Recenze
BMW řada 3 325iC
Technické info
Přezdívka auta Briketa Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:187333 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "DeeCee".
Někteří si určitě říkáte proč si vůbec v dnešní době, kdy je módní šrotovné, někdo koupí tak staré auto. Mým důvodem je baworská horečka, kterou trpím už 6 let a za tu dobu už jsem si vyzkoušel mnoho modelů baworské automobilky. Stále jsem však měl jeden rest. K BMW mě přivedly nyní již klasické filmy Slunce, seno, erotika a Kurvahošigutntág. Oba kabriolety, které se tam vyskytovaly mě doslova dostaly a když jsem se rozhodoval v roce 2003 o svém prvním vlastním autě, padla volba právě na BMW E30 - kabriolet byl bohužel mimo mé finanční možnosti, takže mi prošlo rukama ještě mnoho jiných modelů než jsem se v dostal ke svému vysněnému kabriu.
Auto je koupeno z Německa v listopadu 2008 s přidřeným motorem. Hned po dovozu, se kterým mi pomohl opět Lupik, jsem naplánoval opravu motoru. Po rozborce jsme s Petrem zkusili vyměnit šály. Po jejich výměně motor šel pěkně, ale pouze 200km. Následovala tedy výměna klikovky a všeho co bylo po cestě. V té souvislosti proběhla i výměna urvaných silentbloků motoru, rozvodů, termostatu a samozřejmě oleje. Hned poté začali drobné opravy a dodělávky, protože němec tomu asi moc nerozumněl a dost věcí bylo zanedbaných, ale nic co bych nedokázal dát dokupy. Nesvítilo spousta prvků v interieru, některé části interiéru správně neseděly či byly špinavé apod. To vše jsem řešil přes zimu 2008/2009. Teď už je auto myslím v dost dobré kondici. Ještě bylo nutné vyměnit benzinovou a servo pumpu, které odešly zřejmě kvůli delšímu nepoužívání.
Auto je celkově v dobrém stavu včetně karoserie. Abych si ho utvořil k obrazu svému, pořídil jsem mu kola BBS 7x15 a protože bylo sníženo podvozkem KW -40mm což mi na českých silnicích nevyhovovalo došlo i na zvýšení zádní nápravy o 30mm. Také jsem dokoupil větrolam (windschott), rozpěru do motorového prostoru a xenony do čočkových světel.
Během zimy došlo taky na očistu motorového prostoru - jak to dopadlo můžete vidět ve fotogalerii.
Zatím jsem s autem najel necelých 500 km, každopádně si jízdu v něm velmi užívám hlavně díky absenci střechy. Pokud je střecha dole, tak auto nabízí 3 řežimy jízdy - pokud jsou všechna okna stáhnutá užívá si člověk jízdu s větrem ve vlasech na maximum - tento řežim není vhodný na rychlou jízdu a slečny s dlouhými vlasy :-)
Další možnost je vytáhnout okna nahoru - pak nefouká postraně, ale vzduch, který obtéká auto se obrací a fouká zpátky do interiéru zezadu.
A pokud chce člověk zabránit i tomuto efektu, je potřeba zakoupit dodatečné příslušenství - tzv. windschott - česky větrolam - což je clona zabraňující zpětnému proudění vzduchu do kabiny. Po zvednutí této clony fouká vzduch už jen nad hlavami cestujících vepředu a zadní dvě místa jsou přikryta windschottem, takže se z auta stane 2místné vozidlo z původně 4místného.
Nejlepší perlička byly jízdy v prosinci, kdy jsem zajišťoval značky na auto po dovozu. Musel jsem jet na technickou a sháněl jsem nějaké díly a zkoušel jak auto jezdí. Se střechou dole i při teplotách okolo nuly. Ještě bez windschottu, ale s kulichem a poctivou péřovkou, ale prostě jsem si to musel vyzkoušet. Nutno říct, že pohledy lidí na exota v kabriu stály za tu srandu.
Řízení ani při takových teplotách nebyl po městě problém - auto má dostatečně dimenzované topení, které na mě funělo horký vzduch ve větším množství než který stačí utéct ven.
U auta neplánuji žádný tuning mimo těch drobných vylepšení, které už na něm jsou. Chci si s ním užívat BMW radost s jízdy s větrem ve vlasech. Nemusí to být ani extra leštěnka, budu udržovat současný dobrý stav.
Motoricky je to druhá nejvýkonější verze BMW E30 hned po legendě M3. Takže stačí bohatě i na kabriolet, který oproti běžné E30 kupé přibral cca 100 kilo na celkovou váhu kolem 1400 kil.
Motor je kapitola sama pro sebe. Je to pokračování klasických BMW motorů s použitím nejlepších tehdy dostupných a ekonomicky rentabilních rešení. Je použit Bosch Motronic pro řízení zapalování a vstřikování. Auto má katalyzátor a splňuje EURO2. Motor je velmi přátelský k řidiči a dovoluje mu aby si diktoval svůj styl. Není problém jet na pětku po městě 50 ale ani točit motor až do 6000 ot./min kdykoliv je potřeba z něj dostat všech 170 koní. Motor se chová do 4 tísíc otáček úplně běžně, ale nad touto hranicí se v motoru probudí další stádo koní a dají o sobě náležitě vědět.
Silné stránky
U tohodle auta je to hlavně jeho image a schopnost tvořit dobrou náladu při jízdě prosluněnou krajinou se stáhlou střechou. Podtrhuje to samozřejmě 170-ti koňový 2,5 litrový motor.
Slabé stránky
Samozřejmě je díky věku auta nutná častější a důkladnější údržba, ale s tím se počítá.
Přezdívka
Hned po dovozu jsem díky Hanisovi zjistil, že kábro bylo vyrobený 8. dubna 1987 a po nahlédnutí do kalendáře svátků jsme mu s Lenkou dali jméno Briketa z kočičího kalendáře. Proč? Protože je to černý a hranatý :-)
Novinky v recenzi
Změna kol
Náhoda se postarala o to, že byly naprodej kola z modelu Z1, které mají stejné parametry jako jsou potřeba na moje kabrio. Rozhodl jsem se je tedy vyzkoušet. Posuďte sami jak na auto sednou.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 325iC
- krásný kousek 17.01.2011 13:30
- Krásná klasika 19.04.2009 20:42 Mira328i
- Moc pěkné 19.04.2009 16:31 certina
- Re: mám rád starší 19.04.2009 09:02
- mám rád starší 18.04.2009 12:55 JirkaS
- motor 18.04.2009 11:20 tobi
- Re: takto nejako si predstavujem pridanu recenziu :) 18.04.2009 11:07
- Re: takto nejako si predstavujem pridanu recenziu :) 18.04.2009 11:03 Martin911Turbo
- takto nejako si predstavujem pridanu recenziu :) 18.04.2009 10:31 MichalSN
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (1988) Majitel: !GAS!
Přidáno: 13.9.2011 179 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1989) Majitel: jardafox
Přidáno: 6.3.2013 108 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.1.2011 168 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.9.2008 17910 Majitel 9.89 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.10.2008 3210 Majitel 9.87 Uživatelé