Recenze
Seat Altea 1.4 63kW Reference
Technické info
Přezdívka auta Julietta Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:22000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 / 70 * kroutící moment [Nm]: 132 / 150 * maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 409 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Předem bych chtěl říct, že jsem původně ani neuvažoval o brzké výměně mého předchozího auta - fabie za něco jiného. Byl sem se spíš jen podívat, seaty mě vždy lákaly, protože je máme v rodině, na novou Ibizu ST a nezávazně si vyslechnout nabídky a pouvažovat.
Po příchodu k dealerovi mě byla nejdříve představena ona "delší" Ibiza (mimochodem moc pěkný vůz) a byl sem si ji i projet. Moc se mi zamlouvala a já začal celkem uvažovat o jejím zamluvení. Poté mi však ještě bylo nabídnuto usednutí a projetí ve faceliftové Altee abych prý mohl "porovnat" ten rozdíl.
Ač nejsem moc příznivec podobných obratů musím říct, že si mě získala už na první pohled. Dívala se na mě svým zkoumavým pohledem a na první pohled sem mohl okem pohladit nádherné křivky exteriéru, pro mě vynikající poměr délka-šířka-výška, nádherný čumák a ještě hezčí "záď". Uvnitř pak na pohled příjemný interiér, vnitřní prostor plný odkládacích prostor a konec konců i pěkná barva. Prostě připomínala takový menší tank. :-) Musel sem chtě, nechtě uznat, že oproti Ibize se to nedá po asi žádné stránce srovnat. Tím spíš po projížďce, kterou dealer nabídl v délce asi 30km. Jasně, nejde tu srovnávat vůbec nic, jiný je podvozek, velikost kol i rozvor a celková váha, ale je to opravdu veliký rozdíl. Na silnici seděla jako přibitá, nenakláněla se, prostě radost s ní jet. Ne, že by Ibiza jela špatně, perfektně držela zatáčky, i podvozek pěkně tlumil nerovnosti, ale proti Altee to nesneslo srovnání.
Dealer si mezitím prohlédl mou Fabii s tím, že by ji vzali na protiúčet, když jsme přijeli a já si vyslechl cenu za kterou by ji odkoupili (+100K) a cenu Altey (-300000) a další firemní výhody co přidali a věci co domontovali zdarma nebylo co řešit, nabídka se nedala odmítnout a já podepsal smlouvu na novou Alteu 1.4 63kW ve výbavě Reference + paket Drive + zdarma parkovací asistent, vana do kufru, síťový program a textilní koberečky. Dodatečně mi ještě byly odpuštěny poplatky za vyřízení leasingu, odhlášení starého a přihlášení nového. Suma sumárum jsem jeden den podepsal smlouvu a za 3 dny si přišel pro auto už na značkách (a ušetřil asi 5000). Příjemné.
I.etapa - první dojem
Teď tedy k autu samotnému. Je pořadí již mé třetí auto, jak už bylo řečeno je to Altea 1.4 63kW ve výbavě Reference - což je střední výbava (ESP, ASR, asistent rozjezdu, 6 airbagů, kontrola tlaku pneu, rádio s MP3, kliky a lišty v barvě). Drive paket - multifunkční volant, corner mlhovky a 16" litá kola. Dále bylo zdarma domontován parkovací asistent, síťový program, defend lock a textilní originální koberce. Barva Balea metalíza.
Auto mám necelý měsíc a stále se ještě postupně seznamujeme navzájem :-) Musím objektivně říct, že sem se trochu tohoto motoru bál, prvních asi 500km mi dávalo za pravdu, při zapnuté klimě ne, že by nejel, ale spotřeba bez problému ve městě atakovala 9l a mimo město 7-8. Nyní po přibývání km je už veliký rozdíl, motor si už "sedl" a ani zapnutí klimatizace mu nebrání aby dodržoval bez větších problémů limity (fakt ale je, že sme jeli max ve 3 s prázdným kufrem). Pokud je klima vypnutá, tak vůbec problém není. Spotřeba mimo město mezi 6-7 a ve městě 7-8 což jde.
Zatím můžu jen říct, že jsem velmi spokojen jak co se týče jízdních vlastností (kdo by asi nebyl proti fabii, že?) i co se týče designu a ergonomie interiéru. Pravda je, že byly celkem často, hlavně ve dveřích užity tvrdé plasty, ale to mi zas tak nevadí, nemám důvod si je poškrábat. Sedačky jsou perfektně tvarované, volant skvěle padne do ruky, ovládání rádia a počítače na něm, vše je dobře dostupné, spousta odkládacích přihrátek, držáky nápoju, prostě velmi dobře řešeno. Exteriérově opravdu autu nemám co vytknout, moc se mi líbí a není na něm moc k změnám.
