Recenze
Audi A6 2.5 TDI Quattro Tiptronic
Technické info
Přezdívka auta Audinka Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:138000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2496 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 434 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Když se psal rok 2006, koupili jsme do rodiny ojetý VW Passat B5 2.5 TDI 110kW. Původně jsme chtěli 1.9 TDI 81kW, pak PD 85kW, ale volba padla na šestiválec. Proč? Krásný zvuk při vytáčení zněl úplně jinak než jeho dunící kolegové jedna-devítky. Asi po roce užívání jsem začal brouzdat po netu a trošku jsem se zděsil, co vše špatné jsem na ten motor našel. Měli jsme verzi AFB čili první verzi která měla údajně trpět na všechno. Fakt je, že jsme s autem najeli 100t km (měl 144t v době koupě), kdy asi největší závada byla porucha jednotky ABS. Proč to píšu? Abyste pochopili můj postoj k motoru 2.5 TDI V6. Rekord byla spotřeba 4.8 l/100 (rovina asi 30km), chorvatsko asi 6.2 l/100 (plně naloženo), dlouhodobý průměr 8 l/100 (70% město), zdůrazňuji že šlo o předohrab a manuál. Zde se zakotvila láska ke koncernu VW. Střízlivý vzhled interiéru, kvalitně zpracovaný každý detail, reprezentativní zevnějšek, německá preciznost. Zpět k Audi. Po asi půl roce rozhodování, zda do ní jít (cena dílů atd..) a brouzdání po inzerátech, jsme vyloučili jet pro auto do Němec, i kvůli vzdálenosti ale ceny už nebyly tak velice nízko jak v roce krize 2008, museli jsme výběr omezit v podstatě na 2 vozy. 1 bylo Audi A6 od soukromého prodejce 3.0 V6 benzin Quattro Manuál 186t km najeto, který jsme chtěli dát do LPG a potom Audi A6 2.5 TDI V6 Quattro Tiptronic 118t km najeto, z TOP CENTRUM CAR v Kyjově v rámci programu Auto-Plus. Cena byla u obou takřka totožná. Pro benzin hrála jednoduchost atmosférického motoru, výbava, jako BOSE repro, kožené sportovní sedačky atd.. Pro Nafťák spotřeba, garance auto-plus, o 70t km méně najeto. Oba vozy měly servisní knihu a 1. majitele. Za 2t čekaly nafťáka rozvody, benzin by čekalo asi LPG (oboje stejná investice). Nicméně po uvážení, že se radši zajedeme podívat do Kyjova a do Mostu (na 3.0 V6) ne, protože jsme měli strach z prodeje od soukromníka. Jestli to byla chyba nebo ne.. Doufám že ne, i když v zimních měsících bych rád poslouchal zvuk benzínového šestiválce, než naftového :-) Přijeli jsme do Kyjova, auto naleštěné, chytlo na drb, a jela se testovací jízda. S automatem to byl boj, nicméně mi auto půjčili i přestože mi bylo tenkrát 20 let. Dojem byl velmi dobrý, auto hned topilo, akcelerace lepší než u Passata (22 kW + bylo znát) i když je Audi těžší. Hned topilo, vše fungovalo, zvuk motoru byl pěkný, nic neklepalo. Bylo nám řečeno že na auto jsou 2 zájemci. Řekli jsme, že o auto máme vážný zájem a řekli nám že se ten, co měl zájem, už neozval. Když jsme pro auto jeli, vzal jsem si oblek aby to nějak vypadalo. Přijeli jsme, dostali jsme instruktáž co a jak k autu, dokonce jsme dostali k autu 17" letní elektrony se zánovním pneu, o čemž nebyla při koupi řeč! Podali jsme si ruce a sedl jsem do Audinky a ten pocit nikdy nezapomenu. Pocit bezpečí, suverenity, důvěry, štěstí.. Interiér jak nový, rodiče jeli přede mnou Passatem a já za nimi Audi, byl to zajímavý pocit. Jeli jsme pomalu, auto se houpalo, připadal jsem si jak v A8 (to jsem v ní nikdy nejel). Uchvátilo mě hlavně repro, i když není BOSE je o třídu výš oproti Passatovi (díky subwooferu). Jízda super, auto