Recenze
Volkswagen Golf VI GTI 2.0T
Technické info
Přezdívka auta GTI Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:4000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
*** V NOVINCE Z 19.9.2011 NAJDETE ODKAZ NA ČLÁNEK K NAŠEMU VÝLETU DO ALP Z ČERVNA 2011, KTERÝ JSEM PODNIKL SPOLEČNĚ S DALŠÍMI BLÁZNY DO AUT ***
Zdravím vás u recenze Golfa GTI šesté generace. Kdo máte rádi krátké recenze, začněte u 3.kapitoly „Testovací jízda s GTI" :-)
** Proč zrovna GOLF 6 GTI ? **
Celé to začalo již koncem léta 2008, kdy jsem jezdil s půl roku starým Fordem C-MAX s motorem 1,8 benzín. Měl jsem v té době možnost řídit na okreskách asi 20 minut Focus ST s pětiválcem 2,5 litru a turbem navrch. Jeho 226 koní, úžasný zvuk, výborné řízení se spoustou zpětné vazby a skvěle naladěný podvozek mě naprosto nadchlo. Od této doby jsem už jen přemýšlel, jak na takové auto našetřit. Na jaře 2009 jsem v servise Ford nechal dát na C-MAXe tvrdší sportovní pružiny Eibach v domnění, že mé "sportovní choutky" budou na rok až dva částečně ukojeny a zatím budu šetřit. Podvozek byl skvěle vyvážený, ve městě sice o kousek tvrdší, ale na okreskách auto sedělo naprosto úžasně a drobné nerovnosti podvozek výborně pohlcoval. Největší slabinou byl nadále motor, který sice při vytáčení nad 4500 otáček hezky zněl, ale zrychlení z nuly na sto za 10,5 vteřiny mluvilo jasně o tom, že "pořádně rychlé auto" vypadá jinak. Začal jsem více sledovat aktuální testy HotHatchů a podobných zajímavých a relativně dostupných aut. Zpětně jsem prošel všechny takové testy ve starších číslech Autocaru a Speedu za rok 2007 a 2008, stejně jako na internetu. Samozřejmě jsem si všiml velmi dobrého hodnocení mého oblíbeného BMW řady 3 a u předokolek pak Focusu ST a Golfu 5 GTI. V září 2008 byl představen nový Golf 6 GTI, který mě zaujal. Proto jsem na jaře 2009 velmi pozorně sledoval první recenze a testy šestkového GTI. V dubnu jsem se potkal na okruhu v Mostě s Honzou Červenkou ze Speedu a ptal jsem se ho, jestli by si vybral Focus ST nebo Golf 6 GTI, případně jiné auto, ale jednoznačně mi odpověděl, že on by šel do nového Golfu GTI.
** Z čeho se vybíralo **
V širším výběru byla auta v tomto pořadí: Ford Focus ST, VW Golf 6 GTI, VW Scirocco 2.0 TSI, Mazda 3 MPS, Seat Leon Cupra, Alfa MiTo 1.4T a v testech tolik opěvovaný Renault Clio RS. Dále jsem se byl projet rok starým Nissanem 350Z (naprosto jedinečné auto), nebo třeba v Subaru Impreza WRX 265. To bylo začátkem roku 2009 vylepšeno a výkon poskočil na 265 koní, ale především byl vylepšen podvozek. Motor byl fakt živý, okamžitě reagoval na plyn, k tomu pěkný jadrný zvuk. Podvozek s permanentním náhonem na všechna kola byl celkem dobrý, zvláště na mokru byla cítit slušná přilnavost. Co mě však trochu odradilo, byl poněkud chladný a hlavně skřípající interiér. Navíc převodovka jen pětikvalt a nevyhovovala mi sedadla, kde nešel pořádně nastavit sklon sedáku pod stehna. Také cena u WRX-265 byla asi o 100 tisíc vyšší. V užším výběru nakonec zůstal z nových aut jen Focus ST, nový Golf 6 GTI a Scirocco 2,0 TSI. Stále jsem ještě pokukoval na českých i německých webech po 3-5 let starém trojkovém BMW s atmosférickým šestiválcem 330i v M paketu a nejlépe kupé.
Vzhledem k tomu, že na zadních sedadlech poměrně často vozíme někoho ze starších členů rodiny, domluvili jsme se doma na praktičtějším 5-ti nebo 4-dveřovém autě pro 3 až 4 dospělé. Cenový limit byl asi 700 tisíc včetně DPH. BMW jsem žádné slušné a zachovalé nenašel a také jsem měl trochu strach jít do staršího auta bez záruky. Zůstali tím pádem již jen dva kandidáti, Focus ST v závodní modré a nový GOLF 6 GTI, zřejmě v červené barvě. Šestkové GTI jsem na vlastní oči poprvé viděl v červnu 2009 na brněnském Autosalonu. Okamžitě mě zaujalo kvalitní zpracování interiéru, navíc spousta pěkných designových prvků a bezvadné kárované sedačky, použité již v prvním Golfu GTI. Přední část GTI se mi líbila na první pohled. Proti běžnému Golfu 6 má lehce přiostřený sportovní vzhled díky jinému přednímu nárazníku s kolmými mlhovkami, které pomáhají auto opticky rozšířit a snížit. Jiný je také zadní nárazník s černým difuzorem (nebo spíše jeho náznak, do Focusu RS to má daleko) se dvěma koncovkami výfuku, umístěných konečně poprvé u GTI po stranách. Záď je však na můj vkus poměrně kolmá a celkově boční a zadní část na mě nepůsobí tak "sportovně" jako u liftbacku.
