Recenze

gero (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Suzuki SX4 1.6 GLX 4x2 (facelift)

9.82 Uživatelé

Hodnoceno: 63× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki SX4, foto 1 Suzuki SX4, foto 2 Suzuki SX4, foto 3 Suzuki SX4, foto 4 Suzuki SX4, foto 5 Suzuki SX4, foto 6 Suzuki SX4, foto 7 Suzuki SX4, foto 8
Suzuki SX4, foto 9 Suzuki SX4, foto 10 Suzuki SX4, foto 11 Suzuki SX4, foto 12 Suzuki SX4, foto 13 Suzuki SX4, foto 14 Suzuki SX4, foto 15 Suzuki SX4, foto 16 Suzuki SX4, foto 17 Suzuki SX4, foto 18 Suzuki SX4, foto 19 Suzuki SX4, foto 20 Suzuki SX4, foto 21 Suzuki SX4, foto 22 Suzuki SX4, foto 23 Suzuki SX4, foto 24 Suzuki SX4, foto 25 Suzuki SX4, foto 26 Suzuki SX4, foto 27 Suzuki SX4, foto 28 Suzuki SX4, foto 29 Suzuki SX4, foto 30 Suzuki SX4, foto 31 Suzuki SX4, foto 32 Suzuki SX4, foto 33 Suzuki SX4, foto 34 Suzuki SX4, foto 35 Suzuki SX4, foto 36 Suzuki SX4, foto 37 Suzuki SX4, foto 38 Suzuki SX4, foto 39 Suzuki SX4, foto 40 Suzuki SX4, foto 41 Suzuki SX4, foto 42 Suzuki SX4, foto 43 Suzuki SX4, foto 44 Suzuki SX4, foto 45 Suzuki SX4, foto 46 Suzuki SX4, foto 47 Suzuki SX4, foto 48 Suzuki SX4, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta brouk,brouček Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:35000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Když Geo Metro definitivně dosloužil s tím ,že koroze jeho podvozku byla natolik rozsáhlá,že by téměř doslova mohla každou chvílí někde křupnout, sháněl jsem nové auto. Původně to vypadalo na něco 2-3 roky starého ,ale nakonec volba padla na úplně nový vůz . Vzhledem k tomu ,že auta střídám po delší době (dokud spolehlivě a výborně slouží) ,tak by třeba 3-letá ojetina měla za tři roky stáří už 6 let(zkrátka by mi "nové" ojeté auto rychleji zestárlo) a taky u ojetiny bych si musel dávat pozor na podvodné nabídky a hlavně navíc je o dost jiný pocit vlastnit úplně nové auto a být si 100% jist tím ,jak je s ním zacházeno.

Kritéria byla jasná – vyšší světlá výška , co nejnižší cena a dobrá výbava . Faceliftované Suzuki SX4 se stalo optimální volbou , navíc na začátku roku 2010 neměl ani moc konkurentů ,se kterými bych porovnával, boom malých crossoverů přišel později a menší SUV, co byly v nabídce a k tomu se slušnou výbavou, byly pro mě drahé... Kia Soul pro mě designově moc není . A dvojče SX4 Fiat Sedici ? O tom jsem vůbec neuvažoval ,navíc měl tehdy o něco větší cenu.
K Suzuki SX4 : Čtyřkolka nepřipadala v úvahu , protože výrazně navyšovala spotřebu – zvláště pak při dálničních přesunech a zároveň snižovala svižnost auta. Ve výsledku by stejně nebyla natolik využívána. Jako motor jsem zvolil silnější benzín 1,6VVT v nejvyšší výbavě GLX .

