Recenze
Škoda Fabia JOY 1.4 55kW BKY
Technické info
Přezdívka auta Juliet Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:96000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.7 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Seriový řadový německý čtyřválec 55kW r.v.2004- jeden z posledních modelů před faceliftem, který sem dostal od rodičů jako dárek. Za což jim ještě jednou děkuju, naprosto sem to s ním vyhrál, ale fakt. Auto to denně dokazuje: pokud člověk koupí model, který je už něco let ve výrobě a přidá k tomu kvalitní, úsporný ale zároveň dostatečně razantní motor a o auto se aspoň trochu stará a občas ho umyje nebo vysaje, tak má vystaráno. Co se týče výbavy, je to klasika JOY, de facto slátanina, kterou těžko někam zařadit... ambiente-comfort s chrompaketem +MSR a ESP, něco z elegance. Ze série bylo:chrompaket,kožený volant a knipl, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě, mlhovky, ABS(viz výše), radio s CD, 2x airbag, bodové světlo, středová opěrka hlavy vzadu, černá protisluneční clona via RS, el. ovládaná okna vpředu, nastavitelný volant, paket pro špatné cesty (i když tenhle typ motoru je zespodu plně krytý) a palubní počítač(perfektní to věcička).V průběhu let bylo provedeno několik úprav, kterými sem nejdříve chtěl auto trochu vizuelně odlišit, ale zas sem to nechtěl přehnat, prostě aby působilo sladěným dojmem a zároveň neurazilo. Ve výbavě sem se snažil docílit co nejvyšší třídy, takže přibyl tempomat, kryty prahů.. V poslední době se už víc soustřeďuju na drobná vylepšení motorovo-kapalinových partií ve stylu přísad, filtrů a svíček..velmi se to projevuje, i když si občas neodpustím i drobnosti jiného charakteru...by mohla přítulka vyprávět..:-) Po celou dobu je Julieta naprosto bezporuchová, až při cca 60K se objevilo nepravidelné drnčení vpravo u tlumiče při nerovnostech. Nic melodramatického, nakonec se zjistilo, že to byly pouze uvolněné panty na dveřích, ale to až po cca opravách za 8K a praticky půl roku brnkání na nervy...:-)) Ale celkově sem nemohl dopadnout líp, nic stále nějak moc nevrže a jede jako nová i přes negarážovanost a zezačátku i těžkou zanedbanost..nějak sem ho nejdřív nemusel..ale dneska už to vidím jinak a chovám se k ní jako k autu, které mě nikdy nikde nenechalo a za svezení si moc neřekne...
P.S.Mimochodem, NIKDY sem se pravou nohou o středový panel ani neotřel..čili to není "typická" chyba fabií, ale doopravdy záleží na úhlu nastavení. A co se týká stab. tyček a dalších věcí kolem uložení kol a tlumičů, zatím se nestalo nic, žádná nutná výměna, i když zas nevybírám každý kanál a jezdím celkem po kvalitních cestách (kromě občasné návštěvy Vysočiny- vždycky mě to nakrkne, když si vzpomenu na krásné Zleenské silnice..:-) Vše je prý jako nové, tak zachovalou fabii hned tak neviděli, což mi říkaj pokaždý co někam jedu, člověk se vždycky usměje, ale ono se časem něco objeví. Čímž sem se přesvědčil, že pokud člověk s autem nejezdí jako "*", tak vydrží každé..jen si budu muset dát pozor na vejfuk, ale lozím pod auto a stříkám sem spodek čím se jen dá...