** Testovací jízda s GTI **
V červenci 2009 jsem se konečně dočkal testovací jízdy s GTI a měl jsem možnost ho asi 20-30 minut řídit. Z dvouspojkové automatické převodovky DSG jsem byl nejdříve trochu zmaten, musel jsem si nechat vysvětlit jak se ovládá. O pár minut později jsem už tlačítky pod volantem řadil rychlosti sám, jen mě párkrát předběhl automatický režim těsně před tím, než jsem se dostal na kraj červeného pole otáčkoměru. Přepnutím převodovky do sportovního režimu se to výrazně zlepšilo. Změna jednotlivých stupňů probíhala s DSG téměř okamžitě a zátah motoru byl přerušen jen na malý okamžik. Já mám ale rád ve sportovních autech manuál, navíc příplatek 55 tisíc není zrovna malý. Nový dvoulitr s turbem a přímým vstřikováním má fantastický zátah už od 1800 otáček a minimální turbodíru. Ta byla i podle testů hodně vylepšena proti předchozí generaci motoru, používaném jak v GTI 5, tak dodnes v Octávii II RS. Motor jde hezky až do 7000 otáček a stále má neskutečný zátah. Zvuk se mi líbí, ve spodní části má takový lehce brumlavý zvuk, zvláště při razantnějším sešlápnutí pedálu bručí dost slyšitelně. Ve vyšších otáčkách se rozezní ještě výrazněji díky generátoru zvuku, umístěném stejně jako u Focusu ST v zadní části výfuku. Každopádně zvuk GTI není až tak výrazný jako u ST a při větším ubrání plynu se nekoná tak hlasité střílení do výfuku, i když něco málo tam slyšet je. Co mě však na GTI okamžitě zaujalo byl příplatkový adaptivní podvozek ACC se 3 režimy Comfort, Normal a Sport. Přepíná se jedním tlačítkem před řadičkou a elektromagnetické tlumiče (původem z Audi) během okamžiku změní tuhost podvozku, v režimu Sport ztuhne i malinko řízení a zlepší se cit a zpětná vazba, která je konečně také u VW celkem slušná. Na testovacím autě byla 18" kola s černým podbarvením a na hrbolatějších okreskách mi auto přišlo už dost tvrdé, na nerovnostech spíše odskakovalo, místo aby je pohlcovalo. Na režim Normal se GTI chovalo o poznání lépe, ve městě mi pak přišel ideální Comfort s měkčím nastavením, ale stále byl podvozek o hodně tužší, než třeba běžná Oktávka II na 16" kolech. Ve vyšších rychlostech bylo hned poznat, že vnější hluk do auta proniká díky lepšímu odhlučnění jen minimálně a celkově je GTI o hodně kultivovanější a tišší, takže si můžete více vychutnávat zvuk motoru. Právě celková kultivovanost a univerzálnost se mi na GTI zalíbila, při tom když jedete po hezké okresce, tak jen přepnete skvělý podvozek na režim Sport a GTI se ihned promění v ostrý HotHatch, se kterým vás bude bavit hledat limity auta a poslouchat krásně vytočený motor.
** Rozhodnutí **
Dlouze jsem zvažoval všechny výhody a nevýhody pro ST a GTI. Shrnul bych to asi následovně. Focus ST je takový chuligán s nádherným zvukem motoru, nutící vás často k vyšším otáčkám a rychlému ubírání plynu, protože toho střílení do výfuku se člověk nemůže nikdy nabažit. K tomu ještě komunikativní řízení se spoustou informací proudících přes volant a sedačku. Na druhou stranu nemá tak kvalitní interiér jako GTI, je ve vyšších rychlostech hlučnější (myslím aerodynamický hluk a hluk od kol) a chybí mu ta kultivovanost a univerzálnost Golfu GTI. Také u eSTéčka nejde objednat tempomat, kdežto u GTI je v základu. Dále je při ostřejším brzdění do zatáček u ST trochu cítit těžší motor. U GTI jsem oceňoval taktéž výborný podvozek, navíc se třemi možnostmi nastavení, což z něj dělá v podstatě dvě auta. Je díky tomu mnohem univerzálnější, prostě "dva v jednom". GTI je kvalitněji vyrobené, má nižší spotřebu a emise. Zvuk motoru se Focusu ST přibližuje a není tak „těžké na čumák“ při ostřejší jízdě (také je celkově lehčí o pár desítek kilo). Jako malý bonus při dalším prodeji bude jeho vyšší cena, při tom ceny obou nových aut ve srovnatelné výbavě byly v té době stejné.
Proto jsem si nakonec začátkem září 2009 objednal nový Golf 6 GTI v 5-ti dveřovém provedení a manuální převodovkou, červenou barvou, která podle mě ke GTI patří a krásně ladí s červenými prvky v interiéru. Připlatil jsem si jen za adaptivní podvozek, dvouzónovou klimu a výdechy pro zadní část, vyhřívaná přední sedadla a o něco lepší rádio RCD 510 s barevným dotykovým displejem. Prostě taková „ekonomická verze“ legendy jménem GTI, bez zbytečných vymožeností a drahých serepetiček, které jen zbytečně navyšují váhu auta :-) Potřeboval jsem se vejít do cenového limitu 700 tisíc včetně DPH (po slevě od prodejce) a stejně jsem tuto hranici o pár tisíc překročil. Původně jsem si myslel, že nové auto budu kupovat nejdříve na jaře 2010, ale naskytla se možnost relativně dobře prodat C-MAXe, takže Maxík šel už po roce a půl k novému majiteli.
** Prvních 3000 kilometrů **
Nové GTI jsem si převzal koncem října 2009. Prvních 1500 km jsem byl k motoru ohleduplný, do otáček jsem ho pouštěl až po úplném zahřátí motoru a nedržel ho ve vysokých otáčkách dlouho. Podnikali jsme časté delší výlety po okolí, zajížděli auto na okreskách a netrápili ho krátkými jízdami po městě. Hrál jsem si s přepínáním podvozku, těšil se z příjemného zvuku motoru a na pěkných silnicích s přehlednými zatáčkami jsem se občas zkoušel přiblížit limitům auta. Párkrát jsem se dostal i do mírného nedotáčivého smyku a GTI mě vždy zavčas informovalo, že tohle je už na něj moc. Na limitu má auto velmi čitelné chování, jasně dává najevo co se děje a přilnavost ztrácí postupně.. To auto mě prostě baví!
** PRODEJ V LÉTĚ 2013 ?? **
Předpokládám prodej tohoto "přibližovadla" v létě 2013, tedy asi tak 3,5 roku od jeho koupi. Možná o pár měsíců později, záleží jestli se najde vhodný kupec, který by měl k autu podobný vztah :-) A také jestli budou finance na ještě sportovnějšího nástupce, např. Toyotu GT-86 ;-)
Silné stránky
+ vynikající podvozek s přepínáním mezi 3 režimy elektromagnetických tlumičů
+ pružný motor bez turbodíry se silným zátahem
+ citlivé brzdy s okamžitým účinkem
+ pěkný jemně bručivý zvuk v nízkých otáčkách a hlasitější v těch vyšších
+ ukazatel teploty oleje na displeji, ne pouze teplota chladicí kapaliny
+ celková kultivovanost a pohodlná jízda na delší vzdálenosti, také díky tempomatu
+ elektronická uzávěrka diferenciálu XDS pomáhající zvláště na mokru s rychlejším výjezdem ze zatáčky
+ rozumně nastavená stabilizace, která nezasahuje zbytečně brzo a dovolí jít do mírného neotáčivého smyku, k tomu posunutí zásahu stabilizace v režimu "ESP OFF"
+ velmi kvalitní interiér s pěknými červenými a stříbrnými doplňky, červeně obšitý volant, řadicí páka, madlo ruční brzdy a také červené švy na sedadlech
+ spousta technických hračiček v nastavení palubního počítače, jako intenzita osvětlení nohou vpředu, jak dlouho mají svítit světla po zamknutí auta, nebo při odemknutí auta dálkovým ovladačem, upozornění na uživatelsky nastavenou rychlost pro zimní pneumatiky, intenzita svícení ukazatelů na přístrojovce nebo na rádiu, atd.
