Recenze
Suzuki SX4 1,6 GLX
Technické info
Přezdívka auta Vavřinec alias Vavroch Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:12570 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "lj0076".
Auto jsem dostal jako služební, náhradou za Renault Kangoo 1,9 dTi. O jeho pořízení rozhodoval poměr cena / výbava. Konečné rozhodnutí bylo dané procházením uživatelských recenzí a zkušeností uživatelů se spoustou značek. Je to úplně něco jiného než v čem jsem teď pět let "bydlel". Ve výbavě je automatická klima, vyhřívaná sedadla a zrcátka, rádio CD/MP3, loketní opěrka, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, bez klíčkové zamykání a startování, 6x airbag, ztmavená zadní okna, mlhovky (přední, zadní), 16" litá kola, palubní informační display (hodiny, vnější teplota, okamžitá a průměrná spotřeba), ABS atd.
Po několika denním ježdění jsou první dojmy vesměs kladné. Vezmu to popořádku:
DESIGN VOZIDLA: řekl bych, že SX4 dokonale klame svým vzhledem. Je to nesmírně atraktivní auto které zaujme a donutí nejednoho kolem jdoucího otočit hlavu. Vůz je to vysoký, robustní, ale ve srovnání s ostatními vozidly na parkovišti teprve vyniká jeho skutečná velikost. Nicméně design je skutečně nápaditý, vůz vypadá velmi dravě až agresivně. Proti modelům vyrobeným v Maďarsku je jinak umístěná anténa a je jiný nárazník, možná i sedačky.
ROZMĚRY A PROSTOR: díky jeho skutečné velikosti se docela snadno parkuje, není problém obratně se proplétat i úzkými městskými uličkami. Když jsem psal že vůz klame, tak hlavně kvůli vnitřnímu prostoru. Jedna zkušební jízda u prodejce neodhalí vše a tak jako já, si časem všimnete několika věcí. Ať se na mě páni kolegové nezlobí, ale dost mi vnitřní prostor auta připomíná Felicii nebo Fabii... Ale! V autě je vše dost robustní, počínaje přístrojovou deskou, konče zadní partií kufru. Ke cti Suzuki je nutné dodat, že hlavně prostor na předních sedadlech poskytuje řidiči i spolujezdci dost komfortu, ale uvítal bych trochu více místa na nohy. Chápu že tyto rozměry jsou dané tvarem karoserie, zvýšeného podvozku a možná japonské konstrukce, ale nějaký ten centimetr mi tam prostě chybí. V případě nastavení mého sedadla si za mě už nikdo moc nesedne, u spolujezdce je situace lepší. Děti nebudou mít vzadu žádný problém. Myslím, že zrovna tohle trochu ovlivňuje konstrukce zadních opěradel, která jsou jakoby "vyboulená", čímž vysunují pasažéra více do prostoru vozu. Objem kufru nebudu vůbec řešit, vím do čeho jsem šel a za jakým účelem, ten je dle mého názoru v pořádku, v případě potřeby se dá zvětšit sklopením zadních sedaček. Jen pro zajímavost, o víkendu jsem ověřil, že se dá bez problému (bez sklopených opěradel!) převézt složený sportovní kočárek, cestovní postýlka a jedna cestovní taška většího rozměru. Tady jsem docela spokojený, je mi jasné že jako moje Lantra Combi nikdy nebude :-). Díky tomu že je vůz vybavený střešními lyžinami, není problém použít třeba zahrádku nebo autobox.
PODVOZEK: je tvrdý, řekl bych že dost tvrdý, což je moc fajn na klasické silnice, kde i přes vyšší stavbu vozu a velkou světlou výšku perfektně drží stopu, auto jede i ve vyšších rychlostech sebejistě a nejsou potřeba žádné korekce dráhy, uvidíme co bude říkat na boční vítr. Prostě je to docela slast a takovouhle jízdu si užívám. Na druhou stranu víte na méně kvalitních silnicích o každé nerovnosti i když ty menší zvládá auto ještě docela "plavně", na těch větších, jako třeba příčný práh, jsem měl pocit že záď vozidla zcela regulérně poskočila. Opět se dostáváme k tomu že auto klame, kdo čeká nějaký offroad bude zklamán, je to auto na silnice, se kterými si ale poradí na jedničku.