Silné stránky
Bezpochyby podvozek, ale to je nošení dříví do lesa. Velmi slušně i přes relativně malá kola drží v zatáčkách, ale na to mají vliv i některé úpravy. Sem spokojen i s brzdami a tlumiči,celkem razantně brzdí a to nejsou vzadu kotouče-byly by fine, ale 74kW motor bych snad ani nechtěl..moc by papal co slyším kolem.. auto si celkem hravě poradí s normálními nerovnostmi - výbava je poznat - a s dírou v silnici by asi měl problém i tank. Je na 185/60/R14 nových gumách, což si myslím je nejlepší alternativa pro fabii. Dostala nové micheliny, neb staré tam byly 03 roky a začínaly hučet..sjeté dvakrát nebyly..moc s ní nehrabu..proč taky..Motor je na 55kW velice, velice živý, kultivovaný a se s nadmíru slušnou spotřebou (přirozeně odvislé od řidiče) - ve městě sem kolem 5.5 a mimo běžně pod 5 - dal sem trasu Zlín-Olomouc za 4,5l/100 (cca 80km) a provoz sem urco neblokoval. Přirozeně není pro některé lidi problém jet za 7 litrů, ale to dost dobře nevím jak...:-( Na druhou stranu sem parkrát sám přišlápl plyn a jel trošku razantněji a spotřeba NIKDY nebyla nad 5,5...z čehož sem měl fakt upřímnou radost. Není pro něj větší problém stačit i na dálnici a velmi plynule se řadit. Dokáže i 180km a ještě by si dal říct..ale kdo by ho po D1 tak honil?? Samozřejmě to není supercloumák, ale bohatě postačuje na limity i přes a nejsem padlý na hlavu abych to pokoušel, nerad bych za pár prchavej chvilek sponozoroval kamarády z řad příslušníků..vyloženě mě baví lidi, co na mě blikaj, když jedu 95 mezi městy v zatáčkách a oni nemaj kde předjet...:-)) Nehledě k stoupající spotřebě (ono jízda podle předpisů má něco do sebe) a od toho tu máme jiné experty--kdybych jezdil jen po městě, stačila by i moderní 1.2, ale vzhledem k dálnici si myslím, že je to nejlepší volba. Nutno říci, že s 1.2 bych se trochu bál plynule předjíždět, i když sem na tento motor v poslední době pozitivně změnil názor.. Týdně nalítám i 400 km (což je na neslužební a nefiremní auto snad dost) a zvládá to jako by byla nová a garážovaná. Dopřávám jí jednou měsíčně u známého tvrzení laku za symbolický peníz a mám klid. Jinak nic nebylo potřeba měnit, lije se jen benzín a olej, který si sám kupuju a dodávám do servisu (lze ušetřit sakra dost-5W30 co kupuju nabízí Škodovka o 500 dráž..je to k smíchu), k oleji vždy malá přísada a v poslední době i přísadu do benzínu - obě od metanovy a pokud ho nebudu moc dávat přítelkyni, naštěstí už má své, tak vydží i spojka (na feldě se mi zrušila při cca 60K) Co se týče interiéru, pohodlně se i s přítelkyní vejdeme i s taškami..pro 02 lidi - studenty rozhodně nadstandard, a i když jedeme v 05 to lze vcelku pohodlně zvládnout. Nedávno jsme stěhovali stůl a židle a taky to šlo.
Slabé stránky
Na hatchback malý kufr, ale to se dá vcelku očekávat. Je trochu hůře vidět přes přední sloupky v zatáčkách, ale to je jen síla zvyku a tvaru zatáček. Místy je vidět, že přeci jen patří do nižší třídy: kvalita zpracování plastů, spojení plechů, ale to už může už být přece jen hlavně stářím. Začalo zatékat do zadních dveří (bolest to fabií), přetěsnění bez problémů..zvláštní je, že na myčce zatéká i do 5-tých dveří, ale když myju ručo, tak nikdy...Co se týče interiéru, celkem rychle se špiní bílé partie, takže bylo nutno tepovat, ale pokud si člověk aspoň trochu všímá plastů,čas od času vysaje, trochu uklidí v motoru..čas od času ji umyje a nechá navoskovat, neb to nikdy neuškodí, tak se odmění pohodovou, příjemnou a hlavně ekonomickou jízdou a spolehlivostí. A o co jde??