Výbava GLX:

ESP
automatická klimatizace s výdechy pro zadní sedačky
rádio s CD/MP3 (8 reprodukorů)
disky z lehkých slitin - 205/60 R16
přední a zadní hlavové aibagy
boční airbagy
mlhovky
vyhřívané přední sedačky
zatmavená zadní okna
elektricky ovládaná zadní okna
výškově nastavitelný tříramenný kožený multifunkční volant
bezklíčkové odemykání a startování vozu

Tech.údaje:
Celková délka (mm) 4 150
Celková šířka (mm) 1 755
Celková výška (mm) 1 605 (205/60 R16)
Rozvor (mm) 2 500
Světlá výška (mm) 165 / 175
Objem palivové nádrže (l) 50

Exteriér a interiér:

Suzuki SX4 je sympatické auto , se sportovnějším vzezřením .Má černé nelakované blatníky ,které chrání před kamínky a umocňují vzhled malého ,,teréňáčka,, , chrání ho také plastové překryty středové části nárazníku a ochranné boční lišty a abych nezapomněl má samozřejmě plasty chránící podvozek. .SX4 se mi líbí pak obzvlášť s oranžovou metalízou ,která k němu podle mého názoru nejvíce sedí a taky mění odstíny odlesků podle okolního světla - když je lehce zataženo ,tak je červený , potom přechází přes oranžovou a na slunci se pak vytváří až měděný odstín. Interiér má i přes tvrdé plasty všude kolem hodnotně vypadající palubní desku s přehledným ovládáním a hezkým podsvícením a povedený ,do ruky padnoucí kožený volant. Nepraktické ovládání palubního počítače ,jehož přepínání je umístěno daleko za volantem přímo pod vlastním displejem ,takže ruku musím prostrčit skrz volant nebo se naklonit a natáhnout ruku za volant , může být při jízdě velmi nebezpečné. Všude v interiéru jsou tvrdé laciné plasty,se kterými i přesto interiér vypadá překvapivě vcelku hodnotně. Tmavá látka v interiéru má větší sklony k zachycení bílých fleků a šmouh od prachu nebo bahna a to především na dveřích a zadní straně opěradel předních sedaček.
Zadní okna se nedají stáhnout zcela ,nestáhnuto zústává asi 7cm.

Prostor :

Oslňujícím prostorem SX4 nijak zvláště neoplývá .Na předních sedadlech je dostatek místa , na zadních už moc místa na kolena nezbývá ,ale díky tomu ,že zadní strany opěradel předních sedaček nejsou pokryty plastem ,ale pouze látkou ,tak se dá na zadní sedadla i přes možné omezení v oblasti kolenou ,pokud nesedí vpředu opravdový dlouhán , pohodlně usadit. Protože se kabina směrem nahoru výrazněji zužuje,tak je možné se bouchnout do hlavy o krajovou část stropu,.Jako hlavní nevýhodu však vidím malý zavazadlový prostor , který má pouze 270litrů. Po sklopnení opěradel a poté celých sedáků se objem zvýší na 1045 litrů.

Komfort a jízda:

Na běžných silnicích je znát tužší méně komfortní podvozek ,ale jakmile se vjede na díry v silnici nebo mimo zpevněné vozovky ,tak je mnohem více ve svém živlu ,tehdy se stává mnohem pohodlnějším. Od kol se přenáší na některých površích silnic silnější hluk ,při přejezdu příčné nerovnosti je taky slyšet od kol hluk. Až na A-sloupky je na silnici a okolí dobrý výhled a přehled . V zatáčkách se Suzuki příliš nenaklání ,podle mě je to způsobeno také právě tím tvrdším podvozkem a celkově tužší karoserií. Motor je dostatečně svižný ( 0-100km/h – 10,7s) ,proto jsem rád,že nakonec nemám automatickou převodovku (12,3s) nebo čtyřkolku (11,5s) a také je tichý,takže když jdou přede mnou na úzkých cestách nějací lidé ,kolikrát mě nezaregistrují , takže musím motor vytočit ,aby mě uslyšeli. Motor musím také vytáčet ,když chci jet ostřeji a jeho největší točivý moment se dostavuje až ve 4400 otáčkách a maximální výkon dokonce až při 6000 otáčkách.

