Recenze
Technické info
Přezdívka auta Altea Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 103 / 125 * maximální rychlost [km/h]: 205 / 215 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7 / 6.7 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "pixie1".
Auto som kupil ked malo 7 mesiacov ako predvadzacie vozidlo importera. V skutocnosti na nom vsak jazdil len jeden clovek, sef nejakej divizie seat import. Malo najazdene 22tis km a dostal som zlavu 35 percent z originalnej ceny vozidla. Ja som s autom odjazdil uz 110tis km a viac menej som spokojny.
Auto som kupoval hlavne pre vyhodnu kupu a pre to ze mam 206cm na vysku a v Altei mam kopu miesta nad hlavou.
Okrem toho sa mi altea velmi pacila a po prvej jazde(prdchadzajuce auto malo 75koni) a zoslapnuti plynoveho pedalu na podlahu som po nej velmi tuzil. Aj po 4 rokoch ma stlacenie plynoveho pedalu vie prekvapit a prebrat. Napriek tomu ze vyzera rodinne je to dravec a aj ked mam prave sportovu naladu tak sa malokedy dostanem cez 9litrov na 100km. Pri beznej prevadzke 70%mesto, 30%mimo mesta mam spotrebu 6,7litrov. Olej vydrzi cely servisny interval 15tis km ale pre istotu vzdy po 10tis 3dl dolejem.
Silné stránky
Pekelny vykon motoru, tvrdy podvozok, vyborna stabilita na ceste, dobre rieseny priestor.
Na rozdiel od ostatnych recenzentov hodnotim stierace ako dobre vymyslene, nikto mi za ne nemoze strcit letaky, nikto ich neukradne a v zime sice nezastavuju kvoli snehu az v stlpiku ale rychlo sa naucia po kial je utaceny sneh a zastavuju o kusok skorej. Po odstareni snehu im to potom chvilu trva kym zistia ze uz tam nie je
:)
Slabé stránky
Velky odpor vzduchu - vyssia spotreba pri vysokej rychlosti.
Zly vyhlad cez predny stlpik.
Spiatocka svieti iba ako slabe svetielko uplne na spodu zadneho naraznika. V kombinacii s foliami nie je pri cuvani do zadu vobec nic vidiet.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prvu zavadu som mal pri cca 45 tis. Zasvietila kontrolka airbagov, po resetnuti palubneho pocitaca zhasla (kto vie co tomu bolo)
Dalsiu zavadu som mal pri 77tis, pokazila sa klapka nasavacieho potrubia, vymena po zaruke stala tusim okolo 4tis.
Pri 95tis som mal zavadu na oko vaznejsiu, cestou na dovolenku nieco prasklo a za mnou sa vyvalil husty cierny dym (ani nebolo vidiet cez zadne sklo), auto rychlo stratilo vykon a ledva sa docukalo do najblizsieho servisu pri meste Gospic, miestna dedinska autoopravovna mi ukazala potrhany kryt motoru a zlomeny spoj hadice od intercooleru (dosledok nevsimnutia si odvodnovacieho kanalu na pohode cca mesiac pred tym) Oprava vysla na 20eur ale neskor som si hadicu musel este sam utesnit pretoze jemne prepustala. V orginal servise mi chceli hadicu vymenit aj z celym intercoolerom (cez 500eur) od vtedy do original servisu nechodim :)
Dalsia zavada zacala niekde okolo 116tis, pri rozbiehani auto sklbalo v rozmedzi otacok 1800 - 2800, v servise mi vymenili spojku a dvojhmotny zotrvacnik, neskor aj silentbloky motora a problem pretrval. Kedze som stratil nervy tak som sa vybral do (podla internetovych referencii) najlepsieho servisu v cechach kde mi zistili netesnost v hlave motora (prefukovanie okolo vstrekovacej trisky) a vyriesili to zabrusenim trisiek. Pri tej prilezitosti mi trisky vycistili ultrazvukom a nastavili. Okrem toho mi upgradovali sw riadiacej jednotky cim sa vyriesil problem teplych startov (pri starsej baterke a teplom motore auto najskor 5 sekund toci kym nastartuje) a spravili chiptuning na 170k. Odchadzal som mimoriadne spokojny a o 500eur lahsi. Auto od vtedy jazdi ako raketo a motor je znatelne tichsi a kultivovanejsi.
Pred 3 mesiacmi mi zasvietila kontrolka airbagu, po napojeni na wag viem ze ide o bocny sofersky airbag (vraj ide o znamu chybu kabelaze ale momentalne to neriesim) takisto prevodovka bude potrebovat udrzbu - jednotka a spiatocka ide tazsie zaradit, takisto zatial neriesim
Auto sa da pouzit ako karavan
Pri sklopeni zadnych sedadiel vznikne rovna plocha vdaka dvojitej podlahe kufra. Pre tuto plochu mam pripravene matrace cim vznikne mensia dvojpostel a v aute sa da pohodlne prespat :) Nerad staviam stan a na letnych festivaloch ked ludi vyhana slnko ja len nastartujem a necham to cele na klimatizaciu.
Další vozy Seat Altea
-
Seat Altea (2010) Majitel: Aischylos
Přidáno: 20.7.2010 5210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Seat Altea (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.3.2010 269 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Seat Altea (2005) Majitel: paja1980
Přidáno: 17.2.2011 68 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Seat Altea (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.11.2009 210 Majitel 8.13 Uživatelé
-
Seat Altea (2011) Majitel: Taibr
Přidáno: 21.10.2017 48 Majitel 8.00 Uživatelé