BRZDY: jsou naladěné tak akorát, mám z nich dobrý pocit hned od začátku, řekl bych normál s dobrým nikoliv přehnaným nástupem.
MOTOR: Překvapil mě docela dobrý zátah již od 2000 ot/min, ale je znát, že se k životu bude probouzet v otáčkách daleko vyšších. Zvuk je příjemný, neruší ale když šlápnete na plyn tak o něm víte, ve volnoběžných otáčkách jsem první dva dny musel koukat na otáčkoměr, zda motor vůbec běží (ach ten Renault :-) ). Aktuálně po cca 450 km je průměrná spotřeba podle palubního ukazatele 7,6 lit.
COMFORT a VÝBAVA: je ve verzi GLX skutečně "luskusní" :-). Automatická klima pracuje skvěle i když jsem ještě asi nepochopil vše, co v různých režimech zamýšlí, ale je určitě inteligentnější než já v pondělí ráno v práci... Rádio je super, s ovládáním na volantu a s dostatečnou možností různě "tunit" zvuk. Pod ovládáním topení a klima je kaslík na tuším asi 6 CD. U řadící páky mne trochu zklamalo že je pouze černá, vzhledem k použití stříbrných doplňků v interiéru a fotografiím jiných uživatelů. Ve voze je na můj vkus málo odkládacích prostor, schránka před spolujezdcem je klasika, do "tajného" šuplíku pod jeho sedačkou se vejde výstražná vesta a servisní knížka. Myslím že by autu slušela ještě nějaká malá přihrádka přímo pod ruční brzdou. Vše mi nahradila středová loketní opěrka, která je odklápěcí a je v ní dostatek místa na všechny doklady, klíče atd. Trošku postrádám klasické zakrytované kapsy v zavazadlovém prostoru u podběhů, místo toho je jenom vyboulený prostor a k rezervnímu kolu se toho moc nevejde. Řidiče potěší výškově stavitelný volant a sedadlo, mimochodem s vynikajícím bočním vedením, díky kterému si ten správný posez najdete, byť s tím zápasíte jako já tři dny :-). Vždy si sedadlo nastavuji radši výš a hlavně dál, opěradlo potom víc kolmo, takže mi trochu vadí, že nejde sedačka posunout ještě o nějaký ten centimetr dozadu. Alternativou je snížení výšky, protože sedák s Vámi jakoby ujede trochu vzad. Chybí mi podélně stavitelný volant, ale to už bych chtěl příliš. Trochu ještě bojuji díky nastavení sedačky s horším výhledem přes rozměrné A sloupky, ale jde asi jen o zvyk. K pohodlí přispívají také vyhřívaná přední sedadla i když reálně je vyhřívaný pouze sedák. Zpětná zrcátka jsou rozměrná a dle mého názoru velmi dobře umístěná a je díky nim dobrý přehled o tom, co se děje za Vámi. Někým chválené a někým kritizované "bezklíčkové" odemykání a startování vozu se mi moc líbí, je to docela praktická věc, hlavně ráno kdy nemusím hledat klíče v batohu. Výbava je opravdu na úrovni, možná jsem ještě ovlivněný předchozím vozidlem kde nebylo nic z toho co jsem psal, ale skutečně mám pocit že sedím v perfektně vybaveném autě a dopřávám si nějakého toho luxusu.
TAKŽE ZÁVĚR: Mě se auto líbí, pro účely které od něj čekám je dostačující, výbavu hodnotím za vynaložené peníze velmi kladně, stejně jako pohodlí cestování. Trochu mi chybí nějaký ten odkládací prostor navíc a pár centimetrů u pedálů. Zatím mi vadí rozměrné A sloupky. Jinak ale super, auto budí pozornost a přiznejme si, že o to nám jde tak trochu každému.
