Recenze
Volkswagen Polo 1.4D Fox
Technické info
Přezdívka auta Skleník Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1391 výkon [kW]: 35 maximální rychlost [km/h]: 142 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 14 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sqadra".
Jedná se o VW Polo tuším druhé generace s třídveřovou karoserií tvaru malého kombíku (něco jako trabant kombi:-)) Je to moje první auto, mám ho asi 2 a půl roku a za tu dobu jsem s ním zažil opravdu hodně věcí. Mimoto to bylo auto, ve kterém jsem se naučil řídit, ještě když patřilo mým rodičům. Proto jsem se také rozhodl ho zachránit před jistou likvidací, vždycky se mi v něm totiž jezdilo dobře, věděl jsem, že má dobrý motor a přeštože jsem tušil nutnost velkých investic(viz opravy), tak jsem do toho šel a rozhodně nelituju, troufám si říct, že dnes má málokdo toto Polo v takovém technickém stavu. Také jsem kvůli němu sehnal (tady na ostravsku vyjímečně placenou) brigádu, na které si auto na své opravy vydělalo a nejen na ně. Samozřejmě, že toužím po novějším, rychlejším, větším a pohodlnějším autě, které si snad pořídím, až dokončím školu a vydělám si na něj, ale zároveň vím, že teď mám auto, které mě kdykoliv doveze tam, kam potřebuju...
Silné stránky
+silný motor na své stáří jede perfektně i s plně naloženým autem
+dobrá spotřeba, kombinovaná shruba 5litrů
+na to jak je auto malé, vejde se do něj neskutečné množství věcí (viz např. foto: 5lidí + 3x snowboard, 2x lyže + boty, batohy)
+dobrá pozice za volantem
+i bez posilovače slušná manévrovatelnost
+s novými pneu Kleber Krisalp3 naprosto skvělé na sněhu, na hory jezdím často a vyjel jsem s ním neskutečné terény
+je na něj spoleh, jezdím s ním často i 1000 km během víkendu a nikdy jsem nezůstal nikde viset
Slabé stránky
-velký vnitřní hluk od motoru
-velký aerodynamický hluk
-rachot interiéru při jízdě po nerovnostech
-dost dlouho trvá, než se zahřeje a začne topit
-nepříliš místa na zadních sedadlech, jízda v 5ti už není nic moc
-nejede po rovině víc jak 130
-na dlouhých cestách se člověk řízením docela unaví
-citlivé na poryvy větru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruch a oprav bylo opravdu hodně. Co jsem zvládl, jsem si i bez předešlých zkušeností udělal sám a to bylo: výměna a lakování předních blatníků a levých dveří, opravy karoserie, lakovaní nárazníků, zrcátek, kol a doplňků. Instalace audia, výměna zadních pružin, výměna brzdových destiček a obložení, výměna baterky:-), oprava zavěšení výfuku, výměna porouchaného relé žhavení za spínač žhavení v kabině, oprava ovladače ventilace, výměna vandaly zničeného zámku a zrcátka, oprava rozbitého sklápění sedadel, oprava upadajících nárazníků, instalace zástěrek a možná ještě další věci, na které si nevzpomenu. Dále: výměnu výfuku a opravu vyskakující pětky v převodovce mi udělal jeden známý výměnou za jinou převodovku a obojí doteď drží. Všechny další opravy mi k mé spokojenosti dělal kamarád v autoservisu K a K v Teplicích a to: výměna převodovky (za kus z pola 1.3i-později kvůli nevhodnému zpřevodování vyměněna za opravenou původní-viz výše), výměna všech tlumičů, výměna předních ramen, oprava startéru, výměna žhavicích svíček, výměna předních ložisek, výměna zátěžového regulátoru zadních brzd, výměna olej. a paliv. filtru, oleje. Co bylo opraveno, to funguje, mám jen jednu VELMI ŠPATNOU zkušenost a to s lakem od firmy MOTIP: přez ujištění prodavače, že ač namíchaný do spraye, jde o plnohodnotný autolak se všemi složkami včetně tvrdidla, lak nikdy nevytvrdl, postupně změnil barvu, v létě nechutně měkne a chytá na sebe bordel a jde smýt ředidlem jak vodovka. Během reklamace u prodávajícího - Dubí-Pozorka (u Teplic) - Vyhnout se obrovským obloukem!!!! se mnou bylo jednáno jak s nějakým debilem, že je to moje chyba, že jsem měl špatný podklad, což je naprostý nesmysl, konzultoval jsem to s několika lakýrníky, kteří mi potvrdili, že laky od tohodle dodavatele jsou šmejd. Obrátil jsem se na ústředí MOTIPu, ale reklamace nebyla vyřízena, mám na starosti i jiný věci, než se s někým pořát dohadovat. Auto je v takovém tech. stavu, že zvažuji nový celolak....