+ praktičnost 5-ti dveří a dvou použitelných zadních sedadel také na dlouhé trasy, navíc s výdechem dvouzónnové klimy v loketní opěrce pro zadní část - aspoň tu ostřejší jízdu lépe rozdýchají :-)
+ kvalitně udělané auto, min.spáry mezi jednotlivými díly karoserie, prostě DAS AUTO !
+ IMAGE. Golf GTI byl zakladatel kategorie HotHatch. První GTI bylo představeno již v roce 1976, od té doby za prvních 5 generací bylo prodáno přes 1,7 milionů Golfů GTI !!
+ případná možnost pozdějšího "doladění" auta pomocí renomovaných úpravců (ABT, MTM, atd), navýšení výkonu v prvním stupni na 250-270 koní, samozřejmě spolu s výkonnějšími brzdami a novým sportovním výfukem. Uvidíme za pár let, zatím se mi GTI líbí tak jak je a vylepšit je potřeba spíše jeho řidiče...
Slabé stránky
- ovladač přepínání podvozku mohl být více po ruce, ideálně na volantu
- zvuk motoru ve vyšších otáčkách mohl být ještě výraznější a drsnější
- volant je v místě držení moc vykrojený a tenký, navíc perforace kůže je opačně než má být a zrovna v místě držení je kůže hladká
- chybí ještě tvrdší nastavení podvozku pro okruh, ale uvidíme jak se bude auto chovat na 18" kolech, které plánuji na jaro 2011
- při ostřikování předního skla se automaticky ostřikují také přední světla a pokud je auto čisté, tak se tím zašpiní kapota. Řešení je nejdříve přepnout na parkovací světla a pak ostřikovat, následně přepnout zpět (vyřešeno odpojením ostřikování předních světel)
- zadní část auta se nadměrně špiní
- nejde úplně vypnout stabilizace, vypnutím ESP se jen vypne kontrola trakce a posune zásah stabilizace. Jsem zvědavý, jak to bude fungovat na okruhu, nyní na běžné ježdění to nevadí (doplnění: při vypnutém ESP na okruhu zasahuje stabilizace až při větším problému, takže celkem OK)
- převodovka by mohla mít 7 stupňů, ve 160-ti by se sedmička hodila :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem VW zatím žádné, na jaře chystám odpojení ostřikovače předních světel a případně se domluvit na možnosti snížení brzdového pedálu na úroveň plynu. Nechám dát na všechna skla (mimo předního) lehce zatmavené protisluneční folie.
Jinak jsem musel měnit před dvěma týdny přední sklo, protože jsem "koupil" nějaký kamínek na spodní část skla před řidičem a prasklina se začala rychle rozrůstat. Nové sklo jsem objednal v pondělí ráno v autoskloservise AURIS v Brně Králově poli a druhý den v poledne jsem po domluvě auto přistavil a odjel náhradním autem (no nevím jestli staré rozhrkané Felicii se dá ještě říkat auto, ale hlavně že jsem měl čím jet). Navečer bylo již vyměněné za sklo od stejného výrobce jako původní originál a v ceně výměny bylo jako bonus ruční mytí na vedlejší myčce. Vzhledem k připojištění čelního skla v rámci pojistky jsem samozřejmě nic neplatil, servis si to vyřídí celé s pojišťovnou sám.
6.10.2011 ** Nový přední nárazník z GTI Edition 35 s černým lízátkem + vodní pumpa **
Protože mi v srpnu na parkovišti autobus mírně odřel přední nárazník a především v jednom místě nárazník prasknul včetně jednoho plastu uprostřed, objednali jsme v servisu nárazník a rovnou z výročního modelu GTI Edition 35. Ten má dole po stranách přidané další hrany a dole uprostřed malé černé lízátko jiného tvaru. GTI tak nyní vypadá ještě o něco agresivněji a lépe :-)
Dále mě v srpnu začalo zlobit chlazení motoru. Při vyšších venkovních teplotách pak při klidné jízdě klesala teplota oleje v motoru o poznání pomaleji. Začátkem září se mi rozsvítily červené kontrolky s hláškou, že mám okamžitě doplnit chladící kapalinu, že je jí málo. Bylo jí na dně nádobky, kus pod ryskou minima, domů to bylo naštěstí už jen 2 km a druhý den ráno jsem ji doplnil. Pak jsem si to začal hlídat, občas jsem chladicí směs musel doplnit. Pak se začaly objevovat v garáži pod motorem malé loužičky a bylo jasné, že to někde uniká. V servise po dvou hodinách hledání zjistili vadnou vodní pumpu a objednali hned novou. U motorů 2,0 TSI a 1,8 TSI (hodně prodávané v Oktávkách, příp.v Passatech atd), kde je tato pumpa stejná, byla zjištěna větší poruchovost a koncern je začal měnit za jiný typ. Bohužel svolávačka na to nebyla žádná, ticho po pěšině :-( Takže druhý den byla vyměněna vodní pumpa a projistotu i hadice kolem, které byly potečené, stejně jako řemen který jí pohání. Musím pochválit servis Auto-Bayer ve Slavkově za tradičně výborný přístup a vstřícnost. Nebyl problém abych byl u auta v servisu při hledání závady, auto dostal do péče opět ten stejný technik (pro GTI samozřejmě ten nejlepší kterého mají), který ho dělal již loni na jaře a letos na jaře při výměně oleje a brzdovky. Má prostě svého výhradního řidiče i mechanika :-D
Vodní pumpa asi hold dostala v Itálii na výletě zabrat trochu více :-) Ale ještě že odešla nyní, měsíc před skončením záruky. Ale budu si nyní projistotu dokupovat prodloužení záruky o další 2 nebo 3 roky, těch 6000 Kč za to snad stojí - omezení do 120-ti tisíc km, což zvládnu v pohodě. Nyní mám asi 37.000 ujetých km.
Fotky s novým předním nárazníkem najdete v galerii v podzimní sérii.
** Úpravy auta a vylepšení **
- mírně zatmavená okna protislunečními fóliemi 3M s homologací
- sportovní vzduchový fitr K&N
- od jara 2011 koupená 18" kola O.Z. Racing Lounge 10 Black o šířce 8" s ET48 a vynikající pneu PIRELLI P ZERO 225/40 R18
- brzdová kapalina MOTUL RBF600, která výrazně zmenšila vadnutí brzd při velké zátěži
- olej MOBIL1 5W-50 (měním každý rok)
- žárovky OSRAM NightBreaker Plus - vyšší svítivost a bělejší světlo
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem objednal u prodejce AUTO-BAYER ve Slavkově u Brna. Jednal jsem s vedoucím prodeje, měl na mě dostatek času, probrali jsme co jsem potřeboval a na nějakou tu rozumnou slevu jsme se také domluvili. Převzetí auta bylo opět bez chyby, veškeré ovládání auta mi bylo předvedeno a vysvětleno, k autu jsem dostal jako malý dárek čepičku GTI. Předem bylo domluveno, že si auto převezmu již na zimních 17" gumách GoodYear Performance 2, které jsem si objednal dle svého výběru přes internet a prodejci 4 dny před převzetím dovezl. Přezutí bylo zdarma, což bylo fajn.
