Recenze
Mazda Xedos 6 2,0 V6 - PRODÁNO
Technické info
Přezdívka auta Xedůsek Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:171744 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 106 kroutící moment [Nm]: 172 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "HorysMann".
Mazda Xedos 6 vznikl jako vůz vyšší střední třídy luxusně založený. Jejich počátek se datuje v roce 1992. Ze začítku měl asi úspěch (nejvíc xedosů se dá sehnat práve z roku 92-94) ale časem byl zájem slabší. Mezi roky 1992-1999 kdy se výroba ukončila bylo prodáno na světě něco okolo 20 000 kusů což je dost málo. Proto se také hůř shání.
Mazdu Xedos 6 jsem měl věřte tomu nebo ne jako svůj sen už dlouho. Co jsem si koupil svojí první mazdu (323f BG) a dostal jsem s ní pár zkušeností a začal se aktivně zajímat o mazdu tak právě od té doby. Mezi tím jsem měl ještě jednu mazdu (323f BG GT), kde jsem se nechal zlákat motorem ale už dlouhodobě jsem pokukoval právě po Xedosu. Chtěl jsem nějakej z roku 96 v černomodrý barvě, s černým koženým interierem s automatickou klimou atd, ale naskytla se mi příležitost skvélé koupě právě mého vozu, který teď vlastním a nevál jsem ani chvíli. Výbavu není těžké dodělat a za tu skvělou cenu za kterou jsem jí koupil budu mít dost peněz abych se o to postaral a časem dokoupil co chci. Jen mě mrzí že auto není o pár měsíců mladší(druhý airbag nejde)
Auto mám velice krátce (od 18.8.2008) a za tu dobu jsem ho poctil jen skoro 700km takže o autě moc nevím. Rozhodně jsem byl mile potěšen. I když to byl můj sen, tak jsem v něm nikdy nejel ani neseděl takže to bylo jak loterie. Auto je krásně nízké a vypadá na svou dobu velice nadčasově. Po nastartování jsem byl uchvácen absolutně neslyšným motorem a strašně rychlím startováním. Už po prvních kilometrech jsem se zamiloval i do jízdních vlastností. Jezdím s tím už tak nějak napohodu (už nejsem ten závodník jako dřív) takže auto moc netýrám v otáčkách. Zkusil jsem jak auto zní v 200km/h a bylo krásně tichoučký a rozhodně chtělo dál. Auto má pár chyb na laku a interier je docela nezachovalí, ale trocha láska, péče a investic to dá dokupy.
Výbava:
- imobilizér
- dálkově ovládané centrální zamykání
- ABS
- manuální klimatizace
- el. ovládání zrcátek
- el. ovládání oken 4x,
- 1 x airbag
- autorádio
- posilovač řízení
- nastavitelný volant
- tónovaná skla
- vyhřívaná zrcátka
- vyhřívaná sedadla
- dělená zadní sedadla
- výškově stavitelná sedadla
- ostřikovače světlometů
- otáčkoměr
- el. seřiditelná světla
- mlhovky
- vyhřívané přední/zadní okno
Informace o vozidle:
Datum narození: 1994
Narozen v: Hirošima Japonsko
Zdvyhový objem: 1995 ccm
Výkon : 106kW (144 koní) při 6000ot
Počet válců: 6 (označení V6 - vidlicový)
Počet ventilů: 24
Počet převodových stupňů: 5
Točivý moment: 172 Nm při 5000 ot/min.
Rozměry: 4560x1700x1355 mm
Rozchod v předu/vzádu: 1470/1480 mm
Rozvor: 2610 mm
Velikost kufru: 390 l
Zrychlení 0-100 km/h: 9,3
Maximální rychlost: 216 km/h
Velikost nádrže: 60 l
Váha: 1244kg
*Historie Xedose 6 :
Mazda se rozhodla následovat příkladu jiných japonských automobilek a vytvořila konkrétní novou značkou pro luxusní výrobky s vysokou úrovení-image. Honda má Acura, Nissan má Infiniti, Toyota má Lexus, Mazda vytvořila Eunos.
Značku je velmi snadné pochopit: je tvořen dvěma různými slovy. Z starověkého Řecka „EU“ znamená ,,dobrý" a zkratka „NoS“ znamená „čísla“ v angličtině. Cíl byl jasný: vytvořit rodinu nových vozidel s první třídou kvality a vynikající jízdní vlastností.
Tato nová obchodní značka bude použito jen na určité trhy. Obecně všechny asijské země a vnitřní trh v Japonsku. Pro evropské trhy je obvyklé jméno Mazda a tak to mělo být i nadále používán jako mnohem více známá značka pro západní zákazníky.
*Leden 1992:
Na vnitřním trhu v japonsku zahájilo první vozidlo značky Eunos projektu : 500. Na konci tohoto roku začíná vývoz na evropské trhy a to zejména do Velké Británie (která je sdílení s Japonskem pravostranné řízení). Vůz měl jiný název: „Xedos 6“. Od tohoto okamžiku měli všechny luxusní řady výrobků sub-značkou Xedos, po kterém následuje číslo, které je identifikací rozměrové škále: „6“ pro střední třídu a „9“ pro nejvyšší třídu.
