Recenze
BMW řada 3 318 (E30)
Technické info
Přezdívka auta BMW 318 Rok výroby 1984 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1754 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Stenlie".
Auto jsem koupil ojeté od sveho bratra historie tohoto Bawora začala v německu kdy ho měl ve službách jeden německý baron . Poté byl koupen a přivezen do česka. A já jsem jeho už 4. a velmi spokojený majitel. Je to sice karbec takže by se dalo říct první Etříca co se vyráběla ale i přes to motor 1.8 M10 klape jak hodinky(tento motor se instaloval do BMW E21). Auto bylo pravidelně servisováno v autorizovaném servisu do doby než ho koupil muj bratr před 3 roky. To pak už bylo měněno všechno po domácku .
jediné co se na autě měnilo byly sedačky ze sportovního kupé IS spolu s tapecinungem . pružiny v předu z BMW 318IS a vzadu jsou sporty Einbach . auto jsme obuli na 205/55/15 na original BMW Alu BBS .auto dostalo na začátku tohoto roku nový černý lak který bohužel nebyl příliš kvalitně proveden takže lehké opravy laku budou nutné . Dutiny 2. majitel vystříkal montážní pěnou a zavařeny místa onemocněná korozí
Silné stránky
- nádherný nezaměnitelný vzhled E30 - Dokonalá klasika.
- Skvěle jizdní vlasnosti - je až neuvěřitelný co si s Baworáčkem mužu dovolit lec kerý novější auto by mohlo jen zavidět
- přesné řízení
- Perfektní výhled z auta
- přistrojová deska otočená k řidiči - vše přehledně uspořádáno
- neopomenu ani velicee slušnou hloubku podběhů - inženýři z Mnichova tušily že nezustane jen u malých rozměru pneumatik
- Motor M10 - výborný přístup k motoru ze všech stran (lepší než u škody 120)
- Pohodlné sedačky se sportovnějšího kupátka IS
- Veliký rejd
- nevím jestli to je silná stránka ale El.teleskopicka anténa ... na tu dobu to ...docela slušná machrovinka a i dnes to je docela pecka :-) při zapnutí rádia se začne vysouvat z kufru 1.2m dlouhá anténa
Slabé stránky
brzdy -při zahřátí odchází brzdný učinek
motor - karbec není žádná výhra v tomhle autě
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
servis není zapotřebí v tomhle si trošku šikovný člověk udělá všechno sám krom geometrie a takových věcí.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Bawor byl koupen přímo od majitele který auto měl puvodně pro svou mamku.... bohužel měl v inzerátu napsané že auto má motor M10 318i bohužel až po příjezdu přímo k majiteli bylo jasne že to vstřikování nemá ale nechtěli jsme se vracet 300km s prázdnou ... Majitel solidní o auto se staral ...ikdyž na pneu byly plošky a zgumovaný až skoro na slicky ...
Chystané upravy:
El. stahovýní oken (už mám nakoupeno jen to zapojit ) Tonování skel , byla by na místě i výmena motoru za silnější M42 318IS s tím je spojeno i výměna převodovky dále vyměna brzd zadní bubnové za kotouče a přední za vrtané ....kvuli chlazení . ale i výmena celé zadní nápravy za nápravu s kotoučema a s výměnou diferencialu za samosvor.
Tuning: výměna předního spojleru za M-tech 1
výmena zadního spojleru za M-tech 1
M3 zpětné zrdcátka
chromák je chromák ..
Napadá mě spoustu zajmavých věci snad se mi to podaří vám přiblízit alespoň pomocí fotogalerie v budoucnu :-)
Novinky v recenzi
16.9.2008 Tak za dobu co jsem se sem z hloupých důvodů (zapomenuté heslo) stalo se toho vcelku hodně některé dobré věci jakož je namontování zadního spojleru Mtech I tak výměny předních kotoučů a některé špatné věci jako je nehoda a prodej který pak následoval . Jak se to stalo ? takto: Jednou kdy musela tříca opustit na pár dní garáž kvůli každoroční zabijačce :-) musela tříca stát na dvoře . když jsem jel do práce říkal jsem si co tak jed autem .. Ale nakonec jsem se od tohoto nápadu odratil tím že by tam nebylo kde zaparkovat a že za ten kousek cesty by se ani neohřál motor vzal jsem tedy kolo a jel na kole. Asi za 3 hodiny mi volá bratr že třícu naboural . Ani nevíte jak mě v ten moment bylo ... říkal jsem si jak jsem autu prospěl že jsem ho nechal odpočívat a neničil motor krátkou jízdou . V práci jsem to dlouho nevydrřel a jen se na to auto podívat jak dopadlo vídíte na fotkách . Škody nebyly tak velké a tak jsem si říkal že to nechám spravit rozpočet byl cca 10 000 na celou opravu . Nakonec jsem ale dostal nabídku z bratrovi strany která se neodmítá . navrhl mi že když si 10 000 připlatí koupíme "nové" auto . Na to jsem nemohl nekývnout a pak už to šlo ráz na ráz do týdne jsem měl doma Auto po které jsem do nedávna jen snil. Je to BMW E30 318is :-)
Nakonec jsem třícu prodal za usmolených 5 000 s tím že si vytáhnu z něho vše co mi v isu nebude vyhovovat nebo co bude zničené + sedačky. Dodnes se ale mlátím do hlavy jakýmu člověku jsem ji prodal .. z toho co mi vyprávěl akorád vím že ji tak nejak slepil a jezdily s ní. ALE Jezdily na polopřepis bez pojistky a snad i bez řidičáku. vím pouze že po tom co ji dali do kupy tak ji někde nabourali v 80km/h do svodidel . :-( Odnesly to nosníky maska chladič sahara , ale prý to budou O5 spravovat . Tak snad ji někde někdy potkám takovou jaká byla dřív . uvidíme ale tímto vyprávěním evoluce tohoto BMW končí a nastupuje . Další potomek mnichovské Automobilky a to bude rozhodně zajmavěší povídání protože to v jakým stavu byla a bohužel sice míň ale je je více než zajmavé a sám jako majitel se těším na úpravy a opravy tohodle Bawora :-)
Ke staré tříce se hluboce skláním byl to mazel a nikdy s ní nebyl žádnej problém nikdy nás nenechala ve štychu ... teda nechala ale jen z naší blbosti a chabé péči spotřebních materiálů a to bylo Přetrhlý klínový řemen a uhlíky v Alternátoru kdy přestalo dobíjet a 10 km jsme dojeli se světlama a puštěným rádiem ..Potrestala nás tím že totálně vybitej černej Bawor stál na kraji neosvětlené cesty v tom nejhorším možným počasí hurikánu kyryl .:-D jinak pěji chválu BMW a motory M10 je to masakr co tahle holka snesla a drží ! Sbohem tříco měl jsem tě hrozně moc ráááád :-):-)......
16.9.2008 hurááá konečně jsem přihásil k účtu :-)
BMW je zazimovaná :-) jestli napadne něco málo sněhu tak přibyde něco málo foteček :-)
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1988) Majitel: !GAS!
Přidáno: 13.9.2011 179 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.4.2009 99 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1989) Majitel: jardafox
Přidáno: 6.3.2013 108 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.1.2011 168 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.9.2008 17910 Majitel 9.89 Uživatelé