Zkušenosti po 2,5 letech a malé srovnání s konkurencí (31.3.12):
Nedávno jsem měl možnost během jednoho dne svezení a srovnání mého GTI s Mazdou 3 MPS (260 koní), Sciroccem R (265 koní) a o hodinu později také s výročním modelem GTI Edition 35 s DSG (235 koní). MPS mi přijde už dost tvrdé pro každodenní používání, takto naladěné auto bych si představoval spíše jako pěkné nízké kupátko se zádním náhonem pro víkendové použití. K tomu občasné tahání volantu a problémy s přenosem velkého krouťáku na silnici. Dále nevýrazný zvuk, sedadla bez výrazného bočního vedení a nezajímavý interiér (osobně se mi nelíbí ani exteriér, ale to je věc osobního vkusu). Jako plus bych ale vyzdvihl velmi schopný motor s razantním zátahem a krátké řazení převodovky, ta působí mnohem sportovněji a pevněji než třeba v Sciroccu R. Tam je řazení podivně gumové a o poznání horší než v mém GTI (asi smůla na špatný kus). Tím ale zápory u Scirocca R z mého pohledu v podstatě končí, protože "eRko" má mnohem zajímavější zvuk a při ostré jízdě je cítit více jistoty na přední nápravě a nechová se tak nedotáčivě jako MPS. GTI je pak někde mezi. Přepínací podvozek Scirocca R s adaptivními tlumiči (naladěný o něco tvrději než v mém GTI) je v režimu Comfort na 18" kolech stále ještě přijatelný na běžnou jízdu a ve sportovnějším režimu patřičně ztvrdne a dovolí agresivní průjezdy zatáčkami. Stejně jako v mém GTI bych ale uvítal větší rozdíly ve třech režimech nastavení elektromagnetických tlumičů. Z těchto tří aut je GTI nejměkčeji naladěné, ikdyž je nastavené na režim Sport. K tomu pak v režimu Comfort přidává ještě více kultivovanosti a univerzálnosti. Zároveň má také o 1-2 litry menší spotřebu a menší turbodíru. Chybí mu ale síla a naléhavost motoru z Scirocca R nebo Mazdy MPS. Po té jsem měl možnost svezení s Golfem GTI Edition 35 s automatickou dvojspojkovou převodovkou DSG. Měl jsem ale pocit, že ten výšší výkon o 24 koní není poznat a DSG ho cestou někde ztratilo. Reakce na plyn jsou pomalejší, je to dané také tím, že DSG si drží otáčky kolem 1500-1700 a než se motor nadechne, chvilku to trvá. Chtělo by to srovnání obou verzí se stejnými převodovkami.
Golf GTI šesté generace je tedy velmi univerzální kultivovaný HotHatch, ideální pro každý den a při přepnutí adaptivního podvozku dokáže na pěkné okresce ztuhnout a pobavit řidiče. Moc rád s ním jezdím po zakroucených prázdných silnicích, užívám si jeho zrychlení a líbivého bručení, stejně jako jeho výbornou přilnavost v zatáčkách. Při tom je v rámci HotHatchů celkem úsporné (ale kvůli tomu jsem si ho samozřejmě nekupoval), ve městě umí jezdit za 7,5 až 8,5 litru na sto, na okresce při klidné jízdě i za 6,5 až 7 litru. Na dálnici je to ale horší, tam jsem se musel naučit jezdit do 140 km/hod (dle GPS, tachometr ukazuje optimisticky o 8 km více) a spotřeba se pak dá udržet kolem 8 až 8,5 litru na sto. Nad 140 ale výrazně stoupá a při 160-ti je už 9,5 až 10 litrů. Hodila by se sedmička :-) Při dlouhých cestách je třeba ještě vyzdvihnout jeho dobré utlumení venkovního aerodynamického hluku (tím i běžný Golf 6 vyčnívá nad konkurencí), vynikající sedadla a příjemný interiér s pěknými červenými akcenty podtrhující sportovnější charakter auta. Ne nadarmo je GTI považováno za legendu mezi HotHatchi a zakladatele třídy, když v roce 1976 VW uvedlo u první generace Golfu v té době nezvyklou ostřejší verzi GTI a způsobilo rozruch v nižší střední třídě. Šestá generace GTI je dle mého názoru důstojným pokračovatelem a po 35-ti letech se drží stále na špici mezi rychlými univerzálními hatchbacky.
** ZKRÁCENÝ PŘEHLED PARAMETRŮ: **
Výkon 211 koní (155 kW) v 5300-6200 otáčkách
Točivý moment 280 Nm při 1750-5200 otáčkách
Motor 2,0 litru s turbem, přímé vstřikování a variabilní sání, 4 válce, 4 ventily na válec, uložení vpředu napříč, hliníkový blok + hliníková hlava
Provozní hmotnost 1393 kg dle velkého techničáku (Autocar naměřil asi o 30 kg více)
Zrychlení (dle Autocaru): 0-100 km/hod = 6,7 vteřin, 0-160 km/hod = 16,3 vteřin (stejně jako Opel Insignia OPC nebo Passat R36)
Maximální rychlost 240 km/hod. Převodovka manuální 6-ti stupňová.
Letní kola 18" x 8" ET48, pneu 225/40 PIRELLI P ZERO
Zimní kola 17" x 7,5" ET51, pneu 225/45 GoodYear Ultragrip Performance 2
PODVOZEK vpředu: vzpěry MacPherson, vinuté pružiny, stabilizátor, podvozek vpředu snížený o 22 mm
VZADU: multilink, vinuté pružiny, stabilizátor, podvozek vzadu snížený o 15 mm
Brzdy vpředu chlazené kotoučové, 312 mm. Brzdy vzadu kotoučové, 282 mm.
Součinitel aerodynamického odporu (Cd) = 0,33
Rozměry: délka 4213 mm, šířka 1786 mm, výška 1501 mm
Rozvor: 2578 mm, Rozchod vpředu 1533 mm, rozchod vzadu 1514 mm
Rozložení hmotnosti 63% vpředu, 37% vzadu (platí pro 3 dveřovou verzi v plné výbavě)
Velikost kufru 350 litrů. Emise CO2 = 170 g/km.
Udávaná spotřeba výrobcem: město 10,0 litru , mimo město 5,8 litru , kombinovaná 7,3
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V přehledu 20-ti nejlepších sportovních aut roku 2009 ve Speedu 11/2009 skončilo GTI na pěkném 10.místě (třeba před Focusem RS, Nissanem 370Z atd). Větší pochvala pro něj ale byla, že většina testovacích jezdců by si ho vybrala jako jediné auto pro každodenní ježdění!
