Recenze
Lada (Vaz/Žiguli) 2103
Technické info
Přezdívka auta Topas Rok výroby 1977 Koupeno nové najeto [km]:143300 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1452 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17 maximální rychlost [km/h]: 152 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "MacGyver".
Tak tento koráb byl asi vůbec prvním vozidlem, které jsem "řídil", děda si mě posladil na klín a já se chytnul volantu a byl z toho úplně vedle. Od té doby jsem se těšil kdy konečně usednu za volant s řidičským průkazem a budu brázdit silnice. Čas rychle utekl a už je to tady.
A teď úvod z příručky:
Automobil BA3 – 2103 je pětimístný, komfortní, rychlý, maloobjemový automobil, určený pro provoz na jakýchkoliv vozovkách s výjimkou cest s nezpevněným povrchem, které jsou poškozeny koly nákladních vozidel.
Automobil je zkonstruován pro provoz při teplotě okolního vzduchu od +50°C do -40°C. Moderní konstrukce motoru a použití kvalitních mazadel zajišťují jeho spolehlivý start při teplotě -25°C bez předchozího předehřívání.
Dvouokruhové brzdy a omezovač brzdového tlaku v soustavě zadních brzd znemožňují zablokování kol při brzdění, automatické seřizování vůle mezi brzdovými čelistmi, kotouči a bubny odpovídá soudobým bezpečnostním požadavkům, kladeným na konstrukci osobního automobilu.
Měkké pérování, moderní interiér vozu a malá hlučnost motoru vyvolává za jízdy příjemný pocit a značně zmenšuje únavu řidiče.
Dokonalé provozní vlastnosti, spolehlivost, vysoká životnost a minimální pracnost údržby, získané pečlivě propracovanou konstrukcí a moderní technologií výroby, závisí do značné míry na dodržování předpisů pro provoz a údržbu, uvedených v návodu.
Je třetí variantou automobilů VAZ výrazně vycházející z původního automobilu VAZ - 2101 je osobní automobil s typovým označením VAZ – 2103. Nejpodstatnější změny nastaly v konstrukčním řešení motoru, který je především výsledkem zvýšení jeho výkonových parametrů. Další změny se týkají převodového mechanismu, brzdové soustavy, externích částí karosérie, elektrického příslušenství a vnitřního vybavení. Motor typu 2103 má proti 2101 větší zdvih při zachování stejného vrtání a tedy i větší střední pístovou rychlost 14,9 m/s oproti 12,3 m/s. Větší zdvih umožňuje dokonalejší prohoření paliva.
Silné stránky
V jednoduchosti je síla, žádné počítače či elektronika, i bez ní to funguje. A když se něco pokazí tak náhradní díly jsou skoro zadarmo.
Slabé stránky
Koroze a spotřeba. Možná že chybí posilovač řízení, mě osobně to ale nějak zvlášť nevadí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto je bourané, čelní náraz byl tak prudký že se zlomila i střecha do A.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Lada (Vaz/Žiguli) 2103
- zdravím všechny fanoušky 28.12.2010 15:35
- Re: Parád 20.10.2008 10:42
- Hodnotil bych asi takhle ... 11.09.2008 17:53
- yes 10.09.2008 18:27 chetoos
- krasna 09.09.2008 09:22 Mistr
- Re: Veterání 09.09.2008 08:20 T613
- Veterání 08.09.2008 20:37 HamilRS
- Krásnej veterán 08.09.2008 20:07
- Parád 08.09.2008 19:57
- . 08.09.2008 19:50
Další vozy značky Lada (Vaz/Žiguli)
-
Lada (Vaz/Žiguli) 2103 (1978) Majitel: berkym
Přidáno: 27.3.2015 79 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) 2103 (1980) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.11.2008 2010 Majitel 7.83 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) 2101 (1981) Majitel: koprfilmtatra
Přidáno: 25.5.2014 1310 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) Niva (4x4) (2009) Majitel: kubass11111
Přidáno: 15.5.2010 1210 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Lada (Vaz/Žiguli) 21053 (1989) Majitel: svetobeznik
Přidáno: 21.12.2011 49 Majitel 9.30 Uživatelé