Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia RS 16v turbo

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 172× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 4
Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 73 Škoda Octavia, foto 74 Škoda Octavia, foto 75 Škoda Octavia, foto 76 Škoda Octavia, foto 77 Škoda Octavia, foto 78 Škoda Octavia, foto 79 Škoda Octavia, foto 82 Škoda Octavia, foto 83 Škoda Octavia, foto 84 Škoda Octavia, foto 108 Škoda Octavia, foto 111 Škoda Octavia, foto 112 Škoda Octavia, foto 113 Škoda Octavia, foto 114 Škoda Octavia, foto 180 Škoda Octavia, foto 185 Škoda Octavia, foto 186 Škoda Octavia, foto 189 Škoda Octavia, foto 190 Škoda Octavia, foto 191 Škoda Octavia, foto 192 Škoda Octavia, foto 193 Škoda Octavia, foto 194 Škoda Octavia, foto 195 Škoda Octavia, foto 196 Škoda Octavia, foto 197 Škoda Octavia, foto 201 Škoda Octavia, foto 202 Škoda Octavia, foto 203 Škoda Octavia, foto 211 Škoda Octavia, foto 212 Škoda Octavia, foto 213 Škoda Octavia, foto 220 Škoda Octavia, foto 222 Škoda Octavia, foto 223 Škoda Octavia, foto 224 Škoda Octavia, foto 225 Škoda Octavia, foto 240 Škoda Octavia, foto 241 Škoda Octavia, foto 242 Škoda Octavia, foto 243 Škoda Octavia, foto 244 Škoda Octavia, foto 245 Škoda Octavia, foto 250 Škoda Octavia, foto 251 Škoda Octavia, foto 252 Škoda Octavia, foto 253 Škoda Octavia, foto 254 Škoda Octavia, foto 255 Škoda Octavia, foto 256
 

Technické info

Přezdívka auta RS Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:30000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Dopíjím espresso, zavazuji tkaničky úzkých bot Puma a kontroluji, zda mám technický průkaz. Za chvíli začne peklo, směna gumy a brzdového a spojkového obložení za adrenalin. Vyjednávání s příslušníky zákona.

Vystřelovací klíček předjímá výraz auta a zapalovací skříňka ho již hladově polyká.
Startuji.
Vzpomínám na důvěrně známý zvuk traktoru Lamborghini či Porsche. Naježené auto se pomalu probouzí z nočního odpočinku a napomíná mě za školácky nepřipnutý pás. Následující minuty využívám k upravení skvělé sedačky, zrcátek a perfektního volantu, zatímco permutace mezi Lamborghini a Porsche pomalu tichne a ručička teploty stoupá k žádanému varu. Krev v žilách je zatím v klidu, ale čeká, až bude ručičku kapaliny následovat.

Přicházejí zpomalovací prahy - mrtví policajti, jejichž troufalost omlouvá jedině jejich barva, která se hodí k eReSu. Město končí a začíná žluté peklo. Venku je devatenáct stupňů, asfalt má pětadvacet. Široké pneumatiky se krutě zakusují do kvalitního povrchu a přes jejich moderní technologii nezvládají přenést brutální sílu 350 'vědců na metr' ani na metr silnice. Adheze funguje jakž takž až na třetí rychlostní stupeň. Než se člověk naděje, ručička tachometru se vydává na výlet někam mezi 130 a 150 kmh.

Okolní krajina ubíhá, ale uvnitř je stále ticho díky dvojitému těsnění dveří. Navíc je v automobilu zlověstné šero - to má na svědomí černá barva interiéru a Sunset paket od zadních oken dál. Žluťák nabírá další rychlost a přichází nečekaný skok na silnici. Všechna kola se nacházejí v luftu a otáčky nekontrolovatelně stoupají vzhůru. Při dopadu se projevuje jeden z největších handicapů tohoto vozu: schránka nahoře uprostřed palubní desky se při rychlosti 190 kmh otevírá. Ruce jsou plně zaměstnány, takže ji stíhají zavřít až při nájezdu na dálnici. Nadále akceleruji a řadím za šest. Ručička překonává 220 a pokračuje dál. Rychlost se zastavuje až na 237 kmh a auto je stále výborně ovladatelné, pouze zajíci někde v dálce na poli nestíhají otáčet hlavy.

