Recenze
BMW řada 1 120d (e87)
Technické info
Přezdívka auta BMW 120d Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:11000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 130 / 155 * kroutící moment [Nm]: 350 / 410 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.7 / 6.9 * maximální rychlost [km/h]: 228 / 238 * počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.8 / 7 *
Popis vozu
Koupeno jako druhé resp. třetí auto do firmy, jako rychlé řešení za dosluhující Mercedes W168. Auto si střídáme s přítelkyní, podmínka při nákupu byl automat, protože auto se bude z 99% pohybovat po městě v zácpách, kde je automat jasnou výhodou. Někdo z Vás si řekně, že automat do BMW nepatří, ale tyhle věci jdou mimo mě, život není jen na závodní dráze a ZF skříň je VÝBORNÁ!!
Proč zrovna jedničku, kterou neprávem mnoho lidí zatracuje jako nedospělej model značky? Protože to auto po 5 letech výroby má stále co nabídnout a v určitých věcech stojí nad konkurencí: zadní pohon, usazení motoru, velmi krátké převisy, hooodně tuhá karoserie, velmi ale opravdu velmi přesné řízení a podvozek rychlejší než motor.... na druhou stranu ale mnoho negativ: komfort, velmi málo vnitřního prostoru, nadváha (1450kg)...
Musím říct, že jsem tomu autu celkem dosti propadl, celej můj nedlouhý řidičský život jsem totiž prožil v SUV či jiných velkých a těžkých autech a první usednutí do tohoto vozu a pocitu absolutní vlády nad autem mě učarovalo, že s ním jezdím teď 95% času. Neskutečný jak to auto poslouchá na každé otočením volantu o centimetr a jaký zážitek si člověk odveze z jízdy a nemusí jet vyloženě kudlu aby si jízdu užil, asi nad tím "radost z jízdy" něco bude. Samozřejmě klasická koncepce svádí k driftům a podobne, bohužel se i u jedničky projevu to, co spousta lidí oprávněně u BMW kritizuje, auto je nastaveno na nedotáčivost a to uměle... Má to být údajně uživatelsky přívětivější pro začínající řidiče a pro nově příchozí k BMW od "normálních aut". Osobně tohle spolu s neustálým zvyšováním hmotnosti aut za cestu mezi "normální auta" z současného/minulého postavení značky BMW. Vůbec o soušásné politice BMW můžeme vést x hodin diskuze ale pravověrní fanoušci vědí jak to je bohužel. Problém s nedotáčivostí se dá vyřešit instalací tužších stabilizátorů hlavně tedy zadního, který je celkem směšně "tuhý".
Jinak barva je patagonia green metalic, což je jakási zeleno-stříbrná. Z výbavy mohu uvést jen takové věci jako bi-xenony, Proffesional rádio s AUX vsupem kde bydlí Ipod/Iphone, samozatmavovací zrdcátka, dual klimatizace.... prostě to nejnutnější co člověk potřebuje. Jak už jsem uvedl bylo to koupeno jako skladovka narychlo ale ničeho nelituju, aspoň tam nejsou další desetikilové zbytečnosti, nebo ultra drahý vestavěný navigace, který svoji cenu neomluví, vím o čem mluvím mám tu srandu za 74000 v ML a nutnost kupovat mapy za 3-4 tisíce + nulová variabilita jako prohlížení fotek, vstup MP3 atd... to je drahý i zadarmo :D pominu to, že Vám to stejně brzo někdo ukradne a zničí půl auta a pak se Vám bude u soudu smát......... :(.
Závěrem chci dodat, že jsem se nesnažil o nějakou recenzi, vím jak to tady chodí, jsem z toho i lehce otrávenej tak proč se snažit. Jedniček je tu navíc tolik, že to ani nemá smysl....
Jo ještě bych se rád vyjádřil k nesmyslu jménem RUN FLAT Pneu... tohle je největší kravina co mohly u BMW resp pneufirem vymyslet... Nevidím zde krom teda toho rádoby dojezdu ani jednu VÝHODU. Vemu to takhle: 16" gumy RFT co tam byly, vážej o 1,3kg víc než konvenční 16" 205/55 guma, tady se nejvíc dá šetřit spotřeba u rotujicích hmot. Další věc je komfort, který je výrazně postiženej, 16" 205/55 R16 jsou stejně pohodlné jako 225/40 R18 non runflat. V neposlední řadě Runflaty vydrží menší kilimetrový průběh, kamarád má na X5 contiky SSR 255/50 R19 a ty gumy sou po 20 000 v hajzlu a on neni zrovna závodník. Já na svém ML mám 265/35 R22 Pirelli a mám na nich už asi 28 000 a gumy jsou na 60% a námaha je nesrovnatelně vyšší + já sem na nich byl s SUV na okruhu :D :D :D. A ve finále jejich cena....