Řízení:

Řízení je přesné . Vzhledem k menší velikosti auta se s ním dobře manévruje , akorát je špatně vidět šikmo vpřed ,pohled zkresluje malé sklo mezi čelním a bočním předním sklem .Řadící páka se občas zadrhává,jde ztuha a někdy vydává nějaká podivná cvaknutí a vyjímečně mám na kliktějších okreskách kvůli těm podivným zvůkům až dokonce pocit ,že se každou chvíli utrhne :/ .Převodovka jako taková je však zcela v pořádku. Když chci zařadit z pětky na nižší stupeň ,tak se mi vzhledem k nulovému mechanickému bloku může stát,že zařadím místo toho omylem zpátečku. Spojka je mnohem méně citlivá než u Geo Metra ,kde stačilo spojku lehce naťuknout ,zato u Suzuki jí musím prošlápnout až na doraz ,tudíž jsem v počátcích málo sešlapával při rozjezdu spojku a motor hned chcípl.

Spotřeba:

Oficiálně - 7,9l město/ 5,1l mimo/ 6,2l kombinovaná . V pohodě jezdím za 6,8l na kombinovaných dlouhých trasách ( hlavně dálnice, také město,polňačky , příkrá stoupání ,ale i trasy na silnicích 1.třídy a na okresních silnicích ). Při nejlepší spotřebě se mi podařilo dosáhnout hodnoty 4,7l ,ale jel jsem čistě jen na spotřebu.
SX4 má malou nádrž ,která umožňuje dojez pouhých 600km.

Zážitky:

V létě 2010 jsem jel s broukem na první výlet do Konstantinových lázní, na následující noc byli strašné předpovědi bouřek a hlavně vichřic . Jakmile jsem druhý den ráno přišel pro auto ,byl na něm spadlý kus stromu! Zavolali se hasiči ,brouka vysvobodili a co to ? Byl bez jediného škrábance! Jelikož se zamazal ,tak jsem s ním hned poté zamířil do myčky ,kde se první štěstí proměnilo v první smůlu …Hned při naší první návštěvě myčky se nějak dříve spustil dolů hlavní sušák a promáčknul karoserii na zadku.

Na to ,že to není čtyřkolka , se musí brouk pochlubit jedním zajímavým výkonem. Projel celé sudetské pohraničí a zaniklé obce Čech i Moravy bez jediného zaváhání na cestě! Uvízli jsme spolu zatím jen jednou ,ale paradoxně ne v opuštěném pohraničí ,ale na opravdu mírňoučkém svahu s mokrou trávou ,když jsme se chtěli otočit v jedné vsi na slepé cestě.

Silné stránky

-spolehlivost
-tuhost karoserie
-spotřeba
- vyšší světlá výška a oplastovaný podvozek
-vyšší posaz
-tlumení děr a větších nerovností
– tichý motor
-dobré odhlučnění kabiny
-svižnost
-dobrá ovladatelnost
-pohodlí na nezpevněných vozovkách
-interiér při jízdě nikde nevrže
-dobrý přístup do kufru
-design
-bohatá výbava za přijatelnou cenu

Slabé stránky

- výhled šikmo vpřed
-malý kufr
-méně prostoru pro nohy na zadních sedadlech
-řadící páka se někdy zadrhává směrem z 5. na 4. převodový stupeň -škoda ,jinak je dost přesná
-zpátečka je špatně mechanicky blokována
-tužší nekomfortní pérování na silnicích
-přístup k přepínání palubního počítače
-absence denního svícení ( u vozů od r.v. 2011 už nechybí)
-chybí 3-blik u blinkrů
- malá nádrž
- na silnicích je to ,,tuctovka,,
-volant nastavitelný jen výškově
-snadno se zašpiní látka ve dveřích a nazadní části opěradel předních sedaček
-malý tah motoru v nižších otáčkách
-hlučnost motoru ve vysokých otáčkách
-směrem nahoru zužující se strop= menší prostor pro hlavu ze strany
-valivý hluk od kol a hluk kol od nerovností
-nekvalitní zpracování interiéru
-nekvalitní sedadla- při delší cestě z nich někdy začnou bolet záda

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji tam, kde jsem koupil.

ŘADIČKA:
První návštěva servisu nastala po roce používání ,kdy jsem si nechal zkontrolovat řadící páku, u které se zhoršil zvuk při řazení ,ale je v naprostém pořádku .

