Recenze

10 Majitel

BMW řada 1 123d coupe

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 1, foto 1 BMW řada 1, foto 2 BMW řada 1, foto 3 BMW řada 1, foto 4 BMW řada 1, foto 5 BMW řada 1, foto 6 BMW řada 1, foto 7 BMW řada 1, foto 8
BMW řada 1, foto 9 BMW řada 1, foto 10 BMW řada 1, foto 11 BMW řada 1, foto 12 BMW řada 1, foto 13 BMW řada 1, foto 14 BMW řada 1, foto 15 BMW řada 1, foto 16 BMW řada 1, foto 17 BMW řada 1, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta bávo Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dreamer".

Jako první musím konstatovat, že auto je naprosto famózní a jsem s ním nad míru spokojen. Jedná se o BMW 123d Coupe bez M-paketu.

Vše začalo, když se na mém předchozím "miláčkovi" BMW 325i e46 r.v. 2001 začaly projevovat příznaky stárnutí. Začal jsem se tedy porozhlížet po něčem novém a jelikož mě velice baví a vyhovuje mi zadní náhon, navíc jsem byl maximálně spokojen s předchozím BMW, padla volba zase na BMW. Teď již zbývalo pouze vybrat modelovou řadu a motorizaci. Protože mám rád "sportovní" jízdu, pokukoval jsem po nějakém silnějším motoru v relativně "lehkém" balení, i když jednička není se svými téměř patnáctisty kilogramy zrovna žádná vychrtlá modelka. Zpočátku jsem o naftě nechtěl ani slyšet, prtotože jsem byl zvyklí na úchvatný řadový šestiválec (navíc nafta smrdí a ke sportovní jízdě nepatří), ale nakonec pod tíhou argumentu týkající se hospodárnosti, podpořené všude přítomnými pochvalnými chvalozpěvy na motor roku 2008 (23d), jsem polevil a jedničku s tímto motorem vyzkoušel. Testovat jsem chtěl hatchback, ale v BMW mi s politováním oznámili, že bohužel mají k dispozici pouze kupé (výborný marketingový tah). Souhlasil jsem a jakmile jsem viděl kupátko na vlstní oči, okamžitě jsem se zamiloval. Ve skutečnosti vypadá nesrovnatelně lépe než na fotkách. Je prostě nádherné.

V interiéru jedničky po faceliftu, který proběhl pro hatchback tuším v roce 2007 (v tu dobu bylo představeno veřejnosti současně kupé), již konečně materiály odpovídají jak vzhledem tak i kvalitou poměrně vysoké cenovce auta.

Motor mě v první chvíli nepřesvědčil svým zvukovým projevem při nastartování, ale hned po rozjetí se vše naprosto uklidnilo. Samozřejmě, nemůže a také ani nezní tak libozvučně jako řadový šestiválec, ale i tak jej lze považovat za nerušící a když se vytočí, tak i za docela příjemný. Tento motor má opravdu "hlad" po otáčkách a nádherně a sametově se vytáčí (zase platí, že řadová šestka je řadová šestka). Kapitolou samotnou je výkon a turbo díra. Kdo říká, že prodlevou netrpí vůbec, tak buďto kecá, nebo s tímto motorem nikdy nejel. Je pravda, že turbo efekt je minimalizován na minimum (díky použití technoligie twin turbo, kde menší je určené pro nízké otáčky a s narůstajícími otáčkama se vypne a jeho funkci převezme turbo větší), ale hlavně v nízkých otáčkách (pod 2000 ot.) je pořád trochu znát. S nárůstem otáček ovšem mizí. Rekce na plyn jsou bezprostřední (pokud se motor drží nad 2500 ot.), ale pořád to není frenetická odezva, kterou znají majitelé atmosferických motorů. Výkonu má motor na rozdávání (150 kW a 400 Nm) a táhne jako "blázen". :-) Ještě se mi nestalo, že bych potřeboval víc. Zrychlení z 0 na 100 km/h probíhá mezi 6,6s a 6,9s. Ale nejúchvatnější je, jak auto akceleruje prakticky na jakýkoli rychlostní stupeň, když otáčky přesáhnou hodnotu 2000 ot./min. a akcelerace pokračuje naprosto lineárně až k hranici 4500 ot. (i když motor točí až 5000 ot., nemá cenu motor takto vysoko trápit). Ve svém autě mám příplatkovou automatickou převodovku a musím říci, že s tímto motorem si nádherně rozumí a k jeho charakteru se velice hodí. Řazení je velmi rychlé a ve sportovním režimu drží otáčky nad výše zmiňovanou hranicí 2000 ot., kde je k dispozici plných 400 Nm. Velice příjemný je i manuální režim řazení. Jedinou vadou na kráse této šesti stupňové převodovky je strašně krátká jednička.

Řízení pracuje s elektronickým posilovačem, ale i tak je velice přesné, i když mnohem lehčí než v e46 a to především v nízkých rychlostech. S narůstající rychlostí se zpřesňujě a mírně těžkne. Podvozek je standardní (bez M-paketu) a i tak je poměrně tvrdý (na naše silnice je to dle mého názoru ideální volba). Auto krásně drží směr a k přetáčivosti ho řidič musí vyloženě přinutit (na mokru se situace ovšem radikálně mění a ke smyku dochází velice rychle ).

V autě nemám žádnou převratnou výbavu, pouze základní klimatizaci, rádio, tempomat (úžasný), automatická dálková světla a stěrače, bixenony a mkový tříramený kožený volant z jemné kůže (velice tlustý, ale strašně dobře padne do ruky a drží se naprosto úžasně). Barva černá jet black je nádherná, když je tedy zrovna čistá. Má bohužel tu nevýhodu, že udržet ji čistou je nadlidský úkol.

S autem mám najeto něco kolem 5000 km a jsem s ním maximálně spokojen. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 6,3 l/100km, ale když si dávám pozor, je opravdu možné jet i do 5,2 l/100km. Ovšem když se nechám unést, dokáže se spotřeba vyšplhat i na 9 litrů.

Silné stránky

Auto jako celek.

Slabé stránky

Barva JET BLACK (je pořád špinavá a je na ní vidět kdejaké smítko nebo škrábanec)

 

Novinky v recenzi

26.5.2009 14:04

FOTKY!!!

Tak jsem dneska rychle nacvakal pár fotek...:-)

25.5.2009 18:58

Fotky

Moc se omlouvám, ale fotky dodám až v následujících dnech.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 1 123d coupe

Další vozy BMW řada 1



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému.

praktičnost
10

Pro mě naprosto dostatečná.

prostornost
10

Pro mě naprosto dostatečná. Kufr větší než v hatchbacku, navíc mám vak na lyže a většinu času jezdím sám nebo ve dvou. Zadní sedačky jsou stísněné, ale zatím si nikdo nestěžoval.

jízdní vlastnosti
10

Perfektní!

jízdní komfort
9

Na standardním podvozku výborný, jenom runflaty občas mlátí, když přejíždím nerovnosti.

provozní náklady
9

Dle stylu jízdy.

výkon motoru
10

Fantastický.

spotřeba
9

Dle stylu jízdy.

hlučnost motoru
9

Bez problému.

kvalita sedadel
7

Sportovní by byly lepší. Při větším bočním přetížení by mohly držet tělo lépe.

brzdy
10

Výborný.

zavazadlový prostor
8

Pro mé potřeby dostatečný.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…