Recenze
Volkswagen Scirocco III - lapač pohledů
Technické info
Přezdívka auta Volkswagen Scirocco Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1400 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "ladasW".
Zatím máme spolu najeto jen hodně málo, ale musím říct, že na běžně dostupné auto sahá Rocco na několikanásobně dražší konkurenty známých značek.
Nevím ani kdy, ale celkem nedávno jsem dostal myšlenku o koupi nového vozu. Vedlo mě k tomu plno aspektů a tak jsem si řekl, že s se začnu závazně zajímat o nová auta a uskutečním sadu testovacích jízd..
Od začátku se mi líbila nová Astra, protože jsem již měl Gčkovou od Bertoneho a byl jsem spokojen. Dle propagačních letáků se mi jevila jako pěkné auto na každodenní jízdy a poměr cena/vybavenost byla více než příznivá..Dalším lákadlem byl inovativní design interiéru a celková koncepce...
Samozřejmě jsem uvažoval i o jiných autech, ale o Roccu ani náhodou. Přivedlo mě k němu nové Polo, které se mi velice líbilo. Posléze jsem zjistil, že jeho design částečně vycházel právě ze Scirocca....
Dohodl jsem si pár testvacích jízdách a mezi několik aut jsem zařadil pravě i toto kupátko od VW. Polo nám zapůjčili na individuální jízdu na dvě hodinky a tak jsem měl klid si toto auto prohlédnout a otestovat.... již si nemyslím, že se jedná pouze o auto pro ženy, jelikož narostlo do rozměrů starších golfů a ne nadarmo vyhrálo car of the year 2010. Je opravdu příjemné... jedinou výtkou by mohl dostat středový panel, který si s mým pravým kolenem moc nepotykal..
Došlo i na novou Astru, která byla zatím je k prohlédnutí, takže jsme se nemohli svézt.. Abych to ale zkrátil, závěrem tedy bylo, že jsem si s přítelkyní řekli, že na 4 dvířko máme ještě čas a také nás odradily plasty použité v interiéru... vystavované auto mělo najeto asi 97km a na palubní desce a ovládačích byly již vidět mastné tlapance od prstů a světlé rýhy od nehtů... opravdu zklamaní..
Symbolickou třešničkou na dortu byla projížďka s 2litrovým Roccem. Opravdu jsem nečekal to co se začalo odehrávat....naposled jsem měl takové pocity v motokáře, to obrovské přetížení do zatáček, brzdný účinek, akcelerace a auto ani jednou nezaprotestovalo .... v tu chvíli jsem se opět zamiloval (přítelkyně promine) .. nu už jsem si pomalu začal zvykat na to, že by mi mohlo říkat pane i když se jednalo o auto z jiné cenové kategorie než jsem původně plánoval.... rozhodl jsem se prostě přitopit a Rocco pořídit...
Abych to úplně doplnil, jezdil jsem i s novým golfem GTI (charakterově v podstatě stejné), ale je to stéle jen golf...
Také jsem testoval nový Passat CC, ale tam jsem si nepřipadal moc pohodlně a přišlo mi to jak auto pro 50ti-letého tatíka s místem na tu obvyklou pneumatiku z firemních večírků a rychlých obědů..
Zkrátka jasná volba padla na VW Scirocco už jen proto, že splňuje to co od auta očekávám...90% ekonomická a pohodlná jízda a 10% sportovní charakter, který se dá plně využít...
K výběru motoru bych jen řekl, že 2L turbo-kompresor by mě asi nutil hazardovat a 1.4 s kompresorem a turbem zrovna nebyla skladem. Našel jsem na Jarově přesně to co jsem chtěl vč. výbavy a barev. Prostě klika... tím, že to byla skladovka jsem ho měl hned a ještě jsem ušetřil značné obnosy...
1.4 TSI s turbem je tak akorát, zátah na předjíždění naprosto dostačující, dá se jezdit i za 5 litrů. Jedinou malou vadou je to, že na 6. kvalt se mi zdá, že už nemůže do některých kopečků na D1... auto samozřejmě jede, ale nemám již pocit, že je tam výkonnostní rezerva...
Silné stránky
-perfektně dílensky zpracované auto
-hodně atraktivní design.... (pořád leštím okna od lidí co koukají dovnitř)
-RNS 510
-perfektní jízdní vlastnosti sahající pomalu k motokárám
-bi-xenony opravdu udělají z noci den
-adaptivní podvozek DCC
-výborně ergonomicky řešené sedačky
-na svou velikost veliký zavazadlový prostor
-kvalitní plasty použité jak v interiéru, tak v exteriéru
-300W Dynaudio sestava
Slabé stránky
-málo odkládacích prostor
-možná subjektivní pocit, ale stále nemůžu najít pohodlný posez za volantem..
