Novinky v recenzi
Auto je v opravě, čekám na nové topení. Když je venku -5 mít v autě -4 není nic moc ;). Taky jsem si upravil hlavici řadící páky (dostal jsem od známého jinou), tak jsem zvědav, jak se s tím bude jezdit. Navíc budu montovat teploměr s čidlem na venkovní teplotu, tak uvídíme, jak to bude vypadat ;).
26.4.08 - Přidána fotka, kde je vidět i karavan
24.4.08 - doplněna recenze
Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo CLX 1,8 TD
- Fotky 24.05.2008 21:21
- Re: Re: prehodnotenie 11.05.2008 17:45 mate59
- Re: prehodnotenie 10.05.2008 13:12
- prehodnotenie 08.05.2008 22:29 mate59
- Re: Re: Jak vylepšit recenzi? 24.04.2008 23:23
- ford 22.04.2008 18:40
- Re: Jak vylepšit recenzi? 22.04.2008 06:41 Konwi
- Re: Re: Jak vylepšit recenzi? 21.04.2008 20:41
- Re: Jak vylepšit recenzi? 21.04.2008 19:51 gld
- Re: Jak vylepšit recenzi? 21.04.2008 17:23 Chobot
- Jak vylepšit recenzi? 21.04.2008 17:13
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: tigerbp79
Přidáno: 18.5.2008 8510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: Š.i.m.i
Přidáno: 13.8.2012 129 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1997) Majitel: genie
Přidáno: 25.5.2008 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1999) Majitel: MenInFord
Přidáno: 19.8.2009 2110 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Mondeo (1997) Majitel: Giorgos
Přidáno: 5.10.2010 49 Majitel 9.85 Uživatelé