*Leden 1993:
Na rozdíl od japonského trhu kde byly motorizace 1,8 V6 24V a 2.0 litru V6 24 se do Evropy vozil pouze 2,0 V6 24V (později 1,6 I4 16V). Vůz měl největšího konkurenta v BMW Řadě 3 (320i). Ve stejné době přichází Mazda na japonský trh s větším „bráškou“ Eunos 800 (nazývaným Xedos 9 v Evropě a Mazda Milenia na americké trhu).
*1994
Menší úpravy na motoru, které vedli ke snížení výkonu z 106kW na 103kW aby vozi splňovaly nové specifikace emisních limitů. Menší úpravy (airbag spolujezdce, imobilizér v zapalování, nový volant, ….) a do nabídky přibyl nový motor 1,6 16V I4
*1996:
Nový malý výkon motoru, úpravy, vzhledem k Euro-2 emisní limity požadavky. Zavedení některých méně významných změn. Začalo se šetřit, protože mazda měla finační problémy. Plastová krytka koncových světlel se je nyní plně barevná a nikoli bi-barvená červeně a tmavě šedě jako bývaly dříve (možno za příplatek mít je jako dřív), vnitřní světlo na klíč zapalování zámku bylo odstraněno…
*1997:
Změna znaku mazdy. Nyní je velké "M" vepsané do elipsy.
*Konec roku 1999
Ford Motor Copany, který vlatní část Mazdy (33,4%) pomáhal mazdě s reformy dlouhou dobu. Díky tomu prochází těžkou vnitřní reorganizací. Díky tomu Xedos 6 bohužel „umírá“, zatímco Xedos 9 přežije díky dobrému úspěchu na americkém trhu.
*Jak vzácný je Xedos 6?
Kolik vozů tohoto modelu je stále v provozu těžko říct. Na celém světě bylo vyrobeno 72101 vozů což není mnoho. Jako ukázku prodejnosti zde uvedím prodejní čísla v Nizozemsku:
Rok |1992| |1993| |1994| |1995| |1996| |1997| |1998| |1999| |Celkem|
Počet |179| |234| |172| |156| |336| |209| |112| |160| |1561|
Auto potřebuje akutně technickou (bohužel stále čekám na velký techničák), je poškozenej levej zadní brzdič, takže brdí o trochu míň než je v toleranci - opravu zajistím. Motor se mi zdá že trochu kouří a mám strach z oleje ... možná bude potřebná generálka. Nejde mi vyhřevání sedaček a ostřikovače světlometů ... na to se musím v brzké době podívat
Silné stránky
Silné stránky tohoto vozu jsou pro mě desing (nevím proč, ale mě se to auto strašně líbí), cena, jízdí vlastnosti, 6tiválec, který je nádherně tichounký a dostatečně živý, výbava vozu (kožený interier, vše v elektrice, klima a tak), malý počet těchto vozů, nadčasový desing (hodně lidí typuje, že je auto o dost mladší), spotřeba je taková akorát, zinkovaná karoserie - auto má jen malé bublinky na zadních lemech které pak opravím, váha - kdo by z vás si typnul že váží pouze 1244kg .... Silných stránek vozu je hodně. Tydle jsou takový nejduležitější
Slabé stránky
Mezi slabé stránky vozu je 6ti válec, který potřebuje hodně péče. Není to zrovna nejlepší motor, který kdy mazda udělala - kouří a žere olej a to ne zrovna levnej, nedostatek informací o autě - sehnat nějakou příručku na opravy se mi ještě nepodařilo, cena náhradních dílů a jejich dostupnost a též servis, kde slyší většinou o tomto autě poprvý v životě
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ihned po koupi jsem vyměnil olej (řemeny a rozvoďák dělal majitel předemnou), nový vzduchový filtr, nové pneumatiky vpředu, kompletní prohlídka v servisu v mazdě. Pak mi kámoš přes šutr urazil druhou tyč řazení, kterou jsem opravil. Výměna pár dílů, STK
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem zakoupil od člověka, na kterého jsem narazil na chatu mazdaclubu.cz. Nejdříve jsem byl nadšený z dobré koupě, ale časem jsem toho docela litoval. Zamaskoval to, že olej žere dost vostře a že se pěkně kouří z vejfuku. Baterku, která byla zníčená a tak. Docela dost kamufláže, které zakrývaly nedostatky :-(
Budoucnost
Nejdřív vůz dám do pořádného technického stavu, pak opravím a vyměním poškozené věci v interieru, vyleštění auta a pak konečně bude čas něco dělat. Chystám 17´´ kola, xenony, světlé boční blinkry, výměna repra ve vozidle (jen staré za nové, ale za to pořádné), alarm s vyhledáním, dálkovým startem atd, výměna volantu z mazdy 323/f/xedos 6/9 z roku 98/99 a možná tonování skel
Novinky v recenzi
Prodej auta
Tak dnes jsem po nějaké té době prodávání konečně prodal auto. Novým vlastníkem je můj bratr takže i mi dáseříct zůstane. Bydlí ode mě něco přes 100km ale nechám si to na sebe napsaný i ručení si nechám kuli bonusům. No snad mu bude sloužit dobře a bude ho mít rád jako jsem ho měl já :-)
Nakoupeno pár dílů až bude čas dodělám. Auto nafoceno bohužel za horších podmínek a auto jsem nestihl umýt, ale i tak si myslím, že se fotky povedli. Brzy budou (snad) nové sedačky :)
v sobotu jsem zakoupil pár dílů na auto. A to zámek s odkokem u spolujezdce (neotvíral se mi dálkou). pak jsem si sehnal krytku ostřikovače světla, mincovník, červený krytky světýlek dveří, krytky zadních repráků, držák kola s platem na věci, krytku nad volant bez tý hrozný indikace alarmu, motůrek ostřikovače světel, tlačítka vyhřejvání sedaček bez poškrábání, koncovej plast na podtlakovou regulaci motoru .... dál nevím ale ještě asi něco :-). V dalších dnech jsem to předělával.
