Recenze
Alfa Romeo 156 JTD
Technické info
Přezdívka auta Alík Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:206307 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1910 výkon [kW]: 77 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 30 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Andílek".
Toto auto znám už nějaký ten pátek a to i v době kdy mi neříkalo pane... Svým tvarem je opravdu zvláštní a já jakožto bývalá členka octaviaclubu jsem moc o tyhle auta nejevila zájem a jela sem si tu českou písničku že škodovka je nejlepší. Auto se mi zalíbilo na první pohled a majitel taky nebyl k zahození a tak jsem velmi ráda, že jsem mohla být u toho kdy se ze sériové Alfy romeo 156 stávala docela hezká dáma. Výbava vozidla tak jak jí znám prvně nijak nenadchne ale ani nepohorší, přední okýnka v elektrice, manuální klimatizace, sedadla Recaro - přední výškově stavitelná, loketní opěrka mezi sedadly 2. řady, autorádio na CD a tuba. Postupně se ale začala měnit a tak dostala druhou loketní opěrku mezi sedadla 1. řady, fólie na okna, přední mlhovky, xenony, sportovní podvozek, 16" kola od stil auto, novou tubu, nové repro v interiéru (Magnat a JBL) , CD přehrávač Pioneer, DVD přehrávač se dvěmi obrazovkami. dále pak proběhla výměna blinkrů na blatníkách za čiré, výměna zadních lamp za čiré, výměna stěračů za aerotwiny," GTA přední nárazník, který ovšem v Praze hodně trpí, mračítka, zadní křídlo, zadní GTA spojler a zadní nárazník s dvojitou koncovkou výfuku. Nadstandardně pak dostala lekci chiptuningu od ABC tuning první zásah do ŘJ se jí moc nelíbil, tak sme navštívili tuto firmu v Brně, kde s úsměvem na tváři nám ŘJ znova přechipovali, tentokrát na verzi sport. Bohužel na brzdu se s tímto autem nedostaneme takže výkon na čísla těžko převést.
První seznámení s volantem na delší čas proběhlo již dávno, ale do teď i když pracuji u aut, tak nesmím zapomínat na jednu podstatnou věc - tohle auto brzdí jak ďábel. sešlápnete brzdu a stojíte na místě - nevím jestli je to výhoda nebo nevýhoda, nicméně v praze když se stojí v kolonách tak na to nedám dopustit a když jedu po dálnici a nějaký týpek mi to tam hodí přede mě, tak na jednu stranu jsem rada, ze to tak brzdí, ale na druhou stranu mi trošku začne bušit srdíčko, když se koukáte z velmi malé blízkosti na palubní desku. Začátky s bržděním taky nebyly nějak moc slavně - má oktávka předtím měla sériové brzdy nic zvláštního, a tak občasné vypůjčení Ály jsem si místo užitku spíše procvičovala cit v pravé noze na brzdě.
K výkonu tohoto vozu musím říct že je to nejpomalejší auto které sem kdy měla, krom Renaulta Thalie, nicméně po dálnici si to holka mašíruje v celku obstojně a když má předjíždět tak to taky není tak tragické, nicméně ve srovnání s octavii 1.8 T a audi TT 165kW je to bezpochyby slapší auto. Po chipu ŘJ se u tohoto auta stává takový zvláštní jen kterému říkáme s přítelem že chytne druhý dech, je to vždy na dálnici a musí se jet minimálně 180 km/h a to pak zničeho nic jak kdyby jí tam sepnul asi další válec, který už tam samozřejmě není) a o auto jede neskutečně rychle - sice se nevyšplhá ke 230 km/h ale za chvíli z těch 180 tam máte 210 a ani nevíte kde na to to auto vzalo sílu. A to jí popadne i když se jede do kopce. No ale zas abych to nepřechválila, tak se za pár minut vypne onen tajný válec a to už poznáte v pedálu plynu, kdy si holka pomalu sama ubírá...
Pak toto auto má Magicar - mé zkušenosti s tímto alarmem jsou skvělé, super start na dálku ocením hlavně v zimě. S tímto taky zatím ještě problémy nebyly.
Na závěr bych jen napsala, že s autem jsem opravdu moc spokojená, to auto pro mne má duši a mám strašně ráda, když se k ní blížím a ona zabliká - někdy i tohle auto dokáže víc potěšit než přítel...
áč se mi tu objevil příspěvěk že to je nesmyslné srovnání s TT a oct - srovnávám dle mých zážitků a zkušeností. V práci máme spousta oct v naftě, ale s tím ujedete max 20 km a to fakt teda jako není moc na srovnání - já to mé auto mám ráda a i když je slabší výkonově, tak mi na tomhle vůbec nezáleží - líná mrška to taky není a po Prague to bohatě stačí i občas na tu dálnici... Přítel má 1,9 JTD 16V (opraveno) tohle auto je naprostá série - nerada jej řídím - už se mi povedlo srazit s ní srnku, jak mi nesedí v ruce a plave mi na cestě (přítelovi říkám, že to auto nerada řídím, jelikož mi připadá, že vůbec nesedí a prostě jede po vzduchu ne po silnici). přítelova Alfa je šestikvalt ale jízda s ní není taková jako s Alíkem - přecijenom ten podvozek dělá své.
Silné stránky
Je to zatím nejlepší auto co se týče přilnavosti k silnici - drží jak přibité a nikam se netrhne. Vždy mi dojede tam kam chci já bez nějakých závažnějších problémů a jelikož já mám ráda pozornost, tak tohle auto budí pozornost o mnoho větší nežli octavie.