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
S vozem jezdím na pravidelné kontroly podle toho jak si řekne. Kromě výměny oleje v intervalech a celkové prohlídky při 60K km sem nic neměnil, ani nic neodešlo. Čehož si u auta téhle třídy doopravdy vážím. Auto nebylo bourané, pouze mi někdo šikovný ťukl kdysi do pravých zadních dveří, lak je zatím v pořádku, nedávno sem to přestříkal sprejem, ale asi to jednou bude nutno přelakovat. Na servis jezdím do Olomouce k Auto HEGR, neb tady studuju a do Zleena se přes tejden moc nedostanu. Jsem celkem spokojený, dlouho sem nečekal, servisáky už znám - i když je tam spíš známá Juliet. :-) Namontovali mi i některé věci co nemuseli , což je zajímavé, neb některé jiné ŠKODA servisy se cukaly..v neposlední řadě sem zjistil, že jejich ceny v lakovně se rovnaj cenám soukromých lakoven...takže spokojenost..
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno v menším salonu u Zleena. Ochota, vstřícnost, byli sme spokojení. Nejdříve sice chtěli prodat klasický model, ale nakonec si "náhodou" vzpomněli, že existuje i varianta JOY, která plně splňovala mé požadavky...nechal sem ještě něco dodělat a Julietka byla na světě..:-)
Doplňky
Předem bych chtěl říct, že nejsem žádný příznivec tuningu, ale přece jen myslím, že některé věci můžou auto vhodně doplnit, udělat z klasické série něco zvláštnějšího a přitom se určitě nedá říct, že by šlo o tuning. Třeba takový spoiler bych si asi nikdy nedal. Provedeno postupem času: dekor středové konzoly, nové pedály via RS, stříbrné lišty budíků, mračítka, lišta masky, kryty zadních světel a folie skel. Nedávno dokončeny polepy sloupků a lemy blatníků, proveden nástřik dutin a nápravy, vložen sportovní filtr do airboxu, namontována koncovka výfuku a stabilizační tyčka předních tlumičů. Naposledny přidány stěrače Bosch, nové svíčky DENSO, přísada do benzínu, přestříkány hliníkové části motoru, dorazil olej od Shellu (ušetřil sem cca 3000 proti ceně Škody) a namontovány tmavé boční blikače a kryty prahů...:-) No a pokračujem-výměna krytu spodního sériového krytu motoru, přísada do oleje, lišta kufru, přišly dekory oken, opěrka no a teď mám v plánu opět malou drobnost z varianty GT, přibyl maxík, parkovací asistent, ozdobná lišta kufru, chrom. obroučky maxíku, v plánu GT ručičky, CD měnič a volant z O2...:-)
Novinky v recenzi
4.5.2011.
Včera realizována první záruční kontrola po 15000 km. Podle očekávání se nic nenašlo, nepřišli ani na CHIP :-) což jsem docela rád...auto jede bez problému, vše funguje a jako radost sem si nadělil další doplňky, přihodím foto. :-) cena? 2500 km za kontrolu...jsem spokojen
28.6.2010. - nové auto je už doma, Seat Altea reference + nějaké doplňky :-) recenzi napíšu jak to jen půjde.
25.6.2010. Tak po předlouhé odmlce nyní novinka za všech asi největší - Juliet prodána autorizované prodejně a nové auto je už na cestě :-)
4.1.2009.Tak po další odmlce zase něco nového...:-) na budíky se vrátily chrom obroučky, vypadá to i s maxíkem v kombinaci s chrompaketem celkem solidně..:-)) dále v plánu je volant z O2, CD měnič (už je doma) a ručičky z GT..:-) už se na všechno těším...jinak auto je jak jetel, každý ví jak to vypadá venku a kor tady na Zlínsku..auto je celé od soli a tak ho ani nemůžu dát do garáže...a už tejden s sebou bojuju jestli ho zajet umejt...:-)
28.10.2008. Pak, že už nejsou slušní lidi...jdu si tak po práci k autu a koukám, že mi ho před klinikou někdo odřel...:-((( nárazník měl šlic bílé barvy...takže sedám naštvaný a chci jet domů a najednou koukám, že mám papírek za stěračem...a ona tam adresa, telefon a omluva..:-)), že prej, jak dotyčná paní viděla tak krásné auto, že jí bylo líto odjet...:-)))))) tak potěšilo mě to, nárazník se zadarmo přestříkal a je vlastně úplně novej...no neberte to zdarma...:-))))
15.10.2008. Po dlouhé odmlce opět zpět..:-)) máme nové brzdy od Zimmermanna a nové destičky od Feroda :-)) a asi se zajely skvěle, protože brzdný účinek je úplně jinde než u série..:-)
30.08.2008.Tak, přidal sem fotky...auto si myslím vypadá skvěle..komfort nijak neutrpěl, právě naopak..a spotřeba?? Tak deci, dvě nahoru..to je vše..:-))
16.08.2008.Tak opět odmlka...stalo se mi toho za tu dobu dost, hlavně v rodině..:-(( nicméně jedna novinka ano, juliet dostane nová alu z RS...tak už se těším...vyfotím..;-)
12.07.2008.Tak přátelé..STK..není slov, motor je fakt jak z linky..ofotím výpis a uvidíte..mi bylo řečeno, že takový motor nikdy nebyl...jen mě drbe, že mi odřeli lak..a to na dveřích..:-(
12.07.2008.Takže parkovák je tam a už si to bez něj nedovedu představit..:-) dneska si jdu pro auto po STK s nově nasazeným volantem...tak uvidíme..
