Recenze

9 Majitel

Renault Clio III 1.6 16V 65kW

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24 Renault Clio, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Cliák :) Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "martyRE".

Když předchozímu autíčku (Hyundai Getz) přestával stačit dech (5 let staré, 100k km najeto), dostal jsem možnost vyměnit ho za něco novějšího a zároveň za své první auto. Getz byl totiž rodinný vůz, i když poslední cca 3 roky jsem s ním jezdil převážně já. Ovšem vlastní auto je vlastní auto (už pro ten pocit :) Začalo tedy vybírání vhodného kandidáta. Finanční limit jsem neměl samozřejmě neomezený. Nové auto by se dalo vybrat, ale musel bych se uskromnit ve výbavě anebo motorizaci. Já chtěl ale obojí vyvážené, zároveň jsem chtěl málo najetých km a zachovalý interiér i exteriér. Prostě skoro nové auto :)
Když předchozímu autíčku (Hyundai Getz) přestával stačit dech (5 let staré, 100k km najeto), dostal jsem možnost vyměnit ho za něco novějšího a zároveň za své první auto. Getz byl totiž rodinný vůz, i když poslední cca 3 roky jsem s ním jezdil převážně já. Ovšem vlastní auto je vlastní auto (už pro ten pocit :) Začalo tedy vybírání vhodného kandidáta. Finanční limit jsem neměl samozřejmě neomezený. Nové auto by se dalo vybrat, ale musel bych se uskromnit ve výbavě anebo motorizaci. Já chtěl ale obojí vyvážené, zároveň jsem chtěl málo najetých km a zachovalý interiér i exteriér. Prostě skoro nové auto :) To mě dosti limitovalo a omezilo prakticky jen na kategorii malých aut. Což pro mě nebyl ovšem problém, většinou jezdím ve dvou a Getzík na všechno stačil v pohodě, čili vetší přílíš nepotřebuju. Abych to zkrátil po 14 dnech procházení autobazarů jsem celkem náhodou narazil na mého Cliáka v Renault ojeté vozy přidruženého k prodejně nových vozů, což považuji za plus, přece jenom se člověk nemusí skoro bát o původ a stav vozu. Clio jsem si prohlédnul a v podstatě splňovalo všechny mé požadavky (no možná něco byl přidal, ale v ojetých nejde upravovat maličkosti na výbavě), bohužel Clio bylo rezervováno. Pro jistotu jsem ale nechal svůj kontakt, kdyby náhodou. A povedlo se :) Pak už to bylo jasný, jel jsem ještě na zkušební jízdu a bylo rozhodnuto. Clio jsem vzal taky proto, že s touto generací mám předchozí zkušenosti, a tak jsem plus mínus věděl, do čeho jdu. Nákup se tedy úspěšně povedl a Cliák byl můj :) Za tu krátkou dobu co ho mám (cca 1 měsíc) jsem už něco najezdíl, takže se můžu podělit o své zážitky. Zároveň mám i možnost srovnání s Getzem a taky Superbem I, se kterým občas jezdím.

Nyní tedy k samotnému auto. Jedná se o Cio třetí generace, uveden do provozu v dubnu 2007 a když jsem ho přebíral měl najeto necelých 13.000 km. Protože je auto původem z Německá, má trošku netypický motor 1.6 16V o výkonu 65 kW (u nás tam Renault dával silnější 1.6 82 kW). Nejdřív mě oněch 65 kW trošku odrazovalo, jelikož jsem chtěl něco víc výkonnějšího než měl Getz (1.3 61 kw, ovšem skvělý motor) a tohle papírově bylo jenom o kousek. Jízda mě ale přesvědčila, že budu spokojen. Což taky jsem, motor totiž pěkně táhne hned od začátku a má solidní zrychlení. Navíc má pěkný zvuk (oproti Clio s 1.2, s kterým jsem párkrát jel) a jede dobře i plně naložen (samozřejmě v rámci kategorie :) Spotřeba je, po cca 1000 km co jsem najel, kolem 7 litrů naturalu 95. To je o něco víc než jsem jezdil s Getzem, i tak je to solidní. Spotřeba samozřejmě značně naroste na dálnici při rychlejším tempu, protože, jako skoro u všech malých aut, chybí šestka a pětka je docela krátká. To se pak dá snadno dostat na spotřebu Superbu 2.8 V6, s kterým se na dálnici dá jet za málo. Tedy i když motor papírově není žádné dělo, subjektivně jezdí dost solidně.

