Recenze
Rover řada 600 Rover
Technické info
Přezdívka auta Dravec :-) Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:185000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Roman620ti".
Článek z dobového prospektu Rover :
Rover 600 představuje vysoce kvalitní vůz s vyjímečnou úrovní výbavy i ve svém základním provedení. Nabízí špičkový výkon, vysoký komfort, vyjímečně atraktivní vzhled a ucelenou řadu prvků aktivní i pasivní bezpečnosti.
Nejmodernější technika použita při konstrukci motorů a podvozku je zárukou splnění i těch nejnáročnějších požadavků.Čtyřventilové motory o objemu 2.0 a 2.3 l mají díky vyvažovacím hřídelům mimořádně kultivovaný, klidný a tichý chod. Splnění těch nejtajnějších přání umožňuje dvoulitrový motor s přeplňováním, který disponuje výkonem 200k. K vrcholům současné techniky patří i dvoulitrový turbodieslový motor s přímým vstřikováním a rozvodem OHC, s přesvědčivým výkonem 105 k a klidným a tichým chodem. Nízká spotřeba paliva a servisní interval 20.000 km jsou předpokladem velmi nízkých provozních nákladů.
Výkonným motorům odpovídá i podvozek. Víceprvkové závěsy všech kol zaručující vynikající jízdní vlastnosti při zachování vysoké úrovně komfortu pérování.
Bohatě vybavený interiér na Vás působí dojmem bezpečí a jistoty za všech jízdních podmínek. K dotvoření celkového charakteru interiéru je použito dřevěných prvků.
ABS, airbag, elektrické ovládání oken a zrcátek a řada dalších prvků výbavy patří včetně autoalarmu a imobilizeru ke standartním prvkům bohaté výbavy.Britská cena za desing udělená právě elegantnímu Roveru 600 je dokladem výjimečnosti a atraktivity tohoto vozu. V Roveru 600 získáte dojem nového rozměru. Rover 600 je výjimečný vůz pro výjimečné lidi. Je to automobil gentlemanů.
Můj Rover je z roku 1997 a pochází z České republiky. Koupil jsem ho 16.12.2005, cena byla 127.000,-Kč a potěšilo mě, že k němu byla i servisní knížka. Měl najeto 179 tisíc kilometrů. Hned po koupi jsem nechal vyměnit komplet rozvody + řemen altíku od Gatesu a všechny kapaliny + filtry. Časem následovala výměna posledního dílu výfuku, rosícího se vodního chladiče, výměna vnějších manžet na poloosách, stočení zadních kotoučů, nové zadní destičky a dokoupení pár drobností, které autu chyběly. Nedávno jsem ještě zainvestoval do nové baterie Varta, těsnění obou ventilových vík, těsnění mezi blokem a vanou, převaření vlnovce na prvním dílu výfuku a svíček Beru. Vůz se stal mým miláčkem, je garážovaný, dešti a zimě se vyhýbám. :-))
Silné stránky
Jako silné stránky beru neokoukanost karosérie, nadčasový vzhled, velmi příjemný interiér, silný motor, ke kterému náležela téměř plná výbava, která obsahuje 2x airbag, ABS, imobilizér, posilovač řízení, klimatizace, 16" hliníková kola, el. okna + šíbr + zrcátka s vyhříváním, dělená zadní sedadla, kožený interiér, centál + DO + alarm.
Slabé stránky
Mezi slabé stránky řadím špatnou dostupnost orig.dílů, jak nových, tak i použitých.
Krach automobilky. Servisů, už je v ČR jen pár :-(
Menší místo pro nohy na zadních sedadlech, úložné schránky v zavazadlovém prostoru.
Absence pylového filtru.
Určitě počítat s dalšími nemalými výdaji, ale to je skoro u všech ojetých automobilů.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem mám špatné. Vše co jsem potřeboval mi udělali ochotně v autoservisu Honda, ale výsledek stál za ...
Opravy po koupi:
Popraskaný plastový tunel pod loketní opěrkou 1000kč + krytka po mlhovce 700kč,kožené desky Rover + český návod 1500kč
24.2.2006 181127km Nové rozvody + řemen altíku Gates 3234kč + 2850kč za práci.
