Recenze
Technické info
Přezdívka auta Audi A6 Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:102000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 2771 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Xoník".
A6 quattro, motor benzín 2.8 V6 30V, sedan v zelené metalíze. V roce 99 pro běžného čecha celkem nedostupné auto, s danou výbavou a motorizací překračující cenu 2mil. Kč. Dneska cena dobře vybavené fabie...
Výbava: 10x airbag, bi-xenonové světlomety, dvouzonová klimatizace, radio s CD changerem + reprosystém BOSE, solární střešní okno(na slunci pohání odvětrávání vozu=je v něm přijatelně i při vypnutém motoru), integrovaný telefon, vyhřívané sedačky, parkovací asistent, dvojitá okna(míň hluku a slunečního záření), interiér tmavé dřevo, alu kola 18palců
Moje předchozí auto byl VW Passat se stejnou motorizací, a i když jsem při výběru tohoto auta pokukoval i po 2.5 V6 TDI, nakonec vyhrála osvědčená kvalita. Dalšího passata už jsem moc nechtěl, takže připady v ůvahu jen zbylé 3 koncernové vozy stojící na této platformě - tedy A4, A6, a superb. Nic proti škodovce, ale vyrábí se jenom s předním náhonem(do kterého už bych nešel, už jsem si s passatem zvyknul na čtyřkolku), a pak jejich ceny byli vzhledem k motorizaci a výbavě(naftový čtyřválec a sotva základní elektrická výbava)nepřiměřeně vysoké, jak už to u škodovek v ČR bývá. Nakonec jsem zvolil A6, jelikož v tom jezdim převážně sám, tak "stačil" sedan(ale při sklopených zadních sedačkách tam převezu NEROZMONTOVANÉ jízdní kolo, takže...). Jak už to u ojetin bývá, nemůže člověk chtít vše, a tak když se objevilo v hledáčku toto auto, obětoval jsem požadavek automatu, který se jinak k vozům této kategorie bytostně hodí, stejně jako sedačky v kombinaci kůže/alcantra, které nemají žádnou nevýhodu, ale ber nebo nech...
Motor je kapitola sama pro sebe, jeho největší výhoda je v jednoduchosti - nemá žádné turbo, na dnešní poměry minimum elektroniky, takže oprávněně dostal přídomek "nezničitelný". Výkon a kroutící moment je přiměřený objemu 2.8 litru, a autu uděluje důstojné jízdní vlastnosti, protože přecejenom vůz má 2tuny. Samozřejmě osmiválec by si s autem hrál víc, na druhou stranu na silnice plné fábií HTP a octávii TDI a 1.8T to bohatě(přebohatě)stačí, i když pravda je že s novou octavií RS (alias turbo pro všední den) už problémy mám.
Spotřeba motoru je vzhledem k objemu a lokalitě(Praha a dálnice)výborná, pohybuje se 10-12l/100km, ovšem při používání V-Power Racing 99+ se dá dostat i na 8,8l, což je nádhera když vemu že 1.8T si vemou to samý, podle zkušeností známých běžně kolem 11l, ale jede to míň, a má to jenom 4hrnce :-(
Pohon quattro asi nemusím moc rozepisovat, to k audi patří, a je to věc která funguje každou vteřinu co se to auto hýbe, kdo si myslí že je to dobrý akorát na hory nebo na mokro, tak se šeredně plete, protože koncepce pohonu je poznat na jakémkoliv povrchu, tedy i suchém, koneckonců BMW a MB vědi proč dělaj zadní náhon...
Jinak na autě je vidět že si s tím někdo vyhrál, všude je plno zlepšováků a drobných doplňků, které však významně zlepšují pobyt v autě(solární střešní okno), nebo jízdu samotnou(při plné akceleraci se odpojují všechny zbytečné zátěže motoru - klima a pod...). A je jedno jestli jde o výklopné kapsy dveří, osvětlení středového panelu, nebo bohaté úložné prostory v zadních podbězích atd...
Je zajmavé že auto je i přes značnou unifikaci dílu odlišné od koncernových sourozenců, sice něco je v rámci šetření použito z koncernového skladu(především to co není vidět), celkově však je kvalita někde jinde než u VW nebo Škody. Koneckonců jinak to ani nejde, Audi se podařilo zařadit do tzv. segmentu premiových značek, kde musí neustále svádět boj s konkurencí BMW a MB, tudíž těžko může přijít s kvalitou spracování VW nebo Škody - nic proti nim, vw i škodovku jsem měl, ale těžko si představit porovnávat passata třeba s Mercedes-Benz C classe, nebo superba s BMW řady 5, byť jde papírově o soupeře. Závěrem jen dodat že sám jsem patřil k těm, co tvrdili že passat a a4 pojedou stejně, protože to má stejnej základ, ale po přesednutí z passata do pár a4, a nakonec do a6 musim zkonstatovat že to fakt rozdíl je.
Silné stránky
silný motor(turbotraktorobijec)
dobrá výbava
spolehlivost
pohon všech kol
prostornost a reprezentativnost
příslušnost k prémiové značce
Slabé stránky
nemá to automat :-(
nemá to sedačky alcanta/kůže :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
poruchy žádné, jen běžné servisní prohlídky, stačí do toho lít benzín, olej a udělat jednou za 120tis km rozvody, a je to nadosmrti
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Jarov, max. doporučení
Přidat názorDiskuse: Audi A6 Audi A6 quattro 2.8 V6 30V
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:49 ZiP2150
- Re: krásná co dodat 28.03.2008 00:54
- Re: A6 2.4 quattro 28.03.2008 00:54
- A6 2.4 quattro 10.03.2008 18:30
- krásná co dodat 30.09.2007 17:45
- krásný 02.09.2007 18:08
- Re: Re: Re: Re: kvatro 31.08.2007 21:52
- Re: Re: Re: kvatro 31.08.2007 21:46
- Re: Re: Re: kvatro 31.08.2007 20:37
- Re: Re: kvatro 31.08.2007 19:32
- Re: Re: kvatro 31.08.2007 11:50
- Re: kvatro 31.08.2007 11:49
- Re: Pěkné 31.08.2007 11:48
- Re: A6 31.08.2007 11:46
- Re: Hodnotenie 31.08.2007 11:46
- Re: bude 10b 31.08.2007 11:45
- Re: kvatro 31.08.2007 11:08
- bude 10b 31.08.2007 11:07 lorenzlubos
- 2,8 quattro 31.08.2007 10:42 Hanss (MoDo Team)
- Hodnotenie 31.08.2007 08:13 2.0VTEC
- A6 31.08.2007 08:13
- Pěkné 31.08.2007 07:14
- kvatro 31.08.2007 06:55
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2009 319 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Audi A6 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2007 409 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Audi A6 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.6.2010 98 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Audi A6 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.11.2010 28 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Audi A6 (2003) Majitel: Huďas
Přidáno: 11.12.2010 39 Majitel 9.07 Uživatelé