Další kapitolku věnuji za nějaký čas motoru a celkově jízdním vlastnostem. Toto je pár mých prvních postřehů a dojmů z tohoto krasavce a jak pravil klasik: můžete s tím nesouhlasit, můžete o tom debatovat, ale to je asi tak všechno co se proti tomu dá dělat :-)
*********UPDATE 10.4.2008****************
Tak tedy několik dalších poznatků. Co se motoru týče necítím ani nadšení ani zklamání. Výkon se po celou dobu nezměnil, auto jede pořád stejně, hladina hluku je také na stejné úrovni. Silné zklamání je spotřeba, kde se toto auto ukázalo jako jeden z hladovějších typů co se dálničního provozu týká. Dokážu si představit že by převodovka v kombinaci s tímto motorem měla i šestý rychlostní stupeň, což by asi mělo příznivý dopad na spotřebu a s tím i na hlučnost. Je pravda, že kolem 3000 ot/min se hluk nepříjemně přenáší do kabiny, ale jde asi o zvyk. Každopádně motor potřebuje otáčky, záběr v nižších není moc silný, ale postupně s přidáváním plynu dochází k nárůstu výkonu a ani na 6000ot/min. není znát sebemenší problém, kdy by to motor nemohl "udýchat".
Na podvozek si člověk zvykne, jeho tvrdost teď již hodnotím spíše kladně, stejně tak jízdní vlastnosti na pevných cestách, jako i dostatek trakce. řekl bych, že auto je celkově neutrální, nevyvádí žádné nepředvídatelnosti a poskytuje solidní jistotu i ve vysokých rychlostech.
Takže až na pár drobností (viz. novinky) zatím celková spokojenost :-)
Silné stránky
Příznivá cena, perfektní výbava, robustnost celé konstrukce, atraktivní design, pohodlí pro posádku - hlavně na předních sedadlech. Celkově vůbec kvalitní dílenské zpracování. I když je motor na začátku své pouti, překvapil mě dostatek výkonu už od 2000 ot/min.
Slabé stránky
Asi půjde o zvyk, ale je to přední výhled přes dost rozměrné přední A sloupky a v nich vsazené okénko a skromné odkládací prostory v základní výbavě.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Proběhla oprava "vrzací sedačky" řidiče, přístup profesionální, na úrovni, po opravě bouračky auto umyté a uvnitř kompletně vyčištěné a vysáté, takže super.
Update 3.6.2008
Proběhla první garanční prohlídka na 15.000 km. Cena 3100,- i s DPH, což je cena asi slušná, dle vazelíny v brdových třmenech předpokládám, že byly i kola dole. Auto mi vrátili umyté, takže celkově spokojenost. Jinak jsem reklamoval dvě závady, "drnčící" řadící páku a opět trochu se pohybující sedačku řidiče. Na řadící páku prý existuje servisní informace, díly jsou objednány a budu vyzván k opravě, ze sedačkou nic prý dělat nejde, jen pokud na tom budu trvat, tak objednat celé vodící lyžiny a vyměnit... Trvám na tom :-).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Měl to poměrně jednoduché, přišel jsem rozhodnutý. Doba dodání byla cca. 3 týdny. Jinak docela solidní přístup, pouze bych uvítal víc snahy informovat zákazníka dění kolem vozidla. Koupeno v Auto KP PLUS, Liberec.
Novinky v recenzi
První prohlídka na 15000 km (viz. zkušenosti se servisem). Dále uvažuji o montáži tažného zařízení, vzhledem k ceně asi pevného. Jediné co mě na tom štve, bude ta cesta do Prahy (sídlo firmy) kvůli zápisu do TP... :-(
Když byl pozitivní ohlas (1 :-)) na doplňování novinek, tak tedy ještě jednu aktuálně. Stalo se to, že mi kámen od projiždějícího náklaďáku rozbil (poškodil) čelní okno, takže pojišťovna, servis (ne Suzuki) a výměna. Šel jsem pro auto, všechno v pohodě, dokonce mi udělali i tmavý stínící pruh z folie, už jsem chtěl odjet a koukám že ještě chybí namontované zpětné zrcátko. Není problém, bude to hned. Po chvíli zápasení se ukázalo, že držák který chodí na oknu již přilepený je na jiný typ zrcátka! Následoval telefonát, kde se dodavatel dušoval že na SX4 je jenom jeden typ a ten poslal, taže já mám asi zrcátko z marsu... Takže mi držák přelepí za jiný. Bohužel při snaze odlepit starý držák prasklo okno znovu. Takže zase objednávka a zase to samé okno s tím samým špatným držákem. Ten už se ale podařilo sundat a auto již čeká na vyzvednutí. Co z toho plyne? Že ač se to asi nezdá, jsou v některých detailech sakra rozdíly mezi auty vyrobenými v Japonsku a Ma´darsku...
