Recenze
Technické info
Přezdívka auta vysaVač Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:133000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 954 výkon [kW]: 37 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 210 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "saSaT".
Vysavač sem si pořídil původně na "kšeft" s tím, že ho obratem prodám...ale nestalo se tak a vysaVač se stal hrdým členem rodiny, minimálně na tu dobu, než budu ve škole:)
A ještě detail...podle našeho zkoumání se jedná původně o starší typ, kterému byla implantována příď z novějšího modelu.
Interiér je celý z rifloviny (edice Kid), která je sice zajímavá a vypadá dost atraktivně, ale celkem snadno se zašpiní. Jakžto "okleštěná verze" postrádá přístrojová deska otáčkoměr a na jeho místě trůní tak velmi potřebné analogové hodiny:)
Silné stránky
super odhlučnění, velmi malá spotřeba, atraktivní vzhled
Slabé stránky
podvozek jako celek (na můj vkus až příliš měkký), opticky moc velká světlá výška zadního převisu
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto sem pořídil s tím že je potřeba udělat brzdy a levý homokinetický kloub (v prudších zatáčkách klepe) ale jako automechanika mě zajímá vlastně jenom cena dílů, která je v tomto případě ne moc vysoká:)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Původně sem vůbec neměl v plánu auto kupovat, stačila mě moje Škoda 110L, ale když mě kamarád od něhož vysaVač mám oznámil, že pokud bych ho chtěl tak je za 3000,- můj, neodolal sem a ihned se pro auto rozjel. Jak je uvedeno výše, původně byl můj úmysl auto opravit a okamžitě prodat, ale něco se ve mě pohnulo a rozhodl sem se nechat si ho...potom dostal svoji přezdívku a bylo definitivně rozhodnuto.
Úpravy
Jakožto člověk milující sportovní jízdu mě dělal starosti hlavně podvozek, který je kvůli absenci stabilizátoru až překvapivě nevyhovující (pro mě). Proto sem se rozhodl auto DECENTNĚ upravit. V úmyslu mám dostat na přední nápravu stabilizátor ze silnějších modelů a nejlépe i trochu tvrdší tlumiče, nic se ovšem nesmí přehánět, jelikož moje škodovka má podvozek hodný závoďáku, který se sice v zatáčkách chová opravdu skvostně, ale zato člověka dokáže na sebemenších nerovnostech pěkně vyklepat a dost unavit i po relativně krátké cestě, rozhodl sem se buď pro stavitelné tlumiče, nebo nějaké "sportovní", které by nebyly příliš tuhé. Částečně sem už vyrostl i z přílišného snižování, takže světlá výška pravděpodovně zůstane nezměněna. S podozkem samozřejmě souvisí i kola...původní obutí 145/70R13 na discích s třemi šrouby je v plánu vyměnit za 14" litá kola s pneu 165/65 a samozřejmě přestavět náboje kol na 4 dírový standard.
To by bylo asi tak vše k podvozku. Jelikož je vysaVač osazen motorem 1.0i 37kW, mám v plánu ho trošku "poškádlit" a tím mu pomoci. Plánuju úpravu spalovacích prostorů, zvětšení kanálů a vyleštění ventilů spojené s jejich případnou výměnnou za větší kousky. Samozřejmostí je pak montáž otevřeného sání a možná dokonce laděného výfuku, který by odpovídal provedeným úpravám(nechci ale žádného křiklouna, jelikož se mě líbí jak je motor tichoučký). Sice možná budete mnozí namítat že to je nesmysl, ale odstranil sem katalyzátor (na STK půjde samozřejmě zpět), což má za následek agresivní zvuk ve vyšších otáčkách, v nízkých je však výfuk stále hezky tichý (sežerte mě zelení:D ). Z dalších úprav zmíním zkrácenou kulisu řazení, kterou "tvořím" snad na každém autě (šajtra ja pořád stejně dlouhá, ale je prodloužené přepákování pod kloubem, takže dráhy sou o dost kratší)
Tak...to by zatím snad stačilo :)
Novinky v recenzi
Něco málo teorie o motoru:)
19.5.2010 - Dnes sem se trošku brouzdal po netu a podle toho, co sem našel se ve stošestkách kombinoval motor 1,0L pouze se 4q převodovkou...a jelikož můj vysaVač má rychlostí 5 a jede jak z praku, mám trošku podezření že pod kapotou se nachází asi 1,1L motůrek...kdoví...na to se přijde až ho budu rozdělávat:) Krom toho mě minulý týden zkratovalo a vyhořelo vedení k bezpečnostnímu spínači palivovýho čerpadla a při opravě šla dolů cela palubovka...ale zase to jede:)
Další vozy Peugeot 106
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.12.2009 378 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.10.2008 829 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 106 (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2011 010 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1996) Majitel: Destract
Přidáno: 14.11.2011 210 Majitel 9.72 Uživatelé
-
Peugeot 106 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.8.2007 1019 Majitel 9.72 Uživatelé