Pomalu ubírám a kontroluji systém. Sound systém.
Freddie Mercury je jediným spolujezdcem a válí opravdu skvěle. Bydlí v pátém patře changeru integrovaného v rádiu. Ve třetím patře odpočívají Led Zeppelin. Řidič jsem zadýchaný víc než motor a pomalu si vzpomínám, proč jsem vyjel... Sjíždím tedy z dálnice a skoro se ztrácím v poli řepky, jež kromě barvy souvisí s vozem i skrz pohonnou jednotku.

Jedu do města vyzvednout blonďatou milenku, která tak nějak k sportovnímu vozu patří. Nakládám ji na druhé skvělé přední sedadlo a jedeme vyzkoušet jednu z nejskvělejších vlastností tohoto vozu. Tedy: naložíme ještě druhou milenku, blond kamarádku první milenky a ještě třetí - překladatelku ze Švédska. Ano. Se sedadly spolujezdců (3 ks) obsazenými blonďatými slečnami (3 Ks) vyrážíme vstříc dalším 'dobrodružstvím'. Ferrari F430 je deklasováno. Škoda Octavia RS combi ho pokořuje nevídaným způsobem...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V listopadu představuji další automobil domácí produkce, služební Škodu Octavii RS combi s dieselovým motorem. Jde o nejsilnější dieselovou škodovku všech dob. S výkonem 170 koní a 'krouťákem' 350 Nm překonává i šestiválcový Superb 2,5 TDI, přičemž spadá do stejné kategorie povinného ručení.

Motor
disponuje celou řadou pokročilých technologií. Řadový čtyřválec má objem 2 litry a čtyři ventily na válec s rozvodem 2xOHC. Vstřikování nafty je řešeno vysokým tlakem, sdruženými piezo-elektrickými vstřikovači typu čerpadlo-tryska (PD). Turbodmychadlo pracuje s nastavitelnými lopatkami statoru a reguluje tak tlak v závislosti na různých otáčkách a zatížení motoru. Výfukové potrubí je zakončeno dvojitou koncovkou směřující vodorovně se šikmým řezem a obsahuje filtr pevných částic (DPF). Splňuje normu EU4. Je to nejsilnější dvoulitrový čtyřválcový diesel v koncernu (v době psaní recenze).

Převodovka
je šestistupňová, manuální s velmi přesným řazením vhodně odstupňovaných rychlostí a příjemnou, krátkou řadicí pákou. Někomu může vadit výraznější indikace neutrálu, ale s přesností řazení musí být spokojen každý. Zpátečka se řadí zatlačením páky dolů a směrem k řidiči a dopředu.

Podvozek
je snížený a přitvrzený, sportovně laděný. Upraveny jsou i brzdy - na všech kolech kotoučové s červeně lakovanými plovoucími třmeny a vpředu s odvětrávanými kotouči. Tento vůz používá nízkoprofilové pneumatiky a osmnáctipalcové disky Zenith (7,5J). Rozměr pneu 225/40/18. Přední náprava typu McPherson, zadní pak víceprvková. Řízení je posilováno elektromechanicky.

Karosérie
je dvouprostorová. Kombi s velkým zavazadlovým prostorem, střešními nosiči a upravenou aerodynamikou (snížená výška, změněn přední i zadní nárazník). Verze se třemi dveřmi neexistuje, je jich jedině pět.