25.2.2006 181190km nový vzduchový filtr + výměna motorového oleje 0w-30 Aral
2.4.2006 181657km výměna spojkové kapaliny + výměna chladící kapaliny -36°C
10.4.2006 181735km výměna obutí Continental 205/50/16
20.4.2006 181855km výměna posledního dílu výfuku Bosal 2.950kč
7.7.2006 183009km výměna brzdovky + stočení zadních kotoučů + nové destičky 1500kč
9.8.2006 183153km výměna vodního chladiče 4723kč
16.8.2006 183362 náplń klimatizace 1000kč
12.9.2006 183628km výměna vnějších manžet na poloosách + výměna převodového oleje 700kč + 1306kč za práci + vlastní olej
22.9.2006 183657km výměna L naklápění světla 570kč
25.02.2007 184332km baterie Varta 62AH 2375kč
28.3.2007 184604km výměna těsnění obou ventilových vík 327kč
30.5.2007 184975km výměna těsnění mezi vanou a blokem motoru 984kč + výměna vlnovce na prvním dílu výfuku 1607kč + výměna motorového oleje 5w-40 + nové svíčky Beru
2.8.2007 185210km výměna převodového oleje Tutela 75w-85 603kč
15.8.2007 185295km výměna gufera na klice + opět nový rozvoďák 47kč + 1271kč
Téměř vše jsem měnil sám, tudíž jsem ušetřil hromadu peněz a mám jistotu, že je to opravdu vyměněné. Do servisu už bych se bál zajet :-(
1.4.2008 186042km nový motorový olej 5w-40 + filtr MANN
23.4.2009 lakování poškrábaného zadního nárazníku + dolakování obou zrcátek 4200,-kč
12.7.2009 187471km výměna diodového můstku alternátoru + nový kryt 997,- + 199,-
1.11.2009 187680km výměna středního výfuku od Bosal 2000,-
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenost mám jen z největšího autobazaru. Myslím, že to nemusím ani rozepisovat. :-)
Tuning určitě nee :-)
Snažím se tento krásný vůz udržet v původním stavu.
Novinky v recenzi
Tak po dlouhé době opět aktualizuji a doplnil jsem další měněné díly :-))
Tak dnes jsem byl nastartovat červeného a po čtvrt roce odpočinku, motor ihned naskočil po otočení klíčkem. Tak mi to udělalo radost, to je prostě anglická preciznost :-))
Po dlouhé době aktualizuji, ale červenej stále odpočívá bez SPZ :-/
17.6.2008
Tak červenej už má SPZky v depotitu. Dal jsem výpověď ze zaměstnání, tak jsem se potřeboval zbavit nějakejch zbytečnejch splátek. Teď co mám stříbrňáka, tak jsem si červeného šetřil a stejně nejezdil. Možná ho už ani letos nepřihlásím, až příští rok na technickou v březnu...
Tak jsem svému červenýmu Tíčku koupil ještě brášku stříbrné Tíčko na běžné ježdění, snad nebude zlobit... Časem dodám společné foto, ale to musím sehnat druhého řidiče :-)
Tak dnes napadl v Pardubicích první sníh, tak čekám, že se bude brzo solit. Rouvřík už letos asi nevyjede :-(
Připsal jsem datum a stav km při opravách.
Závada byla v tom, že vyběhlo unavené gufero na klice, tím začal značně stříkat olej všude okolo. Ani nemyslet, kdyby to gufero vylétlo za jízdy... Hlavně, že jsem ho nechával v Hondě měnit i s rozvodama. Když jsem si pro auto přišel, tak řekli, že je dobrý a neměnili ho. Naůčtovali si jen za práci 2800kč. Tím pádem už nemám dobré zkušenosti s tímto servisem.
Gufero stálo 50kč a řemen zase Gates 1271kč + práce, kterou jsem neplatil. Nabídl se mi brácha, který mi rozvody udělal sám. Moc mu tímto ještě jednou děkuji. Původní gufero jsem, ale nesehnal :-( Zatím jsem ho jel projet něco kolem 60km, sem tam jsem ho "protáhnul" a zatím je to u rozvodů krásně suché, ale musím zaklepat... Snad to vydrží...