S výbavou jsem spokojen na maximum, hlavně když to porovnám s Getzem, který neměl skoro nic (1xairbag, posilovač a to je tak vše :) Proto jsem chtěl od svého nového vozítka hlavně tři věci. Centrál na dálkové ovládání, cyklovač stěračů a tónovaná skla. Maličkosti, ale u Getze mi velmi chyběly. Ještě jsem chtěl alespoň dva airbagy (můžou pomoct). Na zbytku (např. klima) mi už tolik nesešlo. Clio má vše co jsem chtěl, navíc automatickou, přední okýnka v elektrice, 6xairbag apod. Co se mi libí je obšitý volant a řadící páka a co velice oceňuji je ovládání radia pod volantem. Jak to tak bývá, i když moje prvotní nároky na výbavu nebyly (obzvlášť dnes) nikterak velké, s odstupem času bych si dokázal ještě představit pár drobnosti. Konkrétně zrcátka v elektrice a tempomat (což dnes davá Renault pomalu do každého Clia). Na obojí jsem si zvyknul hlavně diky Superbu :)

Výbava souvisí blízce s interiérem, takže malinko o něm. Clio je ve výbavě Dynamique (dneska už není v nabídce), což znamená hlavně měkčený plast palubovky a prvky imitující hliník (kliky, lištičky), které výrazně oživují interiér, protože vnitřek je vyveden v černém a celkově tak interiér působí elegantně. Sedačky jsou také ok, oproti Getzovi mají lepší boční vedení, vetší sedák a přijdou mi o něco málo tvrdší. V zadu moc nesedím, místa je ale dost a to i když si posunuji sedačku řidiče dost dozadu (jasně, Superb to ale není :) Pohodlnější mi ovšem subjektivně přijdou v Getzovi i kvůli opěrkám hlavy, kde Getz měl krajní plnohodnotné a Clio má všechny tři vysouvací. Getz boduje i v odkládacích místech. Má jich více a dobře rozmístněné. Hlavně místo na láhev mezi sedačkami ridiče a spolujezdce, kde se u Getze vejde nádherně 1,5l Dobré vody. U Clia je to na malou colu a navíc díky tomu, že je místo hodně mělké snadno vypadne. Getz má taky, i přesto že to byla nejnižší výbava, kapsy na sedadlech jak u sedačky řidiče tak i spolujezdce plus ještě malá kapsička na boku. Clio se omezuje jen na spolujezdce. Clio zase boduje ve velikosti kufru, který je oproti větší (Clio je ale zase celkově delší) a i zde má Getz navrch v postranních přihrádkách, do kterých se krásně vejdou různé drobnost (např. lekárnička apod.). Tady bych ale viděl asi na "vinně" delší rozvor Clia, kde jsou zadní kola hodně v rozích a místo pro přihrádky zabírají z větší částí podběhy. S kufrem je spojena i rezerva. Zmiňuji ji hlavně proto, že Clio má její uložení řešeno nestandardně pomocí "jeřábku" :) Je totiž lankem přichycena zespodu a v kufru je tedy jenom mechanismus na její položení na zem. Je tedy vystavena znečištění. Samotný mechanismus je ale nasproto jednoduchý a při předvádění při předávání jsem si oddychl, že to není taková hrůza, jak na první pohled vypadá. Ještě bych vzpomenul "zvětšení" kufru pomocí sklopení zadních sedadel. Tady taky vede Getz, který má systém, kterým se sklopí celá lavice a vznikne tak rovna plocha. Clio má oproti tomu jen sklopné sedáky, takže vzniká schod. Tedy závěrem Clio nemá takovou variabilitu a ani odkládacích prostor není taky moc. Nakonec jedna maličkost z interiéru a tou jsou ukazatelé. Clio má dnes již samozřejmý palubní počítač, řekl bych, že docela obsáhlý. Ukazuje aktuální a průmernou spotřebu, dojezdovou vzdálenost, průměrnou rychlost, vzdálenost aktuální cesty (trip), celkový km, počet km do servisu (výměna oleje, ta je po 30.000 km nebo 1 roce) a případné zprávy o závadách. Plus při nastartování zobrazuje, zda-li je v pořádku hladina oleje s možností zobrazení zjednodušené měrky. U Clia existují dva základní druhy ukazatelů. Hlavní rozdíl je v ukazateli paliva a teploty chladicí kapaliny. Moje verze je má klasicky analogové (tedy ručičky), což je plus, mám rád klasiku. Druhá varianta je sloupcové v rámci palubního počítače (jak to má např. Fabia II bez Maxidotu).