PÍSKÁNÍ OD KOL:
Při rozjíždění se od kol pár vteřin ozývalo pískání ,po výměně brzdových destiček se pískání o dost ztlumilo ,ale úplně nevymizelo. Nakonec vyřešeno výměnou řemene alternátoru a výměnou řemene vodní pumpy

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Auto-Moto Riegger. Vše bez problému...

Geo Metro:

Geo byla značka malých automobilů vyrobená GM spadající pod Chevrolet Moje Metro vzniklo na základě Suzuki Swift 2.generace a bylo vyrobeno roku 1997 a koupil jsem ho jako dva roky staré od známého jako přímý dovoz z USA , chtěl jsem mít totiž další ojedinělé auto (před Metrem jsem vlastnil Pontiac LeMans ).Více v samostatné recenzi Gea.

Suzuki SX4 vs. Geo Metro:

Geo má funkci denního svícení narozdíl od SX4!
V Geu nebyl sebemenší problém s řazením.
Motor Gea je celkově tišší a to hlavně ve vyšších otáčkách a výkon poskytuje v širším spektru otáček než Suzuki.
Suzuki má výrazně lepší jízdní stabiliu než Metro.
Suzuki je mnohem lépe odhlučněno než Geo.
SX4 nabízí větší anonymitu a menší zájem zlodějů.
Klimatizace u SX4 funguje narozdíl od Gea bez závislosti na aktuálním výkonu motoru a taky do něj nikudy neprofukuje:).

 

