Recenze
Alfa Romeo 156
Technické info
Přezdívka auta Alfa Romeo 156 Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:133000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 114 kroutící moment [Nm]: 186 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honzik_86".
Auto jsem koupil v bazaru v České Třebové, kde ji právě přivezli z Itálie. Byla naleštěná a voňavoučká. Prostě jasná volba hned od začátku.
Cena i km odpovídali standartům českého trhu, takže jsem neváhal a hned ji vzal. Je to srdcovka takže není o čem přemýšlet. Navíc 2.0 TS jsem chtěl kvůli dobrému poměru spotřeby a hlavně dostačujícímu výkonu na české poměry.
Teď trošku něco k výbavě.
Exteriér: auto je v původním stavu tak jak vyjelo z linky v Miláně.
má originální 15-ti palcová litá kola která se mi na tomto autě stejně nejvíc líbí. Auto jak je vidět na fotkách nemá žádné ohavné spojlery a ani křidílka :).. jsem zastánce originálního designu s uváděním typu a motorizace vozu tak jak to doopravdy je. ( viz RS octavaci s 1.6 MPI :) ) Na autě není ani kousek náznaku rzi nebo nějakého velkého poškození. Samožrejmě drobné oděrky atd jsou, protože jsem s ní přece jen najel 60.000 km. Zespodu je auto v pořádku.
Jediné co mi zvenku teď vadí je ukradený zadní znak Alfa Romeo :( nedaří se mi ho nikdě sehnat. Kdybych vědel kdo to udělal tak mu urazím pracky :)
Interiér: Uvnitř vozu jsou velice příjemné sedačky, pro mě zatím jedny z nejlepších i na dlouhé cestování. Interiér působí velice moderně na stáří vozu. V mé 156 je obložení ve stylu dřeva. Trochu mě překvapilo, že tam chybí palubní počítač a je v autě jen jeden airbag a to řidičův. Jinak je vše v elektrice. Zrcátka, dveře, okna,sedačka řidiče... Má nastavitelný volant. Jinak nevím co bych vevnitř uvedl. Mě se interiér za dva roky ani náhodou neokoukal.
Trochu bych se pokusil popsat jízdní vlastnosti.
Toto auto nedoporučuji lidem, kteří si chtějí po celý zbytek života ponechat všechny body.:) 156 mi vzala 4 body za rychlost, protože opravdu když se člověk 10 km krotí a nechce jet rychle tak se to vždycky nějak zvrtne a na tachometru je hned 180 :) opravdu jsem byl předvapen jakou rychlostí ručička tachometru stoupá.
Ale aby to nevypadalo, že se nedá jinak jezdit tak to není samozřejmě pravda. Pokud motor točíte do 2000-2500ot/min tak se nedostanete k největšímu zátahu od 3000ot/min a tím pádem jezdíte jako s 1.2 HTP :) párkrát jsem tak jel ale jakmile mě předjel někdo s očividně slabším autem tak přichází na řadu podřazení s pěkně přesnými chody řazení a pokud ve 100km/hod podkopnete na 3.rychlostní stupěň tak se Vám docílí takového zátahu, že Vaše reakce musí okamžite nastoupit jinak prozkoumáte kufr auta před Vámi. Motor má krásný zvuk jen když máte dole okna. Jinak totiž není prakticky vůbec slyšet. Odzvučení je opravdu dokonalé.
V případě, že jezdíte sportovně tak zákonitě potřebujete někdy brzdit:) Brzdy nesou můj velký obdiv. Už jsem řídil hodně aut ale ani jedno si ani nečuchlo k takovému brzdnému ůčinku. Samozřejmě je potřeba se o brzdy starat a měnit aspoň destičky.
S podvozkem je to trošku horší, protože není stavěný na české silnice. Na začátku byl podvozek tvrdý a krásně polykal nerovnosti a díry. Po čase se sem tam ozve rána a už tak nesedí jako dřív. Samozřejmě kdybych vyměnil ramena a tlumiče tak nebude problém.
To by tak bylo o autě všechno. Ostaní odpovím na Vaše dotazy.
Silné stránky
Výkon
Design
Pocit z jízdy
Zvuk motoru
Interiér
Slabé stránky
To je těžké, slabé stránky typu spatný kabel nebo celkově elektronika nelze odsoudit, protože za pár kilometrů Vás zlost přejde z parádního poježdění :)
Podvozek trpí z českých cest
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vážný problém byl v Chorvatsku kdy se mi spálila spojka. Tamnější oficiální servis byl v pohodě a cenově stejně jako tady.
Dodnes nezapomenu jak říkál "Kvačilo set" in hell :)
Výměna katalyzátoru
Výměna snímače otáček
Měnil jsem samozřejmě i rozvody řemeny a všechny oleje. Motorový samozřejme vícekrát :)
olej doporucuji selenia racing. Opravdu v tomto aute je to nejdulezitejsi jaky olej mu date.
Problem byl jednou s tim ze řemen co pohání vačkovou hřídel nebo co to je tak se jeho zoubky sedřely. takže to vydáválo zvuk kov na kov(asi maly nervy jsem dostal:))
měnil jsem i silenblok s celou kovovou částí mezi převodovkou a motorem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Tak jako všichni bazaristi podvoníci s km :)
Novinky v recenzi
Díky tomu, že jsem si koupil nový vůz, tak je alfička na prodej. V případě zájmu pište sem a nebo na mail: filkasz@bladesolutions.cz.
Další vozy Alfa Romeo 156
-
Alfa Romeo 156 (2005) Majitel: Foli
Přidáno: 8.6.2010 1210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: pivrnec
Přidáno: 14.2.2007 36110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2004) Majitel: roubrt37
Přidáno: 19.2.2007 659 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.3.2009 298 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Alfa Romeo 156 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.3.2007 7410 Majitel 9.90 Uživatelé