Tak na první garančku která se kvapem blíží budu mít pár drobností. Včera přestala sklápět sklopná loketní opěrka, ale to není original Suzuki, takže to se nepočítá. No a řadící páka drnčí hlavně na 3/trojku čím dál víc. Jinak ale zase nemám žádný problém s plasty na přístrojové desce, ty jsou kupodivu v klidu. Podle času se pokusím doplnit zkušenosti s motorem.
Potřebuji poradit. Auto mám od srpna 2007 a již v listopadu přestal fungovat dálkový ovladač zamykání a startu. Do auta jsem se dostal normálně klíčem, jel jsem do servisu a protože se mi zdálo divné, že po necelých 4 měsících lehla baterka v něm, celou věc reklamoval. Záruka mi uznána nebyla, baterku jsem si koupil za svoje v hodinářství a mezitím jsem začal používat náhradní ovladač. No a světe div se i ten dnes definitivně vypověděl službu. To si opravdu mám kupovat náhradní baterie každé 3 měsíce? Má vůbec smysl to znovu reklamovat? Stalo se to někomu z Vás také, nebo jsem jediný případ? Díky za Vaše postřehy...
Takže přátelé... po delší době malá aktualizace a začnu pěkně z ostra :-). Co mě docela zklamalo, je spotřeba. Zimní obutí sebou přineslo zvýšení takřka o litr, další je potom způsobeno pravděpodobně chladnějším počasím a více méně dálničním meziměstským provozem. Tak jako tak, aktuálně jezdím za 8,5 lit/100 km, což je docela dost a z toho vyplívající poměrně malý dojezd na nádrž. Při svižnější jízdě není problém atakovat 9 litrovou hranici. On ukazatel paliva je také kapitola sama pro sebe, indikovaná polovina nádrže není ve skutečnosti polovina nádrže, mám pocit že pokud je celkový objem skutečně 50 lit, meří v poměru 30/20. To může být hlavně ze začátku docela matoucí. Trochu mi také vadí docela tuhé řazení na studeném voze, ale to je spíš o pocitu. Ke cti vozu nutno dodat, že až na drobnou opravu sedačky řidiče je stále bez závad, vše zdá se drží na svém místě, dokonce ani nepozoruji skřípání plastů přístrojové desky. Tak doufám, že se bude držet i nadále :-)
Tak v sobotu jsem si v servisu Auto KP Plus v Liberci převzal opravené auto. Celý ten "šťouchanec" vyšel na 17.000 Kč. Opravu hodnotím jako velice podařenou, navíc mě velmi mile překvapilo že mi auto vrátili umyté a uvnitř vyčištěné, prostě paráda, TAKŽE PŘIDÁVÁM BODÍK ZA SERVIS :-)
Tak novinka je taková, že mi auto lehce nabourali. Jsou utržené lemy blatníku (ale na autě drží) levého předního kola a odřený nárazník z levé strany. Takže klasika, policie, pojišťovna a servis... :-(. Ke cti auta nutno dodat, že je asi opravdu robustní konstrukce, protože te dotyčný má komplet na výměnu celé pravé zadní dveře a poškozenou část zadního pravého blatníku a škoda na mém autě není vlastně ani na první pohled vidět :-). Dávejte bacha, těch debilů jezdí po silnicích čím dál víc!
