Recenze
Audi A6 2.5 TDI quattro
Technické info
Přezdívka auta Audi A6 Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:122000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kaplan888".
Nasa A6-ka je modelovy rok 2004 kedze bola predana 17.12.2003 na Slovensku a my sme sa stali druhymi majitelmi tohto auta. Kupili sme ju v lete 2007 kedy mala najazdenych cca 70000km vsetko podlozene servisnou knizkou a takisto preverena historia v porsche inter auto kde bolo auto po cele roky servisovane.
Ide o sedan tmavomodrej metalizy s vybavou standardnou pre tuto triedu aut.Take najviac viditelne co auto nema je kozene calunenie a navigacny system. Za to ma priplatkove radio s integrovanym CDmenicom na 6cd, sportove sedadla (zlepsene bocne vedenie), xenonove reflektory, 8x airbag a mnoho dalsieho co nie je uz nicim vynimocnym v tejto kategorii.
Po motorickej stranke ide o stary znamy 2.5 V6TDI s vykonom 132kW, ktory je mnohymi mechanikmi zatracovany priam az vysmievany. Avsak v mojom pripade ide o jeden z poslednych kusov, ktore sa predavali a ide o verziu 132kW, ktora bola vraj vylepsena oproti ostatnym slabsim verziam, ktore boli natolko poruchove. Urcite bude na tom nieco pravdy ze koncern VW mal uz aj lepsi motor, ale ja si zatial stazovat nemozem (klopem na drevo)lebo okrem planovanej vymeny rozvodov nebol zatial ziaden problem.
Co sa tyka prevodovky toto auto je vybavene 6-stupnovym manualom, ktory sa mozno uplne 100% nehodi k V6 dieslu (najma kvoli traktorovej jednotke)ale je rozhodne spolahlivejsi a tiez ekonomickejsi ako vtedajsi automat.
Quattro- kapitola sama o sebe. Potom ako som jazdil na aute 4x4, tak mam jasno v tom, ze uz chcem len auto, ktore budu mat pohanane obe napravy. Je uzasne ked v zime na snehu pridate a nic sa neopresmykuje a vy len idete. Samozrejme treba vyvratit famy, ze s autom 4x4 mozno uplne vsetko. Takisto ako s pohananym predkom alebo dokonca zadkom sa mozete utrhnut, tak aj s 4x4 sa smyknete akurat o trosku neskor.
Silné stránky
Priestor-najvacsia deviza "ponorky" je neskutocny vnutorny priestor, na ktory sa vtedajsi konkurenti vobec nechytali a maloktory konkurent i z dnesnej produkcie je taky priestranny.
Quattro-pocit istoty a bezpecia aj ked nie neobnedzene ale predsa vo zvysenej miere, skvela trakcia.
Jazdne vlastnosti-napriek trosku tazsiemu predku su jazdne vlastnosti skvele aj vdaka prednej naprave, ktora je zlozena z viacerych ramien, co je zial dvojsecna zbran.
Motor-pokial sa dostane do zaberu tak skvele taha, samozrejme ako kazdy diesel je to iba v urcitom pasme ale o sviznej jazde sa da hovorit od 1800-3800 otacok/min
Spotreba-na to, ze ide o velke, relativne silne auto s pohonom 4x4 tak aj spotreba je prijatelna , ktora sa pohybuje medzi 8-10 l/100km
Pohodlie-toto auto je skutocne velmi pohodlne a idealne na prekonavanie nejakych dlhsich tras mimo mesto najlepsie na dialnici
Audio- napriek tomu, ze nemam Bose, tak zvuk je skvely aj vdaka subwooferu, ktory je v kufri. porovnaval som s Bose v mazde6 alebo aj MB CLK Harman Kardon a ten zvuk oproti mazde bol ovela plnsi a pri CLK bol aspon taky...
Slabé stránky
Zvuk-motor ma dost vyrazny zvuk aj ked v kabine to vobec nepocut, ale benzinovy sestvalec znie ovela lepsie. Ale to sa tyka podla mna vsetkych naftakov a dokonca by som povedal, ze tento motor ma sice vyrazny zvuk ale zaroven je mohutny v kladnom slova zmysle, kde citit a pocut jeho silu.
Jednotka-uz spominana manualna prevodovka je fajn ma presne drahy, ale ta jednotka je des... to je naozaj ako na traktore, ale takym uspokojenim je, ze tiez sa to netyka len tohto dieslu.
Zohrievanie-relativne dost jazdim po meste a kym sa toto auto v zime zohreje tak vacsinou uz pridem tam kam som potreboval.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pri 110 000km vymena rozvodov aj ked je planovana az pri 120 000 ale zacal piskat klinovy remen, tak uz sa to cele vymenilo trosku skor.
Potom boli take drobnosti typu: vypalil sa reproduktor parkovacieho senzoru, pokazil sa zamok na kufri, ale nic vaznejsie tam nebolo.
Inak len bezny servis olej+filtre... odkedy mam auto, tak uz nieje meneny olej kazdych 30 000km ako je predpisany longlife ale kazdych 15 000 co si myslim, ze tomu autu moze len prospiet.
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2009 319 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Audi A6 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2007 409 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Audi A6 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.6.2010 98 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Audi A6 (2003) Majitel: Huďas
Přidáno: 11.12.2010 39 Majitel 9.07 Uživatelé
-
Audi A6 (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 239 Majitel 8.94 Uživatelé