Interiér
je celkově precizně zpracován. Od normálních verzí se liší černým čalouněním, které vytváří jinou atmosféru. Opravdu povedené jsou sedačky, které sice nemají tolik kůže, ale síťovina na nich perfektně odvětrává tělo, což je obzvláště ve vysokých rychlostech nebo v náročných pasážích užitečné. Kožený volant dobře padne do ruky, i když k jeho designu bych měl menší výhrady. K budíkům větší výhrady nemám, mají slušnou čitelnost. Tachometr končí na 270! Hohó! 270! Všimněte si, že se nad 180 kmh mění stupně na tachometru. MaxiDot displej dokáže zobrazit množství dat a ve spolupráci s originálním rádiem informují řidiče o různých údajích z vozu. Oproti minulé generaci RS je interiér hravější a zlepšila se řada detailů: pedál plynu je veden odspoda, lepší je ovládání tempomatu, který má dokonce užitečnou vlastní kontrolku. Klimatizace je nyní dvouzónová s analogovým ovládáním a stále ne zcela logickým manuálním vypínáním kompresoru. Autorádio má velký displej zobrazující například vzdálenost překážky za vozem a je v nestandardizovaném rozměru. Interiér má více odkládacích schránek a dokonce dvě klimatizované. Děrovaná semišová kůže je jemná, spíše něž luxusně (jako L&K), působí sportovně.
Prostornost na zadních sedačkách byla příjemně zvětšena a automobil je nyní vhodný k převozu čtyř dospělých. Příjemná pro posádku je i loketní opěrka vpředu a vzadu. Proti slunci chrání zvýšené zatmavení zadních skel SunSet za příplatek. Automobil disponuje příplatkovým SoundSystémem, který ruší nutnost zlepšování reprosoustavy.
K interiéru mám i několik připomínek. Tlačítko vnitřní cirkulace je příliš malé a nebyla by vůbec špatná indikace na přístrojové desce. Silné A sloupky jsou sice přínosem pro pasivní bezpečnost, ale na vrub aktivní bezpečnosti.

Praxe s vozem
Octavia RS combi je rychlým rodinným kombi s výrazným výkonem a opravdu velkým točivým momentem. Mocně zrychluje zhruba do rychlosti 130 kmh, ale zanedlouho máte na tachometru i 180. Rychlost zde není vykoupena příliš velkou spotřebou nebo dalšími nevýhodami typickými pro sportovní vozy, snad až na tvrdší podvozek v kombinaci s 18" koly. Zvuk motoru je v podstatě legrační. Neustále vám připomíná traktor, ale z nějakého důvodu děsně sportovní traktor. Motor má hodně znatelný turboefekt, jakoby byl pod kapotou malý motor a dvojnásobně velké turbodmychadlo. Nakopnutí je někde kolem 1600 otáček. Motor nepolevuje v zátahu asi do 4500 otáček a má trošku benzínovou charakteristiku. Benzínové RS má ale navíc ještě rozsah asi 2500 otáček.
Jízdní vlastnosti vyplývají z fyziky vozu. Je poměrně těžký a má náhon pouze na přední kola. Vůz tedy není žádnou štikou provozu, ani žralokem, ale spíše lososem. Nejlépe se cítí ve středně vysokých rychlostech, kde vděčí středně tvrdému nastavení, vyšší hmotnosti, dobré aerodynamice a silnému motoru. Řízení je velice přesné a široké pneumatiky téměř přisávají vůz k vozovce. Radost je rozdávána nejvíce v rychlých zatáčkách "první třídy" či "pro motorová vozidla". Do rychlosti 70 kmh se záporně projevuje velikost a hmotnost vozu a částečně prodleva výkonu - turboefekt. Při sprintu z klidu na 100 kmh je navíc nepříjemné přeřazení z jedničky na dvojku vlivem velkého "krouťáku". Při špatných adhezních podmínkách je záporně projevuje i výbušnost motoru, tedy strmý a rychlý nástup síly po mezi 1600 a 2000 otáčkami. Tato vlastnost přestává být znatelná od trojky výš, řekněme nad 50 kmh. Slalom mezi kužely automobil zvládá perfektně, pouze se projevuje velká síla na předních kolech, která zapříčiňuje protáčení odlehčeného kola při třetím rychlostním stupni, natož při druhém. Tento vůz je vybaven celkově vypínatelným stabilizačním systémem ESP.

Vůz hodnotím kladně i v porovnání s ještě lepším benzínovým RS. Benzínové RS ale papá 98oktanový benzín a pro normální ježdění bude mnohým stačit diesel.

Tento vůz má žlutou barvu, která se před pořízením zdála šílená. Šílená zůstala i po pořízení. Je to ale skvělá šílenost. Auto působí nesmírně pozitivně, i když jen stojí. V záplavě šedých - tím myslím stříbrná, černá a podobná auta - je to jako pohlazení. Prostě se musíte usmívat, jen když ho vidíte. Malým problémem je jízda po Praze, kde by auto mohlo připomínat vůz taxi, proto doporučuji jet tak rychle, že na vás chodci nestačí mávnout. Auto také přitahuje pozornost a zaznamenal jsem vyšší počet otáčení hlav za ním.

Auto je na předokolku osazeno opravdu silným motorem. Říkám, že jede jako kráva. Moje maminka auto proto pojmenovala Kráva.
Zvláštní je čekání na zelenou. Auto se občas při volnoběhu chvěje tak, jako jsem u žádného jiného nezažil. Prostě nalaďuje řidiče na následující zrychlování.

Škodovku celkově hodnotím velice kladně. Vhodná je pro rodinu a rychlé přesuny na delší vzdálenosti. Více se mi v této barvě líbí liftback, ale jinak je barva skvělá. Prostě sluníčko. Jako sportovní náčiní není Škoda Octavia RS vhodná pro nižší rychlosti, kdy postrádá hbitost. Nevýhodou dieslu je výkonová prodleva, která ubírá na rychlosti v zatáčkách, a znatelný turboefekt. Osazené pneu Conti Sport jsou perfektní, přisávají vůz k asfaltu. Pouze na přední nápravě neúměrně ubývají. Zavazadelník je obrovský.

Celkově vůz, podobně jako Scout, nepůsobí luxusně. Chybí metalický lak, hladké kůže či některé chromové nebo leštěné doplňky. Luxusněji působí modrá metalíza. Octavia RS combi v barvě žlutá Sprint má lakované snad vše v barvě vozu a působí tak sportovním dojmem (přes některé velké plochy, ale alespoň je za ty peníze žluté víc).

Zajímavostí je funkce rychlostního varování. Při určité rychlosti si zmačknete tlačítko a uloží se na maxi-dot aktuální rychlost. Při následném překročení této rychlosti systém cinkne a na maxi-dotu se zobrazí rychlostní varování, překročena nastavená rychlost. Rychlost lze nastavit i při stojícím vozidle, ale pouze v číslech dělitelných 5kou (95, 130, 155 apod.).

Tempomat funguje pouze do rychlosti 218 kmh (dle tacho), pak již nelze aktivovat. Totéž platí pro rychlosti pod 30 kmh.

Základní výbava byla doplněna o některé důležité prvky, z čehož budu jmenovat především síťový program do zavazadelníku. Při možnosti tak rychlých průjezdů zatáčkami je to nutnost.

Silné stránky

+ barva - je šílená!
+ krouťák!
+ motor - je šílený!
+ naložíte 3 slečny (i s výbavou)
+ auto působí hodně pozitivně
+ 6-stupňová převodovka
+ na parkovišti u nákupního centra ho nikdy dlouho nehledáte

Slabé stránky

- při dopadu na silnici po skoku v rychlosti asi 190 kmh se otevírá střední schránka na palubce
- přeřazení z 1 na 2
- výbušnost motoru - strmý nárůst síly
- na žluté je vše vidět, utratíte více za myčku Nepříjemné jsou krvavé skvrny na nárazníku od hmyzu
- výkonová prodleva (ne větší než u ostatních turbomotorů, ale u sporťáku je to nevýhoda)
- plyn je automaticky ubrán při sešlápnutí brzdy

Co je nevhodné na TDI RS?
Naftové motory poslední generace musí splňovat velice rozdílné požadavky. Na jedné straně jsou to nízké emise, nízká spotřeba, na straně druhé vysoký výkon, krouťák, kultivovanost atd. Je toho dosaženo velkou řadou dosti složitých řešení. O dvouhmotovém setrvačníku již byla zmínka. Auto ale má složité turbo, které výrazně tlačí vzduch a výkonová křivka je tak hodně strmá.
Po ubrání plynu je znát ještě jakýsi doběh, který může v extrémně náročných pasážích překvapit. Toto je zase dáno požadavkem na nízké emise a optimální hoření. TDI nyní obsahují filtry pevných částic, které motoru na snadnosti dýchání také nepřidají. Na druhou stranu tak odpadá největší nevýhoda nafťáků.
Moderním turbo motorům (a to platí v menší míře i pro zážehy) tak chybí rychlost reakce na plyn, okamžitý výkon pod plynem a poodhalují trend, že staré dobré karburátorové časy jsou nenávratně pryč. Připomíná to souboj mezi americkými 4,0 V8 a japonskými 2,0 turbo nitro extra hyper cosi. Jazýček vah se ale naklonil k elektronikou kontrolovaným japan style motorům. Jinak to už nebude. V tomto srovnání pak překvapí porovnání stylů závodění: euroasijský způsob poměřování v náročných pasážích oproti americkým ulicím 1/4 míle.
Moderní elektronika ale do motorařiny přináší dříve neobvyklý efekt plochých křivek výkonu, či krouťáku. Vzpomeňme zde na motor 1,8T 20v, který měl až skoro nudný průběh (bez špičky), ale o to lépe se s ním jezdilo a vlastně byl rychlejší.
Jinými slovy: Naftové vysokovýkonné motory jsou složitější než benzínové ze své podstaty (větší zdvih, daleko větší komprese a tím i brzdný moment) a jejich existence je tak vykoupena řadou složitých řešení. Poslední dobou mne velmi potěšil trend maloobjemových turbo benzínů, který jsem již léta vyhlížel.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při převzetí byly špatně nastaveny xenony, jinak žádná závada. Nikdy nebyl ani problém s DPF.

Ceny a výbava, TDI...

Automobil stojí v provedení kombi a s dieselem s filtrem pevných částic 784 900 Kč. Tato octavia má navíc některé příplatkové prvky takže cena stoupla na 875 100 Kč. RS se dodává v šesti barvách. Žlutá je nejveselejší, ale i ostatní jsou pěkné.

Výbava vozu navíc obsahuje:
"LIGHT ASSISTANT" s "DAY LIGHT", vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, senzor aut. spouštění stěračů (5 100 Kč)
"SOUND SYSTEM" (12 reproduktorů, digitální equalizér) (9 900 Kč)
"SUNSET" (4 500 Kč)
Alarm s hlídáním vnitřního prostoru, zálohovou sirénou, náklonovým čidlem a dálk.ovládání CZ (2 sklopné klíčky) (6 000 Kč)
El. ovl. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s automat. stmíváním a osvětlením nástupního prostoru (5 800 Kč)
Kola z lehké slitiny "ZENITH" 7,5J x 18" - 4 ks (7 500 Kč)
Prodloužená záruka na 4 roky, do 120 000 km (11 000 Kč)
Příprava pro telefon GSM II s Bluetooth, "MAXI DOT" (6 900 Kč)
Rádio "BOLERO" - 2 DIN s integrovaným CD měničem (6CD),MP3 (8 000 Kč)
Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu (9 000 Kč)
Střešní nosič, černý (5 500 Kč)
Tempomat (11 000 Kč)

----------Zvolit diesel či benzín?--------------------------------

Pokud pomineme jízdní vlastnosti a počítáme pouze náklady na palivo, výpočet by byl asi takový:

Diesel spotřebuje průměrně 5,7 l paliva na 100 km. Za 300 tisíc km to činí 17 100 l a při ceně paliva 30 Kč/l je to 513 000 Kč (to je strašně hodně!).
Benzín si řekne o 7,8 l. Za 300 000 km je to tedy 23 400 l resp. 702 000 Kč (tak to je ještě více!).

Rozdíl je tedy 6 300 Kč na 10 000 km. Pokud tedy ročně ujedete např. 25 000 ušetříte s dieselem 15 750 Kč.

Obě auta mají podobné ostatní náklady: jsou to dvoulitry, mají turbo atd.
Pokud máte na tachometru 39 682 km a pod kapotou TDI začínáte šetřit.

Pozn. Ceny jsou počítány při ceně obou paliv 30 Kč/l. Pokud by ceny byly vyšší, poměry výhodnosti by byly vychýleny k TDI a naopak. Pokud bychom počítali dražší Natural 98, TDI by se vyplatilo dříve. Pokud bychom počítali s reálnými těžkými nohami řidičů (kteří si obvykle auta typu RS pořizují), rozdíl nákladů by se dále zvětšil.

Pro přehlednost ještě dodám propočet při tankování N98 a 25 000 km/rok. Ceny počítám MN 30,- N98 33,- a spotřeby reálnější 7,5l resp. 10,5 l/100km.

Rok s TDI pak: 56 250,-
Rok s TFSI: 90 750,-
Rozdíl 34 500,-

TDI pak zde začíná šetřit po 16 750 km.
Náklady na km a palivo
TDI 2,25,-
TFSI: 3,36,-.

----------TDI a sport?--------------------------------------------
Řada motoristů říká, že sportovní auto nemůže jezdit na naftu. Extrémističtí fundamentalisté pak hlásají, že žádné osobní auto nemůže jezdit na naftu. Motory vznětové byly tak zřejmě nazvány podle faktu, že vzněcují vášnivé diskuse. I přes celou řadu technických složitostí v konstrukci moderních dieselových agregátů (vysoká komprese, setrvačníky, vstřiky) je naopak mnoho řidičů, kteří (většinou vlastní praxí) přišli na chuť naftě. Většinou si pochvalují nízko položený krouťák a výkon, který je dostupný v provozu dříve než u nevytočeného benzíňáku. Hlavním argumentem, díky kterému se přehlédnou i některé nevýhody, jako je krátké pásmo otáček či větší hlučnost, pak je nízká spotřeba.
Donedávna neměli zastánci TDI argument proti fundamentalistům. Poté, co ale Audi TDI vyhrálo Le Mans (2006, 07), je diskuse zajímavější.
Tyto diskuse tak připomínají rozpravy mezi manuálisty a automatisty.
Já uznávám v podstatě pouze tři motory:
1. benzínový šestnáctiventilový dvoulitr s přeplňováním a přímým vstřikem paliva (dvě dmychadla nebo kompresor, manuál 6 st.)
2. benzínový vidlicový osmiválec do čtyř litrů, nejlépe s kompresorem a 32 ventily (manuál 6 st.)
3. wankel (možno přeplňovaný, buď 6st. manuál a nebo s variátorem)

------------------------------------------------------------------

Prosím, přečtěte si také recenze na ostatní auta:
Škodu Silver a
Škodu 4x4, které projely Evropu a
elegantní Škodu Superb GreenLine.

 

Novinky v recenzi

4.2.2010 23:43

200 hodnocení Škody Octavia RS

K dnešku dosáhla Škoda Octavia RS combi 16v turbo 200 hodnocení. Děkuji všem za hodnocení a za příspěvky v diskuzi. Dvousté hodnocení patří řidiči Pa3ck, díky!

16.4.2009 14:34

Nová Octavia RS, 211 koní - přistihnuta

Jedu si to takhle stotřicítkou po R10 a najednou se ke mně velkou rychlostí blíží něco bílého. Nedotírá, neproblikává. Při uhýbání tedy přemýšlím, co to? Octavia? Superb? Tuning? A ona to předsériová Octavia RS! šlápnul jsem tedy na to a na posledních pár metrech se mi ji podařilo předjet a mobilem vyfotit. Pak jsem to málem překlopil na sjezdu. Podle informací iDNES by měla mít 211 koní v novém dvoulitru TSI s variabilním časováním a zdvihem výfukových ventilů. Tento motor je pod kapotou např. Audi A4: přeplňovaný čtyřválec s mezichladičem a přímým vstřikem benzínu. Variabilní časování a zdvih (?) ventilů, 4 ventily na válec, DOHC. 155 kW (4300-6000), 350 Nm (1500-3500). 95 oktanů.

4.5.2008 00:00

Zajímavá videa

Přidáno video ukazující vzdálené ovládání oken.

1.3.2008 00:00

Musel jsem aktualizovat Silné stránky. Původně jsem psal, že jsem ještě nepotkal stejné. 1.3.2008 jsem ale potkal stejné (možná to byl benzíňák).

26.2.2008 00:00

Zajímavá videa

http://youtube.com/watch?v=Y5gBssQ4xzg

26.2.2008 00:00

Tak, jako kdysi Forman Silver dominoval světovému internetu, začíná se probouzet i Škoda RS. První vlaštovkou je Olafův článek (nejsem si přesně jist, zda je to polemika či parodie), za který velice děkujeme. Vytisknu si ho a uschovám do prostřední schránky v palubní desce, a později budu ukazovat stopařkám, že se o Krávě píše. Ještě potřebný odkaz
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008022402
Nejsem si ale zcela jist, zda autor Olaf neporušuje autorský zákon. Pro autora Olafa ještě odkaz na fotografii, která zde visí odpočátku recenze Formana Silvera (ostatním ji doporučuji též k přečtení)
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_46d9e264580d2&ga_id=GA_46d9aca718158

16.12.2007 00:00

Po diskusi o používání shodných dílů uvnitř koncernů odkazuji na zajímavost ve fotogalerii: http://moje.auto.cz/filko/4x4.html.

Z pekla štěstí (nutno vidět)
http://youtube.com/watch?v=y0Kb5gQ11Kw&NR

5.11.2007 00:00

Protože jsou tu stále někteří jedinci, kteří pochybují o zařazení automobilu, do fotogalerie přidávám důkaz. Octavia RS sdílí některé důležité díly s Audi R8 a Porsche 911 Turbo.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 16v turbo

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez závady.

praktičnost
9

Hodně rychlý dostavník. Nižší podvozek.

prostornost
9

Pro čtyři dospělé nebo pětičlennou rodinku.

jízdní vlastnosti
9

Na limit se dostanete stěží.

jízdní komfort
7

18" kola a nízkoprofilové pneumatiky. Tvrdší podvozek.

provozní náklady
8

Prvotní investice vyšší. Pak střední.

náhradní díly
9

Dostupné, kvalitní.

výkon motoru
9

170 koní při 4200 rpm. Obrovský krouťák, skoro hraniční pro předokolku.

spotřeba
9

Není to žádné ultraúsporné TDI 66kW.

hlučnost motoru
9

V normě. Zvuk traktoru Lamborghini či Porsche.

kvalita sedadel
10

Bez výhrad.

brzdy
9

Na sériový vůz slušné.

zavazadlový prostor
10

Huge!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…