má xenony, vyhřívané sedačky, automaticky zaclonitelná zrcátka proti oslnění atd.. Quattro drží auto jak přibité na silnici, v nejhorším případě zasáhne ESP. Spotřeba se usídlila teď v zimě na 10 l/100 (70% město), v létě je 8,5 l/100, okresky 7,5 l/100 a dálky pod 7 l/100, což si myslím že skoro na 2t auto v automatu a Quattru je moc pěkné :-) Nyní, když píšu tuto recenzi uplynulo 10 měsíců, 20t km a na autě prasklo pár žárovek, levá lišta řidiče nestírá jak má, ale to je ve výčtu závad vše! A myslím, pokud se k autu budeme chovat jak k Passatovi, tj. s láskou, zůstane to tak i do 240t km :-) 2.5TDI není rozhodně špatný motor. Nesmíte být ovšem prase a mít štěstí na předchozí majitele, kteří prase nebyli též ;-)
Silné stránky
Určitě v prvé řadě systém pohonu všech kol Quattro. Předchozí VW Passat kombi B5 2.5TDI 110kW měl přes těžkou příď velký sklon k přetáčivosti. S Audi jedu stejnou zatáčku a auto je jak přibité, velmi velmi dlouho je neutrální, protože jsem s autem ještě nejel nadoraz, ještě se mi ho v podstatě nepodařilo "utrhnout" a to jsem byl i na Ecce Homo Šternberk a dával si to do kopců :-) Opravdu neuvěřitelné. Nevěřil jsem, jak moc Quattro udělá, ale za tu vyšší spotřebu to určitě stojí. Kola se v podstatě neprotočí, dokonce mi to chybí :-) Další silná stránka je Tiptronic. Zprvu jsem měl strach, s autem jsem jel sám z Kyjova přestože jsem automatem nikdy nejel, ale člověk si zvykne poměrně rychle, mně stačilo těch asi 100 km :-) Zpočátku mi dělalo problém si zvyknout že převodovka cca do 35km/h "klouže" je to dáno převodovkou s hydroměničem, auto se zdá že nejede, z křižovatky se sotva vlečete :-) ale je to subjektivní a hlavně je to udělané kvůli plynulosti jízdy, auto na jedničku na dvojku při ubrání plynu vůbec necuká, u bývalého passata na "kamioňáckou" jedničku při ubrání plynu jsem letěl skoro proti airbagu :-) Při koupi auta s Tiptronicem buďte velmi obezřetní, NESMÍ ani trošku cukat, jinak je problém, a jakmile auto koupíte, neváhejte okamžitě vyměnit olej v převodovce (KAPS Kojetín-experti), protože Audi deklaruje že převodovky jsou bezúdržbové, což je samozřejmě blbost. Třením se uvolňují jemné částečky v převodovce a může se stát že při výměně (při které se můžete na celý proces podívat) uvidíte velké množství kovových částečků, které v převodovce neudělají nic dobrého. Jinak je hlavně kick-down návykový, tak rychle podřadit s manuálem bych asi nezvládl :-) Klidně i z 4 na 2. Mohla by jen být více stupňová než 5, v novější A6 C6 je ale Tiptronic již 6-ti stupňový. Za příplatek je i ovládání na volantu což je velice návykové, když máte řazení jak F1 :-)
Další silná stránka je motor, ačkoliv diesel, hlučnější, dynamika je velmi dobrá, oproti 110kW verzi je menší turboefekt (i díky Tiptronicu), spotřeba na dálkovou kolem 7 l/100 přestože to je Tiptronic a Quattro.
Slabé stránky
Auto slabých stránek nemá moc, jsou to spíš takové drobnosti. Mezi slabé stránky patří motor, obecně 2.5TDI, což je známá věc. Ptáte se, proč jsem šel tedy zrovna do něj? Předchozí auto byl Passat 2.5TDI 110kW AFB (První verze motoru), auto bylo koupeno v Porsche Brno, najeto 140t km po 3 majitelích z toho 2 firmách. Prodávali jsme ve 240t km, motor byl troufám si tvrdit ve VEELMI dobrém stavu, nebyl problém jet chorvatsko za 6.2 l/100 při plně naloženém autě. Kdo tvrdí že taková spotřeba s V6 TDI není možná ať mi nevykládá pohádky a radši se podívá, co s tím autem má!