Silné stránky
Určitě fenomenální motor, který jezdí "zadarmo" a sílu má jak býk :D
Podvozek === klasika
Řízení === klasika
Brzdy
Tuhost karoserie
Hravost
Převodovka a její manuální režim
Příjemný volant, ale asi ho vyměním z ten z M-paketu
Po faceliftu příjemný kokpit
Slabé stránky
Komfort
Prostornost
Odskakování na většině českých silnic
Značná váha, ikdyž to v autě necítíte už mě to jednou pěkně vytrestalo. Když si uvědomím, že kamarádův civic 1.8 je o 200kg!!!!! lehčí další věc je ta, že BMW3 je už jen o 60 těžší.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Renocar Praha === zatím jen ty NEJLEPŠÍ zkušenosti, nutno ovšem poznamenat, že píšu po zkušenostech s Mercedes Chodov takže jsem silně ovlivněn. Ovšem ta parta co v Renocaru v Praze je zatím BOMBA.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto koupeno v Karlových Varech u spol. DYCOM jako skladový vůz za velmi ale velmi atraktivní cenu.
Úpravy
Jak už mě mnozí znají tak ani u tohoto vozu to nebylo/nebude jinak :D
První co jsem udělal, je že jsem na auto nechat dát dodatečně M-paket, který jsem koupil v Německu :-).
Dále vyměnil to odporné dřevěné obložení interiéru za Glacier Silber v rámci M-paketu.
Pedály Hartge.
Podvozek Hartge, který je o 25mm níž než série.
Karbonové křidélko na střeše.
Karbonové kryty zrdcátek.
Zadní rádoby difusor, který je v základu odporný nelakovaný plast jsme s přítelkyní 5 hodin potahovali karbonovou fólií, byl to mega porod ale efekt je výbornej, někdo řekne, že je to TUZING, ale mě a nejen mě se to libí. Další věc je ta, že BMW PERFORMANCE tenhle kus stojí 30 000.-. Když jsme to potáhli tak 3 dny na to se na EBAY objevil kousek za 380 eur :(((. Třeba na E90 je toho v karbonu na Ebay za směšné peníze TUNY.
BMW Performance style 269 kola, 7,5 a 8,5 palců, gumy Dunlop SP 01 225/40 R18. Přední 7,5 10,2 kg a zadní 8,5 10,6 kg BEZ GUM.
V plánu:
Hartge řídí jednotka na 220 Hp a 415Nm, stovka se posune tesně na 6.9,7.0 vteřin a maximálka na 240kmh.
Výfuk Eisenmann
Stabilizátory EIBACH
Karbonové přední Splitery
Dotáhnout interiér Hartge doplňky, tedy koberce, řadička, ruční brzda...
Brzdy BMW Performance 6 pístek Brembo vepředu a vzadu nevím kolik, ale asi 2 + vrtalné a drážkové kotouče na každé nápravě. Brzdy jsou dle ohlasů uživatelů hlavně o cca 2kg na každém kole lehčí než originál což je velmi důležitá vlastnost.
A hlavně širší gumy dozadu, protože i ty 225 na výjezdu hrabou...
Novinky v recenzi
AUTO NA PRODEJ
Cena je 405 000.- s DPH tzn +- 337 000 BEZ DPH. V ceně jsou 2 sady elektronů.... zimní 16" zánovní sada s Goodyear Ultragrip, Letní Dunlop sp01 v 18". Standardní podvozek BMW originál a na autě podvozek BILSTEIN. Najeto 27 000.-
Fotky série
Přidal jsem fotky, jak to bylo ošklivé když se to přebíralo....
Přidat názorDiskuse: BMW řada 1 120d (e87)
- AUTO NA PRODEJ!!!!! 07.06.2012 12:20 MarTin1
- Hartge 03.11.2010 12:31 slime.snake
- ML chip Brabus vs Carlsson 12.07.2010 02:07 jpor (RSKa)
- Anděl 08.04.2010 18:35
- Upravy 05.01.2010 13:40 pretekar
- Pěkný disky 04.01.2010 21:32 FRPE
- drevene listy? 13.12.2009 15:20 Feromonter
- Re: parádní auto 13.11.2009 19:52 Wiii
- Re: výfuk 24.10.2009 20:18
- výfuk 24.10.2009 12:46 Vampix(Diesel Power)
- Krasavec! 12.10.2009 15:32 v3jc3
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: super!!! 12.10.2009 11:48 ypsilon
- Re: super!!! 11.10.2009 20:44 Vampix(Diesel Power)
- Re: Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 20:42
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 19:55 MarTin1
- Re: Re: gratulace 11.10.2009 19:54 ypsilon
- Re: Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 19:54 MarTin1
- Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 19:50
- Re: gratulace 11.10.2009 19:49 MarTin1
- Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 19:47
- gratulace 11.10.2009 19:39 ypsilon
- Re: Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 19:31 Vampix(Diesel Power)
- Re: 8-7-7 11.10.2009 19:28 ypsilon
- Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 19:14 OS
- Re: Eno Nuno 11.10.2009 17:50 MarTin1
- Re: Líbí... 11.10.2009 17:49 MarTin1
- Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 17:47 MarTin1
- Servis :-))))))) 11.10.2009 16:00 berustina
- Re: Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 15:56 Vampix(Diesel Power)
- Re: Re: Re: super!!! 11.10.2009 11:29
Další vozy BMW řada 1
-
BMW řada 1 (2012) Majitel: MrBeranek
Přidáno: 25.7.2015 2410 Majitel 9.95 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2007) Majitel: MrBeranek
Přidáno: 27.3.2011 10610 Majitel 9.92 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2006) Majitel: Vietrak
Přidáno: 29.4.2011 319 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2009) Majitel: Mimas
Přidáno: 30.8.2010 3510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
BMW řada 1 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.3.2009 579 Majitel 9.90 Uživatelé