Tak po návštěvě servisu bylo odstraněno (doufám že napořád) nepříjemné vrzání sedačky. Snad prý byly pryč nějak silonová pouzdra, tak uvidíme. Na axiální vůli na brzdovém pedálu mi bylo řečeno že je to normální (nemohl by někdo z Vás vyzkoušet na svém voze?) a drnčení řadící páky se projevuje jenom někdy, takže s tím v podstatě asi nejde nic rozumného dělat. Jinak jsem si nechal namontovat zástěrky, 4 ks včetně práce vyšly na 1990,- Kč, nějaké foto časem dodám. Ještě jsem přemýšlel o jiné hlavici řadící páky, jen nevím jestli se do toho hrabat když je to v záruce, znáte to... sám dělám v servisu :-)... Jinak celkově auto fajn, neměnil bych.
Tak jsme zpátky po dovolené, najeto 2300 km, celkově má SX4 3500km. Aby jsme se na tak dlouhou cestu do auta poskládaly, měl jsem půjčený autobox (rakev) o objemu 100 lit.To už prostorově nebyl problém, do auta se vešly 3 velké cestovní tašky + 1 menší, kočárek, cestovní postýlka a sposta dalšího harampádí, bez kterého by dovolená asi nebyla a které jsme nakonec ani nepotřebovaly :-). Cesta tam (Istrie) trvala 15,5 hod. pouze s přestávkami na kávu, cesta zpět 14 hod. Svezení to bylo parádní, bez nějakých známek únavy, prostě pohádka. Byl jsem překvapen, jak moc se změnily jízdní vlastnosti s rakví na střeše. Za prvé je to dost citelný aerodynamický odpor a za druhé aerodynamický hluk. Plně zatížený vůz se ale nechoval nijak záludně, naopak, podvozek se stal ještě více komfortním a motor reagoval měkčeji, bez citelných přechodů při změně jízdy. Reakce na boční vítr skoro žádná, vůz perfektně držel stopu a nebylo nutné se s ním na dálnici nějak "prát". Pouze při spáteční cestě jsme se dostaly do silnějších poryvů, tam už byly zásahy do řízení citelnější. Oceňuji výborné světlomety, díky kterým máte perfektní přehled v úhlu 180 stupňů. Motor se krásně usadil a jezdit s ním v otáčkách kolem 5000 je teď radost :-). Průměrná spotřeba se pohybovala kolem 7,2 lit na 100km, což je docela slušný výsledek, vzhledem k cestovní konfiguraci. Jak jsem psal, pohodlí pro posádku na předních sedadlech je vynikající, řidiče auto na delší cestě neunavuje, druhý den co jsme se vrátily bych to jel klidně znovu :-). Při mém nastavení sedačky za mnou opravdu není moc místa, ale díky tomu že tam byla autosedačka to nijak nevadilo. Trochu mi vadí že nejsou osvětlené tlačítka ovládání rádia na volantu (jde o zvyk) a dost mi vadí absence podsvícení tlačítka předních mlhovek a hlavně přepínání podsvícení středového panelu. To po pravdě nechápu, když právě toto tlačítko budete využívat hlavně v noci...? Cesta s tímto vozem byla opravdu radost a svůj výběr hodnotím velmi kladně. Abych ale jenom nechválil, tak sedačka už vrže při sebemenším pohybu, dále mi vadí občasné "drnčení" řadící páky při zařazené 3 a čemu se divím nejvíc, je axiální vůle na brzdovém pedálu, kdy chodí do stran a samozřejmě se trochu ozývá. Tyto tři věci budu v nejbližších dnech reklamovat u prodejce a žádat jejich odstranění. Jinak se hodně řešilo různé drnčení plastů, pravda je taková, že na D1 toho drnčelo podstatně víc, až jsem měl chvílemi strach, jestli mi nezůstane volant v ruce, ale se sjezdem na normální silnice byl klid :-)
Tak po ujetí necelých 1000 km mi začala "povrzávat" sedačka řidiče. Jsem z toho docela zklamaný že se auto začíná takhle brzy ozývat :-(. Uvidíme co to bude dělat po dovolené, ale tohle mi trochu pokazilo celkový dojem. Jinak jede skvěle, spotřeba město 7,3 lit. Jenom ta zatracená sedačka....