Všeobecná rizika tohoto motoru jsou známá - vydření vaček ("lék" - Okamžitý přechod z Long Life 30t km intervalu na klasický 15t km, nevytáčení motoru za studena), turbo (velmi pomáhá ho "chladit" jak přijedete, po zátěži, nechat motor běžet minutu než ho zhasnete), 110kW verze trpí na váhu vzduchu BOSCH, 132kW již má HITACHI bezproblémovou. Vstřikovací čerpadlo VP44 bohužel je neduh, který odchází už od 150t km, ovšem s Passatem ani po 244t km v pohodě, jak říkám, tento motor je o údržbě, když se k němu chováte (a předchozí majitel nebyl prase), bude vám sloužit ;-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsme servisovali nejdříve v PORSCHE Olomouc, posléze (po procitnutí) auto servisujeme v TOP CENTRUM CAR Kyjov (I přes vzdálenost). V PORSCHE se k nám chovali typicky čecháčkovsky. Asi mají zákazníků dost a když k nim jde někdo udělat rozvody na V6 TDI za cirka 20t kč, je to jako by přijela Š120 na výměnu oleje. Jednání velmi odměřené , určitě to mnozí zažili, bylo nám řečeno, že jsou načaté i kladky a že by byla dobrá výměna, sakum prásk to vše vyšlo na 33t kč. Jelikož jsme před rokem v tom samém servisu dělali ve 240t km rozvody i u našeho bývalého Passata 2.5TDI 110kW, taky nám byla doporučena výměna všech kladek, napínáků atd. z čistě "preventivních" důvodů, nutí se mě to zamyslet, proč Audi nepíše do servisních úkonů po 120t i krom výměny rozvodových řemenů i veškeré kladky, napínáky a klínový řemen... Na pravidelnou inspekční prohlídku jsem jel již do Top Centrum CAR Kyjov a opět skvělé jednání, už si nás i pamatovali, auto přistavili krásně umyté, zatímco jsem si seděl v nejnovější RS6, už se ke mně vrhali prodejci a všemožně mi říkali kompletní informace o voze atd.. V Olomouci raritka.
URČITĚ DOPORUČUJI VYMĚNIT S ROZVODY I TERMOSTAT. V zimě si ušetříte mnoho starostí :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno v TOP CENTRUM CAR Kyjov, autorizovaný prodejce a servis vozů VW a Audi. Musím vyzdvihnout toto místo, protože jednání a vše spjaté s koupí vozu mne dostalo. Všichni k nám byli neuvěřitelně slušní, nemohl jsem tomu uvěřit že takoví lidé ještě žijí. Prodejce Auto-Plus pan Petr Dvořák se k nám choval, jak kdybychom kupovali nový vůz, ve všem se nám snažil vyjít vstříc a dokonce jsme dostali slevu 20 000,-. Všem toto místo určitě doporučuji, nejen ke koupi vozu ale i k servisování.
Výbava
0G7 Tiptronic
0GE Exhalační předpis EU3
0JN Váhová třída "13" pro přední nápravu
0YS Váhová třída "17" pro zadní nápravu
1BA Odpružení/tlumení, standard
1KD Kotoučové brzdy zadní
1LG Kotoučové brzdy vpředu
1MU Kožený sportovní volant s airbagem s Tiptronic
1N1 Řízení s posilovačem
1SA Bez přídavné spodní ochrany pohonné jednotky
2K1 Zesílený nárazník
3FA Bez střešního okna (plná střecha)
3HA Bez kožených dílů
3NZ Zadní sedadlo nedělené, opěradlo dělené a sklopné
3PF El. výškové seřizování obou předních sedadel
3Y0 Bez stahovací ochranné sluneční clony
4GH Vrstvené čelní sklo tónované s barevným pruhem
4K4 Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
4KC Boční a zadní okna tónovaná
4UE Airbag pro řidiče a spolujezdce
4X4 Boční airbag vpředu a vzadu s hlavovým airbagem
5D1 S frekvencí od 433,92 do 434,42 MHz
5TM Dekorační obložení - hliník káro, šedé šedé
6R0 Zakrytí řadící páky pro automat. řazení
6XK Vnější zpětná zrcátka, s automatickým stmíváním, elektr. sklopná/nastavitelná/vyhřívaná
7K0 Bez kontroly tlaku v pneumatikách
7Q0 Bez navigačního přístroje
7X0 Bez pomocného parkovacího zařízení
8ED Bifunkční hlavní světlomety s xenonovou technikou pro pravostranný provoz
8GU Alternátor 140A
8Q3 S dálkovou regul. polohy světlometu, dynamická, automatická (reguluje se při jízdě)
8Z5 Chlazení motoru - provedení 1
9Q2 Multifunkční ukazatel
C9B Disk z lehké slitiny 7J x 16
E0A Žádné akční provedení
F0A Žádné zvláštní vozidlo, standardní provedení
J1G Baterie 450A (92Ah)
MR1 6-vál. diesel 2,5 L/132 KW(24V) TDI, VE-P Agregát: T1K/T5T
Q1A Normální sedadla vpředu
T5T 6-vál. diesel 2,5L Agregát: 059.B
U1C Přístrojová výbava s km/h, hodiny, otáčkoměr, denní počítadlo km a dodat. přístoje (Volt, teplota oleje)
X1F Prodejní program ČESKÁ REPUBLIKA
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2009 319 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Audi A6 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2007 409 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Audi A6 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.6.2010 98 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Audi A6 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.11.2010 28 Majitel 9.39 Uživatelé
-
Audi A6 (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 239 Majitel 8.94 Uživatelé