II.etapa - seznamování
Tak zhruba po 2 měsících s autem si dovolím další postřehy :-)
Musím říct, že motor si už sedl a plně mi vyhovuje (si asi každý řekne co bych říkal třeba na TSI 92kw, že? jenže proto, že ho nemám nechybí mi :-)).
Ale vážně, jsem opravdu spokojen, dynamika auta mi stačí, jezdím většinou sám a to že jezdím podle předpisů nebo na rovině něco nad? A co? Na druhou stranu se dokáže i rozjet dostatečně razantně. Měl sem veliký strach ze spotřeby, ale ta se ustálila na průměrné kolem 6l/100km, dokonce se mi povedlo na delší trasu po Moravě za 5.5l/100 a to si myslím je hranice tohoto motoru na kombinaci normální jízda a spotřeba. Spokojenost.
V interiéru nic nevrže, vše funguje jak má, pomalu se seznamuju s multifunčním volantem, jízdní vlastnosti na delší trasy skvělé, v autě je po všech stránkách dostatek místa, člověk z něj nikdy nevyleze rozlámaný, podvozek celkem dobře tlumí nerovnosti, auto se v zatáčce prakticky nenaklání, brzdy jsou dostatečně jedovaté.
Celkově můžu říct, že jsem si nemohl vybrat lépe, Altea plně splňuje mé předpoklady, je dostatečně robustní, na silnici se chová jistě a každou jízdu si vyloženě užívám, uvidíme jak zvládneme zimu.
Měl sem strach z tvrdých plastů a možnosti poškrábání, ale musím říct, že vše zpravil první nastříkání sprejem od Sonaxu, plasty dostaly úplně jiný lesk a o poškrábání se teď nebojím už vůbec, nehledě k tomu, že mnohem líp teď vypadají a korunu tomu nasadily doplňky interiéru.
A mimochodem se mi už zase začíná projevovat má úchylka, 1x týdně auto umýt a denně po sobě vysát. :-) stejně jako sem praktikoval ve Fabii, člověk by nevěřil jak si u toho odpočinu..:-))
III. etapa - najeto 9K km a více...
Nejdřív pochvaly - motor se mi už jeví celkem zaběhaný, jsem hrozně překvapený jak auto zvládá, na dálnici jezdím ve 2 běžně 140+ a spotřeba nikdy nepřevýšila 8l, což akceptuju..vůbec nejsem brzdou provozu. V autě nic nevrže, nic se nepokazilo - jsem spokojen.
Kriticky musím říci, že s odstupem času jsem už na první "slabší stránky" narazil. Předně je to, ne úplně vhodně umístěná "zásuvka" na navigaci, dráty pak jdou přes řadící páku, což není úplně ono.
Dále pak jako určitý problém hlavně v zimě musím přiznat výše zmíněné řešení stěračů, pokud vám auto přes den zapadne a necháte sníh v místě krytů stěračů pod plastem, tak sem vám tam postupně úspěšně vmete sníh a časem stěrače nemůžou plně zajíždět a koledujete si o spálení min. pojistky. Seat asi ví, proč nabízí vyhřívání A-sloupků. Na druhou stranu stačí sníh vymést, nebo počkat až se zahřeje auto, pak to taje samo...
Interiér:
Někoho zarazí četnost tvrdých plastů, které jak někteří lidi s olibou říkají nejde rozdýchat. Na interiér sem hleděl z jiného pohledu spíše ve smyslu odkládacích ploch, velikosti kufru, využitelnosti místa, tvaru sedadel, přehlednosti palubky a i např. volantu, v čemž jistě Altea vzhledem k tomu na jaké je platformě splňuje. V tomto směru musím říct, že Altea u mě plně obstála, je radost si sednout do tvarovaných sedaček, držet (byť gumový) multifunční volant a příjemně z vyššího nastavení sedaček sledovat silnici. A komu připadá interiér až příliš "plastový" a jednobarvný, může ho klidně změnit jako sem to postupem času udělal já.
Exteriér:
Tady myslím se uživatelé můžou rozdělit směle na 2 tábory. Design SEATu se musí buď líbit, nebo ne. Patřím naštěstí do prvního tábora, k SEATům mám po designové stránce vřelý vztah, podle mě poměrně zdařile kombinují německou strohost s řekněme možná jihoevropskou nápaditostí až horkokrevností. Velmi zdařilý oválný tvar auta, nápaditá boční linie jdoucí od kapoty až k zadním kolům. Difuzor zadního nárazníku a podle mě i velmi zdařile tvarovaný přední nárazník tvořený jakoby z více kusů.
