Recenze
Ford Focus Combi 1.8 TDDi 66kW
Technické info
Přezdívka auta ::Buchta:: Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1753 výkon [kW]: 66 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honza 123".
::Úvod::
Běžný rodinný dopravní prostředek, který nám již 3 roky spolehlivě slouží. Koupený bazarový, dovoz ze SRN, ve velmi dobrém stavu s 82 tisíci km na tachometru.
::Výbava::
Modelová řada: Ghia
Barva: modrozelená metalická
Brzdy: kotouče všude
Kola: letní 15" plech, zimní 14" plech
Bezpečnost: 4x airbag
Viditelnost: přídavné světlomety, vyhřívané přední sklo
Konfort: man. klima, všechna okna a sedadlo řidiče elektricky, centrál dálkově
Chybí: palubní PC, loketní opěrka řidiče, rádio
::Tříletá bilance::
Najeto: 88.000 (tedy 82 km denně, hlavně cesty do práce).
Průměrná spotřeba: 5,5 (charakter cest: 30% Praha, 30% dálnice, 40% okresky).
Silné stránky
Spolehlivost (klep, klep), spotřeba, postornost jak na sedadlech, tak zejména zavazadlového prostoru, vysoký posaz a tím dobrý výhled, výkon motoru v dálničních rychlostech, jízdní vlastnosti na sněhu (pneu Semperit Winter Grip 185/65 R14), nenápadnost.
Slabé stránky
Zátah motoru v nízkých otáčkách (subjektivně), zhoršaná svítivost poškrábaných plastových světlometů, hlučnost motoru.
Závady většinou elektrické: plynový pedál, páčka stěračů, ovládání okna spolujezdce, jednou za půl roku odejde žárovka, a to buť přední H4 nebo brzdová dvouvláknovka.
Počínající koroze 4. (vnitřní spodní hrana) a 5. dveří (lak nad RZ)
Jen jednou nás nedovezl - asi měsíc po koupi odešla baterka, s novou OK.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
::Největší opravy::
po koupi vozu (82.000km): komplet výměna náplní, rozvodů a obou sad pneu, geometrie;
po půl roce (96.000km): výměna plynového pedálu;
po roce (120.000km): výměna všech brzdových kotoučů a destiček;
po roce a půl (135.000km): výměna nefunkční páčky stěračů, seřízení geometrie, oprava zatuhlé ruční brzdy, výměna poškrábaného čelního skla
po dvou (155.000km): výměna prokluzující spojky
::Provozní náklady za 3 roky::
Materiál (náplně, filtry, pleu, destočky, stěrače, střešní nosič, Defend,..): 76 tisíc.
Práce servisu: 20 tisíc
Ostatní: povinné ručení, pojištění, DZ, mytí,...: 88 tisíc
Nafta: 136 tisíc
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar Auto Beroun, nechtěl jsem sebou tahat peníze v hotovosti, převodu na účet moc nevěřili, ale nakonec to šlo. Z bazaru Focus putoval rovnou do servisu (náplně, rovody), kde mj. zjistili, že vůz nemá katalizátor (chybí jeho vnitřní část). Při reklamaci mi moc nevěřili a dohodli jsme se, že se změří emise, ale pouze na místě, které určil autobazar (!!!). Při sjednané schůzce tam ale "náhodou" nikdo neměl čas to změřit, nokonec mi obvinili, že jsem si katalizátor mohl klidně vymontovat sám (!!!). Po konzultaci s mechanikem jsem to přestal řešit, na emisích auto prochází (katalizátor emise ještě více sníží, bez něj se ale do normových požadavků vejdu). Takže Auto Beroun příště nebrat :-(
Proč zrovna Focus?
Když jsem před skoro třemi lety začal vybírat nové auto, měl jsem jasné představy, co musí splňovat. Na prvním místě byl velký zavazadlový prostor, pak bezpečnost a spolehlivost a v těsném závěsu nízké provozní náklady. To vše za omezené finanční prostředky. Nešlo mi o značku, image nebo tuningovatelnos.
Netrvalo dlouho a jako JEDINÁ možná volba byl právě ojetý Focus combi s naftovým motorem.
A kdybych dnes vybíral znovu? Neměnil bych - požadavky na auto mám po třech letech stále stejné... :-)
Novinky v recenzi
::Fotky::
Proběhl další update, dočasné "první místo" ve své kategorii mi nutí stále se zlepšovat :-)))
Takže jsem přihodil další fotky z rodinného alba.
::Aktualizace hlavního textu::
Doplňeny aktuální data, lehce upraveny silné a slabé stránky.
::Servisní prohlídka únor 2008::
Nutná výměna oleje a filtrů, spojená s kontrolou kde čeho. Lehce seřízena geometrie, vyměněny 2 prasklých žárovek (H4 v reflektoru a bludička nad RZ). Zadní stěrač to měl už také za sebou. Destičky už dosluhují, při přezutí na léto bude třeba výměna.
Už v létě 2007 nefungovala klimatizace, ale nejsem "klimatizující typ", tak mi to moc netráplilo. Už dříve klimatizaci tekl chladič, pak se to zas zatáhlo, ale asi ne na dlouho :(
K běžnému koloritu patří napůl fungující ovladač okénka u splujezdce. Už jsme si také zvykli :)
Jinak vše O.K.
Jen tak mimochodem: nevím, jak je to běžné, ale za 3 roky jsem nemusel ani jednou doplňovat olej! (klep, klep)
::Fotky::
Hmm, koukám fotky se hodnotitelům moc nelíbí, tak přidávám něco z rodinného alba :-)
::Bilance 2007::
Dlouho jsem neaktualizoval, tak alespoň co přinesl rok 2007.
Najeto: 19.610 km, tedy o dost méně než v předchozích dvou letech. Je to hlavně tím, že se ::Buchta:: přestal využívat pro služební účekly a slouží teď z poloviny pro mé cesty do práce a z poloviny pro rodinné účely
Utraceno za naftu: 28.500 Kč
Utraceno za opravy a údržbu: 18.500 Kč
Poslední dobou na nějaké hýčkání není moc čas, takže ::Buchta:: dává hlavně nám. A my jemu jen nutné dávky nafty. Vždy nás všude spolehlivě doveze, nejsou s ním žádné prblémy, někdy se trošku stydím, že ho za dobré služby služby nevezmu častěji do myčky, nebo nevysaji častěji interiér.
Jsou tu ale i mouchy na kráse, ale ty jsou oprvdau malé:
Zlobí kontakt v jednom světlometu, opravenou vždy "ránou do očíčka" :-) V zimě jaksi nestčí vzpěry pátých dveří, tak je nakládání a vykládání kufru vždy trošku adrenalinové. Vzhledem k tomu, že denně pakujeme kočárek, to je docela pruda :(
Přední světlomety jsou už zoufale poškrábané. Jsou plastové :-( Čeká je výměna.
Perlička na závěr: oblíbeným šprýmem ::Buchty:: pro neznalé řidiče je vypadnutí řadící páky. Pokud do auta sednete, neuvědomíte si, že by mohla být zamčená řadící páka a vší silou se snažíte zařadit jedničku, zůstane vám šaltpáka takříkajíc v ruce. Ale telefonickou instruktáž opětného nasazení mám už nacvičenou, takže no problem. Btw. mě řadicí páka ještě nikdy nevypadla ;)
::Nové pneu::
Po defektu mi v pneuservisu (Barum Kladno) sdělili nemilou zprávu, že je guma neopravitelná. Musel jsem tak koupit celý pár, přecijen vzorku už moc nebylo. V jiném pneuservisu (Chárasport Kladno), kde jsem si nové gumy nechával nasadit, mi pro změnu řekli, že defkt opravitelný je. Ach jo, tak komu věřit? Nicméně 3 tisíce za pár nových gum již byl utracen a doma mi teď na dvoře leží 2, na jednu sezénu ještě použitelné gumy (byť jedna proražená).
Každopádně nové kousky, Fulda Carat Progresso 195/60 R 15 88 H, jsou o dost lepší jak původní Klebery. Ani jsem netušil, jak velký rozdíl je poznat. Zejména na suchu, kdy Klébry v běžných zatáčkách pištěly v nedotáčivém smyku, Fuldy drží a drží a drží!
