Recenze
Volkswagen Golf 1.4 TSI
Technické info
Přezdívka auta Fík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:66000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Ještě začátkem minulého roku jsem byl majitelem Opelu Astra 1.7 Cdti. S autem jsem byl vcelku spokojen, ale vzhledem k tomu, že bylo dovezeno "na kšeft" jsem si k němu nikdy nevybudoval ten pravý vztah ridič-auto. Bylo to prostě jen přemisťovadlo z bodu A do bodu B. Auto jsem přenechal sourozenci a začal se poohlížet po něčem jiném. Chvíli jsem koukal po něčem velkém, chvíli po něčem sportovním, jednou jsem byl rozhodnutý pro jeté trojkové BMW, jindy za se pro jetou A6. Vše se změnilo až začátkem září 2009, kdy jsem zcela náhodou zavítal s bratrem do autosalonu VW a uviděl tam bílý VW Golf VI 1.4TSI 122ps se sportpaketem Vancouver (obnáší snížený podvozek a 18"kola). Ač se mi do té doby Golf vůbec nelíbil (znal jsem jej jen z fotek), bylo rozhodnuto. Láska na první pohled. S autem jsem se několikrát svezl a byl jsem na 99% rozhodnutý, že tahle předváděčka bude moje. Bohužel prodejce si den otevřených dveří predstavoval asi tak, že bude s kolegyní popíjet kafíčko a baštit chlebíčky a zákazník jej vůbec nezajímal. Chtěl jsem vypracovat možnosti financování ale odešel jsem takřka s prázdnou... No nic, snad pan "rádobyprodejce" u Olfincar Trutnov pracuje už někde jinde :-) (mimochodem, mi v paněti utkvěla skvelá hláška pana prodejce. Na otázku, jak je to s podzimní akcí nulového leasingu na VW Golf mi doslova odpověděl: "Všechny ty leasingy a úvěry vyjdou stejně špatně. Tohle je jen reklamní tah a okradou Vás taky...")
Původně jsem byl rozhodnutý pro 122k verzi s výbavou obsaženou ve verzi Highline. Jak ale člověk neustále projíždí konfigurátor, přidal jsem tohle a tamto, k tomu ještě silnější motor a ten a ten paket a cena byla naráz o cca 50% vyšší. Mimochodem silnější 160k verzi jsem objednal naslepo - aniž bych ve voze jel. Auto dorazilo 11.12.2009 - hezký dárek k Vánocům.
To bychom měli výběr a objednání vozu.
Ze začátku jsem auto hodně šetřil (do cca 1500km) , i když párkrát mi to nedalo a motor jsem vytočil...
Nyní, když tachometr ukazuje již cca 6000km můžu předat první poznatky z provozu.
První, co vás při sednutí do auta zaujme je precizní zpracovnání všeho, co vidíte nebo čeho se jen dotknete. Všude měkčené plasty a dokonalá ergonomie. Vše je přesně tam, kde to čekáte, vše funguje tak, jak čekáte. Prostě bomba. Když ale usendete podruhé a s chladnější hlavou, než jakou máte při vybírání/předávání auta, všimnete si i malých nedostatků. Na sedadle řidiče je vše OK, tomu ani po dvou měsících za volantem nemůžu nic vytknout, chybičky jsou spíš vzadu. Připadá mi totiž, že vzadu se trochu šetřilo. Designér snad počítal s tím, že kupující je převážně řidič a vzadu tak např. i středového tunelu a výdechů topení/klimatizace zcela chybí chromové orámování a chromový design páčky, jako je na výdeších vpředu. Zadní loketní opěrka mi pak připadá taková nepevná, ale to je možná jen případ mého kusu).
Ihned po nastartování Vás zaskočí to, že nic neslyšíte. Jediné, co je patrné, je mírné ševelení někde z povzdálí; musíte ale opravdu hodně nastražit uši a třeba i ventilátor na nejnižší stupeň motor přehluší. Motor si svoji kultivovanost udržuje v celém pásmu otáček, samozřejmě přes cca 4000 už o sobě dává vědět, ale zvuk je příjemný, nikterak rušivý.
Motor má výkon 160koní a je dvojitě přeplňovaný. Do 3500ot. je přeplňován kompresorem, od 3000 ot. se spíná i turbo. Nejvyšší kroutící moment je v rozmězí 1500 - 4500ot. -240 Nm. Na obsah 1.4 víc než skvělé hodnoty. Motor skvěle zabírá odspodu, svižně se s ním dá jet už od 1400ot (k dispozici je již 200Nm) a táhnout nepřestává až do 6500ot., kdy zasáhne omezovač. Pro běžnou jízdu ale člověku stačí motor vytáček maximálně k 2500ot. (při 130km/h na 6. stupeň motor točí cca 2900ot). Ochota zrychlovat je ale nejvýraznější od cca 3.500ot. kdy je již sepnuté turbo. Auto doslova vystřelí. Velmi příjemné například při předjíždění.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,3l/100km. Na tuto spotřebu se dostat dá, člověk si ale musí hlídat plynový pedál a hlavně se řídit dle palubního ukazatele doporučeného řazení. Ten "radí" řadit při cca 1600-1800ot, bohužel nerozlišuje, jestli jedete po rovině nebo do kopce, takže není bezchybný. Za cca 2000km jsem se jej naučil docela ignorovat a koukám na něj, jen když chci dosáhnout opravdu nízké spotřeby. V průměru s vozem jezdím za cca 7,5l/100km (pouze okresky a město). Spotřeba, myslím, půjde jěště s odchodem zimy dolů. Nejnižší, která se mi povedla byla 5,7l (trasa cca 120km).
Jak už je v popisu uvedeneno, k autu jsem doobjednal sportovní paket Vancouver. Ten obsahuje zatmavení zadních skel o 65%, o 10 mm snížený a tužší podvozek a 18" litá kola 225/40. Zatmavení skel je příjemné na pohled, praktičnost, která by měla zahrnovat hlavně snížení tepla akumulovaného v interiéru, ocením asi až v létě (nyní je únor). Od sníženého podvozku a 18" pneumatik mne hodně lidí odrazovalo, že prý přijdu o ledviny atp. Jejich očekávání se díky Bohu nenaplnila. Auto je i přes snížený podvozek a větší kola stále komfortní. Navíc perfektně drží stopu a nenaklání se. Řízení a řazení jsou přesné. Posilovač není tak "přeposilovaný" jako u Golfu V, rychlosti zapadají dokonale. Velmi dobré jízdní vlastnosti zajišťuje i standartně dodávané ESP. Zvláště na sněhu je jako strážný anděl a auto vám tak odpustí většinu menších i větších chyb. Chcete-li ale s autem trochu divočit je nevýhodou nemožnost jej vypnout. Na palubce je sice tlačítko "ESP OFF", to ale vypíná pouze ASR (protiprokluz). Ne, že by mi tato skutečnost vadila - už mi i několikrát velmi pomohla, ale když se chce člověk trochu odreagovat, třeba na zasněženém letišti, nejde to. Celkový dojem dokreslují sportovní sedadla s výborným bočním vedením a sportovní, kůži potažený volant.
Další položkou výbavy je audiosystém RCD 510 s Dynaudio Excite. Nejsem z těch, co jezdí autem a všude je už z dálky slyšet "DUC DUC DUC", ale občas si také rád poslechnu něco hlasitěji. Zvuk je dokonale čistý, má velmi prokreslené výšky a středy. Basy tak hutné nejsou, což je způsobeno absencí subwooferu,ale na 95% mnou poslouchané muziky stačí víc než dost. A co si budeme povídat, na Radiožurnál Woofer nepotřebuju :-)))
Součástí objednávky byla i zpětná parkovací kamera. Přiznám se, že z počátku jsem se pro její objednání rozhodl spíše z frajerství, aby měl člověk v autě něco na "WAU" efekt". To se ovšem změnilo při prvním použití. Ano, WAU jsem také udělal, ale okamžitě si na tuto věc zvyknete. Ve spojení s couvacími a předními senzory je to podobné, jako kdyby jste seděli vzadu v kufru a koukali od nárazníku ven. Vidíte prostě všechno. Kamera navíc zobrazí úplně všechno i při naprosté tmě. Několikrát za poslední dva měsíce jsem couval jinými auty a i když mají parkovací senzory, připadáte si jako slepý.
Po ujetých 12000km tedy můžu konstatovat, že jsem (z mého pohledu) koupil dobře.
Až se počasí trochu umoudří, dodám samozřejmě vícero fotek a v lepší kvalitě. Máte-li někdo jakékoliv dotazy, napište mi, rád se pokusím poradit.
-----------------------------------------------------------------
Aktualizace po 23.000 km
Tak po roce a dvou měsících k tomu mám nejeto něco málo přes 23tisíc km a chtěl bych se podělit o své poznatky.
Provozní náklady:
80% jízdy strávilo auto na cestě do práce a z práce - 18km tam, 18km zpět. Při tomto režimu je spotřeba kolem 7,5-8l na 100km a to i nyní, v zimě. Při jízdě "na dálku" jde spotřeba o cca litr dolů, tzn. 6,5-7l (mimo obec do 110km, na dálnici do 130km). Co mě ale překvapilo je to, že když člověk nekouká na spotřebu a třeba i po dálnici jede opravdu rychle, často i přes 200km/h, spotřeba není vůbec závratná, špíš naopak. Pohybuje se do 9l. Při opravdu úsporné jízdě se člověk dostane i na 6l, jízda je ale pak, alespoň pro mě, nezábavná, nudná.
Další položkou nákladů jsou pneumatiky. z výroby dodávané Bridgestone Potenza jsou po najetí cca 15.000km daleko za polovinou opotřebení a myslím, že sezonu 2011 nevydrží (a když vydrží, 2012 už budu muset 100% kupovat jiné).
Motor a výkon:
Prvních několik tisíc kilometrů jsem byl motorem okouzlen a často využíval jeho výkonu. Nyní už jsem klidnější a výkon využívám jen zřídka. Při cestě do práce jej není potřeba vytáčet nad 2000ot. Nejvíc mě nadchnul na okruhu v Brně kdy vyhoněná 1.4TSI ve spojení s nízkou váhou neměla problém pěkně zavařit 2.0 nebo i 2.5 V6.
Zpracování:
Tady to tak pozitivní není. Docela mě udivuje množství vyskytujících se zvuků, zvlášť teď, v zimě, když je auto promrzlé. Něco docela silně dře ve středovém panelu, ve dveřích spolujezdce a v zadních dveřích. Vše nechám prověřit na 1. servisce, dnad to dají dokupy. Taky trochu chrčí jeden přední reprák, což se k 20.000,- příplatku za soundsytém Dynaudio taky moc nehodí...
Když to shrnu, po více než roce jsem stále spokojen a uto se mi líbí stejně, jako když jsem jej kupoval. Kdybych měl opět na výběr, volil bych stejně. Za 14 měsíců se nevyskytla žádná závada (když pominu občasné zavrzání).
Silné stránky
Výkon - na obsah 1.4 je výborný
Kultivovanost
Spotřeba
Dílenské zpracování
Jízdní vlastnosti
Tovární Dynaudio Excite
Parkovací kamera
Prostornost interiéru
Slabé stránky
Sem tam něco zavrže v interiéru
Píská magnetická spojka při prudkém sešlápnutí plynu :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím (a doufám i v budoucnu) bez poruch
6.4.2010: Byl jsem v servisu a vrzajícím obložením B sloupku u řidiče. Odstraněno na počkání. V servisu jsem byl v Německu - povím vám, to je přístup k zákazníkovi... Na 1*!!!
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodávajícím je Autocentrum Pardubice a.s., konkrétně mě měl "na starosti" pan Eis. Kdyby se takhle choval každý prodejce, bylo by na světě krááásně :-) Vše, co slíbil, dodržel do posledního puntíku. Děkuji.
Novinky v recenzi
Tak první závažnej problém...
Při ranním nastartování se ozvala silná rána z motoru, motor chvíli haproval, ale běžel dál. Objednal jsem se ještě tentýž den do servisu. V prvním neměli náhradní auto, v druhém zase měli kecy, když jsem chtěl náhradní auto v rámci záruky mobility. Po kratším rozhovoru ale servisák pochopil že je asi i pro VW lepší, že jsem nenechal motor při následujících studených startech hryznout a raději s ním přijel hned.
Klasická závada 1.4.TSI se projevila při nájezdu 66 tisíc km - selhal napínák rozvodového řetězu a při studeném startu poškodil klikovku a vačky. Oprava za 27.000 Kč. 30% materiálu a 100% práce zaplatil VW, zbytek Cargarant. Oprava a"vyjednávání" ohledně kulance trvalo ale dva týdny!!!
Namontována originál HF sada
Tak po roce jsem nechal namontovat originální HF sadu Premium s podporou protokolu HF (umí i iPhone). Vše funguje jak má, už nemusím zběsile odhazovat telefon, když potkám švestky :-)))
HF sada načte kompletně telefonní seznam a umí i přehrávat BT audio - tzn. vše, co mám v iPhone, přehraje.
Zrychlení...
http://www.youtube.com/watch?v=o1EUZpBWdYY
http://www.youtube.com/watch?v=EBIEUqN-Ioc
Přidány nové fotografie a video...
Přidány nové fotografie a video se zrychlením 0-140km/h.
Brno, 5.8.2010
Tak 5.8.2010 jedu na jízdy veřejnosti na Masarykův okruh v Brně... Hned potom hodím nějaký nový fotky...
Tak jsem to pořádně projel...
Tak máme poslední dobou krááásný počasí a tro přímo láká k tomu, aby se u auta zkusilo, co umí :-) Mám kousek od svého bydliště vyhlédnutou oblíbenou trasu a s novým asfaltovým povrchem a snad 20 ti za sebou jdoucími více či méně ostrými zatáčkami. A tak jsem se to vydal zkusit. Neděle brzo ráno, nikde ani živáčka. Čekal jsem hodně, ale tohle vážně ne - auto sedí přímo dokonale a i při projíždění téměř pravoúhlé zatáčky v 90ti km/h i při prudkém brždění se nenechá rozhodit. Zatáčku vykrouží s obdivuhodnou jistotou, na výjezdu se koně pod kapotou s ochotou splaší a vyráží k další zatáčce... Někde jsem četl, že se zapnutou stabilizací se člověk nemůže "vyblbnout" - ani jednou se mi nestalo, že by mi jakkoliv zasáhla do řízení a to jsem auto opravdu nešetřil. Na koci léta se chci určitě podívat do Brna :-)
Natural 98
Tak jsem po cca 8000km zkusil nalít do skoro vyjeté nádrže Verva 100 od Benziny. Hned na začátku bych rád upozornil, že nechci nikomu dělat reklamu... Auto má v TP i od výrobce udávané palivu N98, min. však 95okt. Osm tisíc jsem jezdil na 95, teď přišla řada a chuť na změnu. Povím vám, tohle jsem nečekal. Prvních cca 200 km jsem si připadal, že je v autě jiný motor. Teď už jsem si zvyknul, ale stále je to lepší, než na N95. Motor výrazně lépe zabírá od nízkých otaček, dojezd na nádrž se i při stejném stylu jízdy zvýšil o cca 100km. Kultivovanost studených startů je také lepší. Jiný benzín mi už do auta nesmí!!!
Dodány nové fotografie...
Dnes jsem doplnil nové fotografie, které jsem pořídil po umytí auta tento víkend.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1.4 TSI
- Re: 1,4 tsi 118kw problem 28.08.2013 16:03 Jetty
- Re: Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 28.08.2013 13:05 SCHROJF
- Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 28.08.2013 10:15 Lucaslegend
- Re: 1,4 tsi 118kw problem 27.08.2013 23:23 Jetty
- Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 27.08.2013 21:24 rmt
- Re: 1,4 tsi 118kw problem 27.08.2013 21:07 Jetty
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 27.08.2013 20:24 rmt
- Golf VI GTI na prodej :-) 21.11.2012 00:04 Thomasino
- Re: 18" Vancouver 14.02.2012 21:21 white label
- Re: Re: 18" Vancouver 14.02.2012 19:49 Whitedotcom
- Re: 18" Vancouver 13.02.2012 22:05 white label
- Re: Re: 18" Vancouver 13.02.2012 12:20 Whitedotcom
- Re: 18" Vancouver 12.02.2012 22:08 white label
- Re: Re: 18" Vancouver 12.02.2012 10:04 Whitedotcom
- Re: paráda ... 11.02.2012 21:39 white label
- Re: 18" Vancouver 11.02.2012 21:38 white label
- 18" Vancouver 11.02.2012 18:02 Whitedotcom
- paráda ... 29.10.2011 17:23 Rojin
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 29.04.2011 14:08 JobiWeb.Net
- Re: B-stloupek 11.03.2011 15:27 white label
- Re: B-stloupek 11.03.2011 15:08 honzanun
- Re: 1,4 tsi 118kw problem 06.03.2011 20:03
- B-stloupek 28.02.2011 23:02
- Re: 1,4 tsi 118kw problem 25.02.2011 22:14 JobiWeb.Net
- Re: Re: Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 24.02.2011 23:56 Ronault.
- Re: Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 24.02.2011 23:34 robert84
- Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 22.02.2011 14:30 honzanun
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 21.02.2011 21:18 robert84
- Re: 1,4 tsi 118kw problem 21.02.2011 19:51
- Re: Re: Re: Re: Re: 1,4 tsi 118kw problem 19.02.2011 07:47 JobiWeb.Net
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 10.5.2010 1309 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Herbi TSI
Přidáno: 31.8.2011 7210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2012) Majitel: paviuk
Přidáno: 8.6.2012 6110 Majitel 9.70 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Pat-rick
Přidáno: 31.3.2011 7510 Majitel 9.64 Uživatelé