Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Focus Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 174 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ricardo.only".
Původně jsem neměl v úmyslu sem psát "ódy na radost", ale vzhledem k tomu, že jste mě začali tak trochu kamenovat, že zde není žádný obsah, rozhodl jsem se také trošku přispět k obecným chvalozpěvům na focuse.
Obecně se dá říct, že ford vyrábí skvělá auta (pokud nepočítáme ta osazená naftovým motorem). Původně jsem Ford focus vůbec nechtěl. Tím jak na něj všichni pěli chválu mi ho tak trošku znechutili. Při rozhodování nad koupi auta jsem se neustále ohlížel po Mazdě MX5, nakonec jsem ale ustoupil ceně a praktičnosti, jelikož naložit přítelkyni a labradoku do miaty by byl asi nadlidský výkon. Když jsme tedy svorně zavrhli miatu oko padlo na Ford Puma. Je to malé autíčko pro dva mladé lidi, a psa do toho narvete celkem úspěšně také. Problém byl v motorizaci. Motor 1.4 nepřipadal v úvahu a modely s motorem 1.6 byly v mém okolí beznadějně vyprodány.
Naše první návštěva bazarů nás přivedla do Ford Dankar Ostrava. Tam jsme mohli vidět několik modelů Fiesta ST, Modeo, Mondeo ST a v rožku placu s ojetinami stál náš budoucí zaprášený focusák. Upoutal nás na první pohled a přitom jsme nevěděli čím (až při drumém né-li třetím pohledu jsme si všimli decentního ospojlerování - výbava trend + nějaká prý sportovní edice). Focusek stál v bazaru bezmála 3 měsíce. Přicházející krize dvoulitrovému benzínovému motoru s natočenými 190tisíci kilometry nepřála, ale pro nás to začínala být srdeční záležitost. Jelikož v daném Autosalónu máme známého byli jsme ujištěnim, že o autí bylo dobře staráno, což také dokládala servisní knížka. Rozhodli jsme se tedy si Focuska odzkoušet, ale co se nestalo. Prodejce nastoupil do auta otočil klíčkem a nic... světla svítí, ostřikovače stírají, nicméně auto ani nehleslo. Prodejce nechal autí odtáhnout do servisu a my se vydali do dalšího bazaru poohlédnout se po něčem jiném. Po cca 2 hodinách přejíždění nám volal prodejce z Dankaru, že máme dojet, závada opravena (po prozkoumání všeho možného i nemožného byl zjíštěn nedostatek benzínu :D ).
První projížďka mě naprosto dostala. Před tímto focusem jsem odjel cca 3tisice kilometrů v Ford Focus sedan výbava Ghia motor 1.6, ale to se nedalo absolutne srovnat. Zvuk motoru a nastavení podvozku bylo úchvatné. Cítil jsem se jako bych seděl v motokáře na okruhu. Po návratu do salónu jsem již neváhal a z kapsy tahal srajtofli :D. Za rok najezdíme autem cca 30 tisíc kilometrů. Je pravda, že náš focus má velmi tvrdý podvozek (jedná se o nějákou sportovní edici), což není úplně ideální pro české silnice, nicméně vždy záleží na úhlu pohledu. Pro někoho je podvozek focusů příliš tvrdý jiní raději seriový vymění za ještě tvrdší. Stejné je to potom i s řízením. Jsou lidé, kteří se rozplývají nad komunikativním řízením a druzí nadávají nad tuhou spojkou o brzdě ani nemluvě a nad příliš ukecaným volantem. Já osobně i moje přítelkyně si každý kilometr v našem Focusku velmi ůžíváme.
Silné stránky
Relativne nestárnoucí vzhled, dobrý podvozek, pěkné svezení. Třídveřová verze je nádherná.
Slabé stránky
Při težší noze spotřeba kolem 14 litrů. Můj focusek ještě nemá pozink plechy, takže začíná malinkato kvést, ale vše zpravíme chystanou kompletní změnou kabátu. (zpravíme alespoň na nějáký ten pátek). Focusek má sedadla s celkem výrazným bočním vedením a tak se stává, že se sedadlo u řidiče z boku prošoupe (čeká nás nové čalounění). Pokud nemáte známé servismany, značkový servis výjde relativně draho. Výměna předních brzdových kotoučů včetně materiálu 10 000Kč. Lanko ruční brzdy 1350Kč. Plynové vzpěry do pátých/třetích dveří 2600Kč za obě. Nové boční okno spolujezdce 3600Kč. Protisluneční clony 1000Kč jedna.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis, FORD DANKAR Ostrava... mno co dodat, drahé ale celkem svižné jednání. Výměna předních kotoučů cca 10t. Výměna levého okna po nočním nájezdu lupičů cca 4t.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejcem FORD DANKAR Ostrava. Chování velmi slušné. Proč by také ne. Autí v 2.0 benzínu moc lidí nechtělo navíc s 190 tisíci na tachometru.
Vylepšení
Mno zatím je na autíčku vše původní krom vzduchového filtru. Nainstalova jsem konický, ale je třeba ho odstínit od motoru, jinak v letních měsícíh velmi opravdu velmi klesá výkon, což poznáte především při rychlém rozjezdu s křižovatky pri více jak 25°C!!! Konický filtr nedoporučuji montovat jen tak bez dalších úprav motorového prostoru (ale zvuk to má fakt pěknej).
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé