Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 2,0 TDI Elegance

9.68 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7
Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Terezka Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:53000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "krezip".

Klasická Oktávka II, velice známé auto. Mám ji jako firemní auto v černé metalíze, nedávno uplynul rok, co jsme spolu. Původně měla být v 1,9 TDI, ale narazili jsme na velice výhodnou "předváděčku" ve dvoulitru a hlavně šestikvaltu, takže nebylo co řešit. Dřív jsem jezdil Hondou Civic 7g 1,4 66 kw, takže musíte chápat, že motor 2,0 TDI budu tady spíš chválit.

Výbava Elegance,v květnu 2006 nejlepší výbava s dieselem. Výbava je skutečně na úrovni, zahrnuje namátkou vše v eletrice, automatickou klimatizaci, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, výdechy klimatizace i u zadních sedadel v jumboboxu, ale existuje pár much. Musí se připlácet za rádio (krásný, ale téměř k ničemu) a zadní stěrač... Ale co mě na škodovce nejvíc rozčiluje, že všechny modely mají stejný volant, takže základní Fabie z roku 2006 má tentýž volant jako Octavia Elegance. To by třeba samo o sobě tolik nevadilo, ale ten volant je fakt děsnej. Takže jsem udělal jedinný drobný tuning, už tam je kůže :-)

Motor 2,0 TDI šlape dobře, na provoz v českých podmínkách bych ho bral jako téměř ideální. Když je potřeba, tak má dostatek výkonu, a na víc síly stejně řada přijde málokdy. To, že je motor dost nekultivovaný je známá věc, ale pro mě převažují klady, tj. spotřeba, výkon, pružnost. Hlavně na dálnici je to rozkoš, protože tohle auto prostě jede v podstatě furt, přidávat ve 160 do kopce není problém.

Kromě výměny volantu byly na jaře 07 pořízeny větší 16 palcová kola DEZENT G s pneu Bridgestone Turanza ER 300 205/55 R16. Hned auto líp jezdí a taky líp vypadá. Originální alu kola Orion 15 palců jsem nechal v garáži se zimníma Vredestein Snowtrac 2 195/65 R15.

Za rok co jsme spolu auto slouží naprosto bezvadně, až na občasný horší příjem rádia :-( Víceméně se pohubuju po Praze a po ČR, ale už jsme byli i na horách :-) Tam si motor řekne i o půl litru na 100 km víc, ale celkově spotřeba nafty prostě odpovídá výkonům vozu, bez problému se dá jet okolo 5,5 - 6 l. Perličkou je ovšem návrat ze Silvestra z Zell am See, kdy cca 600 km naložený auto ujelo až do Prahy za 4,9l / 100km, což pro mě po 8mi litrových zkušenostech s Hondou byl téměř zázrak. Teď bude brzo následovat Slovensko potom Holandsko, tak uvidim, jak se Tereza vybarví a dám vědět.

Silné stránky

+ jízda
+ 6 stupňová převodovka
+ poměr spotřeba / výkon
+ reprezentativní vzhled
+ jeden z nejhezčích a nejpříjemnějších interiérů aut v téhle kategorii

Slabé stránky

- rádio Stream (bez MP3 a AUX)
- neuzamykatelná schránka před spolujezdcem
- Octavií je prostě strašně moooc....
- černá se nepříjmeně často špiní
- zpětná zrcátka jsou moc pěkná, ale přesně tam, kde končí kvůli tomu jak jsou zkosená, by bylo potřeba ještě trochu vidět za sebe, líbí se mi styl alá BMW 3

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Garančka ve třiceti tisících v místě koupě. Solidní jednání, cena standartní. Prostě ani zázrak, ani propadák. (Nejmenovaný servis u dealerstrví v MB)

Tak nové zkušenosti. Servis nejdřív vyměnil rádio Stream za Stream MP3 (to poté, co v návodu píšou možnost připojení AUX, což v praxi ale starý Stream neumí - tak na můj návrh výměny přistoupili)

Bohužel v prosinci 07 do Terezky naboural německý autobus, když se otáčel!!!!!!!!! Servis opravil rychle, dobře, ale pojišťovna neplatila včas a tak jsem požádal o změnu zaslání peněz přímo mě a servisu zaplatil sám. Bohužel pojišťovna to z.....a a peníze poslala na servis. Ten se sice od začátku hlásil, že mi peníze vrátí, nicméně se to povedlo až po 2 měsících a několika urgencích - inu už jezdím jinam :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Samé dobré. Vše probíhalo rychle a korektně. Prostě spokojenost. (Nejmenovaný dealer v MB)

 

Novinky v recenzi

19.6.2008 00:00

V lednu 08 proběhlo tónování skel, hned je autíčko ještě hezčí :-)

24.7.2007 00:00

24.7. konenčně přidány další fotky, doufám že ke spokojenosti všech


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Kromě toho, že při první zahraniční cestě asi v 7500 km začala nejdřív svítit kontrolka nedostatku chladící kapaliny a při návratu naopak zase olej, tak zatím žádný zásadní problém.

praktičnost
10

Od doby co jezdím Octávkou, neberu na festivaly stan, prostě sklopím sedačky a spim...

prostornost
9

Sice se mi nepodařilo odvést dveře 200 * 70 cm, ale být to kombík, tak neni co řešit.

jízdní vlastnosti
9

Super, zatim jsem velice spokojen, hodně pomohli nový letňáky 16 placů s pneu Bridgestone Turanza ER300.

jízdní komfort
7

Jednou jsem zkusil jet vzadu, tam je to teda děs, už chápu tu výrazy tváří, který občas vidím ve zpětném zrcátku na zadních sedadlech. Vzadu to houpe, vepředu luxus.

provozní náklady
8

Sem tam olej, sem tam nafta, servis levnější než u Hondy, auto holt nejezdí zadarmo :-(

náhradní díly
9

Jelikož jsem ťuknul čumák tak mám zkušenost. Díly jsou za dobrou cenu :-)

výkon motoru
10

Dostačující

spotřeba
9

Odpovídající.

hlučnost motoru
8

Občas se projeví nekultivovanost, i na světlech se auto tak trochu rozdrnčí a zaklepe, ale buďme tolerantní.

kvalita sedadel
8

Na to, že jsem hodně hubenej, mi přijdou dost úzký. Ale jinak super.

brzdy
7

Kotouče vpředu, vzadu, ale myslím si, že tady by se dalo ještě teda zapracovat.

zavazadlový prostor
10

Nekonečný.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…