Doplnění: GOLF VI GTI získal titul HOT HATCH roku 2009 časopisu TOP GEAR! :-)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ODKAZ NA VIDEO z pořadu AutoWeek, je s anglickými titulky. GTI je tam hezky vidět:
http://www.youtube.com/watch?v=bnqxzb9f0Tk&feature=player_embedded
Novinky v recenzi
Golf VI GTI na prodej po 4,5 letech a 96.000 km
Moje bývalé GTI je nyní na prodej, více info najdete zde na Sportovnivozy.cz :
http://www.sportovnivozy.cz/55222-volkswagen-golf-gti-20-tfsi-brno
GTI po 3 letech a 60.000 km prodáno
Svého mazlíka jsem po 3 letech a 1,5 měsíci prodal novému majiteli, na tachometru den před prodejem zrovna 60.000 km. Auto sloužilo výborně, jako univerzál je skvělý, ne nadarmo je považován za jeden z nejlepších HotHatchů. Snad bude GTI nového majitele těšit a bavit stejně jako bavilo mě, určitě mi bude chybět a bude se mi stýskat! Do budoucna bych si chtěl pořídit auto, které bude ještě více zábavnější a se kterým budu moci častěji na okruh (např. Toyotu GT86, BMW Z4 3.0 si kupé apod). GTI se na okruhu přece jen trápí, není na to stavěné.
Golf VI GTI 2.0T NA PRODEJ po 3 letech
Akorát po 3 letech přichází čas na poznávání dalších zajímavých aut, ideálně ještě více ultimativnějších a zábavnějších (a k tomu možná jedno obyčejné prdítko do města), a proto jsem se rozhodl s těžkým srdcem svoje GTI prodat, dokud je pod zárukou a také dokud se jeho cena drží celkem vysoko.
* Ujeto 50.000 km, výměna destiček za Ferodo DS2500 *
Před našim výletem do Dolomit na konci května 2012 jsem vyměnil brzdové destičky za Ferodo DS2500. V alpách jsem je dostatečně prověřil, brzdí minimálně stejně dobře jako dříve, možná trochu pískají než se zahřejí, ale jen občas. V Aplách jsem nechal skoro zbytek vzorku na předních Pirellkách P Zero, takže vydržely dvoje Alpy a jeden a půl letní sezony :-) Jinak začátkem července jsem pak překročil 50.000 ujetých kilometrů s GTI.
Doplnění recenze o zkušenosti po 2,5 letech
Doplnění recenze o zkušenosti po 2,5 letech a srovnání s konkurencí: Mazda 3 MPS, Rocco R a Golf GTI Edition 35
Výměna oleje po roce a každoroční servis po zimě
Stav tachometru přesně 44 tisíc km a proto byl po roce (a 20.000 ujetých km) nejvyšší čas na výměnu oleje a prohlídku auta po zimě. Olej jsem měl zase svůj, opět Mobil1 5W-50. Dnes jsem tedy navštívil domovský servis Auto-Bayer ve Slavkově u Brna a autu se tradičně věnoval stejný mechanik jako vždy. Nebyl problém, abych byl celou dobu u svého GTI. Profoukl mi KN vzduchový filtr, vyměnil olej a olejový filtr, zkontroloval podvozek a hledali jsme odkud vzadu vycházejí divné zvuky. Vypadá to na jednu vadnou plynovou vzpěru otevírání pátých dveří. Trochu v ní štěrchalo a vydávalo to podivné kovové zvuky. Vzpěru jsme demontovali, mám ji nyní v kufru a pokud se to prokáže, objednáme na záruční výměnu novou. Ještě že jsem si tu záruku prodloužil na 5 let :-) Také jsem si nechal dát žárovky Osram NightBreaker Plus s vyšší svítivostí a bělejším světlem. Přístup k výměně žárovek je dost hrozný, navíc se prý často stává že si majetel u výměny poškodí nějaké pružiny a pak se musí objednat celé světlo a výměna žárovky se vyšplhá na 6000 Kč za nové světlo! Tak jsem to raději svěřil někomu s praxí, aby to nebylo na mě :-) Cena 2700 Kč vč.DPH.
Přezutí na letní pneu PIRELLI
Včera jsem také přezul zpátky na letní pneu PIRELLI P ZERO 18" 225/40, stav na tachometru 42.900 km. Vypadá to, že ty zimní ještě čtvrtou zimu vydrží :-)
Přezuto na zimní pneu (stále GOODYEAR Ultra Grip Performance 2, rozměr 225/45 R17), najeto 37.800 km
Což znamená, že letní 18" pneu Pirelli P ZERO letos najely 12 tisíc a na předku mi už moc vzorku nezůstalo :-( Příští rok by vzadu mohly ještě přežít, ty zadní vypadí dobře a na předku snad taky jedno léto vydrží. Dal jsem jim ale hodně pokouřit v Itálii, kde jsem nechal část vzorku. Každopádně ikdyž budou mít malý nájezd, rozhodně je mohu doporučit každému, kdo hledá měkčí a lepivé pneu, které výborně tlumí drobné nerovnosti a nevadí mu nižší nájezd.
Článek o česko-slovenské expedici do italských a švýcarských Alp
Dnes vyšel říjnový SPEED, kde je na straně 55 zkrácená a upravená verze článku.
Zde je odkaz na nezkrácenou verzi článku o našem výletě devíti bláznů do aut, včetně nevšedního komentáře spolujezdkyně:
http://www.driversweb.cz/clanky/Reportaze/Vylet_deviti_blaznu_do_aut_a_jejich_milacku
Snad se bude líbit a inspiruje další lidi k podobným výletům :-)
Zde ještě odkaz na 2 krátká videa z tohoto výletu:
http://www.youtube.com/watch?v=IJVMGtc2k5Q
http://www.youtube.com/watch?v=YfTouRLzQqQ
Jarní servis po 24.500 km
Po deseti měsících a 15-ti tisících ujetých kilometrech jsem byl s GTI v jeho domovském servise AUTO-BAYER ve Slavkově u Brna. Byl jsem domluvený na tom, že celou dobu budu přítomen u auta, nebyl s tím žádný problém. Velmi příjemný a zkušený mechanik (má zkušenosti s přípravou závodních aut pro okruhy a Seata WRC pro Rally) se mému mazlíkovi patřičně věnoval, pokecali jsme o autech a snažil jsem se koukat co a jak se dělá, abych nebyl taková blondýna :-) Dovezl jsem si dříve zakoupený olej Mobil 1 5W-50, brzdovku MOTUL RBF 600 a také pancéřované brzdové hadice GOODRIDGE. Ikdyž měly být hadice přímo pro šestkové GTI, tak bohužel jeden konec neseděl a museli jsme nechat původní (tyto budu reklamovat). Zkontrolovali jsme také stav vzduchového filtru K&N, stačilo profouknutí, jinak vypadal po 10-ti měsících jako nový. Také jsme sundali "papundekl" co je zevnitř na přední kapotě, který je tam pro tlumení zvuku od motoru, ale bez něj by se teplo z motoru mohlo rychleji dostávat pryč :-)
Přezuto na letní pneu - zatím jen 17"
Tak jsem dneska už přezul na letní pneu, zatím jen na původní pneu Bridgestone Potenza RE050 17" 225/45. Stále nejsem schopen sehnat nové letní pneu 18" 225/40 Pirelli P ZERO, ale dle posledních zpráv by měla další dodávky do ČR přijít koncem března. Aspoň budu mít přímé srovnání mezi těmi letními pneu. Nynější dojem je stejný jako loni, auto je najednou na těch letních o dost hlučnější a pneu neumí vstřebávat menší nerovnosti. Uvidíme jak se budou chovat ty Pirelky.