Perfektní brzdný účinek, super osvětlení silnice pro můj pohled za tmy, výborné sezení - ty sedačky jsou opravdu super i pro delší jízdu a ta rajská hudba jak v tom autě zní - jo je to auto se kterým se člověk nenudí.
Slabé stránky
Velmi mi tam ve srovnání s octavii chybí ESP.
Další slabou stránkou je v letním období teplota vody... To se pak prodlouží jízda po dálnici o pár desítek minut, poněvadž přítel si zakládá na tom, že když teplota stoupne za 110°C tak se zastavuje nebo se jede pomalu a větráky jedou na plno a maximální horko - jo jo není nad saunu v létě...
Pak je tady ta chyba motoru - nemám to ráda když to to auto udělá, ale bohužel - díry na cestách budou, já na zimákách stále jezdit nebudu a abych nechala dát sériový podvozek - to taky ne - za krásu se hold platí a v tomto případě naštěstí jen pár desítkami vteřin..
No a výkon - jsem zvyklá podřadit a vystřelit - tohle u toho auta nečekejte v takové míře aby Vás to nadmíru uspokojilo.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisní technik tohoto auta má na starosti můj přítel, při jakémkoliv problému se v co nejkratší době snaží problém vyřešit a pokud se oprava táhne více jak den, pak mám k zapůjčení druhou alfu samozřejmě zadarmo :)
K poruchám: jeliokž moc zkušeností s ojetinami nemám, tak defacto bych řekla, že vozidlo odpovídá stáří. Velmi častou poruchou je díky sníženému podvozku chyba motoru a to pak auto jede na poloviční výkon do doby, než vypnete klíček ze zapalování počítate do deseti a pak znova nastartujete. Tento jev se objeví téměř pokaždé když jezdím po pražské magistrále kde jsou kostky a pak taky v úsecích kde jsou na cestách kanály (Líbeznice) a silnice které svým stavem připomínají polní cestu. Bohužel jednou se mi stalo, že mi výkon motoru poklesl tak extrémně, že jsem zůstala stát na křižovatce - za tento jev mohla váha vzduchu, kterou mám usazenou za sportovním filtrem. Další častou poruchou bývá to, že mi nesvítí zadní světla, tedy vždy jen jedno a docela se střídají - kontakty na světlech se časem uvolnily (samovolný náraz na václavském náměstí do parkomatu zadní částí auta) a když si "osolím" hudbu v autě, pak to má za následek výpadek právě těchto kontaktů.
U oprav to nebude tak horké - váha vzduchu se vyměnila, Alík má za sebou i řadu karosářských a lakýrnických prací a jednu účast na havárii, když nějaký opilec vjel do alíka stojícího u chodníku a zničil levou zadní stranu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Alíka jsem si pořídila z důvodu toho, že přítel se rozhodl koupit si nový model. Já v té době měla pár měsíců Audi TT a jelikož byl konec srpna, tak jsem se rozhodla prodat TT a vzít si právě Alíka (CITOVÁ ZÁLEŽITOST). Auto mi bylo předáno ve velmi dobrém stavu, teď se akorát mění olej A přezouvají koleska.
Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 156 JTD
- Re: Dobré 07.03.2008 10:30
- Dobré 06.03.2008 17:02
- Re: Re: Re: 20 ventil? 05.03.2008 13:37
- Re: Re: Re: Kaco? 05.03.2008 13:35
- Re: Re: Re: Poloviční výkon 05.03.2008 13:31
- Re: Re: Re: Děvče zlaté, chtělo by to víc fotek 05.03.2008 13:26
- Re: Re: 20 ventil? 04.03.2008 18:50
- Re: Re: Poloviční výkon 04.03.2008 17:56 Merkur
- Re: Re: Kaco? 04.03.2008 17:30
- Re: Re: Děvče zlaté, chtělo by to víc fotek 04.03.2008 16:57 Poustnik
- Re: Poloviční výkon 04.03.2008 15:50
- Poloviční výkon 04.03.2008 15:31 Merkur
- Re: 20 ventil? 04.03.2008 13:01
- Re: Kaco? 04.03.2008 12:59
- Re: Re: Aaaaalfaaa:-). 04.03.2008 12:58
- 20 ventil? 04.03.2008 10:44
- Kaco? 04.03.2008 10:04
- Re: Aaaaalfaaa:-). 04.03.2008 09:45
- Aaaaalfaaa:-). 03.03.2008 20:03 pivrnec
- alfička jako lusk 03.03.2008 19:56 Mari pilot
- Re: Děvče zlaté, chtělo by to víc fotek 03.03.2008 19:53
- Re: Re: Re: nesmyslne srovnani 03.03.2008 19:49
- Re: Re: nesmyslne srovnani 03.03.2008 19:40
- Re: nesmyslne srovnani 03.03.2008 19:37
- nesmyslne srovnani 03.03.2008 19:07
- Re: Andílkovi ... 03.03.2008 14:42
- Andílkovi ... 03.03.2008 14:32
- fotky 03.03.2008 12:38 Pribina
- málo fotek 03.03.2008 08:44 FRANIK
- Děvče zlaté, chtělo by to víc fotek 03.03.2008 06:15 Poustnik
Další vozy Alfa Romeo 156
-
Alfa Romeo 156 (2005) Majitel: Foli
Přidáno: 8.6.2010 1210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: pivrnec
Přidáno: 14.2.2007 36110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2004) Majitel: roubrt37
Přidáno: 19.2.2007 659 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.3.2009 298 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.3.2007 7410 Majitel 9.90 Uživatelé