Tak mám další novinku, ale špatnou. Včera jsme Rouvříka párkrát protůrovali do plných otáček a najednou něco povolilo a z motoru u olejového čerpadla začal dost štříkat motorový olej do prostoru rozvodů a z nich potom na zem. Naštěstí se to stalo v garáži, kde teď odpočíva v nepojizdném stavu. Nejvíce mě na tom mrzí 5000km staré rozvody, který musí ven a řemen se musí dát nový. Jsem zjedav, co tento problém způsobilo.
Tak včera jsem se vrhnul na výměnu převodového oleje. Asi po dvou měsících usilovného hledání mi na olejářských stránkách poradily co do této převodovky patří. Je to převodový olej Texaco, viskozity 75w-80, API-GL4, ale ten se mi prostě nepodařilo nikde sehnat v rozumným množství. Nabízeli mi 60 a 200 litrový sudy :-) Nakonec jsem našel a objednal italský převodový olej Tutela 75w-85, API-GL4, balený po 1l. Ale nejlepší bylo mé zjištění, když jsem povolil dorvaný vypouštěcí šroub. Vyteklo poměrně málo oleje a ještě byl dost znečištěný. To by bylo normální, kdybych ho 12.9.2006 nenechal autorizovaným servisem Honda měnit. Najel jsem na něm tak 2000km.
Naštěstí jsem tam tenkrán "nechal dát" Castrol 80w-90, který tam nepatřil, tudíž mi to nedalo a šel jsem ho měnit znovu. Naštěstí sám. Kam ten Castrol zmizel nevím, ale do mé převodovky asi nee. Tady jde vidět, že člověk udělá nejlíp, když si to povyměnuje sám, ale všechno se udělat v garáži nedá...:-(
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Rover řada 600 Rover
- motor rover 620ti 15.02.2010 20:02
- Re: moje vzpomínka 19.12.2008 21:10
- moje vzpomínka 16.12.2008 22:47 Kajuška
- Re: Krásne auto 29.11.2008 15:30
- Re: Re: Krásne auto 29.11.2008 12:22 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Krásne auto 29.11.2008 11:57
- Krásne auto 28.11.2008 17:32 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Sprdunk 15.08.2008 00:59
- Sprdunk 14.08.2008 21:41
- Re: Re: všechno nejlepší :D 10.08.2008 13:19 HamilRS
- Re: všechno nejlepší :D 09.08.2008 23:05
- všechno nejlepší :D 09.08.2008 22:13 HamilRS
- krasavec 05.06.2008 13:14
- Re: 2ks Rover 620Ti 29.04.2008 23:16
- 2ks Rover 620Ti 28.04.2008 22:29
- Re: Moc hezkej 16.03.2008 17:26 tobi
- Re: Radost 17.02.2008 16:46
- Radost 17.02.2008 07:06
- Re: WoW 08.02.2008 16:44
- Re: Tvé auto se má 08.02.2008 16:43
- WoW 07.02.2008 17:04 *Black_Jacket*
- Re: Tvé auto se má 07.02.2008 13:02 tobi
- Re: Tvé auto se má 31.01.2008 07:27
- Tvé auto se má 29.01.2008 18:45 Konwi
- Re: Rover 26.01.2008 07:14
- Re: Re: Rover 25.01.2008 23:52
- Re: Rover 25.01.2008 19:17
- Re: Re: Rover 23.01.2008 18:19
- Re: Rover 21.01.2008 17:57
- Rover 21.01.2008 17:40
Další vozy značky Rover
-
Rover řada 600 (1997) Majitel: tobi
Přidáno: 6.11.2007 658 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Rover řada 600 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.4.2007 79 Majitel 9.07 Uživatelé
-
Rover Mini (1997) Majitel: krum
Přidáno: 9.5.2012 129 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Rover řada 100 (1997) Majitel: Ondřej Šámal
Přidáno: 23.1.2008 2649 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Rover řada 400 (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.4.2007 1419 Majitel 9.85 Uživatelé