Tak novinky po 600 km. Nevím jestli je to možné, ale tvrdý podvozek jako trochu změknul, ono vůbec je už auto příjemnější do ruky, není tak syrové. Prostor uvnitř se člověk naučil více využívat, hlavně potom zavazadlový prostor. Až jsem se po víkendu divil, co jsem tak všechno "našlapal" :-).Motor jakoby šel také volněji, průměrná spotřeba byla asi 7,6 lit., pravdou ale je, že všechno ježdění bylo po městě nebo v příměstských oblastech. Co mě trochu překvapilo, je dost citelný úbytek výkonu při zapnuté klimatizaci, motor se potom chová dost líně až těžkopádně, ale třeba se to časem trochu zlepší. Naopak příjemným překvapením je výkon a náběh topení, které začíná hřát již snad po pár desítkách metrů. Díky příspěvkům jsem se dozvěděl jak nastavovat intenzitu podsvětlení přístrojů, takže paráda. Celkově budí auto mezi lidmy - známí a kolegové - docela kladné ohlasy, vyptávají se na výbavu, cenu, jízdní vlastnosti atd. Za necelé dva týdny mě s ním čeká jízda do Chorvatska, tak uvidíme jak si povede a jaký komfort poskytne posádce na dlouhé cestě. Bohužel ho budu muset vybavit střešním boxem, tak jsem zvědavý na spotřebu a jízdní vlastnosti. Zatím vše, zase doplním :-)
Sepsal jsem pár prvních postřehů, radši hned za čerstva :-)
Trochu jsem doplnil fotografie :-)
Přidat názorDiskuse: Suzuki SX4 1,6 GLX
- opakovaně 04.12.2013 11:36 kajinkajin
- Re: Nedocenené autíčko 07.10.2013 21:24 kajinkajin
- Přidávání plynu 07.10.2013 21:11 kajinkajin
- Re: Re: Klíček a baterka... 17.07.2009 00:02 ghotic.ghotic(new Mazlík)
- spotreba 16.07.2009 23:57
- Re: Klíček a baterka... 15.07.2009 18:59 objekt21
- hm, 15.07.2009 18:54 objekt21
- Ovladač 16.02.2009 15:04 igi2
- Re: Držení/zvyšování otáček 04.12.2008 09:07
- Re: Re: Držení/zvyšování otáček 30.11.2008 15:59
- Re: Držení/zvyšování otáček 28.11.2008 12:15
- Re: Re: Re: Držení/zvyšování otáček 28.11.2008 10:04
- Re: Re: Držení/zvyšování otáček 28.11.2008 09:59 Ricardo
- Re: Držení/zvyšování otáček 28.11.2008 09:52
- Držení/zvyšování otáček 28.11.2008 09:43
- Re: Hlavice řadící páky 13.06.2008 09:28
- Hlavice řadící páky 12.06.2008 12:34
- Re: Re: Re: Drnčení řadící páky 09.06.2008 08:34
- Re: Re: Drnčení řadící páky 09.06.2008 08:14
- Re: Drnčení řadící páky 09.06.2008 06:23
- Drnčení řadící páky 08.06.2008 20:45
- objektívne 23.04.2008 19:11 pumpkin
- Re: Klíček a baterka... 25.03.2008 05:34
- Klíček a baterka... 23.03.2008 23:08
- Re: Pekna recenze 12.03.2008 13:28
- Pekna recenze 12.03.2008 11:23 majki
- Re: diaľkový ovládač 12.03.2008 05:52
- diaľkový ovládač 11.03.2008 08:39 karchi
- Dálkové ovládání 28.02.2008 20:27 Janstar
- Re: Re: Nedocenené autíčko 08.10.2007 19:03 pumpkin
Další vozy Suzuki SX4
-
Suzuki SX4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.5.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2010) Majitel: gero
Přidáno: 14.10.2012 168 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2009) Majitel: chup44
Přidáno: 9.3.2014 29 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2008) Majitel: Peco
Přidáno: 29.12.2008 109 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2011) Majitel: Ondra008
Přidáno: 25.10.2015 310 Majitel 9.62 Uživatelé