Podvozek:
Patří jistě k tomu nejlepšímu co lze v dané kategorii sehnat. Původem z Golfa, dokáže poměrně zdařile filtrovat nerovnosti, v zatáčkách auto podrží a ve spolupráci s ESP propůjčuje vozu poměrně slušnou stabilitu.
Motor:
Původně jsem myslel, že bude slabou stránkou auta, ale postupem času, kdy se už konečně trochu zajel s ním jsem spokojen čím dál víc. Ustálila se i spotřeba a to dokonce i na zimních pneu. Jasně, není to žádný trhač asfaltu, ale na běžné cestování plně postačuje. Většinu času jezdím sám a až budu mít rodinu, tak samozřejmě sáhnu po úplně jiné motorizaci
Silné stránky
Design, design, design :-)
Prostornost interiéru, pro mě dostatek odkládacích schránek ve dveřích.
Podvozek.
Sedačky, dobře drží.
Multifunkční volant.
Výbava a požitek z jízdy.
Motor - stran údržby a spolehlivosti.
Aux a USB výstup na rádio v loketní opěrce - tohle se mi líbí.
Neokoukanost, nepotkávám jich na cestách moc.
Slabé stránky
Motor - stran výkonu při asi plnějším autě.
Hojnost tvrdších plastů náchylnějších k poškrábání.
Řešení uložení stěračů.
Neúplně vhodně řešený zdroj 12V ve středové konzole.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prozatím mi montovali tempomat a chromové pedály z O2, dekor palubky a opěrku u pedálů - plná spokojenost, zavezli mě do práce a po dokončení pro mě přijeli.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Seat IVOS Zlín.. Jen ty nejlepší. Vykoupil za bezkonkurenční cenu mé staré auto, za bezkonkurenční cenu nabídl nové a zařídil všechny formality k mé plné spokojenosti. Můžu jen doporučit. Profesionální přístup a ochota.
Plánované změny
24.1.2011. - proveden CHIP motoru u firmy motorchip.eu, výkon zvýšen 63...70, kroutící moment 136...150. Prozatím jsem velmi spokojený, klesla spotřeba a zmizela prodleva plynu i lenivost auta při plnějším obsazení. Auto se ani v nižších otáčkách necuká a plynule akceleruje..na ten obsah myslím velmi slušně. Měl sem strach, že se něco hned stane, ale ujel sem za první víkend něco kolem 600 km a nebyl problém. Velká spokojenost!
V plánu jsou:
1. chromavané madla dveří, k zlepšení interiéru. - vyřízeno
2. folie na zadní nárazník. - vyřízeno
3. chromované kroužky budíků - vyřízeno
4. dekor palubky - vyřízeno
5. chromované výdechy ventilace - vyřízeno
6. chromovaná lišta předního výdechu - vyřízeno
7. deflektory oken - vyřízeno
8. KN filtr - airbox - vyřízeno
9. tempomat - vyřízeno
10. chromové sportovní pedály z O2 - vyřízeno
11. "Sunset" folie - vyřízeno
12. loketní opěrka - v plánu
13. Ev. Chip - vyřízeno
14. Ruční brzda - vyřízeno
15. Řadící páka - vyřízeno
dle stavu financí :-)
JINAK DĚKUJU VŠEM ZA KLADNÉ HODNOCENÍ, NEČEKAL JSEM! :-)
Novinky v recenzi
11.6.2012.
Dne 8.6.2012. namontován nový výfuk Ulter sport. Přesně dle mého gusta, decentní zvuk a především ve vyšších otáčkách, jsem spokojen :-)
15.1.2012.
Nalepeny prahové lišty. :-)
27.12.2011.
Nové fota interieru s novou řadicí pákou a ruční brzdou z originálního příslušenství SEATu. :-)
23.10.2011.
Namontována nová ruční brzda :-)
14.10.2011.
Tak přezuto na zimní Nokiany. Ráno tu u nás bývá již celkem často kolem 4C a večer to taky nestojí za moc.
13.10.2011.
Tónování skel. Měl sem už na fabii, tak tady nemohlo chybět, rovněž doplněno pískování všech skel. V plánu je kožená ruční brzda a teflon na zimu. Jinak ťukťuk, vše funguje jak má.
8.5.2011.
Nové prvomájové fotky aktuálně...
4.5.2011.
Včera realizována první záruční kontrola po 15000 km. Podle očekávání se nic nenašlo, nepřišli ani na CHIP :-) což jsem docela rád...auto jede bez problému, vše funguje a jako radost sem si nadělil další doplňky, přihodím foto. :-) cena? 2500 km za kontrolu...jsem spokojen
11.3.2011
Opět trochu upravena recenze.
