Recenze
Renault Clio III 1.6 16V 65kW
Technické info
Přezdívka auta Cliák :) Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "martyRE".
Když předchozímu autíčku (Hyundai Getz) přestával stačit dech (5 let staré, 100k km najeto), dostal jsem možnost vyměnit ho za něco novějšího a zároveň za své první auto. Getz byl totiž rodinný vůz, i když poslední cca 3 roky jsem s ním jezdil převážně já. Ovšem vlastní auto je vlastní auto (už pro ten pocit :) Začalo tedy vybírání vhodného kandidáta. Finanční limit jsem neměl samozřejmě neomezený. Nové auto by se dalo vybrat, ale musel bych se uskromnit ve výbavě anebo motorizaci. Já chtěl ale obojí vyvážené, zároveň jsem chtěl málo najetých km a zachovalý interiér i exteriér. Prostě skoro nové auto :)
Když předchozímu autíčku (Hyundai Getz) přestával stačit dech (5 let staré, 100k km najeto), dostal jsem možnost vyměnit ho za něco novějšího a zároveň za své první auto. Getz byl totiž rodinný vůz, i když poslední cca 3 roky jsem s ním jezdil převážně já. Ovšem vlastní auto je vlastní auto (už pro ten pocit :) Začalo tedy vybírání vhodného kandidáta. Finanční limit jsem neměl samozřejmě neomezený. Nové auto by se dalo vybrat, ale musel bych se uskromnit ve výbavě anebo motorizaci. Já chtěl ale obojí vyvážené, zároveň jsem chtěl málo najetých km a zachovalý interiér i exteriér. Prostě skoro nové auto :) To mě dosti limitovalo a omezilo prakticky jen na kategorii malých aut. Což pro mě nebyl ovšem problém, většinou jezdím ve dvou a Getzík na všechno stačil v pohodě, čili vetší přílíš nepotřebuju. Abych to zkrátil po 14 dnech procházení autobazarů jsem celkem náhodou narazil na mého Cliáka v Renault ojeté vozy přidruženého k prodejně nových vozů, což považuji za plus, přece jenom se člověk nemusí skoro bát o původ a stav vozu. Clio jsem si prohlédnul a v podstatě splňovalo všechny mé požadavky (no možná něco byl přidal, ale v ojetých nejde upravovat maličkosti na výbavě), bohužel Clio bylo rezervováno. Pro jistotu jsem ale nechal svůj kontakt, kdyby náhodou. A povedlo se :) Pak už to bylo jasný, jel jsem ještě na zkušební jízdu a bylo rozhodnuto. Clio jsem vzal taky proto, že s touto generací mám předchozí zkušenosti, a tak jsem plus mínus věděl, do čeho jdu. Nákup se tedy úspěšně povedl a Cliák byl můj :) Za tu krátkou dobu co ho mám (cca 1 měsíc) jsem už něco najezdíl, takže se můžu podělit o své zážitky. Zároveň mám i možnost srovnání s Getzem a taky Superbem I, se kterým občas jezdím.
Nyní tedy k samotnému auto. Jedná se o Cio třetí generace, uveden do provozu v dubnu 2007 a když jsem ho přebíral měl najeto necelých 13.000 km. Protože je auto původem z Německá, má trošku netypický motor 1.6 16V o výkonu 65 kW (u nás tam Renault dával silnější 1.6 82 kW). Nejdřív mě oněch 65 kW trošku odrazovalo, jelikož jsem chtěl něco víc výkonnějšího než měl Getz (1.3 61 kw, ovšem skvělý motor) a tohle papírově bylo jenom o kousek. Jízda mě ale přesvědčila, že budu spokojen. Což taky jsem, motor totiž pěkně táhne hned od začátku a má solidní zrychlení. Navíc má pěkný zvuk (oproti Clio s 1.2, s kterým jsem párkrát jel) a jede dobře i plně naložen (samozřejmě v rámci kategorie :) Spotřeba je, po cca 1000 km co jsem najel, kolem 7 litrů naturalu 95. To je o něco víc než jsem jezdil s Getzem, i tak je to solidní. Spotřeba samozřejmě značně naroste na dálnici při rychlejším tempu, protože, jako skoro u všech malých aut, chybí šestka a pětka je docela krátká. To se pak dá snadno dostat na spotřebu Superbu 2.8 V6, s kterým se na dálnici dá jet za málo. Tedy i když motor papírově není žádné dělo, subjektivně jezdí dost solidně.
S výbavou jsem spokojen na maximum, hlavně když to porovnám s Getzem, který neměl skoro nic (1xairbag, posilovač a to je tak vše :) Proto jsem chtěl od svého nového vozítka hlavně tři věci. Centrál na dálkové ovládání, cyklovač stěračů a tónovaná skla. Maličkosti, ale u Getze mi velmi chyběly. Ještě jsem chtěl alespoň dva airbagy (můžou pomoct). Na zbytku (např. klima) mi už tolik nesešlo. Clio má vše co jsem chtěl, navíc automatickou, přední okýnka v elektrice, 6xairbag apod. Co se mi libí je obšitý volant a řadící páka a co velice oceňuji je ovládání radia pod volantem. Jak to tak bývá, i když moje prvotní nároky na výbavu nebyly (obzvlášť dnes) nikterak velké, s odstupem času bych si dokázal ještě představit pár drobnosti. Konkrétně zrcátka v elektrice a tempomat (což dnes davá Renault pomalu do každého Clia). Na obojí jsem si zvyknul hlavně diky Superbu :)
Výbava souvisí blízce s interiérem, takže malinko o něm. Clio je ve výbavě Dynamique (dneska už není v nabídce), což znamená hlavně měkčený plast palubovky a prvky imitující hliník (kliky, lištičky), které výrazně oživují interiér, protože vnitřek je vyveden v černém a celkově tak interiér působí elegantně. Sedačky jsou také ok, oproti Getzovi mají lepší boční vedení, vetší sedák a přijdou mi o něco málo tvrdší. V zadu moc nesedím, místa je ale dost a to i když si posunuji sedačku řidiče dost dozadu (jasně, Superb to ale není :) Pohodlnější mi ovšem subjektivně přijdou v Getzovi i kvůli opěrkám hlavy, kde Getz měl krajní plnohodnotné a Clio má všechny tři vysouvací. Getz boduje i v odkládacích místech. Má jich více a dobře rozmístněné. Hlavně místo na láhev mezi sedačkami ridiče a spolujezdce, kde se u Getze vejde nádherně 1,5l Dobré vody. U Clia je to na malou colu a navíc díky tomu, že je místo hodně mělké snadno vypadne. Getz má taky, i přesto že to byla nejnižší výbava, kapsy na sedadlech jak u sedačky řidiče tak i spolujezdce plus ještě malá kapsička na boku. Clio se omezuje jen na spolujezdce. Clio zase boduje ve velikosti kufru, který je oproti větší (Clio je ale zase celkově delší) a i zde má Getz navrch v postranních přihrádkách, do kterých se krásně vejdou různé drobnost (např. lekárnička apod.). Tady bych ale viděl asi na "vinně" delší rozvor Clia, kde jsou zadní kola hodně v rozích a místo pro přihrádky zabírají z větší částí podběhy. S kufrem je spojena i rezerva. Zmiňuji ji hlavně proto, že Clio má její uložení řešeno nestandardně pomocí "jeřábku" :) Je totiž lankem přichycena zespodu a v kufru je tedy jenom mechanismus na její položení na zem. Je tedy vystavena znečištění. Samotný mechanismus je ale nasproto jednoduchý a při předvádění při předávání jsem si oddychl, že to není taková hrůza, jak na první pohled vypadá. Ještě bych vzpomenul "zvětšení" kufru pomocí sklopení zadních sedadel. Tady taky vede Getz, který má systém, kterým se sklopí celá lavice a vznikne tak rovna plocha. Clio má oproti tomu jen sklopné sedáky, takže vzniká schod. Tedy závěrem Clio nemá takovou variabilitu a ani odkládacích prostor není taky moc. Nakonec jedna maličkost z interiéru a tou jsou ukazatelé. Clio má dnes již samozřejmý palubní počítač, řekl bych, že docela obsáhlý. Ukazuje aktuální a průmernou spotřebu, dojezdovou vzdálenost, průměrnou rychlost, vzdálenost aktuální cesty (trip), celkový km, počet km do servisu (výměna oleje, ta je po 30.000 km nebo 1 roce) a případné zprávy o závadách. Plus při nastartování zobrazuje, zda-li je v pořádku hladina oleje s možností zobrazení zjednodušené měrky. U Clia existují dva základní druhy ukazatelů. Hlavní rozdíl je v ukazateli paliva a teploty chladicí kapaliny. Moje verze je má klasicky analogové (tedy ručičky), což je plus, mám rád klasiku. Druhá varianta je sloupcové v rámci palubního počítače (jak to má např. Fabia II bez Maxidotu).