22.6.2008.Tak po menší odmlce opět zpět...:-) byl namontován maxidot a parkovací senzory mám už ve skříni, takže v úterý po promoci deme na ně...:-) Jinak včera cesta Vizovice-Olomouc za4.7l..co k tomu dodat, to auto je fakt neuvěřitelné...
23.05.2008.Bilstein nasazeny, perfektně to teď jede..:-)) a taky zavoskováno na sraz..
22.05.2008.Nasazeny nové POWER ATE brzdy. Původní šly pomalu, ale jistě do kopru..:-)) a pokud se stihne, tak i tlumiče Bilstein a novej volant..:-)) - holt sem si udělal radost k poslední státnici...no...:-))
02.05.2008.Nemohl sem odolat nedat si malou drobnustku na chladič z GT..přihodím fotky---
29.04.2008.Máme nové potahy z MADU, nebyly sice zrovna laciné, ale sou super..:-)
19.04.2008.Setkání se Special-line v Třebu..:-)
16.04.2008.Nainstalován šuplíček pod rádio a nasazeny dekory do dveří od Milotecu v barvě dekoru kolem rádia ze škodovky...sednou nádherně..!!
22.03.2008.Pořešena recenze, fotky dodám až s novým doplňkem z GT...
26.02.2008.Přidány slíbené fotky, chystám úpravu recenze.
25.02.2008.Namontována loketní opěrka. Není to sice originál, který je podle mě předražený, ale zas to není žádná hrůza a má čalounění originálů...fota budou...jinak se mi pomalu rýsuje stříška ve stylu fabia GT...uvidí se...;-)
12.02.2008.Takže Juliet je zpátky...cena skončila na 8,5K..:-((( hrůza, no...jediné co mi dělá radost sou ty ofuky...vyloženě designu prospěly...přidám foto...
18.01.2008.Nechal sem namontovat originální tempomat, měl sem nabídku za 1200...nemohl sem odolat ani na mmnt...:-)
14.01.2008.Konečně přidány fotky, počasí se umoudřilo...:-))
10.01.2008. Návrat z celodení jízdy po Moravě. Juliet jede jako by byla funglovka, dneska sem si jízdu vyloženě užíval a s gustem nechal za sebou několik na pohled lepších kolegů. Čili brzda provozu určitě ne a přesto dneska rekord: prakticky 900 km na úplně nevyjetou nádrž, nová náplň do benzínu a oleje se projevila v kombinaci s benzínem od Shellu...čili úplná spokojenost. Dnes snad už přidám fotky, počasí se umoudřilo. Jinak pf 2008! ;-)
22.12.2007. Výměna stávajícího krytu motoru za zvětšený o zakrytí převodovky a částečně i výfuku, nalití top oleje od shellu (5W30), přísady do oleje od metanovy (naprosto bez problémů) a nasazení nové lišty na kufr-vyloženě sedne(fotky dodám). No a vyměna pneu za goodyear ultragrip 7 plus 180-60-R14...perfektní, vřele doporučuju...a jako dárek k Vánocům celkové voskování a tvrzení laku...fotky budou...