Chystáme se na jaro :-) Nový olej, brzdovka, hadice...
V únoru jsem koupil dvě pneu KUMHO Ecsta KU36 XS semislick a k tomu disky 8"x 18" ANZIO Vision GM (koncern ATS) pro použití na předku na okruhu. Nyní jsem doplnil "výbavu" o olej MOBIL 1 5W-50 (výměna po roce), polozávodní brzdovku MOTUL RBF 600 a také pancéřované brzdové hadice GOODRIDGE. Snad to pomůže tomu, aby po pár ostrých kolech na okruhu brzdy tolik nevadly. Za rok asi doplním o drážkované (nebo děrované?) brzdové kotouče BREMBO řady Sport a destičky Texstar nebo Ferodo. Foto pneu a nyní také oleje, brzdovky a hadic ve fotogalerii :-)
Dne 2.1.2011 proběhl tradiční brněnský novoroční sraz
Rok se sešel s rokem a opět 2.ledna (tak jako loni) jsme se sešli na srazu u Tepláren kousek od Tesca KP, abychom po více jak týdnu stráveném v kruhu rodinném mohli pokecat o našich plechových miláčcích. Po 40 minutách marného čekání na Mathease a jeho novou zrcadlovku jsme udělali pár chabých fotek malým kompaktem a raději jeli do tepla hospůdky na teplé kafe a příjemné pokecání. Zúčastnili se: Martin911Turbo, S-MIKE, Merkur, Legolas, Co-Pilot (bez auta) a moje maličkost, která si dovolila tento malý srázek svolat.
Dnes je to přesně 1 rok, co jsem na starém dobrém MACZ zveřejnil recenzi na GTI :-)
GTI dostalo pod stromeček slibovaná kola OZ Lounge 10 Black v rozměru 8" x 18" s ET48, takže disky budou nyní čouhat z auta o kousek více (přesně 1cm). Na jaře mu ještě musíme koupit nějaké dobré pneu, zřejmě CSC5 nebo Pirelli P ZERO. Já pak dostal přívěšek GTI v kombinaci červená kůže a stříbrný kov a další černo-červené tričko GTI ze stejné série jako mám již softsheelovou mikinu a zimní čepici :-)
28.8.2010 - Svezení v Scirocco R a třetí jízda na brněnském okruhu
Dnes jsem řídil asi 30-40 minut po okreskách Scirocco R s DSG na 19" kolech. Jednalo se o předváděčku hradeckého dealera OlfinCar, za což tímto ještě jednou děkuji. Chtěl jsem si auto vyzkoušet, abych věděl, zda stojí za to uvažovat časem o malém UpGrade nebo ne :-) Auto bohužel nemělo adaptivní podvozek DCC, za to mělo 19" kola a podvozek byl děsně tvrdý. Poskakovalo na každé malé nerovnosti, bylo takové nervózní, o nějakém pohlcování nerovností nemůže být ani řeč. Toto Rocco R bylo vybaveno DSG, kterému prostě stále nemohu nějak přijít na chuť. Zkoušel jsem režim D i sportovnější S, ale občas si to zařadilo co chtělo a nenechalo to na mě (prý asi nezajetý motor s necelými 4000 km, který hlídá max.otáčky). Motor byl o poznání silnější než v GTI (ale zase to nebyl nijak dramatický rozdíl), stejně tak byl o kousek lepší zvuk motoru, takový razantnější a naléhavější. Zklamal mě ale větší aerodynamický hluk od 120-ti, pronikající v rozích bezrámového okna. GTI je o poznání tišší a kultivovanější. U Rocca je cítit malinko širší a nižší postoj, prostě je to více sportovněji zaměřené auto a rozhodně bych ho mohl doporučit. Osobně bych ale volil konfiguraci s adaptivním podvozkem DCC (na který nedám v GTI dopustit), asi bych nechal jen 18" kola a zůstal u manuálu. Barvu bych bral modrou, příp. bílou nebo zelenou "Mojitovskou" :-)
Před dvěma dny jsem byl s GTI potřetí na okruhu v Brně, podařilo se mi hned v prvním ostrém kole vylepšit čas asi o 8 vteřin na 2:44,8 min (minule bylo ale mírně mokro). Každé třetí kolo jsem raději zase chladil, abych dopřál brzdám a motoru trochu odpočinek :-) Odkaz na videa najdete o kousek výše na konci recenze.
15.000 km + Přidáno video z cesty na průsmyk Di Gávja a Stelvio
Tak jsem konečně trochu setříhal video z dovolené v Itálii a naší cesty přes drsný průsmyk Di Gávja a pak přes Bormio znovu nahoru do hor (již po čtvrté ten den) na vytoužené Stelvio. Chtěl jsem to podbarvit nějakou hudbou, ale nakonec jsem nechal původní zvuk, aspoň je slyšet motor :-) Video se trochu třepe, kameru držela přítulkyně v ruce a odstředivé síly a ne vždy hladké silnice způsobily chvějící se obraz :-( Příště musím připevnit stativ za sedadla, tak jako jsem měl při natáčení videa z okruhu v Brně - které jsem přidal před 2 týdny.
P.S.: Také jsem včera překročil 15.000 km :-)
Ráj pro řidiče v italských Alpách a výlet na Stelvio přes Madonna Di Campiglio a Passo di Gávja
Dneska jsem měl několil řidičských orgasmů!!! Jsme na dovolené v Itálii u jezera Lago Di Garda v městečku Brenzone a udělali jsme si fantastický výlet na Stelvio. Jeli jsme přes Arco, Sarche, Tione di Trento, Penzolo, Madonna di Campiglio, Dimaro, Pizzano, Passo di Tonale a pak nahoru na Passo di Gávja (2621 m.n.m.), přes Valfurvu, Bormio a na Stelvio (2760 m.n.m.).
Především výjezd na Passo di Gávja byl dost drsný, vypadalo to že jsme přehlédli nějaký zákaz a najednou se ocitli na cyklostezce, protože se silnice na nějakou dobu zůžila tak, že by jsme se nevyhnuli ani motorce!! Serpetínky jedna za druhou, po stranách sráz a silničky opravdu pouze na jednou auto. Nedalo se ani otočit, takže jsme museli pokračovat dále a jen se báli, kdy potkáme nějaké policisty aby nás zkasírovali, že na cyklostezku nesmíme ani s GTI :-)
Párkrát nás předjeli nějací motorkáři, což mě trochu uklidnilo (jako že nejsme úplně mimo civilizaci), pak jsme dokonce potkali v protisměru 2 auta, to už se silnička naštěstí zase trochu rozšířila a při velké opatrnosti jsme se dokázali pomalu vyhnout. Nakonec jsme se dostali až nahoru, všude spousta sněhu, venku teplota jen 2 stupně a slušně fučelo. Vypadalo to jako na konci světa, navíc nám začal docházet benzín a přítulkyně byla hodně nervózní kde že to jsme - já si ještě dělal srandu, že dolů z toho kopce to pojede samo :-) Vydrželi jsme s benzínem naštěstí až do Bormia, palubní počítač pak ukazoval dojezd ještě 30 km. Natankovali jsme plnou a vydali se ještě na průsmyk Stelvio, když už jsme jeli kvůli němu takovou dálku. Stelvio bylo fajn, ale předchozí přechod a silničky cestou byly o hodně lepší!! Zpátky jsme jeli přes Merano, kde jsme najeli na dálnici abychom stihli včas večeři. Celkem jsme za dnešek ujeli "jen" 450 kilometrů, ale byly to moje nejlepší kilometry za volantem. Celkově jsem za volantem strávil 9,5 hodiny (včetně malých přestávek na spoustu focení a zároveň chlazení motoru i brzd), takže opravdu jedinečný den plný nádherných silniček!! GTI se chovalo fantasticky, krásně jsem si vychutnával skvělý a na limitu čitelný podvozek, pěkný zvuk motoru při razantním přidávání plynu a také výborné řízení.
GTI poprvé v servise - výměna oleje, výměna vzduch. filtru za K&N
Dneska jsem dal GTI do servisu, stav tachometru 9650 km. Provedena výměna oleje a olejového filtru (jistota je jistota), výměna vzduchového filtru za sportovní K&N, čištění klimatizace, seřízení geometrie (po zimě a výletu na okruh byla mírně rozhozená), odpojení ostřikovačů předních světel a celková kontrola. Žádné chybové hlášky nebyly, všechno v pořádku jak má být. Autíčku se dostalo skvělé péče! Dokonce mi ho i trochu ručně umyli, aniž bych za to něco platil :-)
Abych měl čím odjet do Brna do práce a odpoledne zpátky, půjčili mi Passata CC 1,8 Turbo v bílé barvě (viz.fotky). Měl sportovní podvozek, 18" kola, jinak žádná velká výbava - spíše rozumné a ne moc drahé auto (mimochodem bude brzo na prodej). Bohužel k tomuto motoru se nedá objednat můj oblíbený adaptivní podvozek a auto se chová jinak než jsem zvyklý. Působí trochu tvrdším dojmem, místy lehce nervózně, ale jezdí se s ním pěkně. Je to něco mezi nastavením Comfort (takže není na dálnici a na nerovnostech tak pohodlné) a mezi nastavením Sport (v osřejších zatáčkách se houpe více než GTI). Citu v řízení se sice moc nedostává, rozhodně je ho znatelně méně než u GTI. Motor se chová podobně jako 2,0 Turbo v GTI, jen nemá zdaleka takový výkon a chuť do života. Předjíždět se s tím ale v pohodě dá a na běžné ježdění to bude většině lidí stačit. Na ženské působil Passat CC v bílé barvě jako mucholapka a moc se líbil :-)
První svezení s GTI na brněnském okruhu
V úterý 27.4.2010 jsem vyzkoušel poprvé GTI na Masarykově okruhu v Brně na volných jízdách. Pár dní před tím jsem trénoval okruh v Brně na PC, abych věděl jak jdou zatáčky za sebou a jak se utahují. Dle rad zkušenějších jsem upustil kola kvůli vzrůstajícímu tlaku po zahřátí, z původních 2,6 na 2,0. První kolo jsem lehce zahříval gumy a motor, ve druhém a třetím kole jsem na to už trochu šlápl. Nechtěl jsem jet ale úplně na hraně, neměl jsem v plánu odrovnat pneu a brzdy. Snažil jsem se nechávat si nějaké rezervy a spíše se seznámit s okruhem a chováním auta na limitu. Několikrát jsem začal pozdě brzdit, takže jsem jel stejně pak na hranici přilnavosti a gumy dostaly do těla. Musím GTI pochválit, na limitu se chová velmi čitelně a přátelsky, nedotáčivě jde po čumáku ven s mírným pískáním gum, na výjezdech zřejmě trochu pomáhá elektronický diferenciál XDS. Hlavně ze začátku se auto na těch gumách dost naklánělo, přece jenom velikost pneu 225/45 17" není na okruh ideální, možná ten tlak byl už moc nízký. Podvozek jsem měl samozřejmě přepnutý na nejtvrdší nastavení Sport, stabilizaci jsem vypnul až v posledním kole, ale zasahovala před tím minimálně. Po dvou ostřejších kolem jsem cítil lehké vadnutí brzd, tak jsme dali jedno volnější kolo pro chlazení a pak mohli následovat další 2-3 ostřejší kola.
Asi 2x jsem lehce probrzdil ve Švoncovce, stejně tak následné dvě esíčka v kopečku mi jednou jdou a jednou ne. Chce to prodat první zatáčku a mít rychlý výjezd z druhé zatáčky na rovinku, především na cílovou rovinku. Trefit brzdný bod na cílovce taky není jednoduché, navíc pokud člověk nechce ty brzdy hnedka zrušit. Na konci cílové rovinky jsem to vytáhnul na nějakých 180-190 km/hod a zvuk ve vysokých točkách zní uvnitř fakt pěkně.
Doplnění 5.7.2010 - GTI podruhé na okruhu, bohužel většinou mírně pršelo. Nejlepší čas byl 2:52,7, ale stále je co zlepšovat, především nájezdy do zatáček.. Viz.přidaná videa..
Velký sraz MOJE AUTO.CZ v SO 8.5. v Brně na okruhu na akci KSA
Jak jsme již dříve avizovali, organizujeme velký sraz MOJE AUTO.CZ v sobotu 8.5.2010 v 17 hodin (čas srazu je ještě k diskuzi) na Masarykově okruhu v Brně u příležitosti velkého srazu sportovních aut KSA. Sejdeme se na parkovišti u hlavní brány za tribunou T3, naproti věži a boxům. Případně alternativní místo (pokud by tam bylo plno nebo se tam nedalo najet) je parkoviště naproti hlavnímu vchodu.
K tomuto srazu jsem založil samostatnou "recenzi" v TOP 10, aby tento větší sraz nikdo nepřehlédl. Tam najdete také mapku okruhu s vyznačením místa srazu.