Jo a ještě v pátek 14.11.08 jsem měl sraz s kámošem Řezníkem a jeho novou károu viz galerka
Konečně jsem už se dostal k tý STK+ME, ale měli nějakou poruchu a tak protokol dostanu až pozdějš. Pak teprv si půjdu pro pražský SPZ :-)
Bohužel nemám teď na auto moc času a už vůbec ne peněz. Baterku mám novou což byly skoro 2 litry. Mezi tím, než jsem baterku vyměnil jse povedlo kámošovi urazit mi jednu tyč řazení. Byla sranda vyndat obě tyče ... práce přes 5 hodin a bylo to fakt náročný. Ale už je to svařený takže pohoda
Nové fotky ze srázku v Varech + video ze srazu
V sobotu a v neděli jsem byl s kámošem na Mazda srazu u Karlových Varů. Fotky dodám později. Překonáno 1000km s autem. Techničkám mi došel kousek před srazem, takže jsem to ještě nepřehlásil. Zjistil jsem, že mám baterku docela na =cenzura= takže budu muset též brzo sehnat :(
31.8.2008 - Opraveno sklápění sedaček
- některé poškozené věci od předchozího majitele přilepeny, přišroubovany nebo nacvakány
- podíval jsem se na odkok pravých dveří, který někdy jde a někdy ne a zjistil jsem že kabeláž je OK ... takže je to odkokem musím pak sehnat
- no a taky vyluxováno a umyto :)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mazda Xedos 6 2,0 V6 - PRODÁNO
- Re: Video 04.08.2009 22:38
- Video 14.07.2009 19:59 Psychobolos
- Re: Soused 09.05.2009 22:20
- Soused 09.05.2009 21:08
- Re: zoom zoom 23.02.2009 21:07
- Re: zoom zoom 07.02.2009 11:27
- zoom zoom 02.02.2009 18:36
- Re: Re: Re: Re: Chtělo by to nějakou diskuzi 03.12.2008 17:57
- Re: Re: Re: Chtělo by to nějakou diskuzi 03.12.2008 17:43 Poustnik
- Re: Re: Chtělo by to nějakou diskuzi 03.12.2008 17:17
- Re: Chtělo by to nějakou diskuzi 03.12.2008 10:42 Poustnik
- Chtělo by to nějakou diskuzi 03.12.2008 00:44
- Re: Re: Re: Xedos 16.10.2008 00:48
- Re: Re: Xedos 15.10.2008 23:27 sksteve
- Re: Xedos 04.10.2008 02:08
- Xedos 03.10.2008 00:56 sksteve
- Re: Re: Re: Pěkné:-) 12.09.2008 21:06
- Re: Re: Pěkné:-) 12.09.2008 11:46
- Re: Pěkné:-) 05.09.2008 23:54
- Pěkné:-) 05.09.2008 18:57 PetrL
- Re: no konečne... 01.09.2008 17:27
- no konečne... 01.09.2008 13:16
- Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 31.08.2008 18:03
- Re: Re: Re: Re: Mazda 31.08.2008 13:59
- Re: Hodnotenie 31.08.2008 09:17
- Hodnotenie 30.08.2008 18:15 2.0VTEC
- Re: Re: Re: Mazda 30.08.2008 10:50
- Re: Re: Mazda 30.08.2008 10:44
- Re: Re: Mazda 30.08.2008 10:32
- Re: Mazda 30.08.2008 10:28
Další vozy značky Mazda
-
Mazda Xedos 6 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.4.2007 329 Majitel 9.60 Uživatelé
-
Mazda 6 (2017) Majitel: Krabatt
Přidáno: 1.7.2018 779 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Mazda 3 (2008) Majitel: - Radek -
Přidáno: 20.4.2008 47910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mazda CX-7 (2008) Majitel: blowiik
Přidáno: 27.5.2012 219 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mazda 3 (2017) Majitel: palix
Přidáno: 28.8.2017 5010 Majitel 9.93 Uživatelé