-černá metalíza extrémně náchylná na i lehké poškrábání
-sakra drahé příslušenství za rozhodně ne "volks" ceny
-neergonomicky umístěný ovládač stahování oken u řidiče
-v cca 13000 povrzávání dveří u řidiče a skla v těsnění, pří "kroucení" auta...nejspíše důsledek menší torzní tuhostí karoserie díky bezrámovým oknům, bohužel VW toto moc nepořešil.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
14.5.2010 - Klapání a divné zvuky z podvozku při pomalé jízdě: Servis se vyjádřil, že nic nenašel, ale dotáhl všechny části podvozku a klapání ustalo
14.5.2010 - Výpadky pravého kanálu soundsystému: Servis našel souvislost s HF sadou Parrot a zatím ji odpojil a testujeme, zda budou výpadky i bez ní.
14.5.2010 - Vrzající dveře řidiče a volnější okno: Okno prý bylo utaženo a těsnění namazáno nemastným mazivem - Sem tam stále pazvuk, ale dá se to přežít.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autojarov - bez problémů, velice příjemné jednání podtržené odvozem super káry
Možné úpravy
-led žárovky do světel na denní svícení (po vyřešení hlášek od bord PC o prasklých žárovkách
Novinky v recenzi
LED DRL
Dle Johaníkova návrhu proběhla výměna mlhovek za homologovaná DLR LED. Jednoduchá práce a auto je konečně opatřeno LED světly s homologací.
1. Intervalový servis
Nechal jsem udělat 1. intervalový servis s výměnou oleje po 20k km a přechod na 15k interval z longlife.
Carshield
Natáhl jsem si kapotu poliuretanovou folii Carshield 3M. Musím uznat, že se jedná o kosmický materiál a kamení nemá šanci. Na barvě laku se nic nezměnilo, folie je dokonale průhledná. Cena folie na kapotu cca 4500,-Kč. Na to, že jsem to dělal poprvé to nedopadlo zase tak zle..
Verva 100
Naplnil jsem nádrž prémiovým palivem a musím uznat, že takový nárůst výkonu jsem nečekal. Auto až nečekaně více táhlo v nízkých a vysokých otáčkách a klesla spotřeba. Jediná nevýhoda byla větší hlučnost motoru až se mi to nezdálo moc zdravé.
Více zkušeností
Takže po delší době se hlásím. Auto zatím jezdi v pohodě, jsem někde kolem 17000km. Začalo něco více rezonovat v palubce pod budíky, takže to bude muset asi řešit servis na servisní prohlídce, dále mám problém s tím, že bezrámové dveře nedrží přitažené k autu a při přejíždění nerovností těsnění povrzává. Což je celkem nepříjemný problém. Částečně se mi to podařilo odstranit impregnací těsnění speciálním přípravkem na gumu od swisswaxu, ale není to ono. Jinak zatím vše funguje jak má a po dodělávce tempomatu, RNS510 a parkovací kamery jsem s výbavou vozu naprosto spokojen.
Novinky v autě
RNS 510, R cam a tempomat. Hotovo a maximální spokojenost
Parkovací kamera
Dnes jsem namontoval parkovací kamerku a vše připravil pro RNS 510. To bude pohodička parkování ;-)
Oprava laku
Tak jsem opravu laku udělal sám opravovací sadou dle VIN. Autolakýrník u nás mi nabídl celý nárazník za 2500,- komplet, ale zdálo se mi to i tak škoda. Plochu jsem odmastil dal dvě barevné vrstvy leštil a po zatuhnutí překryl bezbarvým krycím lakem. Ten jsem po vytvrdnutí brousil smirkem 1500, zubní pastou Colgate ;-) a pak leštil Sonaxem. Výsledek je celkem uspokojivý až na malinko jinou skladbu pigmentů v barvě. Metalické částečky jsou u tohoto laku modré a stříbrné. Na místě opravy je vice modrého pigmentu, takže je trochu domodra, ale snad to sluníčko postupně zarovná.
Další trable v ráji
Tak po peripetiích s podvozkem a HF sadou, které si vyžádali 6 návštěv u prodejce, tedy 6 cest do Prahy 1200Km + zapůjčení náhradního vozu (celkem náklady bez započtení mého času 4750,-Kč) je tu něco nového... Začal se mi po běžném mytí loupat lak na předním nárazníku viz foto.... už nemám ani sílu ani slova...
10000
Dnes jsem spolu s Roccem překonali magickou hranici 10 000 km... jen tak dál (snad už bez reklamací).