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem zdědil po otci, který ho chtěl nechat sešrotovat zhruba se slovy: "jestli to auto chceš, tak si ho vem a dělěj si s ním co chceš, ale nepočítej s tím, že se ti o něj budu starat." když pak viděl, jak jsem se o něj vlastními silami postral, myslím, že toho nelitoval. Dříve auto dovezeno z Německa, další podrobnosti neznám.
tuning:-)
Jedinými úpravami auta oproti originálu je instalace černé matné folie v zadní části zadních bočních oken, zlatý lak original kol se zimními pneu, bílý lak poklic letních kol(z novějšího pola s pneu 185 r14 - vypadají a drží stopu o dost líp než original 145 r13:-) + bílé lakování čelního znaku(na fotkách ještě není) a zadního nápisu POLO + pár samolepek...
Novinky v recenzi
Tak minulý týden šel Polouš z domu do Liberce doufám že do dobrých rukou, protože vím že má ještě potenciál udělat hodně dobrou službu...
Přidány nové fotky! Tak auto mám po jarní generálce, strhl jsem folie ze zadních oken, ta levá se přes zimu smrskla a na jaře zase roztáhla a skrčila. Vyměnil jsem spálené tlačítko žhavení a všechno funguje jak má. Promáčklé spolujezdcovy dveře jsem alespoň částečně vymáčkl zpět. Vyměnil jsem sklíčko levého zrcátka, které jsem si na podzim vlastní nešikovností napraskl. V podlaze pod spolujezdcovýma nohama jsem díky nezvyklému zvuku objevil díru asi 2x3cm, prozatím zacpána pěnovou hmotou, až bude čas, nechám někde zavařit. Karoserie jde pomalu do pr...e, zub času holt začíná hlodat, avšak hlavní je, že pořát jede jak drak...
Během včerejší cesty Ostrava-Praha-Chomutov-Teplice se mi podařilo po dlouhé době dosáhnout z kopce papírové maximálky 142km/h, ovšem za cenu příšerného hluku a strachu o bezpečí celé posádky:-) Také se nám podařilo udělat rekordní čas jen něco málo přes 5 hodin, hlavně díky tomu, že nám přálo počasí a provoz. Při plné naloženosti, což jsou 4 studenti, 1 králík a hromada zavazadel + navíc 2 gramofony a mixák, to je výborný výsledek:-) Opět jsem řešil spotřebu a za cca 530km byla kolem 35 litrů, což je na takového dieselového prcka celkem dost, ale jeli jsme fakt plní a s plynem na zemi. Zítra proběhne výměna pneu za letní a jarní úklid, tak snad bude hezky a vyjdou nějaké fotky...
Další fotky budou následovat, jak mi je postupně systém dovolí vkládat:-) A nestyďte se komentářů, určitě je uvítám...
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.2.2009 138 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.10.2009 139 Majitel 9.44 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1992) Majitel: BigBang
Přidáno: 12.11.2009 179 Majitel 9.12 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2019) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 17.7.2024 169 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: DzonyM
Přidáno: 30.5.2010 4910 Majitel 9.88 Uživatelé