Nejsem žádný vyznavač sportovní jízdy, ale když mám jistotu, prostor a nikoho ani nic nevezu (což je opravdu vyjímečně), je radost si v zatáčkách trošku "zazlobit" :-)))
::Update popisu::
Zlepšil jsem popis vozu, upřesnil opravy, apod.
::Spotřeba::
Dlouhodobá spotřeba stále lehce klesá. Dlouhodobý průměr má hodnotu 5,61 a průměr za tento rok (2007) mám na 5,24 l/100 km.
Přidal jsem graf spotřeby za celou dobu provozu. V grafu jsou vidět jednotlivé vypočítané hodnoty po každém tankování na plnou nádrž. Btw. v červenci 2006 přestala manželka auto využívat ke služebním cestám (a vůvbec cesty omezila - mateřská dovolená), takže je od tohoto data graf řidší (méně tankování), ale i nižší :-)))
Přidány grafy nákladů a najetých km za roky 2005 a 2006.
Původně jsem počáteční vysoké náklady (rok 2005, leden, únor a březen) chtěl z grafu vyhodit. Jedná se totiž o nutné dodatečné investice do vozu, které nebyly součástí jeho kupní ceny (dvě sady pneu, rozvody, všechny náplně, zámek řadící páky,...)
Pod položkou ostatní se nalézá zejména pojištění, dálniční známky a pak třeba mytí a jiné neservisové položky.
Můžou se zde vyskytnout i jisté anomálie, např. je najeto hodně, ale za naftu je utraceno málo. Párkrát jsem totiž auto půjčil k cestě do zahraničí, nafta tak nebyla v mé režiji, proto není ani v grafu.
Btw. zase jsem jednou nedal auto do garáže a zase pršelo ukrajinské bláto, ach jo...
Lak už není to co bývalo. Časté užívání přináší časté šrámy, některé vinou cizí, ale dost vinou vlastní. Nedávno jsem se na polňače vyhýbal cyklistovi a levým bokem se otřel o křoví. Bohužel byla to nějaký akát, s trny jak hřebíky. Ach jo :(
ve 155 tisících (březen 2007) jsem byl zatím na největší opravě: Výměna prokluzující spojky, výměna tyček stabilizátoru přední osy a provaření táhel vrzajícího spojkového pedálu
Přidat názorDiskuse: Ford Focus Combi 1.8 TDDi 66kW
- Re: Krk 07.03.2008 08:17
- Krk 06.03.2008 15:38 Konwi
- Re: cres 05.03.2008 11:30
- cres 04.03.2008 16:47 Konwi
- Re: 9b 16.05.2007 12:11
- 9b 15.05.2007 12:29 GuitarsHero
- Re: Re: Re: naháč 13.05.2007 13:56 Focusman
- Re: Re: naháč 10.05.2007 12:49
- Re: naháč 07.05.2007 07:57 Focusman
- hodnocení 29.04.2007 16:04
- naháč 27.04.2007 14:52 Focusman
- 7b 26.04.2007 15:35
- óda na focus 16.03.2007 22:33
- Re: < Re: Když jsme vybírali - barva 06.03.2007 07:27
- < Re: Když jsme vybírali - barva 05.03.2007 16:56 pilotpilot
- Re: Když jsme vybírali 05.03.2007 13:17
- Když jsme vybírali 23.02.2007 16:12 pilotpilot
- NEMĚNIL BYCH 22.02.2007 18:44
- Focus 2000 DTi 20.02.2007 13:58
- Re: wendys 20.02.2007 11:38
- Re: Focus 20.02.2007 11:25
- wendys 20.02.2007 10:34
- Focus 20.02.2007 09:28
Další vozy Ford Focus
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Focus (2000) Majitel: biker7
Přidáno: 10.5.2007 1319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: zip2016
Přidáno: 26.5.2008 115110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Focus (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.8.2008 739 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Focus (2001) Majitel: jvkgrifone
Přidáno: 27.7.2013 810 Majitel 9.89 Uživatelé