9.3.2011
Takže konečně včera byl namontován dekor palubky a výdechy ventilace. Konečně to trochu důstojně vypadá...sem velmi spokojen. Perfektně to pasuje k chromu kolem budíků a výdechů ventilace. A matný madel dveří zase ke klikám..sem opravdu spokojen.
2.3.2011.
Takže další novinky - instalovány chromové kliky a v plánu je konečně ten dekor a nové chromované plnohodnotné originální výdechy ventilace. A jako bonus byl proveden Chip motoru :-)
19.1.2011.
Takže k upřesnění - domontovány pedály z O2 RS + opěrka, dodělán tempomat, nalepena lišta předního nárazníku a v plánu je dodělání dekoru palubky a výměna filtru K+N...pomalu se už upravuje podle mého gusta. A koncovka výfuku. Přidány aktuální fotky z práce.
Přepracovaná recenze
Předělal sem recenzi, fotky dodám :-)
Domontován dekor madel dveří - podle mě velký krok kupředu k zlepšení dojmu interiéru v porovnání s původním. A jako bonus domontována lišta ochrany zadního nárazníku, kterou sem velmi chtěl. Dodám ještě fotky v plné kráse.
Tak vcera sem si namontoval první doplňky, jednak jsou to chromované kroužky kolem budíků a výdechů ventilace a pak taky deflektory na všechny okna...:-) hned se mi líbí ten interiér jinak..:-) fotky dodám..
10.8.2010. Najeto cca 3500km, průměrná spotřeba se mi ustálila kolem 6l/100, samozřejmě bez klimy. I když už sem jel večer 100km i za 5,2l, což celkem jde. Ovšem po dálnici se zapnutou klimou, naloženým autem a 2 cestujícími (140-150km/h) cca 7.5 l :-)
25.7.2010. Návrat z cesty, cca 1000km, je už poznat, že motor se zajíždí, spotřeba byla 6-6.5l/100, jeli jsme ve 2 a plný kufr, jsem velmi spokojen, auto jede jak má.
Přidat názorDiskuse: Seat Altea 1.4 63kW Reference
- Re: Re: Re: chip 18.10.2011 17:36 Aischylos
- Re: Re: chip 18.10.2011 13:52 sotomaior
- Re: Nokian 18.10.2011 12:49 Bud
- Re: Re: Nokian 18.10.2011 07:13 Aischylos
- Re: Nokian 17.10.2011 21:58 Bud
- Re: Nokian 17.10.2011 10:18 Aischylos
- Nokian 14.10.2011 20:22 Bud
- Re: Altea 13.10.2011 12:12 Aischylos
- Altea 03.06.2011 08:33
- Re: Re: Re: dekor 09.03.2011 21:29 Aischylos
- Re: Re: dekor 09.03.2011 19:36 Brandon Walsh
- Re: dekor 09.03.2011 15:21 Aischylos
- dekor 09.03.2011 14:23 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: Veľkosť batožinového priestoru 07.03.2011 11:51 Aischylos
- Re: Re: Re: Re: Re: Veľkosť batožinového priestoru 06.03.2011 22:33 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: Veľkosť batožinového priestoru 06.03.2011 22:30
- Re: Re: Re: Veľkosť batožinového priestoru 06.03.2011 19:35 Brandon Walsh
- Re: Re: Veľkosť batožinového priestoru 06.03.2011 12:12
- Re: Re: Re: chip 02.03.2011 20:13 Aischylos
- Re: Re: chip 02.03.2011 19:36 mobilcarl
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chip 02.03.2011 16:54 Aischylos
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: chip 02.03.2011 15:20 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: Re: chip 02.03.2011 15:14 Aischylos
- Re: Re: Re: Re: chip 02.03.2011 15:03 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: chip 02.03.2011 14:58 Aischylos
- Re: Re: chip 02.03.2011 14:55 Brandon Walsh
- Re: chip 02.03.2011 14:50 Aischylos
- chip 02.03.2011 14:17 Brandon Walsh
- Re: Veľkosť batožinového priestoru 02.03.2011 12:12 Aischylos
- Veľkosť batožinového priestoru 01.03.2011 18:18
Další vozy Seat Altea
-
Seat Altea (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.3.2010 269 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Seat Altea (2005) Majitel: paja1980
Přidáno: 17.2.2011 68 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Seat Altea (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2010 39 Majitel 8.90 Uživatelé
-
Seat Altea (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.11.2009 210 Majitel 8.13 Uživatelé
-
Seat Altea (2011) Majitel: Taibr
Přidáno: 21.10.2017 48 Majitel 8.00 Uživatelé