Novinky v recenzi

22.3.2015 23:06

Po 5 letech - resumé

Už je to pět let a pár dnů, co vlastním SX4 a napíšu sem takový souhrn jeho hlavních výhod a nevýhod, co jsem za tu dobu poznal . Samozřejmě, když jsem tohle auto měl ještě krátkou dobu, tak jsem si moc nepřipouštěl některé jeho slabiny (navíc když to bylo moje první zcela nové auto). Byl jsem až na 3 věci (špatný výhled přes A sloupky, menší kufr a tak trochu přístup k přepínaní palubního počítače) se vším maximálně spokojený. Naštěstí v hlavních výhodách jsem se o mnoho nespletl a SX4 slouží 5 let velmi spolehlivě s celkem malými náklady na údržbu, protože dosud autu v podstatě stačil jen běžný servis , ale tento dojem mi trochu zkazilo pískání od kol, které se dlouho nedařilo vyřešit a troufám si tvrdit, že se zase po čase nejspíš vrátí :/ (nedávno se jednou po nastartování trochu zase ozvalo). Další výhodou pro mě osobně zůstalo to, že je to oplastovaný, vyvýšený hatchback, skoro jsem ani nečekal, že něco jako crossover plně využiju. I přes převažující městský provoz jsem najel poměrně dost kilometrů po špatných polňačkách a v lese, a i ve městě díky trošku vyššímu a oplastovanému podvozku tak často můžu bez obav parkovat tam, kde bych riskoval poškození nízkého podvozku a taky s menšími obavami jezdit "děravými" silnicemi. Jednou jsem nešikovně sjel z vysokého obrubníku a ozvala se opravdu obrovská rána - díky plastům absolutně žádné poškození. A abych se přiznal, nedávno jsem odřel o sloup plast u blatníku, když jsem se vyhýbal špatně zaparkovanému autu ( přece někomu neodřu auto, to radši svoje, ne? :D ) a díku tomu plastu se neohnuly žádné plechy a neodřel lak, což by celkově bylo dražší. Dřív mi v hlavě vrtalo mít čtyřkolku, ale to je zbytečné, s tímto "předohrabem" jsem uvízl jen jednou (na mokré trávě) a jednou málem na břiše na stromových kořenech v Praze :D ! Zkrátka využívám výhody crossoveru maximálně :D . Další podstatnější výhodou je, kromě spotřeby, tuhá karoserie. Na všemožných nerovnostech jsem si za celou dobu nevšiml, že by se karoserie nějak znatelně kroutila a ani teď nevrže. Při tvorbě recenze jsem jako jednu ze silných stránek uváděl bohatou výbavu za přijatelnou cenu, což bylo klíčové při mém konečném výběru auta, ale po pár letech jsem zjistil, že už vůbec nepoužívám vyhřívané sedačky, zatmavená okna ( na zadních sedadlech jezdí někdo jen výjimečně) a dokonce jsem po nějakém čase přestal téměř používat multifunkční volant :D , ono to ani není moc potřeba ,všechno mám tak hezky přednastavené a když chci třeba ztlumit rádio, prostě ho rovnou vypnu jedním stiskem na palubní desce.
Teď přejdu na nevýhody, kromě 3 výše zmíněných nevýhod, má SX4 spoustu dalších nevýhod, z nichž ty podstatnější jsou hluk ve vyšších otáčkách a malá prostornost kabiny pro za sebou sedící lidi, ale tyto dvě nevýhody mne osobně moc nedrtí, protože po dálnicích nejezdím tak často a stejně tak moc nevozím lidi na zadních sedadle (nebo když už, tak ve valné většině na kratší vzdálenosti, což nepředstavuje nějaké větší nepohodlí). Pak je tu trochu středověká nevýhoda a to je chybějící denní svícení... co dodat, skoro všechna auta v této cenové hladině už tohle v roce 2010 měla a od 2011 je to povinné... Co se týká řazení, tak to mohli zvládnout o moc líp, zpočátku jsem s tím občas válčil, sekalo se to, občas jsem omylem zařadil zpátečku, ale jednou jsem si zvykl, naučil se s tím nějak vypořádat a problémy s řadičkou mám jen výjimečně, ale přesednout sem z nějakého, alespoň trochu slušně řadícího auta, musí být peklo, ale musím uznat, že to může být tímto konkrétním kouskem, jednou jsem jel jinou SX4 a řazení bylo lepší. Další podstatnou nevýhodou je celková lacinost interiéru, na první pohled nevypadá úplně nejhůř, ale na ten druhý,.. a třetí - je to velmi slabé. Když pominu to, že jsou všechny plasty tvrdé, pořád to dojem z interiéru o moc nezlepší. Kolem ovladačů uprostřed palubní desky jsou slabší plasty, které při dotyku vržou, ostatní plasty jsou natolik tvrdé, že nevydávají žádné zvuky, u volantu mi něco nějakou dobu chrastilo, ale pak to samo přestalo. Látka zkraje sedaček a ve výplních dveří je nějaká laciná a snadno se zašpiní prachovými šmouhami, aspoň, že se čistí skoro stejně tak snadno, jak se špiní. Střed sedaček je špíně odolný dá se říct v normě, ale když už se ušpiní, tak se to čistí (i mokrou metodou) jen těžko, pokud to tedy vůbec jde. Na středních až dlouhých trasách někoho z mých pasažérů začínala z těch laciných sedaček bolet záda. Nakonec se dostávám k tomu, jak se projevilo stáří 5 let na autu. No, dveřní panel u řidiče vypadá jako by se měl každou chvílí rozpadnout, na první pohled ani ne, ale stačí se jen dotknout a jakoby se chtěla oddělit horní plastová část od látkové a k tomu se loketní opěrka podezřele hýbe a současně rozpohybovává ostatní díly, jednou za to zatáhnu s úmyslem zavřít dveře a snad by se to mohlo (ne)rozpadnout :/. Začínám mít pocit, že se spolu s následujícím časem budou do auta muset sypat větší peníze, pět spotřebních let uběhlo a je hned znát, na čem se nejvíc šetřilo. V tomhle tedy bylo GEO zlaté - poctivě udělané malé auto (bez jediného sebedrobnějšího zaváhání 11 let), doba je teď prostě jiná. SX4 poslední dobou začalo na nerovnostech dělat od zadní nápravy lehký hluk při přejezdu výraznějších nerovností, zní to jako bych měl něco špatně upevněného v kufru a to se tam pak na nerovnostech pohybuje. Asi silentbloky. Jak vidno, na autě je stáří už trochu znát. A to si k tomu všemu vemte v potaz, že SX4 nemá najeto ani 35 tisíc km. Teď jen čekat, až se mi můj celkový rozpočet navýší natolik, že si koupím nové ( a snad celkově lepší ) auto. Tuším, že ještě tenhle rok... :) .