21.12.2007. Tak autko se mi konečně vrátilo po cca měsíční opravě, která původně vypadala jako něco banálního a nakonec se z toho vyklubala oprava za málem 25000...perfektní, no...ale tak aspoň sem si udělal radost drobnými úpravami...:-)
Jo, když se s..e, tak se s..e...:-( auto vypucované, naleštěné a kdy musím zrovna bourat?? Když jedu na sraz, že?? Čili Juliet je v servisu a z Favoritova motoru toho moc nezůstalo--
Přezuto na zimní DUNLOPKY WINTERSPORT
18.10.07.Namontovány tmavé boční blikače a kryty prahů..budou fotky po umytí..vypadá jako...jako špinavě...:-)
16.10.07.Zimní prohlídka. Ale neměli toho moc co opravovat...:-)
08.10.07.Přidány nové fotky a upravena recenze. Na cestě jsou kryty prahů a pomalu vlastní olej a přísada k 75K...
22.09.07.Namontovány nové svíčky DENSO IRIDIUM POWER-velmi jde poznat-auto jde o poznání lépe za plynem, při té příležitosti také trochu vyčištěn a promazán-nastříkán a konzervován interně motor a nasazeny nové stříbrné značky..velmi pěkné..přidám fotky..;-)
17.09.07. Přidáno pár fotek, nalita první dávka přísady do benzinu a na cestě jsou svíčky DENSO, nový olej a specielní přísada pro fabie od SHELLu...:-)
30.08.07.Prodělána celková diagnostika nápravy a tlumičů:tlumiče-jako nové, náprava bude chtít čep řízení vlevo a nastříkat vejfuk něčím antikoroz a destičky ještě 20K vydrží-podotýkám původní..:-)
30.08.07.Montáž stěračů Bosch.
08.07.07.Výměna starých potahů za celosedadlové
04.07.07.Odhlučnění kapoty Micra
22.06.07.Sportovní fitr K&N, koncovka výfuku + úprava recenze.
20.06.07.Usazena rozpěra tlumičů.
08.06.07.Proveden nástřik dutin a podvozku-DRNČENÍ ZMIZELO
05.06.07.Dostala nové Michellinky...
03.06.07. Upravení recenze...
26.05.07. dokončeny i polepy sloupků...vypadá to moc hezky...:-)) fotky bohužel až v pondělí...nevzal sem si kabel..:-(
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia JOY 1.4 55kW BKY
- potahy 24.01.2010 15:19 Peter 33
- Re: Nálepky.. 11.12.2009 05:35 riderhenry
- Nálepky.. 08.02.2009 21:59
- Re: Zlín 21.08.2008 11:59 Ronnyp (RSKa)
- Re: Re: Zlín 16.08.2008 21:05
- Re: Re: Zlín 16.08.2008 21:02
- Re: Zlín 12.08.2008 22:15 Ronnyp (RSKa)
- Re: Zlín 12.08.2008 22:11 Aischylos
- Zlín 10.08.2008 22:09
- Re: Re: Re: Gratulace 14.07.2008 18:50 Aischylos
- Re: Re: Gratulace 13.07.2008 21:12
- Re: Fábka 12.07.2008 14:24 Aischylos
- Fábka 01.07.2008 19:28 multinka
- Re: Gratulace 22.06.2008 18:09 Aischylos
- Re: Juliet 22.06.2008 18:02 Aischylos
- Gratulace 22.06.2008 17:30
- Juliet 22.06.2008 15:38 Kajuška
- Koupě 22.06.2008 15:25 Aischylos
- Re: Re: Zdravím 22.06.2008 15:20 Aischylos
- Koupě 05.06.2008 17:23
- Re: Zdravím 31.05.2008 16:11 Paulie001
- Sorry 26.05.2008 13:43
- Zdravím 19.05.2008 09:56 Aischylos
- Re: Foto 19.05.2008 09:55 Aischylos
- Zdravím 18.05.2008 23:42 Paulie001
- Foto 06.05.2008 22:43 Special-line
- Re: Re: Re: Tuning 05.04.2008 12:40 Aischylos
- Re: Re: Re: Tuning 05.04.2008 12:35 Aischylos
- Re: Re: Tuning 05.04.2008 10:51 Killiether
- Re: Re: Tuning 05.04.2008 10:41 Killiether
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé