Recenze
Volkswagen Golf 1,2TSI DSG
Technické info
Přezdívka auta Volkswagen Golf VI Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:323 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honza01".
Volkswagen Golf 1,2TSI 77kW 7mistupňový automat DSG
Těmito řádky bych se rád podělil o své čerstvé zkušenosti a usnadnil tak rozhodování všem, kteří zvažují pořízení Golfa s tímto malým motůrkem.
Po posledních dvou Passatech limuzína 1.8TSI 118kW, limuzína 2.0 TDI CR 125 kW a Tiguanu Track and Fun 2.0 TDI CR 125 kW 4Motion zvítězila při rozhodování o novém služebním autě zvědavost na toto nové male TSI.
U mého Golfa se jedna o akční modle TEAM vycházející z výbavy Comfort, který jsem doplnil o tuto příplatkovou výbavu:
Odkládací paket, Adaptivní podvozek DCC, Paket zpětná zrcátka, TEAM Plus paket, Multifunkční volant s možností ovládání řazení pod volantem, Xenonové světlomety + mlhovky,
Navigace RNS 510, Park - asistent + park - pilot, Nezávislé topení, 4 dveřové provedení + elektrické ovládání oken vzadu, Příprava pro telefon“Plus“, Plnohodnotná Al - rezerva + hever + nářadí, LED – zadní světlomety, Denní svícení + Leaving / Coming home,
Motor: 1,2TSI 77kW
maximální točivý moment 175 Nm 1550 – 4100ot/min
Tato turbodmychadlem přeplňovaná jednotka, je nesčetněkrát popsaná v různých testech, nebudu se rozepisovat.
Převodovka: 7mistupňový automat DSG
Po krátké jízdní zkušenosti s tímto motorem ve Škoda Yeti s 6mistupňový manuálem jsem se rozhodl pro kombinaci se7mistupňovým automatem DSG. Tak rychle jako DSG tam ručně rychlosti nenasázíte a heslo u tohoto motoru zní netočit, nechat táhnout. To by se člověk tím fofrklackem ukvrdlal.
V jízdním režimu „D“ drží automat otáčky na hodnotě ideálního krouticího momentu, což při jízdě 50 km/h po městě znamená zařazeny 6. rychlostní stupeň a otáčky 1250 ot/min
Při 100 km/h rychlostí na 7. rychlostní stupeň jsou otáčky na hodnotě 2000 ot/min.
Dálnici zatím nemam vyzkoušenou – doplním.
V případě potřeby akcelerace mate možnost využit tzv. Kick-down (sešlápnutí pedálu plynu nadoraz)
kdy automat ochotně podřadí o dva stupně níž (u tohoto motoru i ze zkušenosti s manuálem nutnost), řadit o jeden stupeň níže nemá ani smysl. Dále je tu možnost manuálního řazení pomocí
1. „pádel“ řazeni pod volantem nebo 2. přesunutí kulisy voliče řazení do manuálního režimu (většinou využívám pádla pod volantem k podřazování při brzdění motorem, jinak nechávám pracovat automat).
Další režim „S“ (sport) jsem ještě neměl příležitost pořadně vyzkoušet – doplním.
První dojem:
jak po nastartování, tak při jízdě motor téměř neslyšíte, v autě je ticho!
Když auto stoji motor se projevuje tichým jakoby vzdáleným předením, při jízdě vice než motor vnímáte zvuk odvalujících se pneumatik.
Dynamiku jízdy s 1,2TSI bych přirovnal k jízdě s nepřeplňovanou 1,8. Vono to docela jede!
Zprvu jsem si toho nevšiml, ale na semaforech ve městě jsem zjistil, že ostatní účastníci provozu nějak zaostávají, přestože se o žádný sprint nesnažím a povolenou rychlost taky nepřekračují.
Díky tahu turba a rychlosti, s jakou tam DSGečko šoupe rychlostní stupně je dynamika ve všech režimech jízdy více než dostačující.
O víkendu jsem podnikl první delší cestu, výlet do města Lüneburg, 120 km tam, 120 km zpět.
Silnice typu okreska, rychlost omezena na 100 km/h na křižovatkách na 70 km/h. Při respektováni rychlostních limitů (jsou tam na každém kroku radary) tedy 80% jízda na tempomat, sem tam nějaká akcelerace při předjíždění a couračka přes město, průměrná spotřeba cesta tam 5,8l, zpět 5,6l se zapnutou klimatizací v režimu AUTO a bez jakékoliv snahy o úspornou jízdu
No myslím, že na syrový motor to není tak špatný. Uvidíme, až si motor sedne a pořádně ho protáhnu po dálnici.
Co nesmím zapomenout vyzdvihnout je adaptivní podvozek / tlumiče (DCC). Možnost volby mezi nastavením NORMAL, SPORT, COMFORT.
Už i Německé silnice nejsou, co bývaly a zde musím vychválit režim COMFORT ve kterém mate pocit, že se spíš vznášíte nad vozovkou a i železniční přejezd vnímáte především podle hlukové kulisy od pneumatik.
Spotřeba: Udávaná výrobcem můj průměr/ 100 km
Město 7,3 l 6,8 l
Mimo město 4,9 l
Kombinace 5,8 l 5,6 l
Objem nádrže:
55 l z toho asi 7 l rezerva
Maximálni rychlost: Udávaná výrobcem moje max. dosažená rychlost
190 km / h musím zkusit
Silné stránky
Motor
Automatická převodovka DSG
Adaptivní podvozek / tlumiče (DCC)
Slabé stránky
Moc mě toho nenapadá, možná oproti mým předchozím výše uvedeným autům méně odkládacích míst a mala schránka v přední loketní opěrce, ale to jsou drobnosti.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zati zadne
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf 1,2TSI DSG
- bluetooth? 06.12.2011 22:35 pacific
- Re: Re: Re: 1.2 TSI 77 kW bez DSG 15.09.2010 09:41
- Re: Re: 1.2 TSI 77 kW bez DSG 14.09.2010 17:44 TraI
- Re: 1.2 TSI 77 kW bez DSG 14.09.2010 15:04
- 1.2 TSI 77 kW bez DSG 08.09.2010 23:05 TraI
- spotřeba 31.08.2010 12:24 mikesh
- Re: Výbava Team 29.08.2010 15:36 FauVee
- Výbava Team 29.08.2010 12:09 FauVee
- Re: Výbava 21.08.2010 15:56
- Re: Golf 1,2 tsi ve fullu 21.08.2010 15:39
- Re: Výbava 21.08.2010 15:33
- Golf 1,2 tsi ve fullu 20.08.2010 22:58 white label
- Re: Vítám dalšího člena "automatické" rodiny 20.08.2010 22:48 white label
- Výbava 20.08.2010 22:38 maca02
- Re: Vítám dalšího člena "automatické" rodiny 20.08.2010 22:35 maca02
- Re: 1,2 TSI 14.08.2010 12:38 amadeus
- Re: Re: Re: Vydrz motoru, GTSI 12.08.2010 22:35 Mirasr
- Re: Re: Vydrz motoru, GTSI 12.08.2010 11:15
- Re: Vydrz motoru, GTSI 12.08.2010 08:01 Mirasr
- Vydrz motoru, GTSI 11.08.2010 18:50 nxue
- Vítám dalšího člena "automatické" rodiny 11.08.2010 15:48 Hombre_71
- Krasavec 11.08.2010 12:57
- GTSI 10.08.2010 17:23 Mirasr
- 1,2 TSI 10.08.2010 16:17 PeT-a (RSKa)
- TSI 10.08.2010 14:56 iudex
- 1.2 TSI a DSG je nejlepší kombinace 10.08.2010 11:55 David C3
- Nový Golf 10.08.2010 11:45
Další vozy Volkswagen Golf
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: Thomasino
Přidáno: 26.12.2009 51889 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: honzanun
Přidáno: 2.2.2010 1239 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2009) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 10.5.2010 1309 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2011) Majitel: Herbi TSI
Přidáno: 31.8.2011 7210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Volkswagen Golf (2012) Majitel: paviuk
Přidáno: 8.6.2012 6110 Majitel 9.70 Uživatelé