Recenze
Volkswagen Polo 86c 2F GT
Technické info
Přezdívka auta Volkswagen Polo GT Coupe Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:110111 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1298 výkon [kW]: 55 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Floppy".
Zdravim všechny čtenáře MOJEauto, no doufám že se najde někdo kdo si bude chtít přečíst něco víc o MÉMautě, kterým je Volkswagen POLO GT Coupe."název zní heraldicky":)V podstatě jde o sériovou verzi Fox coupe ale navíc oproti ní je GT vybaveno sníženým sportovním podvozkem, posez za volantem zpříjemňují sportovní sedačky a o pohyb vřed i vzad se stará silnější motor 1.3i s 55kW výkonu. Od malička jsem se zajímal o motorismus sbíral jsem matchboxi a v pubertě se to rozjelo prostě jsem se zamiloval. Motorismus je moje vášeň a samozřejmě ženy, víno a zpěv:)
Proč zrovna Polo? Pro koupi vlastního auta jsem se rozhodl z ryze osobních důvodu už mě nebavilo věčné dohadování se s rodiči zda mi půjčí nějaké z našich aut. Je fajn vozit se v krásných nových autech ale ten pocit vlastnictví nic nenahradí. Po letní brigádě jsem měl našetřeno nějakých 20tisíc českých korun a s tím jsem chtěl vystačit na koupi mého vlastního automobilu! Proběhlo velké a někdy až unavnujicí hledání něčeho co jezdí rovně, svítí, brzdí a je ošetřeno proti korozi. Po delší době strávené brouzdáním na bazarových serverech jsem našel inzerát na VW Polo v perfektním stavu přivezené z německa a navíc ve výbavě GT takže pecka. Hned na druhý den jsem zavolal do autobazaru zda-li je Polo stále naprodej a pak už to šlo rychle sednul jsem do Berlinga a hurá směr Plzeň. Doma mě páni rodičové ,oba podnikatelé, koupi tak stareho vozu rozmlouvali ale já měl svou hlavu:D
Historie modelu VW POLO 2F
Začátkem 80 nastupuje nový typ VW Polo, který navazuje stylisticky na svého předchůdce, ale je to nový automobil vyhovující plně požadavkům 80 let. Nabídka motorů je stejná 0.9, 1.1 a 1.3. V karosářské nabídce verzí je kromě coupé a sedanu, nově vyráběna i varianta combi. Kromě modernizovaných motorů se nabídka rozšiřuje i o 5 stupňovou převodovku. V roce 1988 se objevuje technická lahůdka - Polo Coupé GT G40, jehož motor přeplňovaný G-dmychadlem disponoval výkonem 85 kW/115 k a dokázal jej rozjet až na téměř 200 km/h. Ke konci 80 se již nabízí i elektronické jedno i více bodové vstřikování paliva a katalyzátory. Nabídka motorů je 1.1, 1.3, 1.3-G40, a také 1.3 diesel a 4 a 5 stupňové převodovky. Na podzim roku 1984 převzal štafetu základního modelu Volkswagen Polo Fox poháněný novým motorem o výkonu 33 kW/45 k, jehož cena 11 490 DM byla o tisícovku marek nižší než cena standardního modelu Polo C. V roce 1986 se pod kapotou Volkswagenu Polo zabydlel vznětový motor o výkonu 33 kW/45 k, který stačil na dosažení nejvyšší rychlosti 140 km/h a přitom si v průměru řekl jenom o 6 l nafty na 100 km jízdy. Podzim roku 1990 přinesl významnou modernizaci: Škála motorů nyní zahrnovala zážehové agregáty o výkonech 33 kW/45 k, 40 kW/55 k, 55 kW/75 k a 83 kW/113 k a vznětový motor o výkonu 36 kW/48 k. Pozměnil se i vnější vzhled, nejzřetelnější změnou bylo použití větších světlometů. Významnou novinkou byla nabídka airbagů.
zdroj: www.vw-polo.com
Silné stránky
-doslova překvapivé jízdní vlastnosti avšak velmi závislé na kvalitě českých silnic
-poměr výkon váha vozu 55KW na 800Kg
-dvě polohy plynu, po došlánutí pedálu plynu se otevře druhá klapka ve směšovači čímž se roztočí vír v palivové nádrži:)
-stále sportovní neokoukaný desing
Slabé stránky
-slabší učinek brz, absence ABS
-pocit kroucení karoserie
-bez posilovače a na 195 pneu celkem posiluju trapázové svaly..