22.3.2015 22:50

Po 5 letech resumé

.

10.7.2014 13:27

STK,emise + vyřešení pískání při rozjezdu

Za ten půlrok, co jsem nepsal, bylo auto 2x v servisu. Poprvé na jaře na STK a měření emisí (cena 1995 ,-), to bylo samozřejmě bez problému. Podruhé na výměně oleje a filtru, a už jsem to psal minule, že v servisu nevěděli, čím je způsobeno to pískání (mimochodem zase se za tu dobu zesílilo) po nastartování a prvním rozjezdu. Tentokrát jsem se na radu místního diskutéra eliota, že může pomoct výměna řemene alternátoru, zeptal v servisu konkrétně, jestli by to nemohlo být alternátorem, ale to mi servisáci vyvrátili, tudíž jsem se po druhé návštěvě servisu chystal odjet a zase to příšerně pískalo. Kolem zrovna šel majitel servisu a uslyšel to, nařídil servisákům (aniž bych já cokoliv říkal) výměnu drážkového řemene alternátoru a pro jistotu i řemene vodní pumpy a hle zabralo to, pískání zmizelo. Celková cena za druhý servis (olej,filtr,řemeny) 3 411 Kč.

18.11.2013 22:08

Servis - 2 799,-kč + pískání od kol při rozjezdu

Na začátku měsíce proběhla zimní servisní prohlídka(299kč) , k tomu samozřejmě přezutí kol(490Kč) a nemrznoucí směs do ostřikovačů (59Kč). Poslední dobou byl trochu problém s bezklíčovým vstupem ,že ne vždy reagoval ,tak jsem musel párkát odemykat klíčem ,takže se nechala vyměnit baterie (41Kč) a už je to ok. Potom výměna předních brzdových destiček(1431Kč + práce 479Kč) . Už nějaký čas je při rozjezdu slyšet pískání , tak po dobu několika vteřin(někdy déle) . Už jsem se na to jednou ptal v servise ,ale tam nevěděli ,čím to je ,ale teď po výměně brzdových destiček se pískání ztlumilo zhruba na třetinu. Aktuální stav km je kolem 23 tis.

10.4.2013 20:13

Servisní prohlídka

Celková cena: 3096,-. Proběhla výměna mot. oleje , filtru ,stíracích lišt, baterie v ovladači centr.zamykání , oprava pneu(byl tam hřebík) a přezutí . Kromě toho vyčistění brzd a zjistilo se větší opotřebování brzdových destiček ,ale měnit se budou až příště. Vinou toho opotřebování asi je ,že brzdím jen se spojkou...

18.3.2013 20:59

Zatím 3 roky bez poruch

Je to tady! Už s broukem načínáme naší 4. společnou sezonu naprosto bez poruch nebo vážnějších závad. Musím uznat ,že značným podílem se na vynikající spolehlivosti podílí fakt , že má brouček najeto jen 16 000km a ještě donedávna doslova voněl novotou! Na občasné nelahodící zvuky převodovky a její vyjímečné zasekávání jsem si dávno zvyknul, jinak funguje naprosto přesně .


Další vozy Suzuki SX4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím velmi spolehlivý služebník.

praktičnost
7

celkově nic moc

prostornost
8

zejména na zadních sedadlech horší

jízdní vlastnosti
10

vzhledem ke kategorii a charakteru auta nemám výhrady

jízdní komfort
8

podvozek je trochu tvrdší,ale mimo zpevněné silnice umožňuje příjemný komfort ,mnohem lepší než na silnicích

provozní náklady
10

jsou přiměřené, pouze benzín a běžný servis

výkon motoru
8

88kw se dostavuje až v 6000 otáčkách pro městský provoz je výkon tak akorát, na dálnici se přesto motor příliš netrápí

spotřeba
10

většinou tak 6,7l

hlučnost motoru
9

hlučný při vyšších otáčkách

kvalita sedadel
8

chtělo by to o něco větší boční vedení

brzdy
10
zavazadlový prostor
4

velmi malý ,ale má široký vstup






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…