Přezutí na letní pneu a svezení s Infinity G37 kupé s motorem z Nissanu 370Z
** 7100 km **
Ve středu 24.3.2010 jsem přezul GTI na letní pneu Bridgestone Potenza RE050 17" 225/45, které jsem dostal s novým autem. Terpve nyní jsem je mohl vyzkoušet, protože při převzetí jsem si auto odvážel obuté již na zimních pneu. Auto je o poznání tvrdší, v rychleji projížděných zatáčkách o kousek přesnější a méně se naklání - což ovšem není žádné překvapení. Nemilé ovšem je, že tlumení drobných nerovností je u těchto pneu o dost horší, takže mám najednou pocit, jako bych jezdil na 19-kách :-(
Dneska jsem měl možnost se svézt se zajímavým autem, INFINITY G37 kupé s motorem V6 3,7 o výkonu 320 koní. Motor a částečně i podvozek pochází z Nissanu 370Z a ve vysokých otáčkách krásně zní. Údajně je ale oproti 370Z o něco utlumen. Jeli jsme malý okruh z Brna Králova Pole přes Soběšice, Útěchov, Vranov, Lelekovice a zpátky. Je okamžitě cítit váha asi 1700 kg, což je o 200 kilo více než 370Z a o více než 300 kilo těžší než moje GTI. Auto působí také těžkopádnějším a širším dojmem, na úzkách silničkách jsem musel hodně přibržďovat při vyhýbání protijedoucích aut. Podvozek je naladěn spíše komfortněji, ale jistý náznak sportovnosti tam je. Přirovnal bych to asi k režimu Comfort u GTI. Při intenzivnějším brždění do zatáček auto trochu plave. Bohužel nějaké nastavení na Sport tady chybí. Je to prostě spíše GéTéčko, tedy luxusnější velké kupé, než nějaký sporťák. Na pořádné rychlé svezení na okreskách je GTI o velký kus zajímavější a zábavnější auto, tohle je spíše na dlouhé a pohodlné cestování. Pár fotek najdete samozřejmě v galerii :-)
5555 km
Pondělí, Po Páté, Prima Počasí. Pohledem Piráta Polňaček Pátrám Po Palubním Počítači. Prvních Pěttisíc Pětset Padesát Pět Projetých Perfektních Prožitků. Prostě Paráda! :-)
Úprava a změny ve fotogalerii pro zlepšení ostrosti fotek a drobné promázání
Dokončil jsem výměnu převážné většiny fotek ve fotogalerii a také jsem některé oficiální fotky smazal. Nachystal jsem fotky znovu v rozlišení max.800 bodů na šířku, čímž jsem dosáhl o něco lepší kvality fotek, především její otrosti. Původní fotky jsem měl většinou v širokoúhlém rozlišení 900 bodů na šířku, bohužel web pak změní rozlišení na 800 bodů a zmenšení provádí se znatelným poklesem ostrosti fotek.
Pěkné svezení po okreskách do Telče
Včera jsme si udělali hezký výlet do Telče. Tam jsme z Brna jeli jen po okreskách, zvláště mezi Náměští a Třebíčí je spousta pěkných a rychlých úseků, ale také mezi Třebíčí a Telčem. Většina je jich však hodně hrbolatých, takže jsme jeli s podvozkem přepnutým převážně na Comfort, jen občas jsem přepínal na Normal, vyjímečně i na Sport. Užíval jsem si výborného zrychlování při předjíždění, krásný zvuk vytočeného motoru až do 7000 otáček a skvěle naladěný podvozek. Zkoušel jsem, kde že ten otáčkoměr zasahuje a je to přesně na 7000 otáčkách. Většinou ale stačí motor točit tak do 6000 až 6500 otáček, to už to řve takovým způsobem, až se ježí všechny chlupy na těle :-) Zpátky jsme v Náměšti odbočili na D1 a GTI poprvé ochutnalo naši úžasnou déjedničku! Byl jsem k němu ale hodný, jel jsem neustále v levém pruhu a netrápil ho v pravém hrbolatém :-)
Ujeli jsme za ten den něco přes 200 km a na to, že jsem si vychutnával jeho zrychlení jak jen to šlo a bylo rozumné (místy bylo mokro a mohlo být namrzlo, takže jsem to zase nepřeháněl), tak průměrná spotřeba pod 9 litrů mě mile překvapila. Ale jak jsem již psal, kvůli spotřebě jsem si tohle auto rozhodně nekupoval…
Přidáno pro zajímavost srovnání časů GTI na okruhu Sachsenring :-)
Časy na okruhu Sachsenring (3671m) – měřeno AutoBildem:
Golf GTI = 1:48,65 min
Focus ST = 1:47,98 min
Impreza WRX STI = 1:45,38 min
Focus RS = 1:45,00 min
Jaguar XKR 5,0 = 1:44, 30 min
Porsche Cayman S PDK = 1:40,58 min
Porsche 911 Carrera S (facelift) = 1:39,08 min
Porsche 911 Turbo Tiptronic = 1:37,99 min
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf VI GTI 2.0T
- Líbí 19.03.2020 18:50 neregistrovany42
- Re: Klenot... 30.09.2014 01:10 white label
- Re: Klenot... 29.09.2014 21:04 Thomasino
- Re: Klenot... 29.09.2014 20:44 white label
- Re: Klenot... 29.09.2014 20:33 Thomasino
- Re: Klenot... 29.09.2014 20:20 white label
- Re: Klenot... 29.09.2014 19:34 Thomasino
- Re: Klenot... 26.09.2014 17:37 white label
- Re: Klenot... 19.09.2013 19:34 Thomasino
- Klenot... 15.09.2013 20:42 Dieselpower525
- Paradna 01.08.2013 20:14 Vranis
- Paradna 01.08.2013 20:14 Vranis
- Re: placka 13.12.2012 20:47 Thomasino
- placka 13.12.2012 17:36 David Silver
- Re: Sportovní vzduchový filtr 02.12.2012 19:21 Thomasino
- Re: Sportovní vzduchový filtr 02.12.2012 13:59 Bully_
- Re: Sportovní vzduchový filtr 02.12.2012 12:33 Thomasino
- Sportovní vzduchový filtr 02.12.2012 09:10 britas1
- Re: EsEs 01.12.2012 16:26 Thomasino
- Re: EsEs 01.12.2012 16:03 Nerez
- EsEs 01.12.2012 13:50 woody-alien
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 23:41 white label
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 22:19 Wiii
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 22:09 Thomasino
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 22:07 white label
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 22:03 white label
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 21:41 Thomasino
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 20:28 Wiii
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 20:22 white label
- Re: Re: šestový Golfík GTI na prodej 23.11.2012 19:54 Wiii
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: honzanun
Přidáno: 2.2.2010 1239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 10.5.2010 1309 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Herbi TSI
Přidáno: 31.8.2011 7210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2012) Majitel: paviuk
Přidáno: 8.6.2012 6110 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Pat-rick
Přidáno: 31.3.2011 7510 Majitel 9.64 Uživatelé