-při nekvalitním silničním povrchu velká citlivost na podelně vyjeté koleje
-někdy jde špatně zařadit první rychlostní stupeň
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
-zatím všechny poruchy zvládnu opravit svépomocí, teď mě čeká výměna řemenu alternátoru popřípadě pouze naptuní vypadá že je volnější než by měl být.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce v pohodě auto je z Plzně autobazar adam auto. Včechno vyřidil zařídil, předvedl, dotáhl, uklidil, auto zvednul na zvedáku, předal. No snad jen jeden mínus chtěl po mě peníze. Jinak absolutní spokojenost.
Plánovaná vylepšení techniky a vzhledu
-natřít brzdiče nějakou rozumnou barvou např. šedivou
-doladit muziku, už mám vše vymyšleno jen ta realizace vázne (hotovo)
-vyčistit motor (hotovo)
-když to půjde nechám něco udělat s elektronikou motoru pro větší výkon
-žádný plasty ani píč..... lepit nehodlám:)
-okení folie
-rozpěra mezi přední tlumiče
-nerezové svody (ježiš na ty se tešim!)
Novinky v recenzi
Centrální zamykání
Když jsem přemýšlel nad tím jak vylepšit svoje Poloauto napadlo mě xenony a centrál. xenony jsem již realizoval ted příšli na řadu servomotorky a řídící jednotka. Ještě před instalací do auta jsem systém otestoval doma na stole a fungoval. Tak a ted mě čekal ten největší díl práce montáž do pola. vymyslel jsem vlastní táhla k zámkům, umístnění řídící jednotky, polohu serv ve dveřích a protože Polo v serii nemá pruchodky z dveří do kabiny tak i zde bylo zapotřebý vyvinout mozkovou aktivitu:D nakonec všechno dopadlo na jedničku a systém centrálního zamykání funguje i v polu. jinak serva a jednotka původně pocházejí z Felície, jednotká je nejáká vyšší verze je možno k ní přídělat dálkový ovladač takže v blízké budoucnosti se teším i na tuhle jobovku.
TEC 2000
Na internetu běží spoustu fámů a pověr o smysluplnosti přísad do motorového oleje. Rozhodl jsem se tedy zakoupit ten nejkvalitnější z nich a ověřit nebo vyvrátit tento mýtus alespon pro své klidné svědomí. O tom jak tyto přísady fungují snad ani sáhodlouze mluvit nebudu. Zakoupil jsem tedy u mého známého v autoservisu TEC 2000 nikde jinde ho ani sehnat nelze je distibuován vyhradně do autoservisu, bylo mi zděleno že to je kvůli jeho vysoké ceně a zaručené kvalitě. Holt český zákazník je zvyklí na šmejd z benzínky za 150kč a čeká že bude mít ze 120ci bavoráka:) takže přijel jsem dom pln očekávání a nedočkavě jsem rozdělal kovovou plechovku zvláštní otvíraní jak na kradičce od sardinek. První co mě překvapilo byla velmi hustá konzistence připomínajíci roztavený bronz. Po nalití do motoru jsem chvílí 10 nebo 15 minut počkal až vše dokonale steče do olejové vany. Po prvním nastartování rozdíl slyšet ani cítít nebyl. Projel jsem se do sousední vesnice a už na zpáteční cestě bylo jasno. Prostě to funguje:) motor se nádherně ztišil, jede o poznání měkčeji a lépe akceleruje takže spokojenost. Jo a rano když příjdu k promrzlému Poloautu tak po nastartování motůrek běží jak při plnym zahřátí. Doporučuju!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 86c 2F GT
- pekne 13.12.2009 21:30 BigBang
- Neboj práce bude... 20.11.2009 12:54
- Porozmýšľaj trošku ! 14.11.2009 19:20 FEKIVHK
- Re: Re: Polo 2F Cabrio 03.11.2009 21:23
- Re: Polo 2F Cabrio 03.11.2009 18:36
- Polo 2F Cabrio 03.11.2009 18:13
- Re: Re: druhe GTcko na fore 08.10.2009 20:44
- Re: druhe GTcko na fore 07.10.2009 12:58
- diky 07.10.2009 12:57
- 6-1-5 06.10.2009 22:50 911
- Re: Krááása 05.10.2009 21:46 Wiii
- druhe GTcko na fore 05.10.2009 17:48
- Krááása 05.10.2009 17:07
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.2.2009 138 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.3.2008 98 Majitel 9.51 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1992) Majitel: BigBang
Přidáno: 12.11.2009 179 Majitel 9.12 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2019) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 17.7.2024 169 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: DzonyM
Přidáno: 30.5.2010 4910 Majitel 9.88 Uživatelé