A ještě menší zastávka u exteriéru. Clio má barvu hnědá-metalíza (dle TP :), tedy taková ta zlatavá. Na barvě mi při výběru příliš nezáleželo, popravdě při výběru nehrála žádnou roli. Kdybych si ovšem kupoval nové auto, volil bych modrou. U ojetého jsou pro mě důležitější věci než barva. Celkové se mi ale libí, hlavně v kombinaci s klikami v imitaci hliníků. Design jako celek se mi libí, ale v tomto nejsem příliš náročný :) Co se mi libí, že Clio má světla pro osvícení rohu a to v noci hodně oceňuji, skutečně je mnohem lepé vidět při zatáčení. Renault tento systém vyřešil trošku zjednodušeně tím, že na kraj hlavního světlometu přidal žárovku, např. Fabia II nemá přídavné světélko, ale natáčí se pomocí servo motorku hlavní světlomet. Jinak nic zvláštního. Parkovací senzory nemam, možná by se hodily (opět zkušenost ze Superbu), na druhou stranu není to žádný koráb, takže zaparkovat není problém, i přesto že výhled není tak skvělý jako má Getz.
Na závěr něco k jízdě samotné. S Cliem se jezdí parádně, hlavně se mi libí jak sedí v zatáčkách plus dobrý posilovač řízení (progresivní). Pneu mám 185/60 R15. Co se mi libí je celkové odhlučnění, hlavně hluk od pneu, který byl u Getze při vyšších rychlostech dost znatelný. Motor je vyrazněji slyšet až od vyšších otáček (tak 4000 a výš). Clio nemá nějak velkou maximálku (cca 180 km/h dle TP), ale zase se na zakonných 130 dostane svižně a v pohodě jí udržuje.
Silné stránky
+slušná výbava
+pěkný interiér s dobrým zpracováním
+solidní motor (i když pár koníků navíc by neuškodilo :)
+dobrý posaz za volantem
Slabé stránky
-slabší variabilita a malý počet odkládacích prostor
-dneska bych už chtěl tempomat a zrcátka v elektrice
-horší výhled vzad
-pravé zrcádlo by mohlo obsáhnout větší prostor
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vzhledem k malému počtu najetých km, zatím nic (ťuky ťuk). Tady doufám, že mě Clio nezklame, má totiž docela silnou konkurenci ve zkušenostech s Getzem, který neměl za celou dobu provozu jedinou poruchu a měnilo se jen to, co je předepsáno při prohlídkách.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Clio jsem kupoval u Renaultu na Zličíně v sekci ojeté vozy. S přístupem prodejce jsem maximálně spokojen, všechno zařízeno, v ničem nebyl žádný problém, všechno vysvětleno, ukázáno. No prostě takhle si představuji profesionální jednání. Navíc jsem dostal kšiltovku a klíčenku :)
Přidat názorDiskuse: Renault Clio III 1.6 16V 65kW
- Pekne auto 14.02.2009 11:06 DrFrank
- Moc hezky 06.01.2009 20:18 EfineSS
- Re: Re: uffff 06.01.2009 20:14 EfineSS
- krasny 27.08.2008 13:15 macegt
- Good car 25.08.2008 21:10
- Re: motor 25.08.2008 17:13
- Re: uffff 25.08.2008 17:12
- Re: Getz 25.08.2008 17:11
- motor 22.08.2008 09:34 romaario
- uffff 20.08.2008 13:33 tomikadze
- za 10:P 19.08.2008 12:43 doomsnoopy
- Pěkné, pěkné 18.08.2008 15:42
- 10 bodov 17.08.2008 21:40 random
- Getz 17.08.2008 19:54
- Pěkný 17.08.2008 19:16 zip2016
Další vozy Renault Clio
-
Renault Clio (2008) Majitel: honzamo
Přidáno: 19.8.2013 119 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Renault Clio (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.12.2009 2019 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Renault Clio (2012) Majitel: Clier
Přidáno: 2.1.2014 14010 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Renault Clio (2010) Majitel: lamal
Přidáno: 9.12.2022 99 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Renault Clio (2005) Majitel: Kuski
Přidáno: 28.11.2014 79 Majitel 9.67 Uživatelé