Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf 1.4 59kw

9.15 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Golf VI Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:24000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 výkon [kW]: 59 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jirko13".

Tak jsem se v květnu 2010 rozhodl pořídit si nový vůz... Měl jsem první generaci škody fábie, která již měla 10let a tak bylo potřeba koupit něco nového.Byl jsem rozhodnutý, že se zaměřím na nové(případně předváděcí vozy) a tak jsem si stanovil limit zhruba 320tis.kč. Výběr v dané kategorii a v dané ceně je dnes opravdu slušný.Na výběr byl právě VW Golf, Škoda Octavia III, Renault Megane, Peugeot 308 nebo dva korejci Kia Ceed Hyundai i30. V nákupním centru vystavoval Renault, tak jsem si prohlédl Megana a zjistil, že dále o něm uvažovat nebudu, plasty-palubovka vypadala kvalitně ale se svoji výškou 191cm jsem tu měl stísněný pocit a to nemluvím o místě na zadních sedadlech - nic moc. I30 a Ceed jsou fajn auta, myslím, že asi i kvalitní a za solidní ceny ale nějak mi interiér nevyhovoval tak jako v golfu nebo oktávce a tak ze seznamu vypadly. Na internetu jsem našel již svůj Golf a hned se objednal do prodejny, jelikož se jednalo o předváděcí vůz, který měl najeto 6tis.km a byl v téměř full výbavě, když nepočítam navigaci a pod. Vše potřebné i nepotřebné obsahuje, dokonce i něco navíc - defendlock, tajný vypínač, pískování skel, dvojzónovou klímu, tempomat, všechny el.okna, centrál dálkový, kvalitnější rádio s mp3, 7airbagů, ABS+ESP, loketní opěrka, malý kožený paket a pod. V zimě jsem dokoupil už jen zimní pneu a mám vše co potřebuju. Ještě uvažuji o nějakých pěkný al kolech ale uvidíme. Cena za takhle vybavený Golf byla 310tis.kč, měl 3měs. Jelikož zájemců bylo opravdu hodně, musel jsem jednat rychle. Autojarov prodáva i Octávie a tak jsem si to ještě porovnal. Octávia má bezpochyb lepší, větší kufr ale myslím, že to je jediná výhoda. Delší je o 30cm ale v kabině to znát není, spíše naopak, Golf je o pár milimetrů v kabině větší, navíc se mi palubovka více líbi a také volant mo přijde sportovnější, lépe padnoucí do ruky. Také prodejce se mi zmínil, že Golf má v sobě lepší technologie, je tedy novější a tak jsem byl rozhodnutý.Jelikož nemám rodinu, nepotřebuji kufr jako má oktávka a je tak zbytečně dlouhá na parkování. S Golfem jezdím asi 9měs., najezdil jsem zhruba 17tis.km a můžu říct, že jsem velice spokojen. Velice příjemné ovládání, krásný a přehledný interiér, poměrně dost odkládacích schránek - v předních dveřích také na 1,5L petku což je super. Také se mi líbi modrá metalíza i když je pravda, že jsem neměl na výběr ale vůči stříbrné, nebo jiné met. je hlavně na sluníčku opravdu elegantní. Celkově interiér působí jako v audi což se třeba právě o megane, nebo korejcich nedalo říci. Pojďme k motoru - 1,4 59kw je pravda, že není zrovna na závodění ale na běžnou jízdu po městě, dálnici úplně stačí. Dnes bych sice raději volil už Tsi, který má nižší spotřebu, lepší výkon, atd. ale jak jsem zmiňoval na běžnou jízdu stačí i těch 80k. Na dálnici při rychlosti 130km točí asi 3400ot/min. a spotřeba kolem 6,5l je solidní. Nejčastěji si nastavím na tempomatu rychlost 120km a průměrná spotřeba se dostane někde na 6l a někdy i těsně pod. při dobrých podmínkach, t.z. v zimě je spotřeba vyšší zhruba o 0,5l. Je pravdou, že při naloženém autě a při potřebě rychleji akcelerovat je potřeba podřadit a nebát se motor vytočit, třeba i na dálnici, když Vás zbrzdí kamion a jedete za ním 90km a vedle auta 120-130, je potřeba zařadit 4st. a trochu to sešlápnout. K motoru to myslím bylo dost a přejděme ke kufru, který má velikost 350l a je poměrně dobře tvarovaný, takže i čtyřčlenná rodina nemá problém aby zde vše naložila. V kabině je místa dostatek, vzadu je to trochu horší pokud vpředu sedí někdo jako já(191cm) a dozadu by si chtěl sednout také někdo tak vysoký, tady je znát menší rozvor náprav.Jinak je kabina opravdu příjemná, výborně odhlučněná i při rychlosti 130km - není slyšet motor a jen jemný svist vzduchu kolem. Sedadlá mají výborné tvarování, dlouhé sedáky, jsou tvrdší a použitelná i na dlouhé cesty, vpředu i se solidním bočním vedením. Auto ačkoliv je 5místné, je spíše použitelné pro 4osoby, jelikož je vpředu loketní opěrka s výdechy klimatizace dozadu je tady široký tunel a obávam se, že daná osoba by si neměla kde dát nohy. Palubní deska a použité materiály jsou na vysoké úrovni ale bohužel téměř od novoti na straně řidiče v B-stloupku vrže a ačkoliv jsem zkoušel plasty přitlačit a pod. dělá to na nerovnostech pořád. Takže při servisu při 30tis.km doufám, že bude tento problém odstraněn. Jinak zde není problém s ničím, vše funguje jak má. Podvozek je tvrdší a dobře tlumí nerovnosti, výborně sedí na silnici, karoserie je mimořádně tuhá takže se v autě cítite opravdu bezpečně.
Na záběr bych tedy asi zhodnotil své dojmy a pocity - jedná se o skvělé auto v dané třídě, s výbornou výbavou a dnes i za solidní cenu. Je pravda, že základní cena bude asi vyšší než u kórejců ale také je Golf ve vyšší výbavě, navíc pokud narazíte na nějakou akci, předváděcí model není co řešit. Octávia vyhráva jen díky velkému kufru ale kolik z nás takový kufr a kolikrát za život opravdu využije. Zatím má auto necelý rok a čeká mě první servis takže dané hodnocení ještě nemusí odpovídat budoucnosti ale věřím a doufám, že mě Golfík VI nesklame a zůstane etalónem nižší střední třídy. Již teď se těším na novou generaci.

Silné stránky

kvalitní interiér
výborné sedadlá
odhlučnění
podvozek
pocit luxusnějšího auta

Slabé stránky

méně místa vzadu
při plném zatížení slabší motor 1,4 59kw

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné, pouze na nerovné cestě vrzání plastu v B-stloupku na straně řidiče...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupen jako předváděcí vůz v autojarov - velká spokojenost s prodejcem...
k vozu povinná výbava, pískování skel, defendlock...

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…