Dívné zvuky z podvozku a HF Parrot
Tak jsem dnes absolvoval další půlden v servise. Mlácení z podvozku se zatím odstranit nepodařilo a v pondělí jde auto na tři dny na reklamační opravu kde se pokusí zjistit o co jde a provést nápravu. HF sadu Parrot pro výpadky pravého kanálu audia poslali rovnou na reklamaci, takže min 30 dnu bez HF a od pondělí do středy úplně bez auta. Najeto 8500km a už se to s.re. Opravdu zkažená radost z VW Scirocco. Náhradní auto mi na Jarově nedají a tak budu muset snad jet domů těch 100km sockou... taky perfektní!...Oprava - Na Jarově mi auto půjčí, ale za 1200,- na den...
Dynaudio
Už jsem se zase přistihl, jak sedím po příjezdu do garáže v autě a chci doposlechnout písničku před odchodem z auta... Dynaudio = Luxusní zážitek
LED parkovačky
Tak dnes jsem dobastlil nové LED parkovačky místo klasických žárovek. Musím říct, že to hodí auto hned o level výše. Moje koncepce zachovává stávající směrové světlo kvůli homologaci.
Fotogalerie
Dnes jsem rozšířil obsah fotogalerie vozu. Stále jsem bohužel limitován počasím... snad to stačí těm co váhají hodnotit ;-)
Montáž HF Parrot
Právě je mi montována do Roca sada Parrot MKi 9100. Tak jsem zvědav, o výsledky se podělím.
Nová HF sada
Dnes mi přišla HF sada pro zabudování do interiéru Parrot Mki9100. Krom telefonování má přípojku na USB a Ipod. Montáž nechám na autorizovaném servisu, i když bych to asi zvládl taky, nechci mít orvaný plasty, přeci jen vědí jak na to..
Dodělávky
Dnes jsem začal zjišťovat možnosti v instalaci pevné HF sady. Vítězem bude nejspíše sada Parrot MKi9100. Krom komfortu při telefonování nabízí ještě rozšíření o USB a konektor na Ipod. Sice nejsem nadšen z dalšího ovládače a displaye, který do auta původně nepatří, ale nedá se nic dělat...Další dodělávkou budou parkovací senzory... bohužel zadním oknem toho není moc vidět za jízdy a přip. parkování je to už tristní...
Nová fota
Tak jste mě dneska donutily Rocco trochu vypucovat a udělat nějaká fota... ale byla tam fakt zima jak na Sibiři...
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Scirocco III - lapač pohledů
- Re: Dotaz a doporučení... 23.12.2010 10:59
- Dotaz a doporučení... 14.12.2010 21:34 King of rain
- Re: Vosk DODO JUICE 23.08.2010 21:13 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Vosk DODO JUICE 22.08.2010 20:44
- Re: Vosk DODO JUICE 22.08.2010 20:21 R3ALista
- Re: Re: Vosk DODO JUICE 22.08.2010 20:15
- Re: Vosk DODO JUICE 22.08.2010 19:32 R3ALista
- Vosk DODO JUICE 22.08.2010 14:51
- Vosky jsou doma, dnes na to vlítnu 21.08.2010 09:40
- Re: Re: Autovosky 15.08.2010 10:05 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Autovosky 15.08.2010 08:54
- Re: Re: Autovosky 14.08.2010 23:32 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Autovosky 14.08.2010 22:37
- Re: Autovosky 14.08.2010 22:32 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Autovosky 14.08.2010 22:31 berustina
- Re: Autovosky 14.08.2010 22:26
- Re: Autovosky 14.08.2010 22:22 berustina
- Re: Re: Autovosky 14.08.2010 22:21
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autovosky 14.08.2010 22:20
- Re: Autovosky 14.08.2010 22:20 berustina
- Re: Re: Re: Re: Re: Autovosky 14.08.2010 22:14 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Autovosky 14.08.2010 22:11
- Re: Re: Re: Autovosky 14.08.2010 22:05 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Autovosky 14.08.2010 22:02
- Re: Autovosky 14.08.2010 22:00 berustina
- Re: Autovosky 14.08.2010 21:41 R3ALista
- Re: Re: Re: Autovosky 14.08.2010 21:39 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Autovosky 14.08.2010 21:28
- Re: Autovosky 14.08.2010 19:21 R3ALista
- Re: Re: Autovosky 14.08.2010 19:19
Další vozy Volkswagen Scirocco
-
Volkswagen Scirocco (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.10.2009 14710 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2009) Majitel: TufanR
Přidáno: 26.10.2009 1089 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2009) Majitel: Dodo27
Přidáno: 21.12.2015 09 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2010) Majitel: ObiWanKenobi
Přidáno: 23.8.2011 4610 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Volkswagen Scirocco (2011) Majitel: Kokodas
Přidáno: 11.3.2012 99 Majitel 9.02 Uživatelé