A ještě menší zastávka u exteriéru. Clio má barvu hnědá-metalíza (dle TP :), tedy taková ta zlatavá. Na barvě mi při výběru příliš nezáleželo, popravdě při výběru nehrála žádnou roli. Kdybych si ovšem kupoval nové auto, volil bych modrou. U ojetého jsou pro mě důležitější věci než barva. Celkové se mi ale libí, hlavně v kombinaci s klikami v imitaci hliníků. Design jako celek se mi libí, ale v tomto nejsem příliš náročný :) Co se mi libí, že Clio má světla pro osvícení rohu a to v noci hodně oceňuji, skutečně je mnohem lepé vidět při zatáčení. Renault tento systém vyřešil trošku zjednodušeně tím, že na kraj hlavního světlometu přidal žárovku, např. Fabia II nemá přídavné světélko, ale natáčí se pomocí servo motorku hlavní světlomet. Jinak nic zvláštního. Parkovací senzory nemam, možná by se hodily (opět zkušenost ze Superbu), na druhou stranu není to žádný koráb, takže zaparkovat není problém, i přesto že výhled není tak skvělý jako má Getz.

Na závěr něco k jízdě samotné. S Cliem se jezdí parádně, hlavně se mi libí jak sedí v zatáčkách plus dobrý posilovač řízení (progresivní). Pneu mám 185/60 R15. Co se mi libí je celkové odhlučnění, hlavně hluk od pneu, který byl u Getze při vyšších rychlostech dost znatelný. Motor je vyrazněji slyšet až od vyšších otáček (tak 4000 a výš). Clio nemá nějak velkou maximálku (cca 180 km/h dle TP), ale zase se na zakonných 130 dostane svižně a v pohodě jí udržuje.

Silné stránky

+slušná výbava
+pěkný interiér s dobrým zpracováním
+solidní motor (i když pár koníků navíc by neuškodilo :)
+dobrý posaz za volantem

Slabé stránky

-slabší variabilita a malý počet odkládacích prostor
-dneska bych už chtěl tempomat a zrcátka v elektrice
-horší výhled vzad
-pravé zrcádlo by mohlo obsáhnout větší prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vzhledem k malému počtu najetých km, zatím nic (ťuky ťuk). Tady doufám, že mě Clio nezklame, má totiž docela silnou konkurenci ve zkušenostech s Getzem, který neměl za celou dobu provozu jedinou poruchu a měnilo se jen to, co je předepsáno při prohlídkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Clio jsem kupoval u Renaultu na Zličíně v sekci ojeté vozy. S přístupem prodejce jsem maximálně spokojen, všechno zařízeno, v ničem nebyl žádný problém, všechno vysvětleno, ukázáno. No prostě takhle si představuji profesionální jednání. Navíc jsem dostal kšiltovku a klíčenku :)

 


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím nemůžu moc hodnotit, výcházím ze skušeností s jiným Clio III.

praktičnost
7

Tady to trošku drhne. Málo odkládacích prostor a menší variabilita.

prostornost
9

Ve předu naprosto ok, vzadu místo dobré (je to malé auta, zázraky se samozřejmě nedějí).

jízdní vlastnosti
9

Naprosto ok. Samozřejmě vzhledem ke kategorii.

jízdní komfort
8

Ok, ale občas nějaký ten zvuk při přejíždění nerovností od tlumičů (jakoby drncnutí).

provozní náklady
8

Pro mě docela velké povinné ručení a havarijní (hlavně nemam žádné bonusy). Jinak bych řekl, že to nebude moc jiný než u jiných značek (Škoda atd.).

náhradní díly
0

Tady nevím jak na tom Renault je, takže nehodnotím.

výkon motoru
8

Solidní, ale když občas projedu Superba 2.8 V6, vratí mě to do reality :D

spotřeba
8

Není zlá, ale taky nejezdím tak ostře aby nemohla být o kus menší.

hlučnost motoru
8

V nižších otáčkách pohodička, tak od 4000 se už ozývá.

kvalita sedadel
9

Ve předu parádní, vzadu bych řekl o něco horší. Hlavně vysouvací opěrky hlavy nejsou uplně oka.

brzdy
9

No při přechodu z Getze jsem měl trošku problém, protože mají hodně ostrý nástup. Teď jsem si už zvyknul a není problém.

zavazadlový prostor
7

Velikostně je pro mě naprosto dostačující, ale je tu slabší variabilita a žádné členění.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…